Zaporożec: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (bardzo dr.) |
M (sorry Winnetou, ale nie ma źródła :() |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{inkubator}} |
{{inkubator}} |
||
[[Plik:ZAPOC.jpeg|thumb|300px|Jeden z problemów Zaporożca]] |
|||
'''ZAZ Zaporożec''' (Zapo, Ruskie [[Porsche]], Zap{{cenzura3}}olec, NSU [[Kozacy|Kozak]], [[T-34]] Sport) – ukraiński <del>[[traktor]]</del> samochód zbudowany w [[ZSRR]] przez [[Ukrainiec|bandę Kozaków]] w fabryce ZAZ. Podróba [[FIAT|Fiata]] 600 a potem NSU Prinza. |
'''ZAZ Zaporożec''' (Zapo, Ruskie [[Porsche]], Zap{{cenzura3}}olec, NSU [[Kozacy|Kozak]], [[T-34]] Sport) – ukraiński <del>[[traktor]]</del> samochód zbudowany w [[ZSRR]] przez [[Ukrainiec|bandę Kozaków]] w fabryce ZAZ. Podróba [[FIAT|Fiata]] 600 a potem NSU Prinza. |
||
Wersja z 11:20, 26 maj 2018
Szablon:Inkubator
ZAZ Zaporożec (Zapo, Ruskie Porsche, Zapolec, NSU Kozak, T-34 Sport) – ukraiński traktor samochód zbudowany w ZSRR przez bandę Kozaków w fabryce ZAZ. Podróba Fiata 600 a potem NSU Prinza.
Historia
Pod koniec lat 50. inżynierowie z fabryki ZAZ wpadli na pomysł zrobienia auta dla biedaków (ale i tak większości rusków nie było na niego stać). W 1960 po przetestowaniu go przez Breżniewa i Chruszczowa uznali, że Józio byłby zadowolony. Po skończeniu testów, traktor auto było gotowe do produkcji. Silnik V4 o mocy 41 1 KM i pojemności 0.70 litra wsadzono do bagażnika (podobno można było zapakować do niego ponad 40 kg). Był także dostępny silnik o mocy 50 KM, który zapewniał wyśmienite osiągi.
Zalety
- Dobry w terenie;
- Tani;
- Podatny na tuning;
- Ma dziurę w podłodze, dzięki czemu można nim zaparkować na zamarzniętym jeziorze i łowić w nim ryby;
- Mocne silniki 0.9 i 1.0;
- Ma widlasty silnik i wygląda jak muscle car;
- Można w nim zamontować dwa silniki lub V8;
- Jest jak Porsche 911 – ma silnik z tyłu;
- Luksusowe wyposażenie.
Wady
- Drzwi się nie zamykają;
- Nie ma kluczyka;
- Słabe hamulce;
- Koroduje szybciej niż Omega.