Skuter: Różnice pomiędzy wersjami
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M (dr.) |
|||
(Nie pokazano 16 wersji utworzonych przez 13 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{cytat|Cały tydzień haru haru, a na weekend mu po garu. Gaz do dechy świzdu- |
{{cytat|Cały tydzień haru haru, a na weekend mu po garu. Gaz do dechy świzdu-gwizdu… i maszyna poszła wpiz{{cenzura3}}u.|Majsterkowicze-tuningowcy o '''SKUTERACH'''}} |
||
{{cytat|Mamo, kup mi!|Dziecko do swojej matki}} |
|||
'''Skuter''' – pojazd dwukołowy napędzany hałasem, służący do poruszania się po [[Miasto|mieście]] lub swoim osiedlu. Przeciętna moc to ok. 2 suszarki. Posiada blokadę, dzięki której nie można rozpędzić się do prędkości większej niż 45 km/h, choć odblokowanie jest możliwe, ale ponoć to nielegalne. |
|||
== Geneza skuterów w Polsce == |
== Geneza skuterów w Polsce == |
||
Linia 6: | Linia 7: | ||
== Użytkownicy == |
== Użytkownicy == |
||
95% użytkowników tych bestii to |
95% użytkowników tych bestii to [[Gimbus|rozsądni młodzi ludzie]]. Rodzice kupili je dzieciom po długich błaganiach i wielu dniach odpierania argumentów, że owe dzieci ''wszystko już mają przecież''. Jak już gimbusy dostaną wymarzony sprzęt z Tesco, to jeżdżą o 40km/h mniej niż mówią i uważają się za prawdziwych motocyklistów. Wtedy też nasila się dodawanie zdjęć na [[Facebook]]a, okraszonych błyskotliwym tekstem w stylu ''lewa w górę'', ''lubię zapierdalać'' czy ''patrz w lusterka dwa razy''. |
||
== Komunia, skuter, a wypadki == |
== Komunia, skuter, a wypadki == |
||
Największą liczbę kolizji zauważa się w maju każdego roku, najczęściej w niedzielę, po kościele. |
Największą liczbę kolizji zauważa się w maju każdego roku, najczęściej w niedzielę, po kościele. |
||
Nikt nie jest wstanie stwierdzić dlaczego tak się dzieje, a [[Zespół Macierewicza]] milczy w tej sprawie. |
|||
== Społeczność skuterowa == |
== Społeczność skuterowa == |
||
Została stworzona wokół strony Skuterowo.com, jest to najpopularniejszy portal, dzięki możliwości dyskusji o milionie awarii chińskich sprzętów. Średnia wieku |
Została stworzona wokół strony Skuterowo.com, jest to najpopularniejszy portal, dzięki możliwości dyskusji o milionie awarii chińskich sprzętów. Średnia wieku użytkowników to 8,345 roku. Forumowicze pytają się starszych kolegów (w wieku ok. 14 lat) o usterki swoich maszyn. Często nawet po uzyskaniu wyczerpującej odpowiedzi i tak nie biorą się do pracy, tylko oddają swój skarb do mechanika, za którego zapłacą rodzice. Rekordy odwiedzin padają co roku, w maju, w niedzielę, po kościele. |
||
== Rodzaje == |
== Rodzaje == |
||
* |
* '''Dwusuw''' – głośny, żre olej, ma [[przyspieszenie]] porównywalne z czterosuwem zlatującym z przepaści. |
||
* |
* '''Czterosuw''' – cichy, słaby, ale za to drogi (szpan!). |
||
* |
* '''50-tka''' – można nim jeździć używając prawa jazdy AM, v-max.90 km/h, do podrywania plastików. Tu uwaga, chińskie osiągają 100<del>h</del>m/h, czyt. 65. |
||
* |
* '''125-tka''' – potrzeba prawo jazdy kat. A1, reszta tjw. |
||
