Motocykl: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Anulowano wersję użytkownika Zwymiot)
(jakiś głąb napisał romet ogar 206 a nie 205 ;P)
Znacznik: edytor wizualny
 
(Nie pokazano 108 wersji utworzonych przez 76 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Motocykl]] – dwukołowy pojazd mechaniczny, samobieżny. [[Koło|Koła]] są ustawione wzdłuż, w tej samej linii - przednie z przodu, a tylne z tyłu - co odróżnia motocykl od wózka.
'''Motocykl''' samobieżny, dwukołowy pojazd mechaniczny. [[Koło|Koła]] są ustawione wzdłuż, w tej samej linii przednie z przodu, a tylne z tyłu, co odróżnia motocykl od wózka.


== Budowa ==
Motocykl posiada [[silnik]] spalinowy o spalaniu wewnętrznym, który generuje niesamowitą moc (np. [[WSK]] 125 S01 - 6KM przy 5700obr/min). Motocykle są przeważnie użytkowanie przez [[motocyklista|motocyklistów]], którzy charakteryzują się poczuciem humoru, radością z (krótkiego przeważnie) [[życia|życia]] i brakiem strachu. Motocykle są też czasem używane przez niższe formy życia np. [[dresiarz]]y i cwaniaczków, którzy nie mają zbyt wiele w majtkach (tudzież w głowie) i motocykla używają po to, aby się pokazać na mieście oraz udowodnić, że są nikim. Obecnie w [[Polska|Polsce]] motocykle jeżdżą z prędkościami nawet do 350km/h (odnosząc się do tanich mediów i ogłupionej opinii publicznej). Według mediów motocykliści wiążą stalowe żyłki na szyi, a drugi koniec mocują do motocykla. Oczywiście żaden motocyklista do tej pory o niczym takim nawet nie słyszał, ale [[Fakt (gazeta)|FAKT]] i tak wie najlepiej. W razie wypadku, który w 80% przypadków powodowany przez [[kierowca|kierowcę]] [[samochód|samochodu]] patrzącego na dupy na chodniku zamiast w lusterka i myli 2 małe światełka motocykla z oddalonym samochodem, żyłka owa powoduje niesamowite efekty wizualne i natychmiastową [[śmierć]] motocyklisty.
Motocykl posiada [[silnik]] spalinowy o spalaniu wewnętrznym, który generuje niesamowitą moc<ref>Dla [[WSK]] 125 S01 jest to sześć koni mechanicznych przy 5700 obrotach na minutę</ref>. Motocykle są przeważnie użytkowanie przez [[motocyklista|motocyklistów]], którzy charakteryzują się poczuciem humoru, radością z, przeważnie krótkiego, [[Życie|życia]] i brakiem strachu. Motocykle są też czasem używane przez niższe formy życia np. [[dresiarz]]y i cwaniaczków, którzy nie mają zbyt wiele w majtkach i głowie. Osoby te wyznają zasadę ''Pierwszy motor jest jak pierwsza impreza – bez „litra” nie zaczynaj''.


