Motocykl: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Anulowano wersję użytkownika Zwymiot) |
(jakiś głąb napisał romet ogar 206 a nie 205 ;P) Znacznik: edytor wizualny |
||
(Nie pokazano 108 wersji utworzonych przez 76 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Motocykl''' – samobieżny, dwukołowy pojazd mechaniczny. [[Koło|Koła]] są ustawione wzdłuż, w tej samej linii – przednie z przodu, a tylne z tyłu, co odróżnia motocykl od wózka. |
|||
== Budowa == |
|||
Motocykl posiada [[silnik]] spalinowy o spalaniu wewnętrznym, który generuje niesamowitą moc (np. [[WSK]] 125 S01 - 6KM przy 5700obr/min). Motocykle są przeważnie użytkowanie przez [[motocyklista|motocyklistów]], którzy charakteryzują się poczuciem humoru, radością z (krótkiego przeważnie) [[życia|życia]] i brakiem strachu. Motocykle są też czasem używane przez niższe formy życia np. [[dresiarz]]y i cwaniaczków, którzy nie mają zbyt wiele w majtkach (tudzież w głowie) i motocykla używają po to, aby się pokazać na mieście oraz udowodnić, że są nikim. Obecnie w [[Polska|Polsce]] motocykle jeżdżą z prędkościami nawet do 350km/h (odnosząc się do tanich mediów i ogłupionej opinii publicznej). Według mediów motocykliści wiążą stalowe żyłki na szyi, a drugi koniec mocują do motocykla. Oczywiście żaden motocyklista do tej pory o niczym takim nawet nie słyszał, ale [[Fakt (gazeta)|FAKT]] i tak wie najlepiej. W razie wypadku, który w 80% przypadków powodowany przez [[kierowca|kierowcę]] [[samochód|samochodu]] patrzącego na dupy na chodniku zamiast w lusterka i myli 2 małe światełka motocykla z oddalonym samochodem, żyłka owa powoduje niesamowite efekty wizualne i natychmiastową [[śmierć]] motocyklisty. |
|||
Motocykl posiada [[silnik]] spalinowy o spalaniu wewnętrznym, który generuje niesamowitą moc<ref>Dla [[WSK]] 125 S01 jest to sześć koni mechanicznych przy 5700 obrotach na minutę</ref>. Motocykle są przeważnie użytkowanie przez [[motocyklista|motocyklistów]], którzy charakteryzują się poczuciem humoru, radością z, przeważnie krótkiego, [[Życie|życia]] i brakiem strachu. Motocykle są też czasem używane przez niższe formy życia np. [[dresiarz]]y i cwaniaczków, którzy nie mają zbyt wiele w majtkach i głowie. Osoby te wyznają zasadę ''Pierwszy motor jest jak pierwsza impreza – bez „litra” nie zaczynaj''. |
|||
Obecnie w [[Polska|Polsce]] motocykle jeżdżą po dziurach z prędkościami nawet do 350 km/h<ref>To już chyba latają…</ref>. |
|||
Motocykle dzielimy na kategorie: |
|||
<!-- FRAGMENT DO PRZENIESIENIA DO ARTYKUŁU „MOTOCYKLISTA” (jak powstanie) |
|||
⚫ | * |
||
** są tak pochyleni za owiewkę, że nie widzą nic poza zegarami, |
|||
** podniesienie choćby palca zmieni aerodynamikę i obniży prędkość o 3km/h, |
|||
** właśnie zmodyfikowane super światła oślepiają ich samych, |
|||
** właśnie robią wheelie i nie widzą drogi, |
|||
** właśnie robią stoppie i nie widza drogi, |
|||
** właśnie znów wyprzedzają, |
|||
** właśnie osiągają prędkość światła i masa własna wzrasta tak, że nie mogą ruszyć choćby palcem |
|||
* [[Neked Bike|Golasy]] - Czyli japonia bez owiewek. Wygodna pozycja, japońska technologia, tylko laski nie bardzo lecą na takie sprzęty. |
