FSO Polonez: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 3: Linia 3:
{{nonnews|[[NonNews:Plaga kradzieży Polonezów|Plaga kradzieży Polonezów]]}}
{{nonnews|[[NonNews:Plaga kradzieży Polonezów|Plaga kradzieży Polonezów]]}}
{{Wikipediapage|FSO_Polonez|FSO Polonez}}
{{Wikipediapage|FSO_Polonez|FSO Polonez}}
{{t|Polonez|właśc. ''Pomylonez'', ewentualnie ''Borewicz''<ref>Tylko te pierwsze egzemplarze</ref>}} coś, co powstało w [[1977]] na zlecenie <s>[[Józef Stalin|Towarzysza Stalina]]</s> [[Edward Gierek|tow. Gierka]]. Miał być to pojazd łączący funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz wygodę <del><small>niestety się nie udało</small></del>. Ponieważ projekt upadł, polska firma OSF<ref>Ożesz Super Fura</ref> przejęła pracę nad tym pojazdem. W [[1978]] roku Polonez trafił do seryjnej produkcji. W latach 90. Polonezy z odzysku zostały wykorzystane do teleturnieju [[Koło Fortuny]].
{{t|Polonez|właśc. ''Pomylonez'', ewentualnie ''Borewicz''<ref>Tylko te pierwsze egzemplarze</ref>, z wł. ''Polacco Nuova''}} coś, co powstało w [[1977]] na zlecenie <s>[[Józef Stalin|Towarzysza Stalina]]</s> [[Edward Gierek|tow. Gierka]]. Miał być to pojazd łączący funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz wygodę <del><small>niestety się nie udało</small></del>. Ponieważ projekt upadł, polska firma OSF<ref>Ożesz Super Fura</ref> przejęła pracę nad tym pojazdem. W [[1978]] roku Polonez trafił do seryjnej produkcji. W latach 90. Polonezy z odzysku zostały wykorzystane do teleturnieju [[Koło Fortuny]].


== Dane techniczne ==
== Dane techniczne ==

Wersja z 15:24, 24 wrz 2013

Nowy model poloneza
Stary model poloneza
NonNews
Zobacz w NonNews temat:
New-Bouncywikilogo.gif Dla tych bez poczucia humoru, eksperci z Wikipedii posiadają nudniejszy powiązany artykuł.
Zobacz: FSO Polonez

Szablon:T coś, co powstało w 1977 na zlecenie Towarzysza Stalina tow. Gierka. Miał być to pojazd łączący funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz wygodę niestety się nie udało. Ponieważ projekt upadł, polska firma OSF[1] przejęła pracę nad tym pojazdem. W 1978 roku Polonez trafił do seryjnej produkcji. W latach 90. Polonezy z odzysku zostały wykorzystane do teleturnieju Koło Fortuny.

Dane techniczne

  • liczba miejsc: kierowca + 4 pasażerów + schowek na teściową;
  • prędkość maksymalna: 350 km/h (z przepaści);
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h: w 2,0487 h;
  • maksymalny moment obrotowy: 3000 zygmuntometrów;
  • pojemność silnika: 7 litrów i 2 flaszki;
  • pojemność bagażnika: 190 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy: 80 litrów, po otworzeniu klapy bagażnika mamy nieskończenie dużą pojemność (co jest jedną z niewielu, jeśli nie jedyną zaletą tego wozu);
  • segment: Premium
  • w standardzie:
    • kieliszek benzyny do wyjechania za bramę salonu lub spod drzewa,
    • poduszka powietrzna dla kota,
    • kołdra powietrzna dla psa,
    • wiśniówkę z pobliskiego monopolowego za 3,50 zł,
    • silnik ze złomowca
    • piec kaflowy na węgiel do ogrzewania,
    • Wtrysk oleju pod siedzenie teściowej
    • komplet opon dla jazdy po tundrze,
    • samochód lub jego pozostałość,
    • kluczyki w postaci śrubokręta,widelca lub patyka,
    • kierownica (w częściach),
    • przednia szyba w wersji dopłaconej patrz poniżej,
    • książkę, gdzie będzie napisane, że to duży i bezpieczny samochód
    • nadwozie poddające się samoczynnej biodegradacji
  • Po dopłacie można otrzymać:
    • Klimatyzacja (5-strefowa) działająca wyłącznie w zimę.
    • Stalofelgi 22" od Malucha.
    • sokowirówkę,
    • 4 dziurawe poduszki powietrzne, do tego pompka.
    • przednią szybę niekoniecznie w całości,
    • wycieraczki (ręczne),
    • karnet do klubu Go-Go Old Womans,
    • elektryczną zapalniczkę, która podpala tapicerkę,
    • pół litra,
    • kierownicę obszytą skórą z królika,
    • respirator pokładowy,
    • dmuchaną prostytutkę do jazdy dziennej lub nocnej,
    • szpachlówkę na bazie gipsu lub cementu,
    • farbę podkładową na podkładzie spirytusu możliwą do wypicia,
    • pól litra likieru/lakieru w kolorze podwozia,
    • silnik (o ile nie skołujesz jakiegoś),
    • Pokładowy Commodore 64 z czarno-białym monitorem,
    • radio lampowe Unitra,
    • worek węgla do pieca kaflowego,
    • rękawice ze świńskiej skóry,
    • szpachelkę do zeskrobywania ptasich odchodów,
    • samochód,
    • i kolejne pół litra,
    • alarm pokładowy w postaci jamnika,
    • naleśnik z dżemem po poprzednim właścicielu,
    • trój-widłową kosiarkę do betonu,
    • zestaw dziurek do durszlaka.
    • sprzęgło do neostrady

