Potwór (MMORPG): Różnice pomiędzy wersjami
(→Walka) |
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 94.254.230.8; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Bez imienny.) Znacznik: rewert |
||
(Nie pokazano 20 wersji utworzonych przez 16 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Margonem_pajonk.png|thumb |
[[Plik:Margonem_pajonk.png|thumb|Cud grafiki komputerowej, czyli potwór z gry [[Margonem]]]] |
||
[[Plik:potworymmo.png|thumb |
[[Plik:potworymmo.png|thumb|Jedne z najpotężniejszych potworów w [[Tibia|Tibii]]]] |
||
{{cytat|O |
{{cytat|O {{cenzura2}}! Ale orszy!|[[Tibia|Tibiczyk]] po zobaczeniu dużej ilości '''potworów'''}} |
||
{{cytat|Human! You will die!|Przeciętny '''potwór''' 2 sekundy przed śmiercią}} |
{{cytat|Human! You will die!|Przeciętny '''potwór''' 2 sekundy przed śmiercią}} |
||
'''Potwór (MMORPG)''' – zbiór |
'''Potwór (MMORPG)''' – zbiór [[piksel]]i<ref>Lub w przypadku Tibii – piksel.</ref> o określonej sile, zabicie takiego daje nam większe lub mniejsze korzyści, w zależności od jego mocy. Prawdopodobnie jedyne inteligentne istoty w grach online<ref>Według niektórych źródeł oznaki inteligencji wykazują także NPC.</ref>. |
||
== Cechy szczególne == |
== Cechy szczególne == |
||
Szczególną cechą potworów w grach MMORPG jest to, że są 10 razy większe i silniejsze, niż w rzeczywistości. Np. szczur jest prawie taki wielki jak człowiek i potrafi go zabić w 3 minuty. Każdy potwór, gdy już polegnie pozostawia po sobie przedmioty – kasę, broń, lub pancerz. Zadziwiające jest to, że nawet pająki noszą ze sobą worki pełne różnorakich przedmiotów. Każdy potwór zmartwychwstaje po kilku minutach (sekundach, godzinach – zależnie od gry), żeby |
Szczególną cechą potworów w grach MMORPG jest to, że są 10 razy większe i silniejsze, niż w rzeczywistości. Np. szczur jest prawie taki wielki jak człowiek i potrafi go zabić w 3 minuty. Każdy potwór, gdy już polegnie pozostawia po sobie przedmioty – kasę, broń, lub pancerz. Zadziwiające jest to, że nawet pająki noszą ze sobą worki pełne różnorakich przedmiotów. Każdy potwór zmartwychwstaje po kilku minutach (sekundach, godzinach – zależnie od gry), żeby [[gracz]]om nie nudziło się, gdy już wszystkie wybiją. |
||
== Walka == |
== Walka == |
||
Potwory żywią się punktami HP graczy. Jeżeli gracz pozwoli potworowi wyssać całe HP, wtedy zalicza [[ |
Potwory żywią się punktami HP graczy. Jeżeli gracz pozwoli potworowi wyssać całe HP, wtedy zalicza [[ded|deda]] i zależnie od gry traci punkty doświadczenia, skille, przedmioty, lub czas. Duże ilości potworów (patrz ilustracja) mogą spowodować zawieszanie się komputera. Takie zjawisko nazywa się [[lag|lagiem]] i zazwyczaj kończy się [[ded|dedem]]. Jeśli jednak graczowi uda się unicestwić potwora, robi to zazwyczaj „aksem” lub „ruszczką”. |
||
U gracza spotkanie potwora może powodować różnorakie reakcje, w zależności od tego jak jest silny. |
U gracza spotkanie potwora może powodować różnorakie reakcje, w zależności od tego jak jest silny. Słaby – brak szczególnych reakcji, średni – uradowanie, dobry – strach, bardzo dobry – wściekłość. |
||
*Totalny flaczek - Totalna irytacja |
|||
*Bardzo słaby - Rozczarowanie |
|||
*Słaby – brak szczególnych reakcji |
|||
*Średni – uradowanie |
|||
*Dobry – strach |
|||
*Bardzo dobry – wściekłość |
|||
*Epicki - ragequit. |
|||
*Pr0 - kaftan bezpieczeństwa, rozwalony monitor, a dodatkowo policja stanowa. |
|||
== Rasy potworów == |
== Rasy potworów == |
||
Potwory dzielą się na rasy, przykładowo w rasie [[kot]]ów będzie znajdować się: |
Potwory dzielą się na rasy, przykładowo w rasie [[kot]]ów będzie znajdować się: |
||
# kot, |
|||
# zmutowany kot, |
|||
