Volkswagen Garbus: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
(b)
Znacznik: edytor wizualny
 
(Nie pokazano 93 wersji utworzonych przez 59 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Grafika:Garbus.jpg|thumb|300px|Tak wygląda Garbus]]
[[Plik:Garbojama 2010 4.jpg|thumb|200px|Tak wygląda Garbus]]
[[Plik:Porsche_356_C_GT_silver_vl_EMS.jpg|thumb|200px|[[Porsche|Garbus]] po tuningu]]
'''Garbus''' powstał na zlecenie [[Adolf Hitler|Hitlera]] w [[1930]] roku. Projekt ten miał wykonać [[Ferdynand Porshe]], wówczas współpracujący dla [[Mercedes|Mercedesa]]. Miała to być wschrzestronna, bezpieczna i dynamiczna limuzyna. Niestety, gdy w [[1934]] roku Ferdynand Porshe wykonał projekt, okazało się, że ten samochód jest ciasny, wolny i niebezpieczny. Dlatego Garbus powstał na nowo w [[1936]] roku, a wszedł do seryjnej produkcji w [[1938]] roku. Tym razem przygotowała go wówczas nikomu znana firma [[VW]].
[[Plik:1963 Volkswagen Beetle (33524947734).jpg|thumb|Każdy chciałby takie mieć!]]
'''Volkswagen Garbus''' (pot. ''Garbus'' lub ''Garbi Super Bryka'', przez kujonów nazywany '''Volkswagen Typ 1''') – symbol [[Niemcy|niemieckiej]] motoryzacji, oficjalnie uznany za samochód roku [[1938]] według rankingu samego [[Adolf Hitler|Adolfa Hitlera]].


== Dane techniczne ==
== Historia ==
[[Plik:Volkswagen beetle hitler.png|thumb|200px|Hitler wprowadza ostatnie poprawki]]
* Silnik - wodny 10 l v2 zasilanie gazem
[[Plik:Botanical Gardens Greenhouse.JPG|thumb|200px|Dziś Garbusy wyszły już z mody i zarastają w przydomowych ogródkach]]
* Moc maksymalna - 100 Koni (ale i tak nie wejdzie ani jeden)
Postanowiono stworzyć auto, które miało stać się prawdziwym samochodem na miarę [[Niemcy|III Rzeszy]]. Musiało więc zostać sprawdzone i poprawione przez jej ówczesnego władcę – Adolfa. A żeby miał on co sprawdzać i poprawiać, pan Ferdynand Porsche<ref>Tak, ten sam, który założył [[Porsche]]!</ref> opracował najpierw pierwsze projekty Garbusa. Rok po rozpoczęciu produkcji wybuchła wojna, dlatego samochody te zaczęły swoją służbę w [[wojsko|wojsku]]. Pierwszy model przeznaczony dla cywili powstał o wiele później, a w [[1998]] wprowadzono tzw. Nowego Garbusa z kilkoma fajnymi dodatkami. Co ciekawe, jeden z ostatnich Garbusów z numerem fabrycznym 21 529 464 jest czczony przez Niemców w ich [[muzeum]], co pokazuje jego pozycję w Niemczech. Od 1997 po (nawet [[Polskie drogi|polskich]]) drogach jeździ teraz nowa wersja Garbusa, znana pod jakże piękną nazwą ''New Beetle'', która płytę podłogową ukradła [[Volkswagen Golf|Golfowi]].
* Moment obrotowy - 0,01 nM
* 0 - 100 km/h - 5 s
* V-max - 250 km/h (po usunięciu ogranicznika)
* Pojemność bagażnika 50 l wódki, 20 l soku z mandarynek i 10 l piwa


== Wyposażenie standardowe ==
== Inne nazwy ==
* '''[[język angielski|Angielski]]''' – ''Beetle'' (''Żuczek'')
* kierownica
* '''[[język francuski|Francuski]]''' – ''Coccinele'' (''Biedronka'')
* hamulce
* '''[[język hiszpański|Hiszpański]]''' – ''El Huevito'' (''Jajeczko'')
* 2 siedzenia
* '''[[język niemiecki|Niemiecki]]''' – ''KÄÄFER!'' (''...też żuczek.'')
* silnik
* '''[[Język słowacki|Słowacki]]''' – ''Chrobák'' (''Robak'')
* 2 tony blach
* '''[[język szwedzki|Szwedzki]]''' – ''Bubbla'' (Nie, nie [[Leszek Bubel|Bubel]], tylko znowu ''Robak'')


== Zobacz też ==
W wyższych wersjach wyposażeniowych dodatkowo:
* [[Volkswagen]]
* dodaktowe 2 siedzenia z tyłu
* [[Volkswagen Golf]]
* klimatyzacja na gaz
* [[Volkswagen LT 28]]
* monofoniczne radio
* 10 litrów wódki
* dodatkowy bagażnik z tyłu o pojemnośći 5 l

== Zalety i wady ==

=== Zalety ===
* niska cena (10 tys zł za wersję podstawową)
* pali 5 l w cyklu wiejskim

=== Wady ===
* silnik zużywa się po 100 tys. km
* różnorodne wycieki wódki
* drzwi zawsze się zacinają
* śmierdzi we wnętrzu
* hamuje z prędkośći 100 km/h w 80 m

{{stub}}


{{przypisy}}
{{Motoryzacja}}
[[Kategoria:Samochody]]
[[Kategoria:Samochody]]

Aktualna wersja na dzień 20:53, 3 lis 2022

Tak wygląda Garbus
Garbus po tuningu
Każdy chciałby takie mieć!

Volkswagen Garbus (pot. Garbus lub Garbi Super Bryka, przez kujonów nazywany Volkswagen Typ 1) – symbol niemieckiej motoryzacji, oficjalnie uznany za samochód roku 1938 według rankingu samego Adolfa Hitlera.

Historia[edytuj • edytuj kod]

Hitler wprowadza ostatnie poprawki
Dziś Garbusy wyszły już z mody i zarastają w przydomowych ogródkach

Postanowiono stworzyć auto, które miało stać się prawdziwym samochodem na miarę III Rzeszy. Musiało więc zostać sprawdzone i poprawione przez jej ówczesnego władcę – Adolfa. A żeby miał on co sprawdzać i poprawiać, pan Ferdynand Porsche[1] opracował najpierw pierwsze projekty Garbusa. Rok po rozpoczęciu produkcji wybuchła wojna, dlatego samochody te zaczęły swoją służbę w wojsku. Pierwszy model przeznaczony dla cywili powstał o wiele później, a w 1998 wprowadzono tzw. Nowego Garbusa z kilkoma fajnymi dodatkami. Co ciekawe, jeden z ostatnich Garbusów z numerem fabrycznym 21 529 464 jest czczony przez Niemców w ich muzeum, co pokazuje jego pozycję w Niemczech. Od 1997 po (nawet polskich) drogach jeździ teraz nowa wersja Garbusa, znana pod jakże piękną nazwą New Beetle, która płytę podłogową ukradła Golfowi.

Inne nazwy[edytuj • edytuj kod]

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Przypisy

  1. Tak, ten sam, który założył Porsche!