Zalety

  • Niska cena (350 tys. w wersji podstawowej, 1 400 000 miesięcznie w wersji podrasowanej).
  • Masz go wtedy, kiedy chcesz ale musisz wystać swoje.
  • W końcu to polski samochód.
  • Zawieszenie na resorach dobrze znanych z fiatów 125p, parowozów i furmanek - twój kowal je polubi.
  • Po stłuczce nakładamy 1kg szpachli aby wzmocnić pancerz o 20%
  • Skonstruowany z myślą o polskich drogach, szczególnie autostradach.
  • Brak przedniej klapy od komory silnikowej zapewniał dobre chłodzenie silnika.
  • Sprzęgło z genialnej konstrukcji, czyli Ursusa C-330
  • Opancerzenie
  • W starszych modelach automatyczne otwieranie szyb przez tupnięcie w samochodzie
  • Wysokie zawieszenie do orania i wywożenia gnoju
  • Można nim ciągnąć traktor
  • W starszych modelach można było wozić świnie i nikt by nie czuł różnicy w zapachu
  • Dobrze idzie na złomie to części tanie
  • Jak większość właścicieli Poldków mówi: Ach te ŚLICZNE Oczka!!
  • Gdy nim jedziemy wszyscy wiedzą o tym.
  • Szyba kamienio-odporna
  • Doskonały do pościgów policyjnych
  • Silnik od kosiarki (najpierw trzeba kupić kosiarkę).
  • Wytrych (przydaje się do otwierania drzwi)

Wady

  • Jest...
  • Spala 20 litrów podtlenku LPG i 2 oleju (silnikowego) / 100 km w cyklu wiejskim, połowę mniej na trasie i około 1 litra etyliny na godzinę podczas postoju;
  • Wypoczynkowe hamowanie;
  • Zewnętrzna toaleta (zimno jak w dupie);
  • W przypadku nie dożywiania alarmu jest możliwa utrata homologacji europejskiej E20 tegoż alarmu;
  • Brak hamulców klasycznych, hamowanie odbywa się jak u Flintstonów;
  • W przypadku awarii pieca pozostaje nam klasyczne nacieranie się laczami lub kaloszami;
  • Made in Poland (składane w Chinach, przy czym 9% śrub uznano za bezużyteczne);
  • Zbudowano go na płycie podłogowej Żuka;
  • Nie powyrywa się na niego zbyt wiele lachonów;
  • Rdzewiejące szyby;
  • Po wrzuceniu piątego biegu pasażerowie mają wrażenie, że ich samochód zaraz się rozpadnie;
  • Pękająca deska rozdzielcza.

Ciekawostki

  • Polonez zrobił furorę podczas zamieszek ulicznych, gdyż przy rozjeżdżaniu demonstrantów wcale się nie niszczył.
  • Jego karoseria była silna ponieważ wykonana była z mieszanki brązowego kartonu z szarym papierem toaletowym, a jej spoiwo stanowiła mąka ziemniaczana z pastą do butów KIWI.
  • Silnik Poloneza był zrobiony z zamarzniętej chińskiej zupki i schłodzonego kleju w sztyfcie, dlatego się nie przegrzewał.
  • W Polsce, staje się coraz bardziej popularne, określenie Poloneza jako „Zemsta Socjalizmu”.
  • Był najszybszym autem na świecie dopóki nie wymyślono Wieśmagena

Zaprzestanie produkcji

W 2002 roku zaprzestano produkcji z powodu:

  • Wybuchów silnika;
  • Wypadków spowodowanych poprzez spadnięcie alarmu (jamnika) pod pedał hamulców;
  • Awarii sokowirówek, które mieliły całą załogę pojazdu;
  • Częstych uduszeń się załogi pojazdu dymem wydobywającym się z pieca, gdyż załoga zapominała otwierać okien;
  • Zwolnienia por. Borewicza;
  • Zakończenia emisji Koła Fortuny;
  • Częstych wypadków, ponieważ kierowca często był za bardzo pijany by prowadzić;
  • Wypadaniu kierowcy przez fotel, a następnie przez tylne okno;
  • Zabrakło materiałów do produkcji tych samochodów, przeważnie zabrakło alarmów.

Przypisy

  1. Ożesz Super Fura