|||
⚫ | |||
Według mediów motocykliści wiążą stalowe żyłki na szyi, a drugi koniec mocują do motocykla. Oczywiście żaden motocyklista do tej pory o niczym takim nawet nie słyszał, ale [[Fakt (gazeta)|FAKT]] i tak wie najlepiej. W razie wypadku, który w 80% przypadków powodowany przez [[kierowca|kierowcę]] [[samochód|samochodu]] patrzącego na dupy na chodniku zamiast w lusterka i myli 2 małe światełka motocykla z oddalonym samochodem, żyłka owa powoduje niesamowite efekty wizualne i natychmiastową [[śmierć]] motocyklisty. Zgodnie z teorią ewolucji żyłka na szyi staje się już nie modna. Najnowszym szczytem szpanerstwa jest wbijanie długich gwoździ w kask na tzw. jeża. Pod wpływem błyskawicznego kontaktu gwoździa z asfaltem, wbija się w czaszkę zawodnika zapewniając jedyne i niepowtarzalne, zdarzające się raz w życiu przeżycie – śmierć. --> |
|||
⚫ | |||
** zgodnie z instrukcją mogą puścić kierownicę wówczas, gdy motocykl nie porusza się, kluczyk jest wyjęty ze stacyjki, centralna nóżka opuszczona i wyłączone radio, |
|||
** mają przycisk na desce rozdzielczej - automatyczne pozdrawianie, |
|||
** właśnie zasnęli jadąc, |
|||
** są za starzy i nie mają siły, |
|||
** właśnie mają telekonferencję z brokerem z City, |
|||
** mama zabroniła machać do obcych, |
|||
** są zbyt zajęci przeliczaniem lampek na choince, |
|||
** właśnie układają płyty CD w schowku, |
|||
** podniesiona ręka zakłóca fale odbiór fal TV, |
|||
** odkładają kubek po kawie do zmywarki, |
|||
** z powodu Alzheimera nie pamiętają, co robić gdy ktoś macha, |
|||
** po machaniu nie mogą znaleźć kierownicy pośród przycisków, przełączników i dźwigni, |
|||
** ciągle machają, ale nikt nie widzi zza owiewek |
|||
== Rodzaje == |
|||
⚫ | * [[ |
||
[[Plik:Motor.jpg|thumb|250px|Niektóre modele ciężko sklasyfikować]] |
|||
=== Podział popularny === |
|||
* '''Ścigacz''' (''Dresbajk'') – wszystko co zapier{{cenzura3}} i ma nieco bardziej sportowy charakter – nie istotne czy ma owiewki czy nie. |
|||
* '''Harley''' – to co jest niskie, głośne, chromowane, ćwiekowane. Kierują nim niscy, głośni, chromowani i ćwiekowani motocykliści w hełmach Wehrmachtu. |
|||
* '''Cross''' – ciężko sprecyzować co to, ale mieści się tu każdy sprzęt, który choć trochę przypomina laso-oracza. |
|||
=== Podział ekspercki === |
|||
⚫ | |||
⚫ | * '''Przecinaki''' – charakteryzujące się niewielką wagą, dużą mocą i jeszcze większymi kosztami napraw oraz serwisowania. Dosiadane często przez [[dresiarz]]y, nastolatków bez prawa jazdy, a niekiedy przez sportowców. Rekordzista dosiadający takiego przecinaka osiągnął 121 punków karnych, czym został uhonorowany przez policję specjalnym filmem dokumentalnym. |
||
⚫ | |||
* '''Naked Bike''' – czyli bez owiewek. Wygodna pozycja, japońska technologia i wbrew pozorom niewiele wolniejsze od tych pierwszych… Choć ortalionowi rycerze w czarnych BMW często o tym na światłach zapominają, chcąc się ścigać. |
|||
** Bo wysokość siedzenia nie pozwala zniżyć wzroku ku reszcie maluczkich |
|||
⚫ | |||
** bo właśnie się im zawiesił najnowszy gps z mapami od brata z Brazylii |
|||
⚫ | |||
