Zaporożec: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
Linia 1: Linia 1:
{{Inkubator}}
'''ZAZ Zaporożec''' (Zapo, Ruskie Porsche, Zapier{{cenzura3}}olec, NSU [[Kozacy|Kozak]], [[T-34]] Sport) – Ukraiński <del>[[Traktor]]</del> samochód zbudowany w [[ZSRR]] przez bandę [[Kozacy|Kozaków]] w fabryce ZAZ.
'''ZAZ Zaporożec''' (Zapo, Ruskie [[Porsche]], Zap{{cenzura3}}olec, NSU [[Kozacy|Kozak]], [[T-34]] Sport) – ukraiński <del>[[traktor]]</del> samochód zbudowany w [[ZSRR]] przez [[Ukrainiec|bandę Kozaków]] w fabryce ZAZ.


== Historia ==
== Historia ==
Pod koniec lat 50. inżynierowie z fabryki ZAZ wpadli na pomysł zrobienia auta dla biedoty. W 1960 po przetestowaniu go przez [[Leonid Breżniew|Breżniewa]] i [[Nikita Chruszczow|Chruszczowa]] uznali, że [[Józef Stalin|Józio]] byłby zadowolony. Po skończeniu testów, <del>traktor</del> auto było gotowe do produkcji. Silnik V4 o mocy <del>41</del> 1 [[Koń Mechaniczny|KM]] i pojemności 0.<del>7</del>0 litra wsadzono do bagażnika (podobno można było zapakować do niego ponad 40 kg). Był także dostępny silnik o mocy 50 KM, który zapewniał wyśmienite osiągi.
Pod koniec lat 50 inżynierowie z fabryki ZAZ wpadli na pomysł by zrobić auto dla biedaków. Wówczas Zapo było najtańszym autem na rynku.
W 1960 po przetestowaniu zapo przez [[Leonid Breżniew|Breżniewa]] i [[Nikita Chruszczow|Chruszczowa]] uznali że [[Józef Stalin|Józio]] byłby zadowolony. Po testach <del>traktor</del> auto było gotowe do produkcji. Silnik V4 o mocy <del>41</del> 1 [[Koń Mechaniczny|KM]] i pojemności 0.<del>7</del>0 litra wsadzono do bagażnika (podobno można było zapakować do niego ponad 40kg).Był także dostępny silnik o mocy 50KM, który zapewniał wyśmienite osiągi.


== Zalety ==
== Zalety ==
* Dobry w terenie
* Dobry w terenie;
* Tani
* Tani;
* Podatny na tuning;
* Łatwo można go tuningować
* Ma dziurę w podłodze żeby można było zaparkować na zamarzniętym jeziorze i łowić ryby
* Ma dziurę w podłodze, dzięki czemu można nim zaparkować na zamarzniętym jeziorze i łowić w nim ryby;
* silniki 0.9 i 1.0 zapewniają wyśminenite osiągi
* Mocne silniki 0.9 i 1.0;
* Ma widlasty silnik i wygląda jak muscle car
* Ma widlasty silnik i wygląda jak muscle car;
* Można w nim zamontować dwa silniki lub V8
* Można w nim zamontować dwa silniki lub V8;
* Jest jak [[Volkswagen|Porsche]] 911 (bo ma silnik z tyłu)
* Jest jak Porsche 911 ma silnik z tyłu;
* Luksusowe wyposażenie
* Luksusowe wyposażenie.


== Wady ==
== Wady ==
* Drzwi się nie zamykają
* Drzwi się nie zamykają;
* Nie ma kluczyka
* Nie ma kluczyka;
* Słabe hamulce
* Słabe hamulce;
* Koroduje szybciej niż [[Opel Omega|Omega]]
* Koroduje szybciej niż [[Opel Omega|Omega]].


<gallery>
<gallery>
Plik:Zaporozectuning.jpeg|Polski Zaporożec
Plik:Zaporozectuning.jpeg|Polski Zaporożec
Plik:Zapo.jpeg|Taki zaporożec to rzadkość!
Plik:Zapo.jpeg|Taki Zaporożec to rzadkość!
Plik:Ruskimustang.jpeg|Nawet mustanga można z niego zrobić!
Plik:Ruskimustang.jpeg|Nawet [[Ford Mustang|Mustanga]] można z niego zrobić!
Plik:Dziurawzaporozcu.png|Innowacyjne rozwiązanie, nawet [[Mercedes|Merole]] tego nie mają!
Plik:Dziurawzaporozcu.png|Innowacyjne rozwiązanie, nawet [[Mercedes-Benz|Merole]] tego nie mają!
</gallery>
</gallery>

{{Motoryzacja}}

Wersja z 18:19, 23 maj 2018

Szablon:Inkubator ZAZ Zaporożec (Zapo, Ruskie Porsche, ZapCenzura2.svgolec, NSU Kozak, T-34 Sport) – ukraiński traktor samochód zbudowany w ZSRR przez bandę Kozaków w fabryce ZAZ.

Historia

Pod koniec lat 50. inżynierowie z fabryki ZAZ wpadli na pomysł zrobienia auta dla biedoty. W 1960 po przetestowaniu go przez Breżniewa i Chruszczowa uznali, że Józio byłby zadowolony. Po skończeniu testów, traktor auto było gotowe do produkcji. Silnik V4 o mocy 41 1 KM i pojemności 0.70 litra wsadzono do bagażnika (podobno można było zapakować do niego ponad 40 kg). Był także dostępny silnik o mocy 50 KM, który zapewniał wyśmienite osiągi.

Zalety

  • Dobry w terenie;
  • Tani;
  • Podatny na tuning;
  • Ma dziurę w podłodze, dzięki czemu można nim zaparkować na zamarzniętym jeziorze i łowić w nim ryby;
  • Mocne silniki 0.9 i 1.0;
  • Ma widlasty silnik i wygląda jak muscle car;
  • Można w nim zamontować dwa silniki lub V8;
  • Jest jak Porsche 911 – ma silnik z tyłu;
  • Luksusowe wyposażenie.

Wady

  • Drzwi się nie zamykają;
  • Nie ma kluczyka;
  • Słabe hamulce;
  • Koroduje szybciej niż Omega.