Zaporożec: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Mr obornik (dyskusja • edycje) |
M |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Inkubator}} |
|||
'''ZAZ Zaporożec''' (Zapo, Ruskie Porsche, |
'''ZAZ Zaporożec''' (Zapo, Ruskie [[Porsche]], Zap{{cenzura3}}olec, NSU [[Kozacy|Kozak]], [[T-34]] Sport) – ukraiński <del>[[traktor]]</del> samochód zbudowany w [[ZSRR]] przez [[Ukrainiec|bandę Kozaków]] w fabryce ZAZ. |
||
== Historia == |
== Historia == |
||
⚫ | Pod koniec lat 50. inżynierowie z fabryki ZAZ wpadli na pomysł zrobienia auta dla biedoty. W 1960 po przetestowaniu go przez [[Leonid Breżniew|Breżniewa]] i [[Nikita Chruszczow|Chruszczowa]] uznali, że [[Józef Stalin|Józio]] byłby zadowolony. Po skończeniu testów, <del>traktor</del> auto było gotowe do produkcji. Silnik V4 o mocy <del>41</del> 1 [[Koń Mechaniczny|KM]] i pojemności 0.<del>7</del>0 litra wsadzono do bagażnika (podobno można było zapakować do niego ponad 40 kg). Był także dostępny silnik o mocy 50 KM, który zapewniał wyśmienite osiągi. |
||
Pod koniec lat 50 inżynierowie z fabryki ZAZ wpadli na pomysł by zrobić auto dla biedaków. Wówczas Zapo było najtańszym autem na rynku. |
|||
⚫ | W 1960 po przetestowaniu |
||
== Zalety == |
== Zalety == |
||
* Dobry w terenie |
* Dobry w terenie; |
||
* Tani |
* Tani; |
||
* Podatny na tuning; |
|||
* Łatwo można go tuningować |
|||
* Ma dziurę w podłodze |
* Ma dziurę w podłodze, dzięki czemu można nim zaparkować na zamarzniętym jeziorze i łowić w nim ryby; |
||
* silniki 0.9 i 1.0 |
* Mocne silniki 0.9 i 1.0; |
||
* Ma widlasty silnik i wygląda jak muscle car |
* Ma widlasty silnik i wygląda jak muscle car; |
||
* Można w nim zamontować dwa silniki lub V8 |
* Można w nim zamontować dwa silniki lub V8; |
||
* Jest jak |
* Jest jak Porsche 911 – ma silnik z tyłu; |
||
* Luksusowe wyposażenie |
* Luksusowe wyposażenie. |
||
== Wady == |
== Wady == |
||
* Drzwi się nie zamykają |
* Drzwi się nie zamykają; |
||
* Nie ma kluczyka |
* Nie ma kluczyka; |
||
* Słabe hamulce |
* Słabe hamulce; |
||
* Koroduje szybciej niż [[Opel Omega|Omega]] |
* Koroduje szybciej niż [[Opel Omega|Omega]]. |
||
<gallery> |
<gallery> |
||
Plik:Zaporozectuning.jpeg|Polski Zaporożec |
Plik:Zaporozectuning.jpeg|Polski Zaporożec |
||
Plik:Zapo.jpeg|Taki |
Plik:Zapo.jpeg|Taki Zaporożec to rzadkość! |
||
Plik:Ruskimustang.jpeg|Nawet |
Plik:Ruskimustang.jpeg|Nawet [[Ford Mustang|Mustanga]] można z niego zrobić! |
||
Plik:Dziurawzaporozcu.png|Innowacyjne rozwiązanie, nawet [[Mercedes|Merole]] tego nie mają! |
Plik:Dziurawzaporozcu.png|Innowacyjne rozwiązanie, nawet [[Mercedes-Benz|Merole]] tego nie mają! |
||
</gallery> |
</gallery> |
||
{{Motoryzacja}} |
Wersja z 18:19, 23 maj 2018
Szablon:Inkubator
ZAZ Zaporożec (Zapo, Ruskie Porsche, Zapolec, NSU Kozak, T-34 Sport) – ukraiński traktor samochód zbudowany w ZSRR przez bandę Kozaków w fabryce ZAZ.
Historia
Pod koniec lat 50. inżynierowie z fabryki ZAZ wpadli na pomysł zrobienia auta dla biedoty. W 1960 po przetestowaniu go przez Breżniewa i Chruszczowa uznali, że Józio byłby zadowolony. Po skończeniu testów, traktor auto było gotowe do produkcji. Silnik V4 o mocy 41 1 KM i pojemności 0.70 litra wsadzono do bagażnika (podobno można było zapakować do niego ponad 40 kg). Był także dostępny silnik o mocy 50 KM, który zapewniał wyśmienite osiągi.
Zalety
- Dobry w terenie;
- Tani;
- Podatny na tuning;
- Ma dziurę w podłodze, dzięki czemu można nim zaparkować na zamarzniętym jeziorze i łowić w nim ryby;
- Mocne silniki 0.9 i 1.0;
- Ma widlasty silnik i wygląda jak muscle car;
- Można w nim zamontować dwa silniki lub V8;
- Jest jak Porsche 911 – ma silnik z tyłu;
- Luksusowe wyposażenie.
Wady
- Drzwi się nie zamykają;
- Nie ma kluczyka;
- Słabe hamulce;
- Koroduje szybciej niż Omega.