** bo gluty z nosa w temperaturze -10 stopni zasłoniły mapnik tankbagu i szybę kasku |
|||
⚫ | * '''[[Chopper]]y''' – dosiadane przez [[Rockersi|rockersów]]. Motocykl taki charakteryzuje sztywny tył doskonale, przenoszący wszystkie uderzenia na kręgosłup oraz wysunięte przednie koło, dzięki któremu motocykl posiada promień skrętu na miarę amerykańskiego lotniskowca. W takim układzie przedni widelec ma możliwość pracy nie tylko poprzez ściskanie ale także i zginanie. Wysoka kierownica zapewnia wentylowanie pach, a więc znacząco wpływa na higienę kierowcy. Wolny wydech wpływa na bezpieczeństwo i koi wieczorami zszarpane w pracy nerwy sąsiadów. |
||
** bo 16 godzina jazdy tak daje popalić kręgosłupowi szyjnemu, że żaden duzy ruch ramienia nie jest już możliwy... |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
* '''Supermoto''' – Cross na kołach od Ścigacza i głośności Harleya. Bez chromu, ćwieków i owiewek. |
|||
* [[Harley|Harleje]] - najbezpieczniejsze z motocykli. Ich właściciele uprawiają tzw. Motocyklizm Garażowy. Podczas krótkich przerw pomiędzy naprawami używają oni dla niepozdrawiana następujących powodów: |
|||
⚫ | |||
** gwarancja wygasa wówczas, gdy pozdrowią użytkownika nie amerykańskiego produktu, |
|||
⚫ | |||
** ciężkie skóry z tłustymi bolcami i frędzle uniemożliwiają podniesienie dłoni, |
|||
** z zasady nie odmachują motocyklistom, którzy spłacili już dawno kredyty na swoje 2oo, |
|||
** boją się wibracji kierownicy po choćby chwilowym jej puszczeniu, |
|||
** podmuch powietrza może zdmuchnąć ich tatuaże, |
|||
** z powodu wibracji ponowne złapanie kiery może zająć wieczność, |
|||
** właśnie odkryli, że Honda ma ponad 60% udziałów w H-D, |
|||
** od czasu przegranej aukcji komorniczej na H-D nienawidzą wszystkich, którzy w ogóle podnoszą rękę, |
|||
** Rolex może zamoknąć, |
|||
** ktoś może ukraść odpadającą klamkę, |
|||
** używa ciągle 10 palców przeliczając stale rosnące wydatki na naprawę H-D |
|||
** właśnie polerują pokrywę filtra powietrza. |
|||
== Marki == |
|||
{{stubmot}} |
|||
{{Nonnews|[[NonNews:Poznań: Z motocyklem pod pachą|Poznań: Z motocyklem pod pachą]]}} |
|||
* '''Kawasaki''' – potocznie nazywane ''Kawa''. Modele ZX6R wyprodukowane w latach 1995-1999 słyną z pękającej ramy. Właściciele tychże motocykli podczas picia ''Kawy'' uważają, aby nie urwać ucha w kubku. |
|||
* '''[[Yamaha Corporation|Yamaha]]''' – marka znana dzięki modelowi R1, choć znacznie lepiej niż budowa motocykli idzie im składanie fortepianów. Motocykl ten charakteryzuje się wielką pojemnością silnika i baku, w przeciwieństwie do pojemności głowy dosiadającego motocyklisty i mocy samego silnika. |
|||
* '''[[Romet]]''' – polski zakład produkujący rowery i motorowery w latach 1948-1998. Najbogatsza oraz najzajebistsza marka motocykli. Charakteryzuje się małą mocą. Jak rozpoznać człowieka posiadającego Rometa? To proste! Jeżeli widzisz go nie często, z pewnością ma Rometa, ponieważ właśnie go naprawia. Jedyny model godny polecenia to Romet chart, czyli polski Simson oraz ogar 200 i 205. Teraz marka Romet produkuje skutery. Bo sprzedali nazwę [[Chińczycy|Chińczykom]]. A ludzie dopłacają sporą kasę za znaczek. |
