Škoda Auto: Różnice pomiędzy wersjami
({{t}}) |
|||
Linia 9: | Linia 9: | ||
{{cytat|O {{cenzura}}!|Kierowca Skody uczestniczący w wypadku drogowym}} |
{{cytat|O {{cenzura}}!|Kierowca Skody uczestniczący w wypadku drogowym}} |
||
{{cytat|Superb jest Super!|Jedna z reklam w [[Warszawa|Warszawie]]}}[[plik:skoda.jpg|right|150px|thumb|Logo marki]] |
{{cytat|Superb jest Super!|Jedna z reklam w [[Warszawa|Warszawie]]}}[[plik:skoda.jpg|right|150px|thumb|Logo marki]] |
||
{{t|Škoda|dosyć często również Szkoda lub po prostu Skoda}} bardzo popularna marka <s>[[niemcy|niemieckich]]</s> [[Czechy|czeskich]] <s>bryczek</s> [[samochód|samochodów]]. Słynie z dbałości o szczegóły i wyjątkowo niezawodne [[silnik]]i (szczególnie w starszych modelach). Firma została kupiona przez [[Volkswagen|Wieśwagena]] i od tej pory korzysta z niezwykle zawodnych, nieekonomicznych i drogich w utrzymaniu technologii tejże marki. |
|||
== Historia marki == |
== Historia marki == |
||
Linia 25: | Linia 25: | ||
[[Plik:728_skoda_felicja.JPG|right|250px|thumb|Ze względu na znakomitą jakość Felicia używana jest przez straż miejską i wiejską]] |
[[Plik:728_skoda_felicja.JPG|right|250px|thumb|Ze względu na znakomitą jakość Felicia używana jest przez straż miejską i wiejską]] |
||
* |
*{{t|Skoda Felicia}} kultowe auto Skody produkowane na przestrzeni lat 1994–2001. Prawie doskonałe (doskonała była tylko i wyłącznie Skoda Favorit), niezawodne, dynamiczne, ekologiczne, ergonomiczne, komfortowe i tanie w eksploatacji. Nie wiadomo z jakiej przyczyny zakończono produkcje. Wersje silnikowe i osiągi: |
||
**1,3 50KM (benzynowy) |
**{{t|1,3 50KM (benzynowy)}} v-max – 110 km/h; 0–100 km/h – 1min. 17s. W tej wersji można było dokupić wspomaganie kierownicy i poduszkę (typu jasiek); |
||
**1,6 70KM (benzynowy) |
**{{t|1,6 70KM (benzynowy)}} v-max – 112 km/h; 0–100 km/h – 1min. 9s. W tej wersji standardowe były czujniki parkowania, nawigacja satelitarna, radio CD, ABS, ASR, ESP 8 poduszek powietrznych, pełna elektronika, podgrzewane fotele, pneumatyczne zawieszenie, światła do jazdy dziennej LED, lakier metalik. Jednak wspomaganie kierownicy było tylko za dopłatą; |
||
**1,9 60KM(diesel) |
**{{t|1,9 60KM (diesel)}} v-max – 215 km/h; 0–100 km/h – 8,7s. W tej wersji standardowym wyposażeniem było wspomaganie kierownicy. Innego wyposażenia producent nie przewidział. W roku [[1999]] trwała promocja. Przy kupnie Felicji z silnikiem diesla otrzymywało się na rok darmową polisę OC/AC/WC. |
||
[[Plik:1343,felicja-front-audi.jpg|right|250px|thumb|Audi nieudolnie próbujące upodobnić się do Skody Felicii]] |
[[Plik:1343,felicja-front-audi.jpg|right|250px|thumb|Audi nieudolnie próbujące upodobnić się do Skody Felicii]] |
||
[[plik:Ferrari_jedyne_swiecie_1119329.JPG|right|250px|thumb|Skoda Favorit z podstawowym wyposażeniem]] |
[[plik:Ferrari_jedyne_swiecie_1119329.JPG|right|250px|thumb|Skoda Favorit z podstawowym wyposażeniem]] |
||
* |
*{{t|Skoda Favorit}} auto do dziś stanowiące wzór do naśladowania dla innych marek. Uznawane za doskonałe i najbardziej niezawodne auto na świecie. Dostępny był tylko jeden silnik, ale za to jaki(!): |
||
