Škoda Octavia: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 5.184.213.78; przywrócono ostatnią wersję autorstwa 89.231.51.162.) Znacznik: rewert |
|||
(Nie pokazano 19 wersji utworzonych przez 16 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[ |
[[Plik:Skoda_octavia_01.jpg|thumb|200px|Polizei!]] |
||
[[ |
[[Plik:Škoda Octavia 1.8 Turbo tuning.jpg|thumb|200px|Octavię też się tuninguje!]] |
||
'''Škoda Octavia''' – [[samochód]] marki <del>[[Czechy|czeskiej]]</del> [[Niemcy|niemieckiej]], produkowany przez <del>Škodę</del> [[Volkswagen|Wieśwagena]], a sprzedawany pod znaczkiem [[Škoda Auto|Škody]]. Przypisywany jest do segmentu C, ale każdy właściciel swojej „Octy” przypisuje ją jakieś dwa, trzy segmenty wyżej. Octavia to idealne auto miejskie i turystyczne. Samochód jest dla prawdziwych króli ulicy, można nim wyprzedzić nawet legendarnego passata. Ma obszerny bagażnik, do którego można wsadzić dość spory obraz. |
|||
Jest to samochód dla polaka który marzy o sedanie Audi, a nie stac go na VolksWagena |
|||
== Budowa == |
== Budowa == |
||
Octavia pierwszej generacji to [[Volkswagen Golf|Golf]] IV, Octavia II to Golf V, a Octavia II FL to Golf VI. Pomimo, że ich ceny są podobne, to [[Dresiarz|dres]] w Octavii to „żal.pl”, zdrada [[Widzew (Łódź)|Widzewa]] i ogólna nienawiść do [[Nonsensopedia|Nonsensopedii]], chociaż ci, co spotkają dresa w Octavii, to już żywo nie |
Octavia pierwszej generacji to [[Volkswagen Golf|Golf]] IV, Octavia II to Golf V, a Octavia II FL to Golf VI. Pomimo, że ich ceny są podobne, to [[Dresiarz|dres]] w Octavii to „żal.pl”, zdrada [[Widzew (Łódź)|Widzewa]] i ogólna nienawiść do [[Nonsensopedia|Nonsensopedii]], chociaż ci, co spotkają dresa w Octavii, to już żywo nie wychodzą… |
||
== Wersje == |
== Wersje == |
||
* |
* '''Hatchback''' – nazwany tak dlatego, iż klapa otwiera się z szybą (na dodatek w [[Polska|Polsce]] sprzedawany jest jako liftback). Najczęściej spotkamy w nim facetów po 40-dziestce, kawalerów. |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
== Silniki == |
== Silniki == |
||
Wymienimy najważniejsze : |
Wymienimy najważniejsze : |
||
* |
* '''1.4 TSI''' – nowy silnik konstrukcji tych [[Volkswagen|wieśniaków]]. Dodano do tego turbosprężarkę i bezpośredni wtrysk [[Benzyna|moczu]], dzięki czemu auto jest oszczędniejsze i przyspiesza żwawiej. |
||
* |
* '''1.6 BGU 8V''' – mały silnik, tylko 8 zaworów i [[technika]] z połowy lat 90 – dzięki temu bardzo dobrze znosi instalację Podtlenku LPG. |
||
* |
* '''1.8 T''' – pierwotnie stosowany w wersji RS (moc 180 KM), obecnie już tylko 150 KM – wina spalania, które przy 180km/h wynosiło 62 l/100 km, obecnie 61,999 l/100 km. Szczyt myśli technicznej niemieckich [[inżynier]]ów. |
||
* |
* '''1.9 TDi''' – najbardziej pożądany i ekonomiczny, posiadający kulturę pracy zmokniętego i zmarzniętego pudla cud inżynierii na pompowtryskiwaczach. Zadowala się podobno znikomymi ilościami ON mając „niesamowite kopyto” (jak głosi legenda). Dostępny w tylu wariantach mocy, że w dupie się nie mieści. |
||
* |
* '''2.0 TDi''' – więcej koni, i nic więcej. |
||
* |
* '''2.0 8V''' – rzadki benzynowy silnik w Škodzianach, 115 KM mocy robi swoje – tzn. auto nie jedzie, ale za to mało pali. |
||
== Stylistyka == |
== Stylistyka == |
||
* Octavia pierwszej generacji miała prostokątne światełka z przodu, trochę miękką linię, więc 1 000 000 chłopa w Europie ruszyło do |
* Octavia pierwszej generacji miała prostokątne światełka z przodu, trochę miękką linię, więc 1 000 000 chłopa w Europie ruszyło do salonów… |
||
* Octavia II już jest inna, niby lepsza, niby ładniejsza. Zaje{{cenzura3}} trzyma cenę. |
* Octavia II już jest inna, niby lepsza, niby ładniejsza. Zaje{{cenzura3}} trzyma cenę. |
||
* Wnętrze jest plastikowe jak tylko się da i nudne jak sam skurwysyn a wyszukana kolorystyka utrzymana jest we wszelkich tylko możliwych i dostępnych odcieniach szarości. |
* Wnętrze jest plastikowe jak tylko się da i nudne jak sam skurwysyn a wyszukana kolorystyka utrzymana jest we wszelkich tylko możliwych i dostępnych odcieniach szarości. |
||
Linia 33: | Linia 29: | ||
* Octavia jest sprzedawana w [[Australia|Australii]]! |
* Octavia jest sprzedawana w [[Australia|Australii]]! |
||
* Częste nazwy: Volkswagen Škoda; Volkswagen Octavia; Škoda Golf; Octavia Škoda; Škoda Fabia{{fakt}}; Škłoda. |
* Częste nazwy: Volkswagen Škoda; Volkswagen Octavia; Škoda Golf; Octavia Škoda; Škoda Fabia{{fakt}}; Škłoda. |
||
* Najwięcej Škód jeździ |
* Najwięcej Škód jeździ w… Czechach ! |
||
* Octavia posiada |
* Octavia posiada co najmniej dziwny system elektrycznego ustawiania lusterek – mianoiwicie kiedy chce się ustawić lewe lusterko samochód stwierdza że prawe również jest źle ustawione i przestawia oba. |
||
{{Motoryzacja}} |
{{Motoryzacja}} |
||
[[Kategoria:Samochody]] |
[[Kategoria:Samochody]] |
Aktualna wersja na dzień 09:50, 22 sie 2023
Škoda Octavia – samochód marki czeskiej niemieckiej, produkowany przez Škodę Wieśwagena, a sprzedawany pod znaczkiem Škody. Przypisywany jest do segmentu C, ale każdy właściciel swojej „Octy” przypisuje ją jakieś dwa, trzy segmenty wyżej. Octavia to idealne auto miejskie i turystyczne. Samochód jest dla prawdziwych króli ulicy, można nim wyprzedzić nawet legendarnego passata. Ma obszerny bagażnik, do którego można wsadzić dość spory obraz.
