Zaporożec: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (korekty) |
FIAT60016V (dyskusja • edycje) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{inkubator}} |
{{inkubator}} |
||
[[Plik:Zaporozectuning.jpeg|thumb|Polski Zaporożec]] |
[[Plik:Zaporozectuning.jpeg|thumb|300px|Polski Zaporożec]] |
||
[[Plik:Zapo.jpeg|thumb|Taki Zaporożec to rzadkość!]] |
[[Plik:Zapo.jpeg|thumb|300px|Taki Zaporożec to rzadkość!]] |
||
[[Plik:Ruskimustang.jpeg|thumb|Nawet [[Ford Mustang|Mustanga]] można z niego zrobić!]] |
[[Plik:Ruskimustang.jpeg|thumb|300px|Nawet [[Ford Mustang|Mustanga]] można z niego zrobić!]] |
||
[[Plik:Zapolimo.jpeg|thumb|300px|Nowa limuzyna Putina]] |
|||
'''ZAZ Zaporożec''' (Zapo, Ruskie [[Porsche]], Zap{{cenzura3}}olec, NSU [[Kozacy|Kozak]], [[T-34]] Sport) – ukraiński <del>[[traktor]]</del> samochód zbudowany w [[ZSRR]] przez [[Ukrainiec|bandę Kozaków]] w fabryce ZAZ. Podróba [[FIAT|Fiata]] 600 a potem NSU Prinza. |
'''ZAZ Zaporożec''' (Zapo, Ruskie [[Porsche]], Zap{{cenzura3}}olec, NSU [[Kozacy|Kozak]], [[T-34]] Sport) – ukraiński <del>[[traktor]]</del> samochód zbudowany w [[ZSRR]] przez [[Ukrainiec|bandę Kozaków]] w fabryce ZAZ. Podróba [[FIAT|Fiata]] 600 a potem NSU Prinza. |
||
Linia 22: | Linia 23: | ||
== Wady == |
== Wady == |
||
[[Plik:ZAPOC.jpeg|thumb|300px|Jeden z problemów zaporożca]] |
|||
* Drzwi się nie zamykają; |
* Drzwi się nie zamykają; |
||
* Nie ma kluczyka; |
* Nie ma kluczyka; |
Wersja z 18:51, 23 maj 2018
ZAZ Zaporożec (Zapo, Ruskie Porsche, Zapolec, NSU Kozak, T-34 Sport) – ukraiński traktor samochód zbudowany w ZSRR przez bandę Kozaków w fabryce ZAZ. Podróba Fiata 600 a potem NSU Prinza.
Historia
Pod koniec lat 50. inżynierowie z fabryki ZAZ wpadli na pomysł zrobienia auta dla biedaków (ale i tak większości rusków nie było na niego stać). W 1960 po przetestowaniu go przez Breżniewa i Chruszczowa uznali, że Józio byłby zadowolony. Po skończeniu testów, traktor auto było gotowe do produkcji. Silnik V4 o mocy 41 1 KM i pojemności 0.70 litra wsadzono do bagażnika (podobno można było zapakować do niego ponad 40 kg). Był także dostępny silnik o mocy 50 KM, który zapewniał wyśmienite osiągi.
Zalety
- Dobry w terenie;
- Tani;
- Podatny na tuning;
- Ma dziurę w podłodze, dzięki czemu można nim zaparkować na zamarzniętym jeziorze i łowić w nim ryby;
- Mocne silniki 0.9 i 1.0;
- Ma widlasty silnik i wygląda jak muscle car;
- Można w nim zamontować dwa silniki lub V8;
- Jest jak Porsche 911 – ma silnik z tyłu;
- Luksusowe wyposażenie.
Wady
- Drzwi się nie zamykają;
- Nie ma kluczyka;
- Słabe hamulce;
- Koroduje szybciej niż Omega.