**7,2 890KM (hybrydowy) |
**{{t|7,2 890KM (hybrydowy)}} v-max – 356 km/h; 0–100km/h – 3,2s; śr. zuż. paliwa – 3,791 l/100km – model z najbogatszym wyposażeniem w historii. Zostawia daleko w tyle [[Maybach]]a. Skóra, komóra, ABS, ESP, 4x4, 12 poduszek powietrznych, 5 poduszek z pierza, 2 poduszki z poliestru, gumowe dywaniki pokryte jedwabiem, tapicerka z [[moszna|moszny]] [[koń|konia]], nawigacja GPS, 2x [[TOI TOI]], szyberdach, hiperdach, alumfelgi, światła ksenonowe, światła LED, światła firmy [[OSRAM]], barek na drinki, plazma 70', HiFi, komputer z dostępem do internetu, pakiet sport chromo plus(tekturowe spoilery i brokat na felgach), przyciemniane szyby, żaluzje, piesek z kiwającą głową, czajnik elektryczny, klimatyzacja 10 sferowa. Niestety w wyposażeniu standardowym zabrakło miejsca na wspomaganie kierownicy. Cena: 2,599 [[euro|ełro]]. |
||
* |
*{{t|Skoda Octavia}} i tu gdzie wkracza technologia Wieśwagena, tam ustępuje typowa czeska niezawodność. I mimo w nawet dobrego wyposażenia to już nie to samo. Pomimo, że należy do segmentu C i jest zmodyfikowanym genetycznie VW [[golf|golfem]] to każdy właściciel tego auta umieszcza je z 2–3 segmenty wyżej. Ale trudno się dziwić. Gabarytami (tak samo jak i stylizacją) bardzo podobny jest do [[Jelcz]]a. Imponuje bagażnikiem. Producent utrzymuje, że spokojnie można w nim przewieść 40 000 paczek gumy [[Orbit]]. W środku trochę gorzej z przestronnością, ale narzekać nie wolno. Trzeba udawać, że to przecież „prawie” limuzyna. Nie wolno tylko mocno wciskać gazu, bo zepsuje się [[turbosprężarka]]. Gama silników jest rozległa: |
||
**1.9 TDI 70 KM |
**{{t|1.9 TDI 70 KM}} chyba najbardziej dynamiczna ze wszystkich wersji: v-max – 130 km/h; 0–100 km/h – 27s; |
||
**1,9 TDI 110 KM |
**{{t|1,9 TDI 110 KM}} trochę mniej dynamiczna od wersji 1,9 TDI, ale za to dynamiczniejsza od 1,9 TDI: v-max 180 km/h; 0–100 km/h – 35s; |
||
**1,9 TDI 110 KM |
**{{t|1,9 TDI 110 KM}} najmniej dynamiczna ze wszystkich wersji silnikowych. Już nawet 1,9 TDI jest dynamiczniejszy od niej, nie wspominając już o 1,9 TDI: v-max – 99 km/h; 0–100 km/h – nieosiągalne. Mimo to ma genialną skrzynię biegów z 2 biegami wstecznymi i tyloma samymi przednimi (pracownicy fabryki nie wiedzieli, które są przednie, a które wsteczne więc zrobiono takie same i problem się rozwiązał); |
||
**1,9 TDI 110 KM |
**{{t|1,9 TDI 110 KM}} jeżeli chodzi o dynamikę, jest to silnik plasujący się w połowie stawki. Jest za to bardzo oszczędny, spełnił normę emisji spalin EURO 1 (z 1974 roku); |
||
**1,9 TDI 110 KM |
**{{t|1,9 TDI 110 KM}} jeden z bardziej dynamicznych modeli i do tego bardzo oszczędny, ustępuje pod tym względem tylko silnikowi 1,9 TDI: v-max – 65 km/h; 0–100 km/h – 1h 34min 11s; |
||
**1,9 TDI 110 KM |
**{{t|1,9 TDI 110 KM}} mało dynamiczny i dużo pali. Prawdopodobnie byłby najgorszym, gdyby nie 1,9 TDI; |
||
**1,9 TDI 110 KM |
**{{t|1,9 TDI 110 KM}} chyba jeden z najgorszych silników. Nawet nie wiadomo jakie ma osiągi bo nikomu nie chciało się marnować całego dnia do zmierzenia przyspieszenia, a pomiar maksymalnej prędkości można przypłacić życiem! Nie dorównuje silnikowi 1,9 TDI pod żadnym względem. |
||
[[plik:matterhorn_yeti.jpg|right|250px|thumb|Yeti w garażu]] |
[[plik:matterhorn_yeti.jpg|right|250px|thumb|Yeti w garażu]] |
||
Octavia jest najpopularniejszym samochodem w [[Polska|Polsce]], ale nikt nie wie dlaczego. Przecież to taki zawodny i staroświecki samochód. I do tego drogi jak diabli – 251 999 zł za podstawowy model 1,9 TDI. A w wersji z 1,9 TDI nawet 343 000 zł. Najkorzystniejsza jest wersja 1,9 TDI za 275 889 zł. |
