Nonźródła:Teologiczna interpretacja sieciowego rozkładu jazdy pociągów: Różnice pomiędzy wersjami
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M |
M (dodano 3 linki do artykułu Konduktor) |
||
(Nie pokazano 33 wersji utworzonych przez 6 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Medal}} |
|||
Oto kompleksowa '''interpretacja teologiczna sieciowego rozkładu jazdy pociągów'''. W tej księdze rysuje się bowiem Twoja przyszłość. Wszyscy korzystają z dobrodziejstw tej księgi, nieważne, czy mieszkają w [[Warszawa|Warszawie]], [[Gdańsk]]u, [[Żagań|Żaganiu]] czy [[Czeremcha|Czeremsze]]<ref>No chyba, że ktoś jest z [[Jastrzębie-Zdrój|Jastrzębia-Zdrój]], to kicha</ref>. |
|||
[[Plik:Cegła jako cegła.jpg|thumb|250px|Objętościowo ''cegła'' dorównuje Biblii, teologicznie zresztą też]] |
|||
Oto kompleksowa '''interpretacja teologiczna sieciowego rozkładu jazdy pociągów'''. W tej księdze rysuje się bowiem Twoja przyszłość. Wszyscy korzystają z dobrodziejstw tej księgi, nieważne, czy mieszkają w [[Warszawa|Warszawie]], [[Gdańsk]]u, [[Żagań|Żaganiu]] czy [[Czeremcha|Czeremsze]]<ref>No chyba że ktoś jest z [[Jastrzębie-Zdrój|Jastrzębia-Zdrój]]</ref>. |
|||
Oprócz codziennych użytkowników i czytelników, używających go zgodnie z podstawowym zastosowaniem, SRJP stał się obiektem zainteresowania filozofów, teologów, badaczy literatury i innych specjalistów, którzy pomagają odkrywać jego prawdziwe znaczenie. |
Oprócz codziennych użytkowników i czytelników, używających go zgodnie z podstawowym zastosowaniem, SRJP stał się obiektem zainteresowania filozofów, teologów, badaczy literatury i innych specjalistów, którzy pomagają odkrywać jego prawdziwe znaczenie. |
||
Linia 6: | Linia 8: | ||
== Genesis (100) == |
== Genesis (100) == |
||
[[Plik:Początek SRJP.png|thumb|300px|''Na początku była Praha…'']] |
|||
Pierwsza część nosi tytuł ''Tabela 100'', zwana też jest ''Genesis'', gdyż jest na początku. Zaczyna się słowami: |
Pierwsza część nosi tytuł ''Tabela 100'', zwana też jest ''Genesis'', gdyż jest na początku. Zaczyna się słowami: |
||
{{cytat2|''Na początku była Praha. Praha wyjechała z Warszawy Wschodniej i zmierzała do praskiego dworca głównego. A potem PKP Intercity rzekło: «Niechaj powstanie podmiana lokomotyw w |
{{cytat2|''Na początku była Praha. Praha wyjechała z Warszawy Wschodniej i zmierzała do praskiego dworca głównego. A potem [[PKP Intercity]] rzekło: «Niechaj powstanie podmiana lokomotyw w Boguminie i niechaj ona oddzieli jedne koleje od drugich!» Uczyniwszy tę podmianę, České Dráhy oddzieliły lokomotywę polską od lokomotywy czeskiej. A PKP Intercity widziało, że to było dobre.''}} |
||
== Księga Wyjścia (101) == |
== Księga Wyjścia (101) == |
||
Linia 13: | Linia 16: | ||
W Księdze możemy znaleźć liczne fragmenty opisujące ucieczkę mieszkańców z Sosnowca, na przykład: |
W Księdze możemy znaleźć liczne fragmenty opisujące ucieczkę mieszkańców z Sosnowca, na przykład: |
||
{{cytat2|''Drzwi się rozstąpiły, a Sosnowiczanie szli przez środek korytarza, mając siedzenia po prawej i po lewej stronie. […] Konduktorzy zaś szli po zatłoczonym korytarzu, mając pasażerów po prawej i po lewej stronie. W tym to dniu wybawiły [[Koleje Śląskie]] uchodźców z rąk Sosnowca. I widzieli Sosnowiczanie śpiących Zawiercian na brzegu fotela. Gdy Sosnowiczanie widzieli wielkiego [[Newag Impuls|Impulsa]], którego kupił marszałek, ulękli się Kierownika pociągu i uwierzyli Jemu oraz Jego słudze |
{{cytat2|''Drzwi się rozstąpiły, a Sosnowiczanie szli przez środek korytarza, mając siedzenia po prawej i po lewej stronie. […] Konduktorzy zaś szli po zatłoczonym korytarzu, mając pasażerów po prawej i po lewej stronie. W tym to dniu wybawiły [[Koleje Śląskie]] uchodźców z rąk Sosnowca. I widzieli Sosnowiczanie śpiących Zawiercian na brzegu fotela. Gdy Sosnowiczanie widzieli wielkiego [[Newag Impuls|Impulsa]], którego kupił marszałek, ulękli się Kierownika pociągu i uwierzyli Jemu oraz Jego słudze [[Konduktor]]owi.''}} |