Obecnie w [[Polska|Polsce]] motocykle jeżdżą po dziurach z prędkościami nawet do 350 km/h<ref>To już chyba latają…</ref>.
Motocykle dzielimy na kategorie:
<!-- FRAGMENT DO PRZENIESIENIA DO ARTYKUŁU „MOTOCYKLISTA” (jak powstanie)
* [[Sportowe|Przecinaki]] - Charakteryzujące się małą wagą, dużą mocą i jeszcze większymi kosztami napraw oraz serwisowania. Dosiadane często przez [[Dresiarz|Dresiarzy]], Nastolatków bez prawa jazdy a niekiedy przez zawodników GP. Rekordzista dosiadający sporta osiągnął 121 punków karnych, czym został uhonorowany przez policję specjalnym filmem dokumentalnym.
** są tak pochyleni za owiewkę, że nie widzą nic poza zegarami,
** podniesienie choćby palca zmieni aerodynamikę i obniży prędkość o 3km/h,
** właśnie zmodyfikowane super światła oślepiają ich samych,
** właśnie robią wheelie i nie widzą drogi,
** właśnie robią stoppie i nie widza drogi,
** właśnie znów wyprzedzają,
** właśnie osiągają prędkość światła i masa własna wzrasta tak, że nie mogą ruszyć choćby palcem
* [[Neked Bike|Golasy]] - Czyli japonia bez owiewek. Wygodna pozycja, japońska technologia, tylko laski nie bardzo lecą na takie sprzęty.
* [[Sportowo-Turystyczne]] - Motocykle do szybkiej turystyki, obecnie pozwalają na podróże i zwiedzanie kraju z prędkościami podchodzącymi pod 300km/h. Policja zarejestrowała w Polsce motocykl który przekroczył granicę, ale nie wiedzą co to było.


Według mediów motocykliści wiążą stalowe żyłki na szyi, a drugi koniec mocują do motocykla. Oczywiście żaden motocyklista do tej pory o niczym takim nawet nie słyszał, ale [[Fakt (gazeta)|FAKT]] i tak wie najlepiej. W razie wypadku, który w 80% przypadków powodowany przez [[kierowca|kierowcę]] [[samochód|samochodu]] patrzącego na dupy na chodniku zamiast w lusterka i myli 2 małe światełka motocykla z oddalonym samochodem, żyłka owa powoduje niesamowite efekty wizualne i natychmiastową [[śmierć]] motocyklisty. Zgodnie z teorią ewolucji żyłka na szyi staje się już nie modna. Najnowszym szczytem szpanerstwa jest wbijanie długich gwoździ w kask na tzw. jeża. Pod wpływem błyskawicznego kontaktu gwoździa z asfaltem, wbija się w czaszkę zawodnika zapewniając jedyne i niepowtarzalne, zdarzające się raz w życiu przeżycie – śmierć. -->
* [[Turystyczne|Kredensy]] - Sztandarowy model to [[Honda]][[Gold Wing]] czyli pół mieszkania na 2 kołach. Masz w nim wszystko - oprócz dachu. Ich właściciele nie pozdrawiają innych motocyklistów, ponieważ:
** zgodnie z instrukcją mogą puścić kierownicę wówczas, gdy motocykl nie porusza się, kluczyk jest wyjęty ze stacyjki, centralna nóżka opuszczona i wyłączone radio,
** mają przycisk na desce rozdzielczej - automatyczne pozdrawianie,
** właśnie zasnęli jadąc,
** są za starzy i nie mają siły,
** właśnie mają telekonferencję z brokerem z City,
** mama zabroniła machać do obcych,
** są zbyt zajęci przeliczaniem lampek na choince,
** właśnie układają płyty CD w schowku,
** podniesiona ręka zakłóca fale odbiór fal TV,
** odkładają kubek po kawie do zmywarki,
** z powodu Alzheimera nie pamiętają, co robić gdy ktoś macha,
** po machaniu nie mogą znaleźć kierownicy pośród przycisków, przełączników i dźwigni,
** ciągle machają, ale nikt nie widzi zza owiewek