# mroczny kot, |
|||
# kot demon, |
|||
⚫ | |||
* w tym punkcie wszystkie kombinacje zaczynają się łączyć. Zawsze tak jest, kiedy autorowi gry reszta [[mózg|galarety]] wypływa uchem przez co resztę pomysłów trafia szlag. |
|||
# zmutowany kot demon, |
|||
# mroczny zmutowany kot, |
|||
# mroczny kot demon, |
|||
# zmutowany mroczny kot demon, |
|||
# zmutowany mroczny kot demon chaosu. |
|||
⚫ | W niektórych grach występują tak zwane [[Boss]]y, są to przywódcy danej rasy (np. boss kotów). Często posiadają szpanerskie nazwy typu ''Ryavarianagoroath''. Mają dużo punktów HP oraz można z nich wydłubać dużo monet lub dobry ekwipunek. Zabicie takiego bossa zajmuje przeważnie od jednej do dwóch godzin i musi w nim brać udział ok. 20 <del>[[Dzieci Neostrady]]</del> pr0. Oczywiście mały lag może spowodować śmierć całej ekipy, po której przez pół roku trzeba będzie nadrabiać straty. |
||
⚫ | |||
== Zobacz też == |
|||
*11. przeklęty zmutowany mroczny kot demon chaosu |
|||
* [[MMORPG]] |
|||
* itd. itp. |
|||
* [[Game Master]] |
|||
⚫ | W niektórych grach występują tak zwane |
||
* [[Lamer]] |
|||
{{Przypisy}} |
{{Przypisy}} |
||
{{MMORPG}} |
{{MMORPG}} |
||
[[Kategoria:MMORPG]] |
[[Kategoria:MMORPG]] |
||
[[Kategoria:Pojęcia z gier komputerowych]] |
Aktualna wersja na dzień 01:50, 17 paź 2021
O ! Ale orszy!
- Tibiczyk po zobaczeniu dużej ilości potworów
Human! You will die!
- Przeciętny potwór 2 sekundy przed śmiercią
Potwór (MMORPG) – zbiór pikseli[1] o określonej sile, zabicie takiego daje nam większe lub mniejsze korzyści, w zależności od jego mocy. Prawdopodobnie jedyne inteligentne istoty w grach online[2].
Cechy szczególne[edytuj • edytuj kod]
Szczególną cechą potworów w grach MMORPG jest to, że są 10 razy większe i silniejsze, niż w rzeczywistości. Np. szczur jest prawie taki wielki jak człowiek i potrafi go zabić w 3 minuty. Każdy potwór, gdy już polegnie pozostawia po sobie przedmioty – kasę, broń, lub pancerz. Zadziwiające jest to, że nawet pająki noszą ze sobą worki pełne różnorakich przedmiotów. Każdy potwór zmartwychwstaje po kilku minutach (sekundach, godzinach – zależnie od gry), żeby graczom nie nudziło się, gdy już wszystkie wybiją.
Walka[edytuj • edytuj kod]
Potwory żywią się punktami HP graczy. Jeżeli gracz pozwoli potworowi wyssać całe HP, wtedy zalicza deda i zależnie od gry traci punkty doświadczenia, skille, przedmioty, lub czas. Duże ilości potworów (patrz ilustracja) mogą spowodować zawieszanie się komputera. Takie zjawisko nazywa się lagiem i zazwyczaj kończy się dedem. Jeśli jednak graczowi uda się unicestwić potwora, robi to zazwyczaj „aksem” lub „ruszczką”.
U gracza spotkanie potwora może powodować różnorakie reakcje, w zależności od tego jak jest silny. Słaby – brak szczególnych reakcji, średni – uradowanie, dobry – strach, bardzo dobry – wściekłość.
Rasy potworów[edytuj • edytuj kod]
Potwory dzielą się na rasy, przykładowo w rasie kotów będzie znajdować się:
- kot,
- zmutowany kot,
- mroczny kot,
- kot demon,
- zmutowany mroczny kot,
- zmutowany kot demon,
- mroczny zmutowany kot,
- mroczny kot demon,
- zmutowany mroczny kot demon,
- zmutowany mroczny kot demon chaosu.
W niektórych grach występują tak zwane Bossy, są to przywódcy danej rasy (np. boss kotów). Często posiadają szpanerskie nazwy typu Ryavarianagoroath. Mają dużo punktów HP oraz można z nich wydłubać dużo monet lub dobry ekwipunek. Zabicie takiego bossa zajmuje przeważnie od jednej do dwóch godzin i musi w nim brać udział ok. 20 Dzieci Neostrady pr0. Oczywiście mały lag może spowodować śmierć całej ekipy, po której przez pół roku trzeba będzie nadrabiać straty.
Zobacz też[edytuj • edytuj kod]
Przypisy