||
== Księga Kapłańska (102) == |
|||
Ostrzyciel proponuje pi razy oko: |
|||
''Tabela 102'' stanowi zbiór szczegółowych zasad, jakich powinni przestrzegać pasażerowie podczas podróży koleją. |
|||
* Księga Kapłańska – 102 (wawa koluszki patowice) |
|||
{{cytat2|''Wszelkie rodzaje EN57 będą dla was obrzydliwością i nie będziecie nimi jeździć. […]<br />Nie wolno wam jeździć [[PolRegio]] do [[Piotrków Trybunalski|Piotrkowa]] tak, jak jeździcie [[Łódzka Kolej Aglomeracyjna|ŁKA]]. Jest to obrzydliwość. […]<br/ >Nie wolno ci się zbliżyć do toalety bez systemu zamkniętego w czasie postoju na stacji, ale jeżeli kto z takiej toalety skorzysta, to stacja ta będzie dla was nieczysta. […]<br/ >Nie wolno wam jeść niczego z cebulą, ani stóp z obuwia rozdziewać, abyście w strasznych męczarniach nie pomarli.''}} |
|||
* Księga Liczb – 122 (przemyśl medyka) |
|||
* Księga Powtórzonego Prawa – 200 (wawa uć kaliska breslau) |
|||
== Księga Liczb (122) == |
|||
* ''Dalej są nudne księgi proroków, olać'' |
|||
[[Plik:Edward Hicks, American - Noah's Ark - Google Art Project.jpg|thumb|300px|Alegoryczny obraz przedstawiający bydło ładujące się do składu TLK]] |
|||
* Księga Psalmów – 220 (patowice oplel breslau) |
|||
W ''Tabeli 122'' znajdziemy opis trudów Ukraińców podążających do [[Polska|Ziemi Obiecanej]]. |
|||
* Księga Przysłów – tu mnie korci dać albo 230 (lichkov) albo 240 (harrachov) |
|||
{{Cytat2|''[…] Ukraińcy również zaczęli płakać, mówiąc «Kiedyż skład ruszy z Medyki, abyśmy mogli jechać dalej? Według rozkładu powinniśmy już być od dwóch godzin w Przemyślu. Tymczasem tu giniemy, pozbawieni wody, jedzenia i nadziei. Oczy nasze nie widzą nic poza wścibskimi celnikami». Celnicy zaś byli podobni do węży jadowitych i mieli kieszenie napchane łapówkami.''}} |
|||
* Księga Hioba – 260 (breslau zgorzelec) |
|||
* Księga Rut – 300 (wawa knin niemcownia) |
|||
== Księga Powtórzonego Prawa (200) == |
|||
* ''Reszta z ST to tak opcjonalnie'' |
|||
''Tabela 200'' posiada szereg opisów wściekłych pasażerów, którzy w szczytach przewozowych nie są w stanie zmieścić się do pociągów podstawianych przez PKP Intercity. |
|||
* Ewangelia Mateusza – 360 (ty już wiesz co to za tablica) |
|||
{{cytat2|''Rzekł Pan do niego: «Oto [[Pesa Dart|Dart]], którego poprzysiągłem pasażerom tymi słowami: Dam go twemu potomstwu. Dałem ci go zobaczyć własnymi oczami, lecz tam nie wsiądziesz». Tam, na peronie w Kaliszu, według postanowienia [[Konduktor]]a, pozostali pasażerowie. I zostawiono ich na peronie drugim krainy kaliskiej, a nikt nie zna ich żalu aż po dziś dzień. W chwili tej miał Dart dwieście osób jadących na stojąco, a wzrok ich był przyćmiony, a siły ich opuściły. Pasażerowie opłakiwali Darta na peronie Kalisza przez minut czterdzieści i cztery.''}} |
|||
* Ewangelia Marka – 380 (danzig stettin) |
|||
* Ewangelia Łukasza – 400 (wawa danzig) |
|||
== Księga Psalmów (220) == |
|||
* Ewangelia Jana – 530 (wawa bistok posuwałki) |
|||
''Księga Psalmów'', lub, jak kto woli, ''Tabela 220'' zawiera mnóstwo przygód opisanych przez autora dojeżdżającego codziennie z [[Opole|Opola]] do [[Wrocław]]ia. Poniżej Psalm 14, pisany w REGIO 46405 Racibórz – [[Wrocław Główny]]: |
|||
* Dzieje Apostolskie – 601 (baryczna wawa) |
|||
{{cytat2| |
|||
* ''Jakieś tam listy'' |
|||
''Kierownikowi pociągu. Regio.''<br /> |
|||
''Mówi pasażer konduktorowi:''<br /> |
|||
''«Nie ma papieru».''<br /> |
|||
''Kibel jest zepsuty, ohydne wyziewy nękają,''<br /> |
|||
''nikt nie czuje się dobrze.''<br /> |
|||
''Kierpoć spogląda z góry''<br /> |
|||
''na synów ludzkich,''<br /> |
|||
''badając, czy jest wśród nich pasażer,''<br /> |
