Zaporożec: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (korekty)
(Jeszcze raz ktoś tnie galerię to się zdenerwuję)
Linia 1: Linia 1:
{{inkubator}}
{{inkubator}}
[[Plik:Zaporozectuning.jpeg|thumb|250px|Polski Zaporożec]]
[[Plik:Zapo.jpeg|thumb|250px|Taki Zaporożec to rzadkość!]]
[[Plik:Ruskimustang.jpeg|thumb|250px|Nawet [[Ford Mustang|Mustanga]] można z niego zrobić!]]
[[Plik:Zapolimo.jpeg|thumb|250px|Nowa limuzyna Putina]]
'''ZAZ Zaporożec''' (Zapo, Ruskie [[Porsche]], Zap{{cenzura3}}olec, NSU [[Kozacy|Kozak]], [[T-34]] Sport) – ukraiński <del>[[traktor]]</del> samochód zbudowany w [[ZSRR]] przez [[Ukrainiec|bandę Kozaków]] w fabryce ZAZ. Podróba [[FIAT|Fiata]] 600 a potem NSU Prinza.
'''ZAZ Zaporożec''' (Zapo, Ruskie [[Porsche]], Zap{{cenzura3}}olec, NSU [[Kozacy|Kozak]], [[T-34]] Sport) – ukraiński <del>[[traktor]]</del> samochód zbudowany w [[ZSRR]] przez [[Ukrainiec|bandę Kozaków]] w fabryce ZAZ. Podróba [[FIAT|Fiata]] 600 a potem NSU Prinza.


Linia 10: Linia 6:


== Zalety ==
== Zalety ==
[[Plik:Dziurawzaporozcu.png|thumb|Innowacyjne rozwiązanie, nawet [[Mercedes-Benz|Merole]] tego nie mają!]]
* Dobry w terenie;
* Dobry w terenie;
* Tani;
* Tani;
Linia 22: Linia 17:


== Wady ==
== Wady ==
[[Plik:ZAPOC.jpeg|thumb|250px|Jeden z problemów zaporożca]]
* Drzwi się nie zamykają;
* Drzwi się nie zamykają;
* Nie ma kluczyka;
* Nie ma kluczyka;
Linia 28: Linia 22:
* Koroduje szybciej niż [[Opel Omega|Omega]].
* Koroduje szybciej niż [[Opel Omega|Omega]].


<gallery>
Plik:Zaporozectuning.jpeg|Polski Zaporożec
Plik:Zapo.jpeg|Taki Zaporożec to rzadkość!
Plik:Ruskimustang.jpeg|Nawet [[Ford Mustang|Mustanga]] można z niego zrobić!
Plik:Zapolimo.jpeg|Nowa limuzyna [[Władimir Putin|Putina]]
Plik:ZAPOC.jpeg|Jeden z problemów zaporożca
Plik:Dziurawzaporozcu.png|Innowacyjne rozwiązanie, nawet [[Mercedes-Benz|Merole]] tego nie mają!
{{Motoryzacja}}
{{Motoryzacja}}

Wersja z 19:17, 23 maj 2018

Szablon:Inkubator ZAZ Zaporożec (Zapo, Ruskie Porsche, ZapCenzura2.svgolec, NSU Kozak, T-34 Sport) – ukraiński traktor samochód zbudowany w ZSRR przez bandę Kozaków w fabryce ZAZ. Podróba Fiata 600 a potem NSU Prinza.

Historia

Pod koniec lat 50. inżynierowie z fabryki ZAZ wpadli na pomysł zrobienia auta dla biedaków (ale i tak większości rusków nie było na niego stać). W 1960 po przetestowaniu go przez Breżniewa i Chruszczowa uznali, że Józio byłby zadowolony. Po skończeniu testów, traktor auto było gotowe do produkcji. Silnik V4 o mocy 41 1 KM i pojemności 0.70 litra wsadzono do bagażnika (podobno można było zapakować do niego ponad 40 kg). Był także dostępny silnik o mocy 50 KM, który zapewniał wyśmienite osiągi.

Zalety

  • Dobry w terenie;
  • Tani;
  • Podatny na tuning;
  • Ma dziurę w podłodze, dzięki czemu można nim zaparkować na zamarzniętym jeziorze i łowić w nim ryby;
  • Mocne silniki 0.9 i 1.0;
  • Ma widlasty silnik i wygląda jak muscle car;
  • Można w nim zamontować dwa silniki lub V8;
  • Jest jak Porsche 911 – ma silnik z tyłu;
  • Luksusowe wyposażenie.

Wady

  • Drzwi się nie zamykają;
  • Nie ma kluczyka;
  • Słabe hamulce;
  • Koroduje szybciej niż Omega.

<gallery> Plik:Zaporozectuning.jpeg|Polski Zaporożec Plik:Zapo.jpeg|Taki Zaporożec to rzadkość! Plik:Ruskimustang.jpeg|Nawet Mustanga można z niego zrobić! Plik:Zapolimo.jpeg|Nowa limuzyna Putina Plik:ZAPOC.jpeg|Jeden z problemów zaporożca Plik:Dziurawzaporozcu.png|Innowacyjne rozwiązanie, nawet Merole tego nie mają!