Jelcz M121: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(dodano link do artykułu Przód)
 
(Nie pokazano 47 wersji utworzonych przez 29 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:MPK wrocław Autobus Jelcz.jpg|thumb|250px|1. generacja gniotów. Widoczny ryjek od peerki]]
'''Jelcz M121''' (gniot) – Autobus niskowejściowopodłogowy produkowany od 1994(matko kiedy to było) do 2009 przez Zakłady
[[Plik:Autobus Jelcz MPK Wrocław01.jpg|thumb|250px|2. generacja gniotów. To jest ta panoramiczna szyba]]
Produkcji Autobusów w Jelczu-Laskowicach. Tak,tak to tam gdzie mieszka twoja stryjeczna ciocia od strony babci brata.
[[Plik:Jelcz M121I 4922 Marki cropp.JPG|thumb|250px|3. generacja gniotów. Normalnie Kosmos]]
[[Plik:Jelcz M121E at line number 22 in Gdynia 1.jpg|thumb|250px|Elektrogniot. Jeden z czterech]]
[[Plik:GNIOTEX.jpg|left|thumb|250px|Co? Dwudrzwiowy gniot? Koniec świata...]]

'''Jelcz M121''' (''gniot'') – autobus niskowejściowopodłogowy produkowany od [[1994]] do [[2009]] przez [[Jelcz|Jelczańskie Zakłady Samochodowe]] w [[Jelcz-Laskowice|Jelczu-Laskowicach]].


== Wersje gniotów ==
== Wersje gniotów ==
* '''Jelcz MN120M''' – Prototyp gniota wyprodukowany w zawrotnej liczbie 1 egzemplarza w 1994 roku dla MPK Wrocław.
* '''Jelcz MN120M''' – prototyp gniota wyprodukowany w zawrotnej liczbie 1 egzemplarza w [[1994]] dla [[MPK Wrocław]].
* '''Jelcz M121M ''' - produkowany od 1995 do 2004. Poszczególne egzemplarze różniły się przodem, tyłem oraz drzwiami. Reszta pozostała taka sama. Nawet ta cholernie krzywa linia okien.
* '''Jelcz M121M''' produkowany od [[1995]] do [[2004]]. Poszczególne egzemplarze różniły się [[Przód|przodem]], tyłem oraz drzwiami. Reszta pozostała taka sama. Nawet ta cholernie krzywa linia okien.
* '''Jelcz M121I1''' – Produkowany od 2004 do zakończenia produkcji. Posiadał nazwę handlową Maestro tylko nie wiadomo po co
* '''Jelcz M121I1''' – produkowany od [[2004]] do zakończenia produkcji. Posiadał nazwę handlową Mastero, tylko nie wiadomo po co.
* '''Jelcz M121MB''' – To samo co wyżej tyle że z silnikiem mercedesa. Na taśmie montażowej od 1995 do 2007
* '''Jelcz M121MB''' – to samo co M121M tyle, że z [[silnik]]iem Mercedesa. Na taśmie montażowej od [[1995]] do [[2007]].
* '''Jelcz M121E''' – [[trolejbus]] wyprodukowany w liczbie czterech sztuk w Jelczu-Laskowicach, [[Gdynia|Gdyni]] i [[Lublin]]ie, gdyż firma Jelcz sama nie potrafiła wyprodukować tego modelu.
* '''Jelcz M121''' – Wyposażona w polski silnik który spala 40l paliwa na 100km. Prawie jak Ursus pana Józka ze Swornych Gaci
* '''Jelcz M121''' – wyposażona w polski silnik, który spala 40 l paliwa na 100 km. Prawie jak ursus pana Józka ze Swornych Gaci.


