Bestie Nightwood: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Zobacz też)
Znacznik: edytor wizualny
 
(Nie pokazano 26 wersji utworzonych przez 24 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
'''Bestie Nightwood''' – sequel [[Smoki Nightwood|Smoków Nightwood]], pełen wkurzających błędów. Z powodu braku reklam grają w to tylko gracze Smoków.
Bestie to 6-miesięczna gra internetowa, jak każdy berbeć jeszcze w powijakach.


== Zwierzaki ==
Późno odkryta część lasu Nightwood, zamieszkana przez te wszystkie dziwne stworzenia, które nie potrafiły koegzystować ze znacznie wcześniej poznanymi [[smoki nightwood|smokami]], zapewne ze strachu przed zjedzeniem.
W przeciwieństwie do pierwowzoru, gdzie żywioły [[smok]]ów były wymyślane na siłę, tutaj wybór zwierzaków zieje nudą. Dodatkowo można mieć tylko 3 bestie, co jeszcze bardziej zmniejsza ilość potencjalnych graczy.


==Bestie==
=== Bestie zwykłe ===
Czyli zwierzaki do przygarnięcia. Gra na początku zmusza nas do przygarnięcia jednego z nich.
Dotychczasowo odkryto siedem rodzajów magicznych kreatur:
* '''Bagiennik''' – toksyczne [[coś]]. Kiedy się wykluwa, wygląda jak larwa, a pod koniec rozwoju wygląda jak raptor. Jest ślepy.
* '''Gryf''' – owoc niezdrowego związku orła z lwem.
* '''Lumosi''' – fioletowo-różowa [[świnia domowa|świnia]] skrzyżowana z [[koń|koniem]]. Ponieważ jednak taki opis nie wyglądałby ''epicko'' admin stwierdził, że to ''istota z cienia'' albo, jak kto woli, ''wytwór ludzkiego sumienia''. Ma zakrwawione łapy.
* '''Pegaz''' – koń ze skrzydłami. Jedyne co w nim ciekawego to to, że zdarzają się pegazy [[ogień|ognia]], [[wódka|wody]], [[powietrze|powietrza]] i [[ziemniak|ziemi]].
* '''Wyvern''' – popisówa admina. Nie każdy przecież potrafi urwać smokowi przednie łapy, pozbawić go zionięcia ogniem, zainstalować mu zatrutą igiełkę na ogonie i wepchnąć jako inny gatunek!


=== Bestie specjalne ===
Lumosi - cień cienia.
* '''Koszmarek''' – skrzyżowanie lemura z wiewiórką. Ma zielone oczy i cały czas trzyma kulkę światła (z podobnej kulki się wykluwa).
* '''Ropusznik''' – człowiek + żaba = ropusznik. Też trzyma światełko.


== Wyprawy ==
Gryf - hybryda lwa z orłem, częstokroć używana w heraldyce.
W grze można wypchnąć bestie na wyprawy. Wystarczy kliknąć wyprawę na szpanerskiej mapce, wybrać czas i wysłać zwierzaki. Wracają po paru minutach (lub godzinach, zależnie od wyprawy) i przynoszą itemki, z których 99% jest nieprzydatne. Istnieją różne wyprawy, np.:
* '''Strażnica Bogów''' – szpanerska budowla + szpanerski dzwonek.
* '''Uśpiony Wulkan''' – niby uśpiony, ale bestie muszą przed czymś spierniczać i wszystko gubić, bo nic nie przynoszą.
* '''Jaskinia Trolli''' – jak sama nazwa wskazuje, siedziba [[Troll internetowy|graczy]].
* '''Wybrzeże Morza Burz''' – wywala fajne itemy (podobno), ale zaraz wiatr wywiewa je zwierzakom z łap.
* '''Przystań Rybacka''' – jeśli lubisz nieświeże ryby, to będzie Twoja ulubiona wyprawa. Jeśli nie… no cóż, nie licz na lepsze wyprawy.
* '''Thronshire''' – jakaś mała wiocha.
* '''Weathersby''' – patrz wyżej.
* '''Źródełko Wyroczni''' – zwykłe źródełko z dorobioną szpanerską legendą.
* '''Chata Pustelnika''' – słynna siedziba eremity.
* '''Drzewo Mędrców''' – drzewo, pod którym druidzi lubią tańczyć [[Gra:Strona 5|makarenę]].
==Zobacz też==
* [[Blood Wars]]
* [[DarkOrbit]]
* [[Faerun Game]]
{{stub|gry}}
{{MMORPG}}


Pegaz - skrzyżowanie orła bielika i tarpana.


[[Kategoria:MMORPG]]
Bagiennik - stwór nadmiernie kochający SPA.

Wyverna - smok pozbawiony jednej pary nóg.

Ropusznik - nie całować, grozi zamianą w księcia.

Koszmarek - koszmarnie koszmarny.


Gość, który przygarnie chociaż jedną bestię nazywany jest hodowcą. Określenie nieco na wyrost, używane z braku laku i czegoś lepszego, toteż w dalszej części artykułu hodowca będzie nazywany hodowcą.
Taki hodowca obarczony zostaje niezwykle wielkim i ważnym zadaniem opieki nad przygarniętym stworem. Trzeba go ogrzewać, karmić, kąpać... Stój, o kąpieli nic nie było. No dobrze, pomijając kwestię higieny...


==Cechy==
Bestie opisywane są przez siedem cech i ani grama więcej:

[[Siła]] fizyczna - siła prztyczków w nos dawanych przeciwnikowi.