|||
* '''Honda''' – najpopularniejszym sprzętem jest CBR 600, szczególnie czerwona, określany mianem motoru dla gejów… Cała reszta jest jak najbardziej [[Słownik:Fajne|spoko]]. |
|||
* '''Harley Davidson''' – w 1901 w małej szopie gdzieś w północnych częściach USA, William Sylvester Harley i Arthur Davidson zbudowali silnik używając do tego puszek po fasoli. Z racji, że firma bardzo mocno trzyma się tradycji robią tak do dziś produkując harleye. |
|||
* '''Ducati''' – ''wygląda, ale nie jedzie''. Firma słynie z tego, że silnik typu „V” nazywa „L”, a suche sprzęgło spełnia również role ostrzegawczą na drodze, gdyż słychać je w promieniu kilometra. |
|||
* '''Suzuki''' – ''Suzuki to same stuki''. Motocykle, których uruchomienie powoduje kanonadę apokaliptycznych dźwięków zwiastujących nadchodzący dwa końce – najpierw kraju, w którym jest uruchamiany, a potem reszty świata. Modele z lat 90-tych zwane ''olejakami'' działają nawet po wypluciu korbowodów. |
|||
* '''Zongshen''' – marka tworząca zabawki. Chińskie gówno, które jak jedzie w 2 osoby to już o 20 kilometrów wolniej jedzie. |
|||
* '''MZ''' – szwabskie sprzęty wytwarzane w XX wieku. Najbardziej popularna MZ ETZ 250 była postrachem polskich dróg i zawsze wyprzedzała JAWĘ, dopóki nie sprowadzono do polski Yamahy, Aprilii itp. |
|||
* '''JAWA''' – czechosłowacka myśl techniczna. Charakteryzują się innowacyjnym systemem ładowania akumulatora, które czasem działa. Istnieje legenda, że sprzęgło JAWY TS może działać bardzo dobrze, dlatego użytkownicy wymieniają je na sprzęgło od 634 i CZ. |
|||
* '''Aprilia''' – włoskie motocykle, które z trudem osiągają nawet 50 km/h w standardzie. Żeby móc osiągnąć taką prędkość, należy najpierw zdjąć pierwszą blokadę umiejscowioną pół metra w głąb stacyjki. Zaś żeby osiągnąć prędkość wyższą od 50 km/h, należy dobrać się do jednego z kabelków i poprosić mysz lub szczura i poprosić tego gryzonia, aby przegryzł właśnie ten kabelek. Podobnie jak w motocyklach Ducati, jest tu suche sprzęgło. |
|||
* '''KTM''' – firma z Austrii, produkuje motory przeznaczone tylko do jazdy poza drogami (off-road, motocross). Próba wyjechania nawet na polski asfalt kończy się mocnym trzęsieniem kierownicy. Jedynym sposobem na zdjęcie tej blokady jest równoległe wciśnięcie hamulca i sprzęgła podczas uruchamiania motocykla. Poza tym „wyprodukowali” jeden pełnoprawny „samochód” do jazdy po drogach publicznych. |
|||
{{przypisy}} |
|||
{{Motoryzacja}} |
|||
[[Kategoria:Motoryzacja]] |
[[Kategoria:Motoryzacja]] |
||
[[Kategoria:Transport]] |
|||
⚫ | |||
[[en:Motorcycle]] |
[[en:Motorcycle]] |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
[[es:Motocicleta]] |
[[es:Motocicleta]] |
||
[[fi:Moottoripyörä]] |
|||
[[it:Motocicletta]] |
[[it:Motocicletta]] |
||
[[ja:オートバイ]] |
[[ja:オートバイ]] |
||
Linia 66: | Linia 57: | ||
[[pt:Motocicleta]] |
[[pt:Motocicleta]] |
||
[[ru:Мотоцикл]] |
[[ru:Мотоцикл]] |
||
⚫ |
Aktualna wersja na dzień 17:04, 1 sty 2024
Motocykl – samobieżny, dwukołowy pojazd mechaniczny. Koła są ustawione wzdłuż, w tej samej linii – przednie z przodu, a tylne z tyłu, co odróżnia motocykl od wózka.