== Cechy wspólne gniotów ==

== Cechy wspólne gniotów ==
Wszystkie wersje gniotów mają kilka wspólnych cech, niezależnie od modelu czy daty produkcji. Każdy jest:
Wszystkie wersje gniotów mają kilka wspólnych cech, niezależnie od modelu czy daty produkcji. Każdy jest:
* <s>Zardzewiały</s> STOP Przecież były robione ze stali nierdzewnej (Taak akurat): Piękny
* <del>Zardzewiały</del> Zrobiony ze stali nierdzewnej<ref>Taaak, akurat.</ref>;
* Wyprodukowany i zaprojektowany w Polsce
* Wyprodukowany i zaprojektowany w Polsce;
* Eksploatowany w Polsce
* Eksploatowany w Polsce;
* Zanim skorzystasz z gniota najpierw skonsultuj sie z lekarzem lub farmaceutą gdyż każdy gruchot gniot niewłaściwie stosowany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu.
* Zanim skorzystasz z gniota najpierw skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy <del>gruchot</del> gniot niewłaściwie stosowany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu;
* No i wszystkie spalają przez miesiąc więcej niż ty swoim polonezem przez 10 lat, a wiadomo paliwo to nie są tanie rzeczy panie Ferdku
* Wszystkie spalają przez miesiąc więcej niż Ty swoim [[FSO Polonez|Polonezem]] przez 10 lat, a wiadomo – [[paliwo]] to nie są tanie rzeczy <del>panie Ferdku</del>.
* Niektóre modele posiadają specjalne przyrządy do ugniatania ludzi w środku, aby zmieściło się ich więcej.



== Strój maskujący Jelcza ==
== Strój maskujący Jelcza ==
Zależnie od daty produkcji Jelcz ma inną ścianę przednią
* Zależnie od daty produkcji Jelcz M121 ma inną ścianę przednią:
* Te z lat 1994-1997 są podobne do starych autobusów typu peerka
** Te z lat 1994-1996 są podobne do starych [[Jelcz PR110|peerek]];
* Te z lat 1997-2004 mają szybę panoramiczną (jak mówi reklama pewnego telewizora)i prostokątną
** Te z lat 1996-2004 mają szybę panoramiczną (jak mówi reklama pewnego telewizora) i prostokątną;
* Te późniejsze mają inną ścianę przednią
** Te późniejsze mają jeszcze inny przód;
- Jego linia okien przypomina poskładany regał przez pana Mietka. Krzywa jak cholera
* Jego linia okien przypomina poskładany regał przez pana Mietka. Krzywa jak cholera;
- Zawsze posiada 3 drzwi choć jest jeden wyjątek potwierdzający regułę. Polscy inżynierowie wykreowali dwudrzwiowego gniota w którym męczą(gniotą) się teraz mieszkańcy Puław
* Zawsze posiada 3 drzwi, choć jest jeden wyjątek potwierdzający regułę. Polscy inżynierowie wykreowali dwudrzwiowego gniota w którym męczą (gniotą) się teraz mieszkańcy [[Puławy|Puław]].


Gnioty są bardzo powszechne wśród polskich przewoźników. Można powiedzieć że są ich miłośnikami. Oto niekompletna lista miast z gniotami
Gnioty są bardzo powszechne wśród polskich przewoźników. Można powiedzieć, że są ich miłośnikami. Oto niekompletna lista miast z gniotami:
* [[Warszawa|Stolyca]]
* [[Warszawa|Stolyca]];
* Kraków
* [[Kraków]];
* [[Łódź|Wieś, której nie ma na żadnej mapie pogodowej oprócz]] [[TVN Meteo]]
* [[Łódź|Wieś, której nie ma na żadnej mapie pogodowej oprócz TVN Meteo]];
* [[Lublin|Druga wieś, którą spotkał ten sam los]];
* [[Sosnowiec |Gdzie są hanysy i są gorole]]
* [[Sosnowiec|Gdzie są hanysy i są gorole]];
* [[Wrocław]]
* [[Wrocław]];
* i wielu innych miast, w których ludzie gniotą się w gniotach
* dawniej w [[Elbląg|Elblągu]];
* i wielu innych miast, w których ludzie gniotą się w gniotach.


== Ciekawostki ==
== Ciekawostki ==
* Obecnie fabryka Jelcza nie produkuje już autobusów. A gnioty wciąż jeżdżą.
* Teraz już nie ma Fabryki Jelcza. Nie będzie też gniotów
* Gniot swoje przezwisko zawdzięcza beznadziejnemu wnętrzu.
* Może ktoś wie skąd wziął się przydomek gniot dla tego pięknego cudu polskiej myśli motoryzacyjnej


== Zajrzyj też ==
* Do najbliższej zajezdni muzealnej (jeśli mieszkasz w [[Poznań|cywilizowanej części kraju]]) lub wyjdź na ulicę (jeśli mieszkasz w [[Łódź|dziczy]]).