Octavia jest najpopularniejszym samochodem w [[Polska|Polsce]], ale nikt nie wie dlaczego. Przecież to taki zawodny i staroświecki samochód. I do tego drogi jak diabli – 251 999 zł za podstawowy model 1,9 TDI. A w wersji z 1,9 TDI nawet 343 000 zł. Najkorzystniejsza jest wersja 1,9 TDI za 275 889 zł. |
||
* |
*{{t|Skoda Fabia}} bardzo fajne i małe autko. Nawet trochę kobiece. Ale nie dajmy się zwieść, to tylko pozory, tak naprawdę Fabia wyposażona jest w najnowszy silnik [[Ferrari]] V8 4,5 l o mocy przeszło 500 KM. Dzięki niewielkiej masie (karoseria wykonana z tektury) i areodynamicznemu nadwoziu ma zaje{{cenzura}}te osiągi. Miejcie się na baczności posiadacze Wieśwagenów! |
||
0-100 km/h |
**{{t|0-100 km/h}} 2,5 s |
||
v-max km/h |
**{{t|v-max km/h}} 410 km/h |
||
* |
*{{t|Skoda <s>Wielka Stopa</s> <s>Człowiek lodu</s> Yeti}} bardzo dziwny samochód. Dostępny z napędem na 3 koła lub na 1. Nowoczesny, ale strasznie brzydki i obciachowy. Dosyć tani, ale nikt nie chce się z tym pokazać w towarzystwie. Producenci uznają Yeti za auto „terenowe”. W rzeczywistości autem strach zjechać z asfaltu, ba, nawet na asfalcie można się zakopać (w [[Polska|Polsce]] nie powinno to dziwić). Na pociechę można dodać że auto jest oszczędne i spala tylko 20 l ropy lub wódki finlandia na 100 km. Ogólnie to strasznie h{{cenzura}}wy model. |
||
* |
*{{t|Skoda Super<s>?</s>b}} jak sama nazwa wskazuje model jest po prostu SUPER! Najlepszy (po za Felicją i Favoritem oczywiście) samochód czeskiej marki. Niech schowa się [[Mercedes]], [[Audi]] i wszystkie Wieśwageny! Oto on! Niezwykle bogato wyposażony i komfortowy. Miejsca w kabinie nie zabraknie nawet dla [[Renata Beger|Renaty Beger]] i [[Wojciech Mann|Wojciecha Manna]] razem wziętych. Bagażnik przewyższa ten spotykany w [[Żuk]]u. Niezwykłym atutem jest atrakcyjna cena, która na polskim rynku wynosi jedyne 99 999,99 zł. |
||
[[plik:superb3_47cd5198eb198.jpg|right|250px|thumb|Bagażnik Superba otwiera się na dwa sposoby: ciężko i jeszcze ciężej]] |
[[plik:superb3_47cd5198eb198.jpg|right|250px|thumb|Bagażnik Superba otwiera się na dwa sposoby: ciężko i jeszcze ciężej]] |
||
Silnik: wolnossący z wytryskiem bezpośrednim i pozłacanym kolektorem dolotowym, turbosprężarka z włókien tekturowych, 12 cylindrów po 8 zaworów na każdy, 8-suwowy, poj. 12,988 dm3, 1241 KM przy 6700 obr./min, 2300 Nm momentu obrotowego (działają trochę z opóźnieniem, ale 3 biegowa półautomatyczna skrzynia biegów wszystko nadrabia) od 1200-15000 obr./min. To wszystko pozwala na: |
Silnik: wolnossący z wytryskiem bezpośrednim i pozłacanym kolektorem dolotowym, turbosprężarka z włókien tekturowych, 12 cylindrów po 8 zaworów na każdy, 8-suwowy, poj. 12,988 dm3, 1241 KM przy 6700 obr./min, 2300 Nm momentu obrotowego (działają trochę z opóźnieniem, ale 3 biegowa półautomatyczna skrzynia biegów wszystko nadrabia) od 1200-15000 obr./min. To wszystko pozwala na: |
||
*v-max |
*{{t|v-max}} (Naddźwiękowy) 1200 km/h; |
||
*0–100 km |
*{{t|0–100 km}} 2,5s na pasie startowym (na lotniskowcu 1,5s); |
||
*zużycie paliwa |
*{{t|zużycie paliwa}} 100l/100km; |
||
*poj. zbiornika paliwa |
*{{t|poj. zbiornika paliwa}} 1t; |
||
*poj. bagażnika |
*{{t|poj. bagażnika}} 95 560,5 paczek gumy Orbit; |
||
* |
*{{t|ładowność}} 2t; |
||
*masa własna |
*{{t|masa własna}} 4,56t; |
||
*maks. wys. lotu |
*{{t|maks. wys. lotu}} 5600 stóp. |
||
{{Motoryzacja}} |
{{Motoryzacja}} |
||
[[Kategoria:Marki samochodów]] |
[[Kategoria:Marki samochodów]] |
Wersja z 20:19, 29 lis 2012
Taka Skoda, że aż szkoda
- Ludowe przysłowie
Co to za gówno?