Budowa[edytuj • edytuj kod]
Motocykl posiada silnik spalinowy o spalaniu wewnętrznym, który generuje niesamowitą moc[1]. Motocykle są przeważnie użytkowanie przez motocyklistów, którzy charakteryzują się poczuciem humoru, radością z, przeważnie krótkiego, życia i brakiem strachu. Motocykle są też czasem używane przez niższe formy życia np. dresiarzy i cwaniaczków, którzy nie mają zbyt wiele w majtkach i głowie. Osoby te wyznają zasadę Pierwszy motor jest jak pierwsza impreza – bez „litra” nie zaczynaj.
Obecnie w Polsce motocykle jeżdżą po dziurach z prędkościami nawet do 350 km/h[2].
Rodzaje[edytuj • edytuj kod]
Podział popularny[edytuj • edytuj kod]
- Ścigacz (Dresbajk) – wszystko co zapier i ma nieco bardziej sportowy charakter – nie istotne czy ma owiewki czy nie.
- Harley – to co jest niskie, głośne, chromowane, ćwiekowane. Kierują nim niscy, głośni, chromowani i ćwiekowani motocykliści w hełmach Wehrmachtu.
- Cross – ciężko sprecyzować co to, ale mieści się tu każdy sprzęt, który choć trochę przypomina laso-oracza.
Podział ekspercki[edytuj • edytuj kod]
- Przecinaki – charakteryzujące się niewielką wagą, dużą mocą i jeszcze większymi kosztami napraw oraz serwisowania. Dosiadane często przez dresiarzy, nastolatków bez prawa jazdy, a niekiedy przez sportowców. Rekordzista dosiadający takiego przecinaka osiągnął 121 punków karnych, czym został uhonorowany przez policję specjalnym filmem dokumentalnym.
- Naked Bike – czyli bez owiewek. Wygodna pozycja, japońska technologia i wbrew pozorom niewiele wolniejsze od tych pierwszych… Choć ortalionowi rycerze w czarnych BMW często o tym na światłach zapominają, chcąc się ścigać.
- Sportowo-turystyczne – motocykle do szybkiej turystyki. Obecnie pozwalają na podróże i zwiedzanie kraju z prędkościami podchodzącymi pod 300 km/h. Policja zarejestrowała w Polsce motocykl, który przekroczył tę granicę, ale nie wiedzą co to było.
- Turystyczne – sztandarowy model to Honda Gold Wing, czyli pół mieszkania na dwóch kołach. Masz w nim wszystko oprócz dachu.
- Choppery – dosiadane przez rockersów. Motocykl taki charakteryzuje sztywny tył doskonale, przenoszący wszystkie uderzenia na kręgosłup oraz wysunięte przednie koło, dzięki któremu motocykl posiada promień skrętu na miarę amerykańskiego lotniskowca. W takim układzie przedni widelec ma możliwość pracy nie tylko poprzez ściskanie ale także i zginanie. Wysoka kierownica zapewnia wentylowanie pach, a więc znacząco wpływa na higienę kierowcy. Wolny wydech wpływa na bezpieczeństwo i koi wieczorami zszarpane w pracy nerwy sąsiadów.
- Klasyki – nowoczesna technologia, zabytkowa linia.
- Enduro i Crossy – które często można spotkać w parkach krajobrazowych. Idealnie nadają się do walki w terenie i zdobywania powodów do dumy z odniesionych kontuzji.
- Supermoto – Cross na kołach od Ścigacza i głośności Harleya. Bez chromu, ćwieków i owiewek.
- Oldtimery – czyli wszystko to co stało ćwierć wieku pod gruszą a nadal jeździ.
- Skutery – niegdyś pojazd subkultury modsów, obecnie używane przez bardzo młodych ludzi do wyrywania rówieśniczek.