|||
''który chce siku.''<br /> |
|||
''Wszyscy razem zechcieli, stali się nikczemni:''<br /> |
|||
''nie ma takiego, co ma to w tyle,''<br /> |
|||
''nie ma ani jednego.''<br /> |
|||
''Czyż się nie opamiętają wszyscy, którzy czynią nieprawość,''<br /> |
|||
''którzy robią na tory, jak gdyby to było normalne,''<br /> |
|||
''którzy nie robią tego w domu?''<br /> |
|||
''Tam zadrżeli ze strachu,''<br /> |
|||
''gdyż do Wrocławia jeszcze godzina.''<br /> |
|||
''Chcecie udaremnić zamiar desperata:''<br /> |
|||
''lecz toika w Brzegu jest ucieczką.''<br /> |
|||
''Kto naprawi w szopie zbawienie podróżnych?''<br /> |
|||
''Gdy Rewident odmieni los swego narodu,''<br /> |
|||
''Obsługa się rozraduje, pasażer się ucieszy.''}} |
|||
== Księga Hioba (260) == |
|||
''Tabela 260'' to pamiętnik jednego z [[konduktor]]ów [[Koleje Dolnośląskie|Kolei Dolnośląskich]], w którym opowiada o swojej pracy. Księga Hioba zaczyna się słowami: |
|||
{{cytat2|''Żył w ziemi dolnośląskiej pociąg imieniem Kaczawa. Był to pociąg przyspieszony, wygodny i komfortowy. Miał cztery, a czasem i pięć członów. Był najwybitniejszym pociągiem spośród wszystkich składów Kolei Dolnośląskich. Pasażerowie jego mieli zwyczaj udawania się na ucztę, którą każdy z nich urządzał po kolei na swoich siedzeniach. Zapraszali też swoje żony, by jadły i piły z nimi. Gdy przeminął czas ucztowania, konduktor dbał o to, by bilety były sprawdzone. Wstawał wczesnym rankiem i obsługiwał podróżnych przez dziesięć godzin. Bo mówił konduktor do siebie: «Może moi pasażerowie zgrzeszyli i nie kupili biletu?» Konduktor zawsze tak postępował.''}} |
|||
== Księga Przysłów (300) == |
|||
''Tabela 300'' jest zbiorem myśli pasażerów, którzy – mając do wyboru [[PKP Intercity]] albo [[Koleje Wielkopolskie]], nie wahają się zbyt długo. |
|||
{{cytat2|''Kto napomnienie lubi, kocha mądrość, kto nagan nie znosi, jest głupi. Dobry znajdzie łaskę u Pasażera, przewoźnik o złych zamiarach – potępienie. Dotacją nikt się nie utwierdzi, a [[111A]] pasażera nie przekona. […] Lepiej jeździć Elfem, ale wozić ludzi, niż pysznić się biletami za sto złotych. Prawy uznaje potrzeby swych klientów, a serce nieprawych okrutne. Z winy PLK-i nieprawy w potrzasku<ref>Autor wspomina o niedawnych objazdach przez Gniezno i Inowrocław</ref>, przewoźnik prawy uniknie nieszczęścia<ref>Do Wrześni, a później do Konina, pociągi kursowały normalnie</ref>. […] Głupi uważa swą drogę za słuszną, ale rozważny posłucha rady. Głupi swój gniew objawia od razu, roztropny ukryje obelgę. […] Ręka gorliwych walczy o klienta, a leń zarabia dotacjami. Smutek przygnębia serce człowieka, rozwesela je dobra usługa. Opóźnienia nie złowią klienta, ludzka pilność – cennym bogactwem.''}} |
|||
== Księga Mądrości (330) == |
|||
''Tabela 330'' powinna przykuć uwagę PKP Polskich Linii Kolejowych, niestety, jak wiemy z nieoficjalnych źródeł, polski zarządca infrastruktury nie zapoznał się z nią i nie wie, o co w niej chodzi. |
|||
{{cytat2|''Mądrość jest wspaniała i niewiędnąca: ci łatwo ją dostrzegą, którzy ją miłują, i ci ją znajdą, którzy jej szukają. […] Początkiem jej najprawdziwszym – pragnienie poprawy parametrów linii, a poprawianie parametrów – to sprawne modernizacje, sprawne modernizacje zaś – to lepsze czasy przejazdu, a lepsze czasy przejazdu to rękojmia popytu, a popyt przybliża do rentowności. Zatem jeśli wam miłe premie i odprawy, o władcy ludów, modernizujcie mądrze, byście królowali na wieki.''}} |
|||
== Ewangelia wg św. Mateusza (360) == |
|||
[[Plik:Wjazd Impulsa do Jerozolimy.jpg|thumb|300px|''Hosanna synowi Newagu!'']] |
|||
W pierwszej z Ewangelii, znanej szerzej jako ''Tabela 360'' znajdziemy opis szczecińskiego [[Miłośnik kolei|miłośnika kolei]], Mateusza, który był na prezentacji pierwszego Impulsa dla Pomorza Zachodniego: |