== Rodzaje ==
* [[Choppery]] - Dosiadane przez [[Rockers|Rokersów]], motocykl taki charakteryzuje sztywny tył doskonale przenoszący wszystkie uderzenia na kręgosłup, oraz wysunięte przednie koło dzięki któremu motocykl posiada promień skrętu na miarę amerykańskiego lotniskowca. W takim układzie przedni widelec ma możliwość pracy nie tylko poprzez ściskanie ale także i zginanie. Wysoka kierownica zapewnia wentylowanie pach a więc znacząco wpływa na higienę kierowcy. Wolny wydech wpływa na bezpieczeństwo i koi wieczorami (zszarpane w pracy) nerwy sąsiadów.
[[Plik:Motor.jpg|thumb|250px|Niektóre modele ciężko sklasyfikować]]
=== Podział popularny ===
* '''Ścigacz''' (''Dresbajk'') – wszystko co zapier{{cenzura3}} i ma nieco bardziej sportowy charakter – nie istotne czy ma owiewki czy nie.
* '''Harley''' – to co jest niskie, głośne, chromowane, ćwiekowane. Kierują nim niscy, głośni, chromowani i ćwiekowani motocykliści w hełmach Wehrmachtu.
* '''Cross''' – ciężko sprecyzować co to, ale mieści się tu każdy sprzęt, który choć trochę przypomina laso-oracza.


=== Podział ekspercki ===
* [[Klasyki]] - Nowoczesna technologia, zabytkowa linia.
* '''Przecinaki''' – charakteryzujące się niewielką wagą, dużą mocą i jeszcze większymi kosztami napraw oraz serwisowania. Dosiadane często przez [[dresiarz]]y, nastolatków bez prawa jazdy, a niekiedy przez sportowców. Rekordzista dosiadający takiego przecinaka osiągnął 121 punków karnych, czym został uhonorowany przez policję specjalnym filmem dokumentalnym.
* [[Enduro]] i [[Cross|Crossy]] - Które często można spotkać w Narodowych Parkach Krajobrazowych. Idealnie nadają się do walki w terenie i zdobywania powodów do dumy z odniesionych kontuzji.
* '''Naked Bike''' – czyli bez owiewek. Wygodna pozycja, japońska technologia i wbrew pozorom niewiele wolniejsze od tych pierwszych… Choć ortalionowi rycerze w czarnych BMW często o tym na światłach zapominają, chcąc się ścigać.
** Bo wysokość siedzenia nie pozwala zniżyć wzroku ku reszcie maluczkich
* '''Sportowo-turystyczne''' motocykle do szybkiej turystyki. Obecnie pozwalają na podróże i zwiedzanie kraju z prędkościami podchodzącymi pod 300 km/h. Policja zarejestrowała w Polsce motocykl, który przekroczył granicę, ale [[UFO|nie wiedzą co to było]].
** bo właśnie się im zawiesił najnowszy gps z mapami od brata z Brazylii
* '''Turystyczne''' – sztandarowy model to [[Honda Gold Wing]], czyli pół mieszkania na dwóch kołach. Masz w nim wszystko oprócz dachu.
** bo gluty z nosa w temperaturze -10 stopni zasłoniły mapnik tankbagu i szybę kasku
* '''[[Chopper]]y''' dosiadane przez [[Rockersi|rockersów]]. Motocykl taki charakteryzuje sztywny tył doskonale, przenoszący wszystkie uderzenia na kręgosłup oraz wysunięte przednie koło, dzięki któremu motocykl posiada promień skrętu na miarę amerykańskiego lotniskowca. W takim układzie przedni widelec ma możliwość pracy nie tylko poprzez ściskanie ale także i zginanie. Wysoka kierownica zapewnia wentylowanie pach, a więc znacząco wpływa na higienę kierowcy. Wolny wydech wpływa na bezpieczeństwo i koi wieczorami zszarpane w pracy nerwy sąsiadów.
** bo 16 godzina jazdy tak daje popalić kręgosłupowi szyjnemu, że żaden duzy ruch ramienia nie jest już możliwy...
* '''Klasyki''' nowoczesna technologia, zabytkowa linia.
* [[Oldtimer|Oldtimery]] - Czyli wszystko to co stało ponad 25 lat pod gruszą a nadal jeździ.
* '''[[Enduro]] i Crossy''' które często można spotkać w parkach krajobrazowych. Idealnie nadają się do walki w terenie i zdobywania powodów do dumy z odniesionych kontuzji.
* Kible - niegdyś pojazd subkultury [[Mods|Modsów]], obecnie używane przez bardzo młodych ludzi do wyrywania rówieśniczek. (kibel zwany jest również [[Skuter|Skuterem]])
* '''Supermoto''' – Cross na kołach od Ścigacza i głośności Harleya. Bez chromu, ćwieków i owiewek.
* [[Harley|Harleje]] - najbezpieczniejsze z motocykli. Ich właściciele uprawiają tzw. Motocyklizm Garażowy. Podczas krótkich przerw pomiędzy naprawami używają oni dla niepozdrawiana następujących powodów:
* '''Oldtimery''' czyli wszystko to co stało ćwierć wieku pod gruszą a nadal jeździ.
** gwarancja wygasa wówczas, gdy pozdrowią użytkownika nie amerykańskiego produktu,
* '''[[Skuter]]y''' niegdyś pojazd subkultury [[Modsi|modsów]], obecnie używane przez bardzo młodych ludzi do wyrywania rówieśniczek.
** ciężkie skóry z tłustymi bolcami i frędzle uniemożliwiają podniesienie dłoni,
** z zasady nie odmachują motocyklistom, którzy spłacili już dawno kredyty na swoje 2oo,
** boją się wibracji kierownicy po choćby chwilowym jej puszczeniu,
** podmuch powietrza może zdmuchnąć ich tatuaże,
** z powodu wibracji ponowne złapanie kiery może zająć wieczność,
** właśnie odkryli, że Honda ma ponad 60% udziałów w H-D,
** od czasu przegranej aukcji komorniczej na H-D nienawidzą wszystkich, którzy w ogóle podnoszą rękę,
** Rolex może zamoknąć,
** ktoś może ukraść odpadającą klamkę,
** używa ciągle 10 palców przeliczając stale rosnące wydatki na naprawę H-D
** właśnie polerują pokrywę filtra powietrza.