Marki[edytuj • edytuj kod]
- Kawasaki – potocznie nazywane Kawa. Modele ZX6R wyprodukowane w latach 1995-1999 słyną z pękającej ramy. Właściciele tychże motocykli podczas picia Kawy uważają, aby nie urwać ucha w kubku.
- Yamaha – marka znana dzięki modelowi R1, choć znacznie lepiej niż budowa motocykli idzie im składanie fortepianów. Motocykl ten charakteryzuje się wielką pojemnością silnika i baku, w przeciwieństwie do pojemności głowy dosiadającego motocyklisty i mocy samego silnika.
- Romet – polski zakład produkujący rowery i motorowery w latach 1948-1998. Najbogatsza oraz najzajebistsza marka motocykli. Charakteryzuje się małą mocą. Jak rozpoznać człowieka posiadającego Rometa? To proste! Jeżeli widzisz go nie często, z pewnością ma Rometa, ponieważ właśnie go naprawia. Jedyny model godny polecenia to Romet chart, czyli polski Simson oraz ogar 200 i 205. Teraz marka Romet produkuje skutery. Bo sprzedali nazwę Chińczykom. A ludzie dopłacają sporą kasę za znaczek.
- Honda – najpopularniejszym sprzętem jest CBR 600, szczególnie czerwona, określany mianem motoru dla gejów… Cała reszta jest jak najbardziej spoko.
- Harley Davidson – w 1901 w małej szopie gdzieś w północnych częściach USA, William Sylvester Harley i Arthur Davidson zbudowali silnik używając do tego puszek po fasoli. Z racji, że firma bardzo mocno trzyma się tradycji robią tak do dziś produkując harleye.
- Ducati – wygląda, ale nie jedzie. Firma słynie z tego, że silnik typu „V” nazywa „L”, a suche sprzęgło spełnia również role ostrzegawczą na drodze, gdyż słychać je w promieniu kilometra.
- Suzuki – Suzuki to same stuki. Motocykle, których uruchomienie powoduje kanonadę apokaliptycznych dźwięków zwiastujących nadchodzący dwa końce – najpierw kraju, w którym jest uruchamiany, a potem reszty świata. Modele z lat 90-tych zwane olejakami działają nawet po wypluciu korbowodów.
- Zongshen – marka tworząca zabawki. Chińskie gówno, które jak jedzie w 2 osoby to już o 20 kilometrów wolniej jedzie.
- MZ – szwabskie sprzęty wytwarzane w XX wieku. Najbardziej popularna MZ ETZ 250 była postrachem polskich dróg i zawsze wyprzedzała JAWĘ, dopóki nie sprowadzono do polski Yamahy, Aprilii itp.
- JAWA – czechosłowacka myśl techniczna. Charakteryzują się innowacyjnym systemem ładowania akumulatora, które czasem działa. Istnieje legenda, że sprzęgło JAWY TS może działać bardzo dobrze, dlatego użytkownicy wymieniają je na sprzęgło od 634 i CZ.
- Aprilia – włoskie motocykle, które z trudem osiągają nawet 50 km/h w standardzie. Żeby móc osiągnąć taką prędkość, należy najpierw zdjąć pierwszą blokadę umiejscowioną pół metra w głąb stacyjki. Zaś żeby osiągnąć prędkość wyższą od 50 km/h, należy dobrać się do jednego z kabelków i poprosić mysz lub szczura i poprosić tego gryzonia, aby przegryzł właśnie ten kabelek. Podobnie jak w motocyklach Ducati, jest tu suche sprzęgło.
- KTM – firma z Austrii, produkuje motory przeznaczone tylko do jazdy poza drogami (off-road, motocross). Próba wyjechania nawet na polski asfalt kończy się mocnym trzęsieniem kierownicy. Jedynym sposobem na zdjęcie tej blokady jest równoległe wciśnięcie hamulca i sprzęgła podczas uruchamiania motocykla. Poza tym „wyprodukowali” jeden pełnoprawny „samochód” do jazdy po drogach publicznych.