Skuter
Cały tydzień haru haru, a na weekend mu po garu. Gaz do dechy świzdu-gwizdu… i maszyna poszła wpizu.
- Majsterkowicze-tuningowcy o SKUTERACH
Mamo, kup mi!
- Dziecko do swojej matki
Szablon:T pojazd dwukołowy napędzany hałasem, służący do poruszania się po mieście lub swoim osiedlu. Przeciętna moc to ok. 2 suszarki. Posiada blokadę, dzięki której nie można rozpędzić się do prędkości większej niż 45km/h. Choć odblokowanie jest możliwe, ale ponoć to nielegalne.
Geneza skuterów w Polsce
Po latach dominacji na wsiach Komara i Ogara nadszedł potop chiński. Zalano polski rynek pierdzikółkami sprzedawanymi w supermarketach za polskich złotych 1499. Produkty z dalekiego wschodu są konstrukcjami bliźniaczymi z Rometami pod względem awaryjności. Kiedy kupuje się skuter? Najczęściej w Tesco, w niedzielę, po kościele. W przypadku awarii takiegoż pojazdu, można odesłać go do autoryzowanego serwisu w Chinach lub dać w obroty panu Zbysiowi, tu wkoło za pocztą.
Użytkownicy
95% użytkowników tych bestii to rozsądni młodzi ludzie. Rodzice kupili je dzieciom po długich błaganiach i wielu dniach odpierania argumentów, że owe dzieci wszystko już mają przecież. Jak już gimbusy dostaną wymarzony sprzęt z Tesco, to jeżdżą o 40km/h mniej niż mówią i uważają się za prawdziwych motocyklistów. Wtedy też nasila się dodawanie zdjęć na Facebooka, okraszonych błyskotliwym tekstem w stylu lewa w górę, lubię zapierdalać czy patrz w lusterka dwa razy.
Komunia, skuter, a wypadki
Największą liczbę kolizji zauważa się w maju każdego roku, najczęściej w niedzielę, po kościele. Nikt nie jest wstanie stwierdzić dlaczego tak się dzieje, a Zespół Macierewicza milczy w tej sprawie.
Społeczność skuterowa
Została stworzona wokół strony Skuterowo.com, jest to najpopularniejszy portal, dzięki możliwości dyskusji o milionie awarii chińskich sprzętów. Średnia wieku użytkowników to 8,345 roku. Forumowicze pytają się starszych kolegów (w wieku ok. 14 lat) o usterki swoich maszyn. Często nawet po uzyskaniu wyczerpującej odpowiedzi i tak nie biorą się do pracy, tylko oddają swój skarb do mechanika, za którego zapłacą rodzice. Rekordy odwiedzin padają co roku, w maju, w niedzielę, po kościele.
Rodzaje
- Dwusuw – głośny, żre olej, ma przyspieszenie porównywalne z czterosuwem zlatującym z przepaści.
- Czterosuw – cichy, słaby, ale za to drogi (szpan!).
- 50-tka – można nim jeździć używając prawa jazdy AM, v-max.90 km/h, do podrywania plastików. Tu uwaga, chińskie osiągają 100
hm/h, czyt. 65. - 125-tka – potrzeba prawo jazdy kat. A1, reszta tjw.
- Większe – nic o nich nie wiadomo. Statystyczny
nastolatekmotocyklista zna je z portalów motocyklowych, lecz nigdy nie został przez nich zakupiony ze względu na cenę rzędu kilku Polonezów Caro.
Tuning
Większość pojazdów po odblokowaniu osiąga prędkość 85-90 km/h, choć dla właściciela to nadal za mało, więc pojawiła się moda na tuning. Po tym moc skutera wzrasta do 40 KM (Czyli tyle ile znajduje się średniej klasy samochodzie), a w prędkość jaką osiąga to 160km/h, a spalanie wzrasta do 20 litrów benzyny oraz 5 litrów oleju. Taki skuter wytrzymuje jeden sezon jazdy i najczęściej jest używany przez swojego właściciela do stuntu, dragu lub innej formy „jazdy”. Najczęściej zaś służy po prostu do szpanu na mieście najgłośniej jak się tylko da denerwując ludzi i zwracając uwagę lachonów. Bardzo łatwo rozpoznać skuter po tuningu. Posiada:
- Głośny wydech za 2
000zł - Brak błotnika
- Lampy typu LED posiadające wycieraczki
- Łysą tylną oponę
- Neonowy kolor
- Toaletę
- Cylinder który potrzebuje ¾ światowych zasobów paliwa i ma pojemność nieopisaną przez żadnego z fizyków
- Głośniki (chińskie a jakże), żeby puszczać beznadziejną muzykę i wkurzać przy tym ludzi
- Kierownicę z wiejskiego roweru
- Router Wi-Fi (do Facebooka)
- Naklejki z emblematami tutejszej drużyny piłkarskiej