== Marki ==
{{stubmot}}
{{Nonnews|[[NonNews:Poznań: Z motocyklem pod pachą|Poznań: Z motocyklem pod pachą]]}}
* '''Kawasaki''' – potocznie nazywane ''Kawa''. Modele ZX6R wyprodukowane w latach 1995-1999 słyną z pękającej ramy. Właściciele tychże motocykli podczas picia ''Kawy'' uważają, aby nie urwać ucha w kubku.
* '''[[Yamaha Corporation|Yamaha]]''' – marka znana dzięki modelowi R1, choć znacznie lepiej niż budowa motocykli idzie im składanie fortepianów. Motocykl ten charakteryzuje się wielką pojemnością silnika i baku, w przeciwieństwie do pojemności głowy dosiadającego motocyklisty i mocy samego silnika.
* '''[[Romet]]''' – polski zakład produkujący rowery i motorowery w latach 1948-1998. Najbogatsza oraz najzajebistsza marka motocykli. Charakteryzuje się małą mocą. Jak rozpoznać człowieka posiadającego Rometa? To proste! Jeżeli widzisz go nie często, z pewnością ma Rometa, ponieważ właśnie go naprawia. Jedyny model godny polecenia to Romet chart, czyli polski Simson oraz ogar 200 i 205. Teraz marka Romet produkuje skutery. Bo sprzedali nazwę [[Chińczycy|Chińczykom]]. A ludzie dopłacają sporą kasę za znaczek.
* '''Honda''' – najpopularniejszym sprzętem jest CBR 600, szczególnie czerwona, określany mianem motoru dla gejów… Cała reszta jest jak najbardziej [[Słownik:Fajne|spoko]].
* '''Harley Davidson''' – w 1901 w małej szopie gdzieś w północnych częściach USA, William Sylvester Harley i Arthur Davidson zbudowali silnik używając do tego puszek po fasoli. Z racji, że firma bardzo mocno trzyma się tradycji robią tak do dziś produkując harleye.
* '''Ducati''' – ''wygląda, ale nie jedzie''. Firma słynie z tego, że silnik typu „V” nazywa „L”, a suche sprzęgło spełnia również role ostrzegawczą na drodze, gdyż słychać je w promieniu kilometra.
* '''Suzuki''' – ''Suzuki to same stuki''. Motocykle, których uruchomienie powoduje kanonadę apokaliptycznych dźwięków zwiastujących nadchodzący dwa końce – najpierw kraju, w którym jest uruchamiany, a potem reszty świata. Modele z lat 90-tych zwane ''olejakami'' działają nawet po wypluciu korbowodów.
* '''Zongshen''' – marka tworząca zabawki. Chińskie gówno, które jak jedzie w 2 osoby to już o 20 kilometrów wolniej jedzie.
* '''MZ''' – szwabskie sprzęty wytwarzane w XX wieku. Najbardziej popularna MZ ETZ 250 była postrachem polskich dróg i zawsze wyprzedzała JAWĘ, dopóki nie sprowadzono do polski Yamahy, Aprilii itp.
* '''JAWA''' – czechosłowacka myśl techniczna. Charakteryzują się innowacyjnym systemem ładowania akumulatora, które czasem działa. Istnieje legenda, że sprzęgło JAWY TS może działać bardzo dobrze, dlatego użytkownicy wymieniają je na sprzęgło od 634 i CZ.
* '''Aprilia''' – włoskie motocykle, które z trudem osiągają nawet 50&nbsp;km/h w standardzie. Żeby móc osiągnąć taką prędkość, należy najpierw zdjąć pierwszą blokadę umiejscowioną pół metra w głąb stacyjki. Zaś żeby osiągnąć prędkość wyższą od 50&nbsp;km/h, należy dobrać się do jednego z kabelków i poprosić mysz lub szczura i poprosić tego gryzonia, aby przegryzł właśnie ten kabelek. Podobnie jak w motocyklach Ducati, jest tu suche sprzęgło.
* '''KTM''' – firma z Austrii, produkuje motory przeznaczone tylko do jazdy poza drogami (off-road, motocross). Próba wyjechania nawet na polski asfalt kończy się mocnym trzęsieniem kierownicy. Jedynym sposobem na zdjęcie tej blokady jest równoległe wciśnięcie hamulca i sprzęgła podczas uruchamiania motocykla. Poza tym „wyprodukowali” jeden pełnoprawny „samochód” do jazdy po drogach publicznych.