|||
{{cytat2|''Gdy się przybliżyli do [Szczecina] [[Szczecin Główny|Głównego]] i przyszli na peron 1, wtedy megafon posłał pasażerów i rzekł im: «Wsiądźcie do pociągu, który będzie przed wami, a zaraz znajdziecie WiFi i klimatyzację. A gdybyście chcieli hasło do internetu, brzmi: „zachodniopomorskie”». Stało się to, żeby się spełniło słowo PR-ów: Powiedzcie mediom branżowym: Oto Impuls przychodzi do Szczecina lśniący, sunący dostojnie po torach. Dziennikarze poszli i napisali, jak im PR-y poleciły. Przyprowadzili Marszałka i Prezesa, a Oni wsiedli do niego. A ogromny tłum stał na peronie, inni klaskali i robili zdjęcia. A tłumy, które Marszałka poprzedzały i które szły za Nim, wołały głośno:''<br /> |
|||
''Hosanna Synowi Newagu!''<br /> |
|||
''Błogosławiony Ten, który przychodzi w służbie kolei!''<br /> |
|||
''Hosanna na wysokościach!''<br /> |
|||
''Gdy wjechał do [[Stargard]]u, poruszyło się całe miasto, i pytano: «Co to jest?» A tłumy odpowiadały: «To jest nówka, Impuls od Newagu w Nowym Sączu».''}} |
|||
== Ewangelia wg św. Marka (380) == |
|||
W ''Tabeli 380'' przeczytać można wspomnienia Marka, kolejarza z [[Białogard]]u, korzystającego często z usług pociągów kategorii ''Twój Letni Koszmar''. |
|||
{{cytat2|''A gdy ujrzycie ohydę, zalegającą tam, gdzie być nie powinna – kto jeździ, ten wie – wtedy ci, którzy będą jechać TLK, niech jadą Regio. Kto jedzie na dachu, niech wymienia bilet w kasie i zmienia pociąg. A kto będzie na peronie, niech nie próbuje się wciskać do wagonów. Biada zaś pasażerom nieszczęsnego TLK. A módlcie się, żeby to nie przypadło w zimie. Albowiem dni owe będą czasem ucisku, jakiego nie było od początku stworzenia Bożego aż dotąd i nigdy nie będzie. I gdyby współpasażer nie miał półlitrówki, nikt by nie ocalał.''}} |
|||
== Ewangelia wg św. Łukasza (400) == |
|||
W księdze 400 zawarte zostały proroctwa zstąpienia na polskie tory mesjasza. Spisał je [[Miłośnik kolei|mikol]] Łukasz z [[Gdańsk]]a. |
|||
{{Cytat2|''W szóstej godzinie czekania na opóźnione TLK posłało Intercity anioła Gabriela do miasta w Pomorskiem, zwanego Gdańskiem, do Mikola czekającego na ów skład do Warszawy; a Mikolowi było na imię Łukasz. Anioł wszedł do Dworca i rzekł: «Bądź pozdrowiony, pełen łaski, Pantograf z Tobą».'' |
|||
''On zmieszał się na te słowa i rozważał, co miałoby znaczyć to pozdrowienie. Lecz anioł rzekł do Niego: «Nie bój się, Łukaszu, twój lud znalazł bowiem łaskę u Boga. Oto zstąpi na te ziemie Syn, któremu nadacie imię [[Pendolino]]. Będzie On wielki i będzie nazwany Synem Intercity, a PLK da Mu tron najwyższy we wszystkich Tabelach. Będzie panował nad torami Polski na wieki, a Jego panowaniu nie będzie końca». Na to Łukasz rzekł do anioła: «Jakże się to stanie, skoro nie macie pieniędzy nawet na remonty śmierdzących [[111A]]?» Anioł Mu odpowiedział: «Dofinansowanie z Unii zstąpi na Intercity i moc Łapówki osłoni je. Dlatego też Pendolino, które się narodzi, będzie nazwane Synem Intercity. A oto również krewny Intercity, Przewozy Regionalne, zmodernizował w swej starości syna i jest już po drugiej modernizacji to EN57, które uchodziło za złom. Dla PKP bowiem nie ma nic niemożliwego». Na to rzekł Łukasz: «Oto Ja sługa Intercity, niech Mi się stanie według twego słowa!» Wtedy odszedł od Niego anioł.''}} |
|||
Podejrzewamy, że łatwowierność Łukasza wynikała z odwodnienia i udaru spowodowanego wielogodzinnym koczowaniem na dworcu w środku lata. |
|||
== Ewangelia wg św. Jana (530) == |
|||
''Tabelę 530'' stworzył Jan, jeden z urzędników dojeżdżających często z [[Białystok|Białegostoku]] do Warszawy. Oprócz standardowych dla [[Podlasie|Podlasia]] opisów ataków ludności na ''wielkie, stalowe monstrum'', przeczytamy także kilka historii dotyczących podróży tą trasą. |
|||