* '''Większe''' – nic o nich nie wiadomo. Statystyczny <del>nastolatek</del> motocyklista zna je z portalów motocyklowych, lecz nigdy nie został przez nich zakupiony ze względu na cenę rzędu kilku Polonezów Caro. |
|||
* {{t|Większe}} a po co to komu? |
|||
== Tuning == |
== Tuning == |
||
Większość pojazdów po odblokowaniu osiąga prędkość 85-90 km/h, choć dla właściciela to nadal za mało, więc pojawiła się moda na tuning. Po tym moc skutera wzrasta do 40 KM (Czyli tyle ile znajduje się średniej klasy samochodzie), a w prędkość jaką osiąga to 160km/h, a spalanie wzrasta do 20 litrów [[Benzyna|benzyny]] oraz 5 litrów oleju. Taki skuter wytrzymuje jeden sezon jazdy i najczęściej jest używany przez swojego właściciela do stuntu, dragu lub innej formy „jazdy”. Najczęściej zaś służy po prostu do szpanu na [[Miasto|mieście]] najgłośniej jak się tylko da denerwując ludzi i zwracając uwagę [[lachon]]ów. |
Większość pojazdów po odblokowaniu osiąga prędkość 85-90 km/h, choć dla właściciela to nadal za mało, więc pojawiła się moda na tuning. Po tym moc skutera wzrasta do 40 KM (Czyli tyle ile znajduje się średniej klasy samochodzie), a w prędkość jaką osiąga to 160km/h, a spalanie wzrasta do 20 litrów [[Benzyna|benzyny]] oraz 5 litrów oleju. Taki skuter wytrzymuje jeden sezon jazdy i najczęściej jest używany przez swojego właściciela do stuntu, dragu lub innej formy „jazdy”. Najczęściej zaś służy po prostu do szpanu na [[Miasto|mieście]] najgłośniej jak się tylko da denerwując ludzi i zwracając uwagę [[lachon]]ów. |
||
Bardzo łatwo rozpoznać skuter po tuningu. Posiada: |
|||
* |
* Głośny wydech za 2<del>000</del> zł |
||
* |
* Brak błotnika |
||
* |
* Lampy typu LED posiadające wycieraczki |
||
* |
* Łysą tylną oponę |
||
* |
* Neonowy kolor |
||
* kibel |
|||
* Toaletę |
|||
* |
* Cylinder który potrzebuje ¾ światowych zasobów paliwa i ma pojemność nieopisaną przez żadnego z fizyków |
||
* |
* Głośniki (chińskie a jakże), żeby puszczać [[Disco Polo|beznadziejną muzykę]] i wkurzać przy tym ludzi |
||
* |
* Kierownicę z wiejskiego roweru |
||
* Router Wi-Fi (do Facebooka) |
|||
* Naklejki z emblematami tutejszej drużyny piłkarskiej |
|||
{{Motoryzacja}} |
{{Motoryzacja}} |
Aktualna wersja na dzień 23:24, 5 cze 2020
Cały tydzień haru haru, a na weekend mu po garu. Gaz do dechy świzdu-gwizdu… i maszyna poszła wpizu.
- Majsterkowicze-tuningowcy o SKUTERACH
Mamo, kup mi!
- Dziecko do swojej matki
Skuter – pojazd dwukołowy napędzany hałasem, służący do poruszania się po mieście lub swoim osiedlu. Przeciętna moc to ok. 2 suszarki. Posiada blokadę, dzięki której nie można rozpędzić się do prędkości większej niż 45 km/h, choć odblokowanie jest możliwe, ale ponoć to nielegalne.
Geneza skuterów w Polsce[edytuj • edytuj kod]
Po latach dominacji na wsiach Komara i Ogara nadszedł potop chiński. Zalano polski rynek pierdzikółkami sprzedawanymi w supermarketach za polskich złotych 1499. Produkty z dalekiego wschodu są konstrukcjami bliźniaczymi z Rometami pod względem awaryjności. Kiedy kupuje się skuter? Najczęściej w Tesco, w niedzielę, po kościele. W przypadku awarii takiegoż pojazdu, można odesłać go do autoryzowanego serwisu w Chinach lub dać w obroty panu Zbysiowi, tu wkoło za pocztą.
