Nysa (samochód): Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M ("Nysa" przeniesiono do "Nysa (samochód)": miejsce dla ujednoznacznienia)
M (dodano 2 linki do artykułu Mieszko I)
 
(Nie pokazano 83 wersji utworzonych przez 54 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{sur|samochodu|inne|Nysa}}
'''Nysa''' – skubany wóz ze [[złom]]u, czasami nawet [[radiowóz|radio-wóz]], czyli kiedy jedzie nim [[Milicja Obywatelska|milicja]]. Nysa kiedy jest naprawiona powinna skrzypieć i śmierdzieć [[syrena (samochód)|Syreną]]. Pobieżnie podobna do [[Żuk]]a.
[[Plik:Nysa.jpg|300px|thumb|Nysa dźwignią handlu]]
{{cytat|Ma nysa pięknym wozem jest<br />Cała jest de best|Fan '''Nysy''' o niej}}
'''Nysa''' – skubany wóz ze [[złom]]u, czasami nawet [[radiowóz]], czyli kiedy jedzie nim [[Milicja Obywatelska|milicja]]. Nysa, kiedy jest naprawiona, powinna skrzypieć i śmierdzieć [[syrena (samochód)|Syreną]]. Pobieżnie podobna do [[Żuk]]a. Nysa produkowana była w starych, opuszczonych fabrykach, po których biegały szczury.


== Twórcy Nysy ==
{{stubmot}}
* '''Projektant pojazdu''' – Władysław Jagiełło;
* '''Pomocnik projektanta''' – Zygmunt Stary;
* '''Odpowiedzialny za części''' – [[Mieszko I]];
* '''Kierowanie produkcją''' – Bolesław Chrobry;
* '''Kolorystyka karoserii''' – Kazimierz Wielki („...zastał Nysę polakierowaną, a zostawił zardzewiałą...”).


== Geneza powstania ==
[[Kategoria:Samochody]]
Nysę zrobiono dlatego, że Ludziom Władzy strasznie się nudziło rządzenie państwem zwanym Polską, bo wiedzieli, że to państwo prędzej czy później i tak upadnie. Aby mieć coś do roboty, postanowili zrobić sobie samochód, którym by jeździli na popijawy.
Ze złomu, który był w piwnicy Mieszka I, postanowili zrobić Nysę.

== Parę słów o Nysie ==
* Po niewielkiej stłuczce cała Nysa przeważnie idzie do kasacji.
* Pasy bezpieczeństwa są wykonane ze zużytych taśm magnetofonowych.
* Poduszki powietrzne to samo-nadymające się prezerwatywy.
* Karoseria jest przeważnie malowana [[Farby plakatowe|farbami plakatowymi]] lub akwarelami.
* Aby móc prowadzić Nysę, trzeba mieć kartę rowerową lub kartę na hulajnogę.
* W czasie jazdy zdarza się, że odpadają koła.
* Samochód ten nie posiada drzwi. Wchodzi się do niego przez komin lub rurę wydechową.
* Z foteli wyłażą sprężyny, które drapią pasażerów.
* Nysa skręca tylko w lewo lub tylko w prawo (zależy od modelu wersja angielska na Mozambik).
* Fotel kierującego jest tak daleko oddalony od kierownicy, że kierowca musi nauczyć się prowadzenia nogami.
* W środku zawsze pachnie świeżym gnojem, stosowano też odświeżacze „Świat ścieków komunalnych”.
* Pod siedzeniami były skrzynie pełne ogórkowych mentosów.
* Starą i nienadającą się do jazdy Nysę zostawia się na placu zabaw, aby dzieciaki miały frajdę i miały się czym bawić.

{{Motoryzacja}}

[[Kategoria:Marki samochodów]]

Aktualna wersja na dzień 17:35, 3 lut 2021

Nysa dźwignią handlu

Ma nysa pięknym wozem jest
Cała jest de best

Fan Nysy o niej

Nysa – skubany wóz ze złomu, czasami nawet radiowóz, czyli kiedy jedzie nim milicja. Nysa, kiedy jest naprawiona, powinna skrzypieć i śmierdzieć Syreną. Pobieżnie podobna do Żuka. Nysa produkowana była w starych, opuszczonych fabrykach, po których biegały szczury.

Twórcy Nysy[edytuj • edytuj kod]

  • Projektant pojazdu – Władysław Jagiełło;
  • Pomocnik projektanta – Zygmunt Stary;
  • Odpowiedzialny za częściMieszko I;
  • Kierowanie produkcją – Bolesław Chrobry;
  • Kolorystyka karoserii – Kazimierz Wielki („...zastał Nysę polakierowaną, a zostawił zardzewiałą...”).

Geneza powstania[edytuj • edytuj kod]

Nysę zrobiono dlatego, że Ludziom Władzy strasznie się nudziło rządzenie państwem zwanym Polską, bo wiedzieli, że to państwo prędzej czy później i tak upadnie. Aby mieć coś do roboty, postanowili zrobić sobie samochód, którym by jeździli na popijawy. Ze złomu, który był w piwnicy Mieszka I, postanowili zrobić Nysę.

Parę słów o Nysie[edytuj • edytuj kod]

  • Po niewielkiej stłuczce cała Nysa przeważnie idzie do kasacji.
  • Pasy bezpieczeństwa są wykonane ze zużytych taśm magnetofonowych.
  • Poduszki powietrzne to samo-nadymające się prezerwatywy.
  • Karoseria jest przeważnie malowana farbami plakatowymi lub akwarelami.
  • Aby móc prowadzić Nysę, trzeba mieć kartę rowerową lub kartę na hulajnogę.
  • W czasie jazdy zdarza się, że odpadają koła.
  • Samochód ten nie posiada drzwi. Wchodzi się do niego przez komin lub rurę wydechową.
  • Z foteli wyłażą sprężyny, które drapią pasażerów.
  • Nysa skręca tylko w lewo lub tylko w prawo (zależy od modelu wersja angielska na Mozambik).
  • Fotel kierującego jest tak daleko oddalony od kierownicy, że kierowca musi nauczyć się prowadzenia nogami.
  • W środku zawsze pachnie świeżym gnojem, stosowano też odświeżacze „Świat ścieków komunalnych”.
  • Pod siedzeniami były skrzynie pełne ogórkowych mentosów.
  • Starą i nienadającą się do jazdy Nysę zostawia się na placu zabaw, aby dzieciaki miały frajdę i miały się czym bawić.