{{przypisy}}
{{Motoryzacja}}
[[Kategoria:Motoryzacja]]
[[Kategoria:Motoryzacja]]
[[Kategoria:Transport]]


[[de:Motorrad]]
[[en:Motorcycle]]
[[en:Motorcycle]]
[[zh:摩托车]]
[[de:Motorrad]]
[[es:Motocicleta]]
[[es:Motocicleta]]
[[fi:Moottoripyörä]]
[[it:Motocicletta]]
[[it:Motocicletta]]
[[ja:オートバイ]]
[[ja:オートバイ]]
Linia 66: Linia 57:
[[pt:Motocicleta]]
[[pt:Motocicleta]]
[[ru:Мотоцикл]]
[[ru:Мотоцикл]]
[[zh:摩托车]]

Aktualna wersja na dzień 17:04, 1 sty 2024

Motocykl – samobieżny, dwukołowy pojazd mechaniczny. Koła są ustawione wzdłuż, w tej samej linii – przednie z przodu, a tylne z tyłu, co odróżnia motocykl od wózka.

Budowa[edytuj • edytuj kod]

Motocykl posiada silnik spalinowy o spalaniu wewnętrznym, który generuje niesamowitą moc[1]. Motocykle są przeważnie użytkowanie przez motocyklistów, którzy charakteryzują się poczuciem humoru, radością z, przeważnie krótkiego, życia i brakiem strachu. Motocykle są też czasem używane przez niższe formy życia np. dresiarzy i cwaniaczków, którzy nie mają zbyt wiele w majtkach i głowie. Osoby te wyznają zasadę Pierwszy motor jest jak pierwsza impreza – bez „litra” nie zaczynaj.

