Wiolonczela: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(kategoria przyjazna dla użytkownika nieobeznanego z terminologią muzyczną.) |
M Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik: |
[[Plik:Apocalyptica1.jpg||thumb|200px|Filharmonia Narodowa, Wariacje na temat ro(ko)kowy Piotra Czajkowskiego]] |
||
⚫ | |||
Filharmonia Narodowa, Wariacje na temat ro(ko)kowy Piotra Czajkowskiego]] |
|||
⚫ | |||
Jak każdy instrument strunowy smyczkowy ma struny i smyczek, choć równie dobrze można grać [[artykulacja (muzyka)|pizzicato]]. Gorzej sprawdza się piórko. Chociaż, oczywiście, nikt nie broni spróbować. |
Jak każdy instrument strunowy smyczkowy, ma struny i smyczek, choć równie dobrze można grać [[artykulacja (muzyka)|pizzicato]]. Gorzej sprawdza się piórko. Chociaż, oczywiście, nikt nie broni spróbować. |
||
Wiolonczela jest obligatoryjnym instrumentem w składzie kwartetu smyczkowego gdzie pełni rolę [[kontrabas]]u, oraz kwintetu smyczkowego w którym, często–gęsto gra to samo co [[altówka]] tyle, że niżej. Ponadto, wiolonczeliści muszą przymilać się [[klawiszowiec|pianistom]], by ci chcieli im akompaniować. Jak każdy muzyk instrumentalista nie cierpi wokalistów. |
Wiolonczela jest obligatoryjnym instrumentem w składzie kwartetu smyczkowego gdzie pełni rolę [[kontrabas]]u, oraz kwintetu smyczkowego w którym, często–gęsto gra to samo co [[altówka]] tyle, że niżej. Ponadto, wiolonczeliści muszą przymilać się [[klawiszowiec|pianistom]], by ci chcieli im akompaniować. Jak każdy muzyk instrumentalista nie cierpi wokalistów. |
Wersja z 20:37, 7 kwi 2016
Wiolonczela – altówka, która przegięła z botoksem. Kształtna, długa szyja łabędzia, dżezi. Efekt podwaja się, kiedy jej operator jest płci żeńskiej.
Jak każdy instrument strunowy smyczkowy, ma struny i smyczek, choć równie dobrze można grać pizzicato. Gorzej sprawdza się piórko. Chociaż, oczywiście, nikt nie broni spróbować.
Wiolonczela jest obligatoryjnym instrumentem w składzie kwartetu smyczkowego gdzie pełni rolę kontrabasu, oraz kwintetu smyczkowego w którym, często–gęsto gra to samo co altówka tyle, że niżej. Ponadto, wiolonczeliści muszą przymilać się pianistom, by ci chcieli im akompaniować. Jak każdy muzyk instrumentalista nie cierpi wokalistów.