{{przypisy}}
==Zajrzyj też==
{{Komunikacja miejska}}
* Do swojej zajezdni autobusowej lub wyjdź na ulicę. Napewno któregoś spotkasz
{{Komunikacja Łódź}}
<br clear="all" />
{{KWP}}

{{KMTrójmiasto}}
{{KMWarszawa}}
{{KMWarszawa}}
{{KWW}}


[[Kategoria:Komunikacja miejska]]
[[Kategoria:Autobusy Jelcz]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Łodzi]]

[[Kategoria:Komunikacja miejska w Krakowie]]

[[Kategoria:Komunikacja miejska w Poznaniu]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska we Wrocławiu]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Warszawie]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Warszawie]]

Aktualna wersja na dzień 23:10, 6 sie 2021

1. generacja gniotów. Widoczny ryjek od peerki
2. generacja gniotów. To jest ta panoramiczna szyba
3. generacja gniotów. Normalnie Kosmos
Elektrogniot. Jeden z czterech
Co? Dwudrzwiowy gniot? Koniec świata...

Jelcz M121 (gniot) – autobus niskowejściowopodłogowy produkowany od 1994 do 2009 przez Jelczańskie Zakłady Samochodowe w Jelczu-Laskowicach.

Wersje gniotów[edytuj • edytuj kod]

  • Jelcz MN120M – prototyp gniota wyprodukowany w zawrotnej liczbie 1 egzemplarza w 1994 dla MPK Wrocław.
  • Jelcz M121M – produkowany od 1995 do 2004. Poszczególne egzemplarze różniły się przodem, tyłem oraz drzwiami. Reszta pozostała taka sama. Nawet ta cholernie krzywa linia okien.
  • Jelcz M121I1 – produkowany od 2004 do zakończenia produkcji. Posiadał nazwę handlową Mastero, tylko nie wiadomo po co.
  • Jelcz M121MB – to samo co M121M tyle, że z silnikiem Mercedesa. Na taśmie montażowej od 1995 do 2007.
  • Jelcz M121Etrolejbus wyprodukowany w liczbie czterech sztuk w Jelczu-Laskowicach, Gdyni i Lublinie, gdyż firma Jelcz sama nie potrafiła wyprodukować tego modelu.
  • Jelcz M121 – wyposażona w polski silnik, który spala 40 l paliwa na 100 km. Prawie jak ursus pana Józka ze Swornych Gaci.

Cechy wspólne gniotów[edytuj • edytuj kod]

Wszystkie wersje gniotów mają kilka wspólnych cech, niezależnie od modelu czy daty produkcji. Każdy jest:

  • Zardzewiały Zrobiony ze stali nierdzewnej[1];
  • Wyprodukowany i zaprojektowany w Polsce;
  • Eksploatowany w Polsce;
  • Zanim skorzystasz z gniota najpierw skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy gruchot gniot niewłaściwie stosowany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu;
  • Wszystkie spalają przez miesiąc więcej niż Ty swoim Polonezem przez 10 lat, a wiadomo – paliwo to nie są tanie rzeczy panie Ferdku.
  • Niektóre modele posiadają specjalne przyrządy do ugniatania ludzi w środku, aby zmieściło się ich więcej.

Strój maskujący Jelcza[edytuj • edytuj kod]

  • Zależnie od daty produkcji Jelcz M121 ma inną ścianę przednią:
    • Te z lat 1994-1996 są podobne do starych peerek;
    • Te z lat 1996-2004 mają szybę panoramiczną (jak mówi reklama pewnego telewizora) i prostokątną;
    • Te późniejsze mają jeszcze inny przód;
  • Jego linia okien przypomina poskładany regał przez pana Mietka. Krzywa jak cholera;
  • Zawsze posiada 3 drzwi, choć jest jeden wyjątek potwierdzający regułę. Polscy inżynierowie wykreowali dwudrzwiowego gniota w którym męczą (gniotą) się teraz mieszkańcy Puław.

Gnioty są bardzo powszechne wśród polskich przewoźników. Można powiedzieć, że są ich miłośnikami. Oto niekompletna lista miast z gniotami:

Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]

  • Obecnie fabryka Jelcza nie produkuje już autobusów. A gnioty wciąż jeżdżą.
  • Gniot swoje przezwisko zawdzięcza beznadziejnemu wnętrzu.

Zajrzyj też[edytuj • edytuj kod]

Przypisy

  1. Taaak, akurat.