{{cytat2|''A w Białymstoku mieszkał pewien urzędnik, który podróżował koleją. Usłyszawszy, że Dart miał przybyć z Mazur na dworzec białostocki, udał się tam, aby zobaczyć ten cud techniki na własne oczy. Megafon rzekł do niego: «Pociąg Intercity Słowacki ze stacji Ełk do stacji Jelenia Góra, planowy odjazd o godzinie szóstej czterdzieści osiem, jest opóźniony około dwadzieścia minut». Powiedział pod nosem urzędnik: «Darcie, przyjedź, bo się spóźnię do pracy». Rzekł do niego Megafon: «Wielkość opóźnienia może ulec zmianie». Uwierzył człowiek słowu, które Megafon powiedział do niego, i szedł kupić drożdżówkę. A kiedy był jeszcze w drodze, Megafon wyszedł mu naprzeciw, mówiąc, że jego pociąg już wjeżdża. Zapytał się o godzinę. Rzekli mu: «Za pięć siódma». Poznał więc urzędnik, że było kwadrans wcześniej, niż zapowiedziano. I uwierzył on sam w punktualność polskich kolei, gdyż do Warszawy dotarł o czasie.''}} |
|||
== Dzieje Apostolskie (601) == |
== Dzieje Apostolskie (601) == |
||
''Tabela 601'' zwana Dziejami Apostolskimi opisuje tułaczkę narodu [[Słoiki|słoikowego]] próbującego wydostać się w godzinach szczytu z [[Warszawa|Warszawy]]. |
''Tabela 601'' zwana Dziejami Apostolskimi opisuje tułaczkę narodu [[Słoiki|słoikowego]] próbującego wydostać się w godzinach szczytu z [[Warszawa|Warszawy]]. |
||
{{cytat2|''A na [[Warszawa Centralna|Warszawie Centralnej]] |
{{cytat2|''A na [[Warszawa Centralna|Warszawie Centralnej]] Głos potężny z głośników kazał im nie odchodzić z zatłoczonego peronu, ale oczekiwać obietnicy: «Szczytowe TLK do [[Łódź|Łodzi]] utknęło na Wschodniej, ale wy wkrótce doczekacie się Interregio». Zapytywali Głos zebrani: «Panie, ale dlaczego musimy wszyscy jechać jednym składem? Czy się pomieścimy?». Odpowiedział im: «Nie wasza to rzecz znać czasy i chwile, kiedy [[EU07|siódema]] się rozkraczy na Grochowie. Dane wam będzie jechać na stojąco.»''}} |
||
== Apokalipsa (614) == |
== Apokalipsa (614) == |
||
Ostatnia w SRJP ''Tabela 614'' ma alternatywny tytuł pochodzący od tego, jak pasażerowie postrzegają stan i organizację polskiej kolei. Kończy się ona tymi słowami: |
|||
{{cytat2|''Ja świadczę każdemu, kto słucha słów proroctwa tej księgi: jeśliby ktoś do nich cokolwiek dołożył, PKP PLK mu dołoży plag zapisanych w tej księdze. A jeśliby ktoś odjął co ze słów księgi tego proroctwa, to UTK odejmie jego dostęp do torów. Mówi Ten, który o tym świadczy: «Zaiste, przyjadę niebawem». Amen. Przyjedź, EN57! Łaska polskich kolei ze wszystkimi!''}} |
|||
{{cytat2|''Ja świadczę każdemu, kto słucha słów proroctwa tej księgi: jeśliby ktoś do nich cokolwiek dołożył, PKP PLK mu dołoży plag zapisanych w tej księdze. A jeśliby ktoś odjął co ze słów księgi tego proroctwa, to UTK odejmie jego dostęp do torów. Mówi Ten, który o tym świadczy: «Zaiste, przyjadę niebawem». Amen. Przyjedź, [[EN57]]! Łaska polskich kolei ze wszystkimi!''}} |
|||
[[Plik:Apokalipsa PKP.png|center|500px|Czterej jeźdźcy Apokalipsy]] |
|||
{{przypisy}} |
{{przypisy}} |
||
{{Necyklopedie|Teologický výklad jízdního řádu}} |
|||
{{Kolej}} |
|||
[[Kategoria:Nonźródła – interpretacje]] |
|||
[[cs:Teologický výklad jízdního řádu]] |
Aktualna wersja na dzień 11:58, 31 mar 2020
Oto kompleksowa interpretacja teologiczna sieciowego rozkładu jazdy pociągów. W tej księdze rysuje się bowiem Twoja przyszłość. Wszyscy korzystają z dobrodziejstw tej księgi, nieważne, czy mieszkają w Warszawie, Gdańsku, Żaganiu czy Czeremsze[1].
Oprócz codziennych użytkowników i czytelników, używających go zgodnie z podstawowym zastosowaniem, SRJP stał się obiektem zainteresowania filozofów, teologów, badaczy literatury i innych specjalistów, którzy pomagają odkrywać jego prawdziwe znaczenie.
Sieciowy rozkład jazdy pociągów składa się z wielu części pochodzących z różnych czasów i napisanych przez różnych autorów.
