Škoda Octavia: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (robot dodaje: it:Škoda Octavia; zmiany kosmetyczne) |
|||
Linia 33: | Linia 33: | ||
* Najwięcej Škód jeździ w... Czechach ! |
* Najwięcej Škód jeździ w... Czechach ! |
||
* Octavia posiada conajmniej dziwny system elektrycznego ustawiania lusterek - mianoiwicie kiedy chce się ustawić lewe lusterko samochód stwierdza że prawe również jest źle ustawione i przestawia oba. |
* Octavia posiada conajmniej dziwny system elektrycznego ustawiania lusterek - mianoiwicie kiedy chce się ustawić lewe lusterko samochód stwierdza że prawe również jest źle ustawione i przestawia oba. |
||
{{Motoryzacja}} |
|||
[[Kategoria:Samochody]] |
[[Kategoria:Samochody]] |
||
Wersja z 20:53, 25 wrz 2012
Škoda Octavia – samochód marki czeskiej niemieckiej, produkowany przez Škodę Wieśwagena, a sprzedawany pod znaczkiem Škody. Przypisywany jest do segmentu C, ale każdy właściciel swojej „Octy” przypisuje ją jakieś dwa, trzy segmenty wyżej...
Budowa
Octavia pierwszej generacji to Golf IV, Octavia II to Golf V, a Octavia II FL to Golf VI. Pomimo, że ich ceny są podobne, to dres w Octavii to „żal.pl”, zdrada Widzewa i ogólna nienawiść do Nonsensopedii, chociaż ci, co spotkają dresa w Octavii, to już żywo nie wychodzą...
Wersje
- Hatchback – nazwany tak dlatego, iż klapa otwiera się z szybą (na dodatek w Polsce sprzedawany jest jako liftback). Najczęściej spotkamy w nim facetów po 40-dziestce, kawalerów. Często usłyszymy w głośnikach Radio Maryja.
- Kombi – podobne do zombi, ale to kombi. Za kierownicą zobaczymy 30-35 latka, który teraz ma trójkę dzieci, a przecież zabawki trzeba gdzieś trzymać, bo w domu nie ma miejsca. Często „upiększany”. Oczywiście tylko 1,9 TDi.
- RS – samochód dla zamożnych tatków, którzy muszą być pierwsi na światłach, i nie może im stanąć.
- Laurin&Klement (Laura i Kredens) – dlatego, że była to najbogatsza wersja w plastikowe drewno, nawi( od 2001 roku ! ) oraz dodatkowe wyposażenie. Różniła się od Elengace, tylko nazwą, i użytkownikami, ktorzy kochają wydawać wypłatę w psującą się elektronikę.
Silniki
Wymienimy najważniejsze :
- 1.6 BGU 8V – mały silnik, tylko 8 zaworów i technika z połowy lat 90 – dzięki temu bardzo dobrze znosi instalację Podtlenku LPG.
- 1.8 T - pierwotnie stosowany w wersji RS (moc 180 KM), obecnie już tylko 150 KM – wina spalania, które przy 180km/h wynosiło 62 l/100 km, obecnie 61,999 l/100 km. Szczyt myśli technicznej niemieckich inżynierów.
- 1.9 TDi - najbardziej pożądany i ekonomiczny, posiadający kulturę pracy zmokniętego i zmarzniętego pudla cud inżynierii na pompowtryskiwaczach. Zadowala się podobno znikomymi ilościami ON mając "niesamowite kopyto" (jak głosi legenda). Dostępny w tylu wariantach mocy, że w dupie się nie mieści.
- 2.0 TDi – więcej koni, i nic więcej.
- 2.0 8V - rzadki benzynowy silnik w Škodzianach, 115 KM mocy robi swoje - tzn. auto nie jedzie, ale za to mało pali.
Stylistyka
- Octavia pierwszej generacji miała prostokątne światełka z przodu, trochę miękką linię, więc 1 000 000 chłopa w Europie ruszyło do salonów...
- Octavia II już jest inna, niby lepsza, niby ładniejsza. Zaje trzyma cenę.
- Wnętrze jest plastikowe jak tylko się da i nudne jak sam skurwysyn a wyszukana kolorystyka utrzymana jest we wszelkich tylko możliwych i dostępnych odcieniach szarości.
Ciekawostki
- Octavia jest sprzedawana w Australii!
- Częste nazwy: Volkswagen Škoda; Volkswagen Octavia; Škoda Golf; Octavia Škoda; Škoda Fabia[potrzebne źródło]; Škłoda.
- Najwięcej Škód jeździ w... Czechach !
- Octavia posiada conajmniej dziwny system elektrycznego ustawiania lusterek - mianoiwicie kiedy chce się ustawić lewe lusterko samochód stwierdza że prawe również jest źle ustawione i przestawia oba.