Obecnie w Polsce motocykle jeżdżą po dziurach z prędkościami nawet do 350 km/h[2].

Rodzaje[edytuj • edytuj kod]

Niektóre modele ciężko sklasyfikować

Podział popularny[edytuj • edytuj kod]

  • Ścigacz (Dresbajk) – wszystko co zapierCenzura2.svg i ma nieco bardziej sportowy charakter – nie istotne czy ma owiewki czy nie.
  • Harley – to co jest niskie, głośne, chromowane, ćwiekowane. Kierują nim niscy, głośni, chromowani i ćwiekowani motocykliści w hełmach Wehrmachtu.
  • Cross – ciężko sprecyzować co to, ale mieści się tu każdy sprzęt, który choć trochę przypomina laso-oracza.

Podział ekspercki[edytuj • edytuj kod]

  • Przecinaki – charakteryzujące się niewielką wagą, dużą mocą i jeszcze większymi kosztami napraw oraz serwisowania. Dosiadane często przez dresiarzy, nastolatków bez prawa jazdy, a niekiedy przez sportowców. Rekordzista dosiadający takiego przecinaka osiągnął 121 punków karnych, czym został uhonorowany przez policję specjalnym filmem dokumentalnym.
  • Naked Bike – czyli bez owiewek. Wygodna pozycja, japońska technologia i wbrew pozorom niewiele wolniejsze od tych pierwszych… Choć ortalionowi rycerze w czarnych BMW często o tym na światłach zapominają, chcąc się ścigać.
  • Sportowo-turystyczne – motocykle do szybkiej turystyki. Obecnie pozwalają na podróże i zwiedzanie kraju z prędkościami podchodzącymi pod 300 km/h. Policja zarejestrowała w Polsce motocykl, który przekroczył tę granicę, ale nie wiedzą co to było.
  • Turystyczne – sztandarowy model to Honda Gold Wing, czyli pół mieszkania na dwóch kołach. Masz w nim wszystko oprócz dachu.
  • Choppery – dosiadane przez rockersów. Motocykl taki charakteryzuje sztywny tył doskonale, przenoszący wszystkie uderzenia na kręgosłup oraz wysunięte przednie koło, dzięki któremu motocykl posiada promień skrętu na miarę amerykańskiego lotniskowca. W takim układzie przedni widelec ma możliwość pracy nie tylko poprzez ściskanie ale także i zginanie. Wysoka kierownica zapewnia wentylowanie pach, a więc znacząco wpływa na higienę kierowcy. Wolny wydech wpływa na bezpieczeństwo i koi wieczorami zszarpane w pracy nerwy sąsiadów.
  • Klasyki – nowoczesna technologia, zabytkowa linia.
  • Enduro i Crossy – które często można spotkać w parkach krajobrazowych. Idealnie nadają się do walki w terenie i zdobywania powodów do dumy z odniesionych kontuzji.
  • Supermoto – Cross na kołach od Ścigacza i głośności Harleya. Bez chromu, ćwieków i owiewek.
  • Oldtimery – czyli wszystko to co stało ćwierć wieku pod gruszą a nadal jeździ.
  • Skutery – niegdyś pojazd subkultury modsów, obecnie używane przez bardzo młodych ludzi do wyrywania rówieśniczek.