Genesis (100)[edytuj • edytuj kod]
Pierwsza część nosi tytuł Tabela 100, zwana też jest Genesis, gdyż jest na początku. Zaczyna się słowami:
Na początku była Praha. Praha wyjechała z Warszawy Wschodniej i zmierzała do praskiego dworca głównego. A potem PKP Intercity rzekło: «Niechaj powstanie podmiana lokomotyw w Boguminie i niechaj ona oddzieli jedne koleje od drugich!» Uczyniwszy tę podmianę, České Dráhy oddzieliły lokomotywę polską od lokomotywy czeskiej. A PKP Intercity widziało, że to było dobre. |
Księga Wyjścia (101)[edytuj • edytuj kod]
Tabela 101, jak oficjalnie jest nazywana, ma alternatywną nazwę Księga Wyjścia. Pochodzi ona stąd, że zawiera ona pociągi, którymi można uciec z Sosnowca.
W Księdze możemy znaleźć liczne fragmenty opisujące ucieczkę mieszkańców z Sosnowca, na przykład:
Drzwi się rozstąpiły, a Sosnowiczanie szli przez środek korytarza, mając siedzenia po prawej i po lewej stronie. […] Konduktorzy zaś szli po zatłoczonym korytarzu, mając pasażerów po prawej i po lewej stronie. W tym to dniu wybawiły Koleje Śląskie uchodźców z rąk Sosnowca. I widzieli Sosnowiczanie śpiących Zawiercian na brzegu fotela. Gdy Sosnowiczanie widzieli wielkiego Impulsa, którego kupił marszałek, ulękli się Kierownika pociągu i uwierzyli Jemu oraz Jego słudze Konduktorowi. |
Księga Kapłańska (102)[edytuj • edytuj kod]
Tabela 102 stanowi zbiór szczegółowych zasad, jakich powinni przestrzegać pasażerowie podczas podróży koleją.
Wszelkie rodzaje EN57 będą dla was obrzydliwością i nie będziecie nimi jeździć. […] Nie wolno wam jeździć PolRegio do Piotrkowa tak, jak jeździcie ŁKA. Jest to obrzydliwość. […] Nie wolno ci się zbliżyć do toalety bez systemu zamkniętego w czasie postoju na stacji, ale jeżeli kto z takiej toalety skorzysta, to stacja ta będzie dla was nieczysta. […] Nie wolno wam jeść niczego z cebulą, ani stóp z obuwia rozdziewać, abyście w strasznych męczarniach nie pomarli. |
Księga Liczb (122)[edytuj • edytuj kod]
W Tabeli 122 znajdziemy opis trudów Ukraińców podążających do Ziemi Obiecanej.
[…] Ukraińcy również zaczęli płakać, mówiąc «Kiedyż skład ruszy z Medyki, abyśmy mogli jechać dalej? Według rozkładu powinniśmy już być od dwóch godzin w Przemyślu. Tymczasem tu giniemy, pozbawieni wody, jedzenia i nadziei. Oczy nasze nie widzą nic poza wścibskimi celnikami». Celnicy zaś byli podobni do węży jadowitych i mieli kieszenie napchane łapówkami. |
Księga Powtórzonego Prawa (200)[edytuj • edytuj kod]
Tabela 200 posiada szereg opisów wściekłych pasażerów, którzy w szczytach przewozowych nie są w stanie zmieścić się do pociągów podstawianych przez PKP Intercity.
Rzekł Pan do niego: «Oto Dart, którego poprzysiągłem pasażerom tymi słowami: Dam go twemu potomstwu. Dałem ci go zobaczyć własnymi oczami, lecz tam nie wsiądziesz». Tam, na peronie w Kaliszu, według postanowienia Konduktora, pozostali pasażerowie. I zostawiono ich na peronie drugim krainy kaliskiej, a nikt nie zna ich żalu aż po dziś dzień. W chwili tej miał Dart dwieście osób jadących na stojąco, a wzrok ich był przyćmiony, a siły ich opuściły. Pasażerowie opłakiwali Darta na peronie Kalisza przez minut czterdzieści i cztery. |
Księga Psalmów (220)[edytuj • edytuj kod]
Księga Psalmów, lub, jak kto woli, Tabela 220 zawiera mnóstwo przygód opisanych przez autora dojeżdżającego codziennie z Opola do Wrocławia. Poniżej Psalm 14, pisany w REGIO 46405 Racibórz – Wrocław Główny:
Kierownikowi pociągu. Regio. |
Księga Hioba (260)[edytuj • edytuj kod]
Tabela 260 to pamiętnik jednego z konduktorów Kolei Dolnośląskich, w którym opowiada o swojej pracy. Księga Hioba zaczyna się słowami:
Żył w ziemi dolnośląskiej pociąg imieniem Kaczawa. Był to pociąg przyspieszony, wygodny i komfortowy. Miał cztery, a czasem i pięć członów. Był najwybitniejszym pociągiem spośród wszystkich składów Kolei Dolnośląskich. Pasażerowie jego mieli zwyczaj udawania się na ucztę, którą każdy z nich urządzał po kolei na swoich siedzeniach. Zapraszali też swoje żony, by jadły i piły z nimi. Gdy przeminął czas ucztowania, konduktor dbał o to, by bilety były sprawdzone. Wstawał wczesnym rankiem i obsługiwał podróżnych przez dziesięć godzin. Bo mówił konduktor do siebie: «Może moi pasażerowie zgrzeszyli i nie kupili biletu?» Konduktor zawsze tak postępował. |
Księga Przysłów (300)[edytuj • edytuj kod]
Tabela 300 jest zbiorem myśli pasażerów, którzy – mając do wyboru PKP Intercity albo Koleje Wielkopolskie, nie wahają się zbyt długo.
