Mercedes-Benz Citaro: Różnice pomiędzy wersjami
(Zmiany, zmiany) Znacznik: edytor wizualny |
|||
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{cytat|– Mercedes, Panie. Za milion się kupuje. To nie jedzie, panie, to PŁYNIE! ''[dziura w drodze]'' O żesz… kurwa. Gówno, nie Mercedes! TO SIĘ TRZĘSIE, PANIE PREZESIE!|[[Alkoholik|Lokalny]] o Citaro}}[[Plik:M citaro.jpg|thumb|250px|Pierwszy gorszy od drugiego]] |
{{cytat|– Mercedes, Panie. Za milion się kupuje. To nie jedzie, panie, to PŁYNIE! ''[dziura w drodze]'' O żesz… kurwa. Gówno, nie Mercedes! TO SIĘ TRZĘSIE, PANIE PREZESIE!|[[Alkoholik|Lokalny]] o Citaro}}[[Plik:M citaro.jpg|thumb|250px|Pierwszy gorszy od drugiego]] |
||
'''Mercedes''' <del>Ciparo |
'''Mercedes''' <del>Ciparo </del>'''Citaro''' (dla [[Miłośnik Komunikacji Miejskiej|MKM-ów]] '''O530''') – autobus [[Niemcy|szwabskiej]] produkcji, dość nowoczesny, choć produkowany aż od [[1997]] roku. Został najlepszym [[autobus]]em roku [[2007]]<ref>Patrzcie, dziesięć lat musiał na to czekać!</ref>. Istnieje też wersja skrócona z literką K, co po [[Niemcy|szwabsku]] oznacza Kurz, a po polsku ''Krótki'' lub ''Kurdupel''. Od paru lat istnieje również II generacja – nazywa się ona C2 i jest ona najnowszą. Poprzednia wersja się… nie nazywa, to po prostu Citaro. |
||
== Od zewnątrz == |
== Od zewnątrz == |
||
Linia 6: | Linia 6: | ||
== W środku == |
== W środku == |
||
Niskopodłogowy. Posiada wygodne siedzenia. Silnik pracuje |
Niskopodłogowy. Posiada wygodne siedzenia. Silnik pracuje cichutko. Ma jednak kilka wad. Po pierwsze: w autobusie są zamontowane cztery lub sześć kamer. Strasznie trudno jest coś zdewastować i zniszczyć! Chociaż w porównaniu do innych autobusów, czy tramwajów – to mało. Drugi mankament to strasznie piszczący i wkurzający sygnał zamykania drzwi. Czasem ma się ochotę upindzić kierowcę, żeby nie zamykał drzwi. Po trzecie: konstruktor nie przewidział tłoku panującego w polskiej komunikacji miejskiej, w związku z czym czujniki mające chronić przed przytrzaśnięciem pasażerów nie pozwalają często zamknąć drzwi na obleganych trasach. |
||
== Supernowoczesny Software == |
== Supernowoczesny Software == |
||
Linia 13: | Linia 13: | ||
== Citaro C2 == |
== Citaro C2 == |
||
Od [[2012]] roku produkowana jest unowocześniona z zewnątrz wersja o nazwie C2. Nowy autobus posiada specyficzny design, dzięki któremu sprawia wrażenie szybszego, co ma zachęcić ludzi do korzystania z autobusów, zamiast ich Audi czy innych BMW. Nowy autobus zbliża ludzi, bowiem siedzenia są ciasne, a korytarz między nimi wąski. Raj dla kieszonkowców i innych osobników tego typu<ref>https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Zapadl-wyrok-w-sprawie-molestowania-w-komunikacji-miejskiej-n146957.html</ref>. Są to pojazdy bardzo komfortowe i solidne. Tylko w Mercedesie Citaro C2 jadąc po równej nawierzchni, można relaksować się dźwiękami trzeszczących podsufitek, poręczy oraz innych elementów wnętrza. Kierowca posiada sterowaną elektronicznie roletkę oraz kabinę z elektronicznym zamknięciem, żeby żadna babcia nie podsiadła mu miejsca. Posiada też wspomaganie kierownicy, dzięki któremu kręcąc kierownicą, ma się wrażenie, że miesza się beton. Pierwszym przewoźnikiem w [[Polska|Polsce]], który <del>dostał</del> <del>kupił</del>… Znaczy, wziął w leasing, był PKS Wieś, tzn. PKS Gdynia. |
|||
Od 2012 roku jest produkowana podobno unowocześniona wersja Citaro, C2. Najnowsze partie autobusów coraz częściej są nieudane, między innymi pod kątem niskiej jakości materiałów i trzeszczenia plastików. Swym wyglądem miał zachęcić <s>moherów</s> pasażerów do zrezygnowania z jazdy swoim <s>bolidem</s> samochodem co się finalnie nie wydarzyło. Idealne miejsce dla kieszonkowców za sprawą ciasnej konstrukcji. |
|||
== |
== Zobacz też == |
||
* [[Solaris Urbino]] |
|||
W 2018 roku miała miejsce przełomowa premiera <s>upośledzonego</s> elektrycznego autobusu miejskiego o nazwie eCitaro. Cała bryła pojazdu, zdaniem wielu, jest brzydka. Stanowisko pracy kierowcy jest niewygodne to samo się tyczy miejsc siedzących w strefie pasażerskiej. Bywały przypadki, że autobus nie dawał sobie rady rozładowując się w połowie kursu lub próbując nieudolnie podjechać pod górkę.{{Przypisy}} |
|||
{{Przypisy}} |
|||
{{Komunikacja miejska}} |
{{Komunikacja miejska}} |
||
{{Komunikacja Łódź}} |
{{Komunikacja Łódź}} |
Aktualna wersja na dzień 20:00, 16 paź 2021
– Mercedes, Panie. Za milion się kupuje. To nie jedzie, panie, to PŁYNIE! [dziura w drodze] O żesz… kurwa. Gówno, nie Mercedes! TO SIĘ TRZĘSIE, PANIE PREZESIE!