Użytkownicy[edytuj • edytuj kod]
95% użytkowników tych bestii to rozsądni młodzi ludzie. Rodzice kupili je dzieciom po długich błaganiach i wielu dniach odpierania argumentów, że owe dzieci wszystko już mają przecież. Jak już gimbusy dostaną wymarzony sprzęt z Tesco, to jeżdżą o 40km/h mniej niż mówią i uważają się za prawdziwych motocyklistów. Wtedy też nasila się dodawanie zdjęć na Facebooka, okraszonych błyskotliwym tekstem w stylu lewa w górę, lubię zapierdalać czy patrz w lusterka dwa razy.
Komunia, skuter, a wypadki[edytuj • edytuj kod]
Największą liczbę kolizji zauważa się w maju każdego roku, najczęściej w niedzielę, po kościele. Nikt nie jest wstanie stwierdzić dlaczego tak się dzieje, a Zespół Macierewicza milczy w tej sprawie.
Społeczność skuterowa[edytuj • edytuj kod]
Została stworzona wokół strony Skuterowo.com, jest to najpopularniejszy portal, dzięki możliwości dyskusji o milionie awarii chińskich sprzętów. Średnia wieku użytkowników to 8,345 roku. Forumowicze pytają się starszych kolegów (w wieku ok. 14 lat) o usterki swoich maszyn. Często nawet po uzyskaniu wyczerpującej odpowiedzi i tak nie biorą się do pracy, tylko oddają swój skarb do mechanika, za którego zapłacą rodzice. Rekordy odwiedzin padają co roku, w maju, w niedzielę, po kościele.
Rodzaje[edytuj • edytuj kod]
- Dwusuw – głośny, żre olej, ma przyspieszenie porównywalne z czterosuwem zlatującym z przepaści.
- Czterosuw – cichy, słaby, ale za to drogi (szpan!).
- 50-tka – można nim jeździć używając prawa jazdy AM, v-max.90 km/h, do podrywania plastików. Tu uwaga, chińskie osiągają 100
hm/h, czyt. 65. - 125-tka – potrzeba prawo jazdy kat. A1, reszta tjw.
- Większe – nic o nich nie wiadomo. Statystyczny
nastolatekmotocyklista zna je z portalów motocyklowych, lecz nigdy nie został przez nich zakupiony ze względu na cenę rzędu kilku Polonezów Caro.
Tuning[edytuj • edytuj kod]
Większość pojazdów po odblokowaniu osiąga prędkość 85-90 km/h, choć dla właściciela to nadal za mało, więc pojawiła się moda na tuning. Po tym moc skutera wzrasta do 40 KM (Czyli tyle ile znajduje się średniej klasy samochodzie), a w prędkość jaką osiąga to 160km/h, a spalanie wzrasta do 20 litrów benzyny oraz 5 litrów oleju. Taki skuter wytrzymuje jeden sezon jazdy i najczęściej jest używany przez swojego właściciela do stuntu, dragu lub innej formy „jazdy”. Najczęściej zaś służy po prostu do szpanu na mieście najgłośniej jak się tylko da denerwując ludzi i zwracając uwagę lachonów. Bardzo łatwo rozpoznać skuter po tuningu. Posiada:
- Głośny wydech za 2
000zł - Brak błotnika
- Lampy typu LED posiadające wycieraczki
- Łysą tylną oponę
- Neonowy kolor
- Toaletę
- Cylinder który potrzebuje ¾ światowych zasobów paliwa i ma pojemność nieopisaną przez żadnego z fizyków
- Głośniki (chińskie a jakże), żeby puszczać beznadziejną muzykę i wkurzać przy tym ludzi
- Kierownicę z wiejskiego roweru
- Router Wi-Fi (do Facebooka)
- Naklejki z emblematami tutejszej drużyny piłkarskiej