Kto napomnienie lubi, kocha mądrość, kto nagan nie znosi, jest głupi. Dobry znajdzie łaskę u Pasażera, przewoźnik o złych zamiarach – potępienie. Dotacją nikt się nie utwierdzi, a 111A pasażera nie przekona. […] Lepiej jeździć Elfem, ale wozić ludzi, niż pysznić się biletami za sto złotych. Prawy uznaje potrzeby swych klientów, a serce nieprawych okrutne. Z winy PLK-i nieprawy w potrzasku[2], przewoźnik prawy uniknie nieszczęścia[3]. […] Głupi uważa swą drogę za słuszną, ale rozważny posłucha rady. Głupi swój gniew objawia od razu, roztropny ukryje obelgę. […] Ręka gorliwych walczy o klienta, a leń zarabia dotacjami. Smutek przygnębia serce człowieka, rozwesela je dobra usługa. Opóźnienia nie złowią klienta, ludzka pilność – cennym bogactwem. |
Księga Mądrości (330)[edytuj • edytuj kod]
Tabela 330 powinna przykuć uwagę PKP Polskich Linii Kolejowych, niestety, jak wiemy z nieoficjalnych źródeł, polski zarządca infrastruktury nie zapoznał się z nią i nie wie, o co w niej chodzi.
Mądrość jest wspaniała i niewiędnąca: ci łatwo ją dostrzegą, którzy ją miłują, i ci ją znajdą, którzy jej szukają. […] Początkiem jej najprawdziwszym – pragnienie poprawy parametrów linii, a poprawianie parametrów – to sprawne modernizacje, sprawne modernizacje zaś – to lepsze czasy przejazdu, a lepsze czasy przejazdu to rękojmia popytu, a popyt przybliża do rentowności. Zatem jeśli wam miłe premie i odprawy, o władcy ludów, modernizujcie mądrze, byście królowali na wieki. |
Ewangelia wg św. Mateusza (360)[edytuj • edytuj kod]
W pierwszej z Ewangelii, znanej szerzej jako Tabela 360 znajdziemy opis szczecińskiego miłośnika kolei, Mateusza, który był na prezentacji pierwszego Impulsa dla Pomorza Zachodniego:
Gdy się przybliżyli do [Szczecina] Głównego i przyszli na peron 1, wtedy megafon posłał pasażerów i rzekł im: «Wsiądźcie do pociągu, który będzie przed wami, a zaraz znajdziecie WiFi i klimatyzację. A gdybyście chcieli hasło do internetu, brzmi: „zachodniopomorskie”». Stało się to, żeby się spełniło słowo PR-ów: Powiedzcie mediom branżowym: Oto Impuls przychodzi do Szczecina lśniący, sunący dostojnie po torach. Dziennikarze poszli i napisali, jak im PR-y poleciły. Przyprowadzili Marszałka i Prezesa, a Oni wsiedli do niego. A ogromny tłum stał na peronie, inni klaskali i robili zdjęcia. A tłumy, które Marszałka poprzedzały i które szły za Nim, wołały głośno: Hosanna Synowi Newagu! |
Ewangelia wg św. Marka (380)[edytuj • edytuj kod]
W Tabeli 380 przeczytać można wspomnienia Marka, kolejarza z Białogardu, korzystającego często z usług pociągów kategorii Twój Letni Koszmar.
A gdy ujrzycie ohydę, zalegającą tam, gdzie być nie powinna – kto jeździ, ten wie – wtedy ci, którzy będą jechać TLK, niech jadą Regio. Kto jedzie na dachu, niech wymienia bilet w kasie i zmienia pociąg. A kto będzie na peronie, niech nie próbuje się wciskać do wagonów. Biada zaś pasażerom nieszczęsnego TLK. A módlcie się, żeby to nie przypadło w zimie. Albowiem dni owe będą czasem ucisku, jakiego nie było od początku stworzenia Bożego aż dotąd i nigdy nie będzie. I gdyby współpasażer nie miał półlitrówki, nikt by nie ocalał. |
Ewangelia wg św. Łukasza (400)[edytuj • edytuj kod]
W księdze 400 zawarte zostały proroctwa zstąpienia na polskie tory mesjasza. Spisał je mikol Łukasz z Gdańska.