- Lokalny o Citaro
Mercedes Ciparo Citaro (dla MKM-ów O530) – autobus szwabskiej produkcji, dość nowoczesny, choć produkowany aż od 1997 roku. Został najlepszym autobusem roku 2007[1]. Istnieje też wersja skrócona z literką K, co po szwabsku oznacza Kurz, a po polsku Krótki lub Kurdupel. Od paru lat istnieje również II generacja – nazywa się ona C2 i jest ona najnowszą. Poprzednia wersja się… nie nazywa, to po prostu Citaro.
Od zewnątrz[edytuj • edytuj kod]
Citaro od zewnątrz wygląda bardzo przyzwoicie. Całość konstrukcji jest bardzo niska, przez co większość wysokości pojazdu to szyby. Ponadto szpanerski znaczek Mercedesa na przodzie i stylowy napis „Citaro”. Co ważne i ciekawe: podczas zatrzymywania się na przystanku i otworzeniu drzwi, komputer pokładowy informuje o tym, do jakiej pętli zmierza autobus i jaki jest numer linii.
W środku[edytuj • edytuj kod]
Niskopodłogowy. Posiada wygodne siedzenia. Silnik pracuje cichutko. Ma jednak kilka wad. Po pierwsze: w autobusie są zamontowane cztery lub sześć kamer. Strasznie trudno jest coś zdewastować i zniszczyć! Chociaż w porównaniu do innych autobusów, czy tramwajów – to mało. Drugi mankament to strasznie piszczący i wkurzający sygnał zamykania drzwi. Czasem ma się ochotę upindzić kierowcę, żeby nie zamykał drzwi. Po trzecie: konstruktor nie przewidział tłoku panującego w polskiej komunikacji miejskiej, w związku z czym czujniki mające chronić przed przytrzaśnięciem pasażerów nie pozwalają często zamknąć drzwi na obleganych trasach.
Supernowoczesny Software[edytuj • edytuj kod]
Jak już zostało napisane, Citaro wyposażony jest w cyfrowy mózg, który połączony jest z monitorem zamontowanym z przodu autobusu. Teoretycznie wyświetla on listę przystanków i godzinę, w praktyce jednak emituje program rozrywkowy dla studentów polibudy, którzy mają niezły ubaw czytając co BIOS ma do powiedzenia kierowcy i dlaczego zainstalowany tam Linux ma kernel panic. Znany jest również fakt, że autobus osobiście informuje pasażerów gdzie się właśnie zatrzymuje. Jest to przyczyną częstych zaginięć znaków z nazwami przystanków, co ma sugerować MPK, że się mylą i że to nie jest Tunelowa, tylko POD „Mieczyk”, bo autobus tak powiedział.
Citaro C2[edytuj • edytuj kod]
Od 2012 roku produkowana jest unowocześniona z zewnątrz wersja o nazwie C2. Nowy autobus posiada specyficzny design, dzięki któremu sprawia wrażenie szybszego, co ma zachęcić ludzi do korzystania z autobusów, zamiast ich Audi czy innych BMW. Nowy autobus zbliża ludzi, bowiem siedzenia są ciasne, a korytarz między nimi wąski. Raj dla kieszonkowców i innych osobników tego typu[2]. Są to pojazdy bardzo komfortowe i solidne. Tylko w Mercedesie Citaro C2 jadąc po równej nawierzchni, można relaksować się dźwiękami trzeszczących podsufitek, poręczy oraz innych elementów wnętrza. Kierowca posiada sterowaną elektronicznie roletkę oraz kabinę z elektronicznym zamknięciem, żeby żadna babcia nie podsiadła mu miejsca. Posiada też wspomaganie kierownicy, dzięki któremu kręcąc kierownicą, ma się wrażenie, że miesza się beton. Pierwszym przewoźnikiem w Polsce, który dostał kupił… Znaczy, wziął w leasing, był PKS Wieś, tzn. PKS Gdynia.
Zobacz też[edytuj • edytuj kod]
Przypisy
- ↑ Patrzcie, dziesięć lat musiał na to czekać!
- ↑ https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Zapadl-wyrok-w-sprawie-molestowania-w-komunikacji-miejskiej-n146957.html