Zręczność - od niej zależy, czy chowaniec potknie się o własne nogi w czasie ataku, czy też uda mu się na nich utrzymać chociaż jakiś czas. A także to, czy trafi w przeciwnika, czy też w rosnące obok niego drzewo.

Percepcja - wpływa na szanse znalezienia ucha od śledzia i innych równie atrakcyjnych przedmiotów.

Inteligencja - szkoła óczy. Powalanie przeciwnika elokwencją.

Siła woli - wpływa na umiejętność przenoszenia gór. Tych z opadłych liści.

Wytrzymałość - konieczna do prac syzyfowych.

Charyzma - słodki, milutki, śliczny... Auć! Moja ręka!


==Magiczne ataki bestii==
Iskry - konieczne są hubka i krzesiwo.

Ulewa - etap wstępny: przywoływanie deszczu.

Podmuch - bestia nabiera jak najwięcej powietrza zmieści w płuca i stara się zdmuchnąć przeciwnika metodą wilka z bajki
o trzech świnkach.

Kamienny pocisk - kamyczki zbierane z potoków i rzucane w przeciwnika.


==Polowanie==
Stwory napotkane przez chowańca podczas wyczerpujących podróży przez leśne runo. Zapisywani w podręcznych notatkach bestii, by pamiętać, na co można zapolować w razie potrzeby. Pożądane są zwłaszcza polowania na mrówki, często obarczone białymi jagodami, które są olbrzymim łupem wojennym dla walecznych stworów.


==Składniki==
Co można znaleźć w leśnym runie i innych egzotycznych miejscach:

Białe jagody - zawierają substancje szkodliwe dla zdrowia i urody, wpływają pobudzająco na organizm.

Złote jabłko - kość niezgody dla pewnych bogiń.

Mandragora - roślina o działaniu silnie halcynogennym.

Przepis na dżem z białych jagód - receptura na wykorzystanie jagód w sposób dający większego kopa poprzez zwiększenie
stężenia substancji aktywnych w nich zawartych.

==Zobacz także==
[http://bestie.nightwood.net/ Strona domowa]

Aktualna wersja na dzień 13:01, 23 maj 2021

Bestie Nightwood – sequel Smoków Nightwood, pełen wkurzających błędów. Z powodu braku reklam grają w to tylko gracze Smoków.

Zwierzaki[edytuj • edytuj kod]

W przeciwieństwie do pierwowzoru, gdzie żywioły smoków były wymyślane na siłę, tutaj wybór zwierzaków zieje nudą. Dodatkowo można mieć tylko 3 bestie, co jeszcze bardziej zmniejsza ilość potencjalnych graczy.

Bestie zwykłe[edytuj • edytuj kod]

Czyli zwierzaki do przygarnięcia. Gra na początku zmusza nas do przygarnięcia jednego z nich.

  • Bagiennik – toksyczne coś. Kiedy się wykluwa, wygląda jak larwa, a pod koniec rozwoju wygląda jak raptor. Jest ślepy.
  • Gryf – owoc niezdrowego związku orła z lwem.
  • Lumosi – fioletowo-różowa świnia skrzyżowana z koniem. Ponieważ jednak taki opis nie wyglądałby epicko admin stwierdził, że to istota z cienia albo, jak kto woli, wytwór ludzkiego sumienia. Ma zakrwawione łapy.
  • Pegaz – koń ze skrzydłami. Jedyne co w nim ciekawego to to, że zdarzają się pegazy ognia, wody, powietrza i ziemi.
  • Wyvern – popisówa admina. Nie każdy przecież potrafi urwać smokowi przednie łapy, pozbawić go zionięcia ogniem, zainstalować mu zatrutą igiełkę na ogonie i wepchnąć jako inny gatunek!

Bestie specjalne[edytuj • edytuj kod]

  • Koszmarek – skrzyżowanie lemura z wiewiórką. Ma zielone oczy i cały czas trzyma kulkę światła (z podobnej kulki się wykluwa).
  • Ropusznik – człowiek + żaba = ropusznik. Też trzyma światełko.

Wyprawy[edytuj • edytuj kod]

W grze można wypchnąć bestie na wyprawy. Wystarczy kliknąć wyprawę na szpanerskiej mapce, wybrać czas i wysłać zwierzaki. Wracają po paru minutach (lub godzinach, zależnie od wyprawy) i przynoszą itemki, z których 99% jest nieprzydatne. Istnieją różne wyprawy, np.:

  • Strażnica Bogów – szpanerska budowla + szpanerski dzwonek.
  • Uśpiony Wulkan – niby uśpiony, ale bestie muszą przed czymś spierniczać i wszystko gubić, bo nic nie przynoszą.
  • Jaskinia Trolli – jak sama nazwa wskazuje, siedziba graczy.
  • Wybrzeże Morza Burz – wywala fajne itemy (podobno), ale zaraz wiatr wywiewa je zwierzakom z łap.
  • Przystań Rybacka – jeśli lubisz nieświeże ryby, to będzie Twoja ulubiona wyprawa. Jeśli nie… no cóż, nie licz na lepsze wyprawy.
  • Thronshire – jakaś mała wiocha.
  • Weathersby – patrz wyżej.
  • Źródełko Wyroczni – zwykłe źródełko z dorobioną szpanerską legendą.
  • Chata Pustelnika – słynna siedziba eremity.
  • Drzewo Mędrców – drzewo, pod którym druidzi lubią tańczyć makarenę.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Crystal Clear device joystick.png To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny gier. Jeśli umiesz grać nie tylko na nerwach – rozbuduj go.