W szóstej godzinie czekania na opóźnione TLK posłało Intercity anioła Gabriela do miasta w Pomorskiem, zwanego Gdańskiem, do Mikola czekającego na ów skład do Warszawy; a Mikolowi było na imię Łukasz. Anioł wszedł do Dworca i rzekł: «Bądź pozdrowiony, pełen łaski, Pantograf z Tobą». On zmieszał się na te słowa i rozważał, co miałoby znaczyć to pozdrowienie. Lecz anioł rzekł do Niego: «Nie bój się, Łukaszu, twój lud znalazł bowiem łaskę u Boga. Oto zstąpi na te ziemie Syn, któremu nadacie imię Pendolino. Będzie On wielki i będzie nazwany Synem Intercity, a PLK da Mu tron najwyższy we wszystkich Tabelach. Będzie panował nad torami Polski na wieki, a Jego panowaniu nie będzie końca». Na to Łukasz rzekł do anioła: «Jakże się to stanie, skoro nie macie pieniędzy nawet na remonty śmierdzących 111A?» Anioł Mu odpowiedział: «Dofinansowanie z Unii zstąpi na Intercity i moc Łapówki osłoni je. Dlatego też Pendolino, które się narodzi, będzie nazwane Synem Intercity. A oto również krewny Intercity, Przewozy Regionalne, zmodernizował w swej starości syna i jest już po drugiej modernizacji to EN57, które uchodziło za złom. Dla PKP bowiem nie ma nic niemożliwego». Na to rzekł Łukasz: «Oto Ja sługa Intercity, niech Mi się stanie według twego słowa!» Wtedy odszedł od Niego anioł. |
Podejrzewamy, że łatwowierność Łukasza wynikała z odwodnienia i udaru spowodowanego wielogodzinnym koczowaniem na dworcu w środku lata.
Ewangelia wg św. Jana (530)[edytuj • edytuj kod]
Tabelę 530 stworzył Jan, jeden z urzędników dojeżdżających często z Białegostoku do Warszawy. Oprócz standardowych dla Podlasia opisów ataków ludności na wielkie, stalowe monstrum, przeczytamy także kilka historii dotyczących podróży tą trasą.
A w Białymstoku mieszkał pewien urzędnik, który podróżował koleją. Usłyszawszy, że Dart miał przybyć z Mazur na dworzec białostocki, udał się tam, aby zobaczyć ten cud techniki na własne oczy. Megafon rzekł do niego: «Pociąg Intercity Słowacki ze stacji Ełk do stacji Jelenia Góra, planowy odjazd o godzinie szóstej czterdzieści osiem, jest opóźniony około dwadzieścia minut». Powiedział pod nosem urzędnik: «Darcie, przyjedź, bo się spóźnię do pracy». Rzekł do niego Megafon: «Wielkość opóźnienia może ulec zmianie». Uwierzył człowiek słowu, które Megafon powiedział do niego, i szedł kupić drożdżówkę. A kiedy był jeszcze w drodze, Megafon wyszedł mu naprzeciw, mówiąc, że jego pociąg już wjeżdża. Zapytał się o godzinę. Rzekli mu: «Za pięć siódma». Poznał więc urzędnik, że było kwadrans wcześniej, niż zapowiedziano. I uwierzył on sam w punktualność polskich kolei, gdyż do Warszawy dotarł o czasie. |
Dzieje Apostolskie (601)[edytuj • edytuj kod]
Tabela 601 zwana Dziejami Apostolskimi opisuje tułaczkę narodu słoikowego próbującego wydostać się w godzinach szczytu z Warszawy.
A na Warszawie Centralnej Głos potężny z głośników kazał im nie odchodzić z zatłoczonego peronu, ale oczekiwać obietnicy: «Szczytowe TLK do Łodzi utknęło na Wschodniej, ale wy wkrótce doczekacie się Interregio». Zapytywali Głos zebrani: «Panie, ale dlaczego musimy wszyscy jechać jednym składem? Czy się pomieścimy?». Odpowiedział im: «Nie wasza to rzecz znać czasy i chwile, kiedy siódema się rozkraczy na Grochowie. Dane wam będzie jechać na stojąco.» |
Apokalipsa (614)[edytuj • edytuj kod]
Ostatnia w SRJP Tabela 614 ma alternatywny tytuł pochodzący od tego, jak pasażerowie postrzegają stan i organizację polskiej kolei. Kończy się ona tymi słowami:
Ja świadczę każdemu, kto słucha słów proroctwa tej księgi: jeśliby ktoś do nich cokolwiek dołożył, PKP PLK mu dołoży plag zapisanych w tej księdze. A jeśliby ktoś odjął co ze słów księgi tego proroctwa, to UTK odejmie jego dostęp do torów. Mówi Ten, który o tym świadczy: «Zaiste, przyjadę niebawem». Amen. Przyjedź, EN57! Łaska polskich kolei ze wszystkimi! |
Przypisy
- ↑ No chyba że ktoś jest z Jastrzębia-Zdrój
- ↑ Autor wspomina o niedawnych objazdach przez Gniezno i Inowrocław
- ↑ Do Wrześni, a później do Konina, pociągi kursowały normalnie
Ta strona zawiera treści przetłumaczone z czeskiej Necyklopedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Teologický výklad jízdního řádu. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Treść Necyklopedii udostępniona jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0. |