Budowa[edytuj • edytuj kod]
Octavia pierwszej generacji to Golf IV, Octavia II to Golf V, a Octavia II FL to Golf VI. Pomimo, że ich ceny są podobne, to dres w Octavii to „żal.pl”, zdrada Widzewa i ogólna nienawiść do Nonsensopedii, chociaż ci, co spotkają dresa w Octavii, to już żywo nie wychodzą…
Wersje[edytuj • edytuj kod]
- Hatchback – nazwany tak dlatego, iż klapa otwiera się z szybą (na dodatek w Polsce sprzedawany jest jako liftback). Najczęściej spotkamy w nim facetów po 40-dziestce, kawalerów.
- Kombi – podobne do zombi, ale to kombi. Za kierownicą zobaczymy 30-35 latka, który teraz ma trójkę dzieci, a przecież zabawki trzeba gdzieś trzymać, bo w domu nie ma miejsca. Często „upiększany”. Oczywiście tylko 1,9 TDi.
- RS – samochód dla zamożnych tatków, którzy muszą być pierwsi na światłach, i nie może im stanąć.
- Laurin&Klement (Laura i Kredens) – dlatego, że była to najbogatsza wersja w plastikowe drewno, nawi( od 2001 roku ! ) oraz dodatkowe wyposażenie. Różniła się od Elengace, tylko nazwą, i użytkownikami, ktorzy kochają wydawać wypłatę w psującą się elektronikę.
Silniki[edytuj • edytuj kod]
Wymienimy najważniejsze :
- 1.4 TSI – nowy silnik konstrukcji tych wieśniaków. Dodano do tego turbosprężarkę i bezpośredni wtrysk moczu, dzięki czemu auto jest oszczędniejsze i przyspiesza żwawiej.
- 1.6 BGU 8V – mały silnik, tylko 8 zaworów i technika z połowy lat 90 – dzięki temu bardzo dobrze znosi instalację Podtlenku LPG.
- 1.8 T – pierwotnie stosowany w wersji RS (moc 180 KM), obecnie już tylko 150 KM – wina spalania, które przy 180km/h wynosiło 62 l/100 km, obecnie 61,999 l/100 km. Szczyt myśli technicznej niemieckich inżynierów.
- 1.9 TDi – najbardziej pożądany i ekonomiczny, posiadający kulturę pracy zmokniętego i zmarzniętego pudla cud inżynierii na pompowtryskiwaczach. Zadowala się podobno znikomymi ilościami ON mając „niesamowite kopyto” (jak głosi legenda). Dostępny w tylu wariantach mocy, że w dupie się nie mieści.
- 2.0 TDi – więcej koni, i nic więcej.
- 2.0 8V – rzadki benzynowy silnik w Škodzianach, 115 KM mocy robi swoje – tzn. auto nie jedzie, ale za to mało pali.
Stylistyka[edytuj • edytuj kod]
- Octavia pierwszej generacji miała prostokątne światełka z przodu, trochę miękką linię, więc 1 000 000 chłopa w Europie ruszyło do salonów…
- Octavia II już jest inna, niby lepsza, niby ładniejsza. Zaje trzyma cenę.
- Wnętrze jest plastikowe jak tylko się da i nudne jak sam skurwysyn a wyszukana kolorystyka utrzymana jest we wszelkich tylko możliwych i dostępnych odcieniach szarości.
Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]
- Octavia jest sprzedawana w Australii!
- Częste nazwy: Volkswagen Škoda; Volkswagen Octavia; Škoda Golf; Octavia Škoda; Škoda Fabia[potrzebne źródło]; Škłoda.
- Najwięcej Škód jeździ w… Czechach !
- Octavia posiada co najmniej dziwny system elektrycznego ustawiania lusterek – mianoiwicie kiedy chce się ustawić lewe lusterko samochód stwierdza że prawe również jest źle ustawione i przestawia oba.