Skuter: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 94.254.145.86; przywrócono ostatnią wersję autorstwa 83.9.16.236.)
M (→‎top: bot wprowadza drobne poprawki)
Znacznik: przez API
Linia 1: Linia 1:
{{cytat|Cały tydzień haru haru, a na weekend mu po garu. Gaz do dechy świzdu-gwizdu… i maszyna poszła wpiz{{cenzura3}}u.|Majsterkowicze-tuningowcy o '''SKUTERACH'''}}
{{cytat|Cały tydzień haru haru, a na weekend mu po garu. Gaz do dechy świzdu-gwizdu… i maszyna poszła wpiz{{cenzura3}}u.|Majsterkowicze-tuningowcy o '''SKUTERACH'''}}
{{cytat|Mamo, kup mi!|Dziecko do swojej matki}}
{{cytat|Mamo, kup mi!|Dziecko do swojej matki}}
{{t}} pojazd dwukołowy napędzany hałasem, służący do poruszania się po [[Miasto|mieście]] lub swoim osiedlu. Przeciętna moc to ok. 2 suszarki. Posiada blokadę, dzięki której nie można rozpędzić się do prędkości większej niż 45km/h. Choć odblokowanie jest możliwe, ale ponoć to nielegalne.
'''Skuter''' – pojazd dwukołowy napędzany hałasem, służący do poruszania się po [[Miasto|mieście]] lub swoim osiedlu. Przeciętna moc to ok. 2 suszarki. Posiada blokadę, dzięki której nie można rozpędzić się do prędkości większej niż 45km/h. Choć odblokowanie jest możliwe, ale ponoć to nielegalne.


== Geneza skuterów w Polsce ==
== Geneza skuterów w Polsce ==

Wersja z 20:48, 15 lut 2017

Cały tydzień haru haru, a na weekend mu po garu. Gaz do dechy świzdu-gwizdu… i maszyna poszła wpizCenzura2.svgu.

Majsterkowicze-tuningowcy o SKUTERACH

Mamo, kup mi!

Dziecko do swojej matki

Skuter – pojazd dwukołowy napędzany hałasem, służący do poruszania się po mieście lub swoim osiedlu. Przeciętna moc to ok. 2 suszarki. Posiada blokadę, dzięki której nie można rozpędzić się do prędkości większej niż 45km/h. Choć odblokowanie jest możliwe, ale ponoć to nielegalne.

Geneza skuterów w Polsce

Po latach dominacji na wsiach Komara i Ogara nadszedł potop chiński. Zalano polski rynek pierdzikółkami sprzedawanymi w supermarketach za polskich złotych 1499. Produkty z dalekiego wschodu są konstrukcjami bliźniaczymi z Rometami pod względem awaryjności. Kiedy kupuje się skuter? Najczęściej w Tesco, w niedzielę, po kościele. W przypadku awarii takiegoż pojazdu, można odesłać go do autoryzowanego serwisu w Chinach lub dać w obroty panu Zbysiowi, tu wkoło za pocztą.

Użytkownicy

95% użytkowników tych bestii to rozsądni młodzi ludzie. Rodzice kupili je dzieciom po długich błaganiach i wielu dniach odpierania argumentów, że owe dzieci wszystko już mają przecież. Jak już gimbusy dostaną wymarzony sprzęt z Tesco, to jeżdżą o 40km/h mniej niż mówią i uważają się za prawdziwych motocyklistów. Wtedy też nasila się dodawanie zdjęć na Facebooka, okraszonych błyskotliwym tekstem w stylu lewa w górę, lubię zapierdalać czy patrz w lusterka dwa razy.

Komunia, skuter, a wypadki

Największą liczbę kolizji zauważa się w maju każdego roku, najczęściej w niedzielę, po kościele. Nikt nie jest wstanie stwierdzić dlaczego tak się dzieje, a Zespół Macierewicza milczy w tej sprawie.

Społeczność skuterowa

Została stworzona wokół strony Skuterowo.com, jest to najpopularniejszy portal, dzięki możliwości dyskusji o milionie awarii chińskich sprzętów. Średnia wieku użytkowników to 8,345 roku. Forumowicze pytają się starszych kolegów (w wieku ok. 14 lat) o usterki swoich maszyn. Często nawet po uzyskaniu wyczerpującej odpowiedzi i tak nie biorą się do pracy, tylko oddają swój skarb do mechanika, za którego zapłacą rodzice. Rekordy odwiedzin padają co roku, w maju, w niedzielę, po kościele.

Rodzaje

  • Dwusuw – głośny, żre olej, ma przyspieszenie porównywalne z czterosuwem zlatującym z przepaści.
  • Czterosuw – cichy, słaby, ale za to drogi (szpan!).
  • 50-tka – można nim jeździć używając prawa jazdy AM, v-max.90 km/h, do podrywania plastików. Tu uwaga, chińskie osiągają 100hm/h, czyt. 65.
  • 125-tka – potrzeba prawo jazdy kat. A1, reszta tjw.
  • Większe – nic o nich nie wiadomo. Statystyczny nastolatek motocyklista zna je z portalów motocyklowych, lecz nigdy nie został przez nich zakupiony ze względu na cenę rzędu kilku Polonezów Caro.

Tuning

Większość pojazdów po odblokowaniu osiąga prędkość 85-90 km/h, choć dla właściciela to nadal za mało, więc pojawiła się moda na tuning. Po tym moc skutera wzrasta do 40 KM (Czyli tyle ile znajduje się średniej klasy samochodzie), a w prędkość jaką osiąga to 160km/h, a spalanie wzrasta do 20 litrów benzyny oraz 5 litrów oleju. Taki skuter wytrzymuje jeden sezon jazdy i najczęściej jest używany przez swojego właściciela do stuntu, dragu lub innej formy „jazdy”. Najczęściej zaś służy po prostu do szpanu na mieście najgłośniej jak się tylko da denerwując ludzi i zwracając uwagę lachonów. Bardzo łatwo rozpoznać skuter po tuningu. Posiada:

  • Głośny wydech za 2000
  • Brak błotnika
  • Lampy typu LED posiadające wycieraczki
  • Łysą tylną oponę
  • Neonowy kolor
  • Toaletę
  • Cylinder który potrzebuje ¾ światowych zasobów paliwa i ma pojemność nieopisaną przez żadnego z fizyków
  • Głośniki (chińskie a jakże), żeby puszczać beznadziejną muzykę i wkurzać przy tym ludzi
  • Kierownicę z wiejskiego roweru
  • Router Wi-Fi (do Facebooka)
  • Naklejki z emblematami tutejszej drużyny piłkarskiej