Marki[edytuj • edytuj kod]

NonNews
Zobacz w NonNews temat:
  • Kawasaki – potocznie nazywane Kawa. Modele ZX6R wyprodukowane w latach 1995-1999 słyną z pękającej ramy. Właściciele tychże motocykli podczas picia Kawy uważają, aby nie urwać ucha w kubku.
  • Yamaha – marka znana dzięki modelowi R1, choć znacznie lepiej niż budowa motocykli idzie im składanie fortepianów. Motocykl ten charakteryzuje się wielką pojemnością silnika i baku, w przeciwieństwie do pojemności głowy dosiadającego motocyklisty i mocy samego silnika.
  • Romet – polski zakład produkujący rowery i motorowery w latach 1948-1998. Najbogatsza oraz najzajebistsza marka motocykli. Charakteryzuje się małą mocą. Jak rozpoznać człowieka posiadającego Rometa? To proste! Jeżeli widzisz go nie często, z pewnością ma Rometa, ponieważ właśnie go naprawia. Jedyny model godny polecenia to Romet chart, czyli polski Simson oraz ogar 200 i 205. Teraz marka Romet produkuje skutery. Bo sprzedali nazwę Chińczykom. A ludzie dopłacają sporą kasę za znaczek.
  • Honda – najpopularniejszym sprzętem jest CBR 600, szczególnie czerwona, określany mianem motoru dla gejów… Cała reszta jest jak najbardziej spoko.
  • Harley Davidson – w 1901 w małej szopie gdzieś w północnych częściach USA, William Sylvester Harley i Arthur Davidson zbudowali silnik używając do tego puszek po fasoli. Z racji, że firma bardzo mocno trzyma się tradycji robią tak do dziś produkując harleye.
  • Ducatiwygląda, ale nie jedzie. Firma słynie z tego, że silnik typu „V” nazywa „L”, a suche sprzęgło spełnia również role ostrzegawczą na drodze, gdyż słychać je w promieniu kilometra.
  • SuzukiSuzuki to same stuki. Motocykle, których uruchomienie powoduje kanonadę apokaliptycznych dźwięków zwiastujących nadchodzący dwa końce – najpierw kraju, w którym jest uruchamiany, a potem reszty świata. Modele z lat 90-tych zwane olejakami działają nawet po wypluciu korbowodów.
  • Zongshen – marka tworząca zabawki. Chińskie gówno, które jak jedzie w 2 osoby to już o 20 kilometrów wolniej jedzie.
  • MZ – szwabskie sprzęty wytwarzane w XX wieku. Najbardziej popularna MZ ETZ 250 była postrachem polskich dróg i zawsze wyprzedzała JAWĘ, dopóki nie sprowadzono do polski Yamahy, Aprilii itp.
  • JAWA – czechosłowacka myśl techniczna. Charakteryzują się innowacyjnym systemem ładowania akumulatora, które czasem działa. Istnieje legenda, że sprzęgło JAWY TS może działać bardzo dobrze, dlatego użytkownicy wymieniają je na sprzęgło od 634 i CZ.
  • Aprilia – włoskie motocykle, które z trudem osiągają nawet 50 km/h w standardzie. Żeby móc osiągnąć taką prędkość, należy najpierw zdjąć pierwszą blokadę umiejscowioną pół metra w głąb stacyjki. Zaś żeby osiągnąć prędkość wyższą od 50 km/h, należy dobrać się do jednego z kabelków i poprosić mysz lub szczura i poprosić tego gryzonia, aby przegryzł właśnie ten kabelek. Podobnie jak w motocyklach Ducati, jest tu suche sprzęgło.
  • KTM – firma z Austrii, produkuje motory przeznaczone tylko do jazdy poza drogami (off-road, motocross). Próba wyjechania nawet na polski asfalt kończy się mocnym trzęsieniem kierownicy. Jedynym sposobem na zdjęcie tej blokady jest równoległe wciśnięcie hamulca i sprzęgła podczas uruchamiania motocykla. Poza tym „wyprodukowali” jeden pełnoprawny „samochód” do jazdy po drogach publicznych.

Przypisy

  1. Dla WSK 125 S01 jest to sześć koni mechanicznych przy 5700 obrotach na minutę
  2. To już chyba latają…