- Właściciel o Skodzie
Co to za gówno?
- Właściciel Audi o Skodzie
Co to za gówno?
- Właściciel Skody o pozostałych markach
Aleeeee bryyyyyyyka!
- Zdzisiek na widok nowej Octavii
Skoda Octavia jest liderem sprzedaży aut w Polsce dzięki idealnemu stosunkowi jakości do ceny, elastycznej idealnie dopasowanej do wymogów polskich kierowców ofercie, a także przestronnemu i komfortowemu wnętrzu.
- Kłamstwa szefa Skoda Auto Polska S.A.
O !
- Kierowca Skody uczestniczący w wypadku drogowym
Superb jest Super!
- Jedna z reklam w Warszawie
Szablon:T bardzo popularna marka niemieckich czeskich bryczek samochodów. Słynie z dbałości o szczegóły i wyjątkowo niezawodne silniki (szczególnie w starszych modelach). Firma została kupiona przez Wieśwagena i od tej pory korzysta z niezwykle zawodnych, nieekonomicznych i drogich w utrzymaniu technologii tejże marki.
Historia marki
Rowerkiem przez świat
Początkowo firma produkowała rowerki. Takie głównie trójkołowe dla dzieci. Do dziś w niektórych modelach można spotkać technologie z tych pojazdów i całkiem dobrze się ona sprawdza. Rowerki były produkowane z niezwykle lekkich i wytrzymałych włókien węglowych, a łańcuch i zębatki zrobione były z używanego w lotnictwie tytanu. Stosowano opony z najlepszą na ówczesne czasy przyczepnością marki Trędwica. Pozwalało to na dynamiczną jazdę nawet po mokrej lub oblodzonej nawierzchni. O ich niezawodności i trwałości może świadczyć fakt, iż rowery te są nadal użytkowane, ale pod nazwą Ukraina.
Przygoda z autami
Właściciele firmy, aby zwiększyć właściwości trakcyjne swych rowerów, postanowili stworzyć czterokołowy pojazd z napędem na wszystkie koła. Jednak nikomu nie chciało się pedałować na takim cholernie ciężkim szmelcu, więc zamontowali silnik. I tak w 1901 roku przez przypadek powstał pierwszy samochód Skody. Pierwszy model Laurin & Klement A wyposażony był standardowo w cztery koła, siedzenie i silnik, a w wyposażeniu opcjonalnym znalazły się między innymi karoseria, kierownica, światła i zawieszenie. Silnik o pojemności 6,5 l zapewniał oszałamiające osiągi: V-max – 14km/h 0–100 km/h – 9 s 1/4 mili – 22:56,14 s
Przykładowe modele
- Szablon:T kultowe auto Skody produkowane na przestrzeni lat 1994–2001. Prawie doskonałe (doskonała była tylko i wyłącznie Skoda Favorit), niezawodne, dynamiczne, ekologiczne, ergonomiczne, komfortowe i tanie w eksploatacji. Nie wiadomo z jakiej przyczyny zakończono produkcje. Wersje silnikowe i osiągi:
- Szablon:T v-max – 110 km/h; 0–100 km/h – 1min. 17s. W tej wersji można było dokupić wspomaganie kierownicy i poduszkę (typu jasiek);
- Szablon:T v-max – 112 km/h; 0–100 km/h – 1min. 9s. W tej wersji standardowe były czujniki parkowania, nawigacja satelitarna, radio CD, ABS, ASR, ESP 8 poduszek powietrznych, pełna elektronika, podgrzewane fotele, pneumatyczne zawieszenie, światła do jazdy dziennej LED, lakier metalik. Jednak wspomaganie kierownicy było tylko za dopłatą;
- Szablon:T v-max – 215 km/h; 0–100 km/h – 8,7s. W tej wersji standardowym wyposażeniem było wspomaganie kierownicy. Innego wyposażenia producent nie przewidział. W roku 1999 trwała promocja. Przy kupnie Felicji z silnikiem diesla otrzymywało się na rok darmową polisę OC/AC/WC.
- Szablon:T auto do dziś stanowiące wzór do naśladowania dla innych marek. Uznawane za doskonałe i najbardziej niezawodne auto na świecie. Dostępny był tylko jeden silnik, ale za to jaki(!):
- Szablon:T v-max – 356 km/h; 0–100km/h – 3,2s; śr. zuż. paliwa – 3,791 l/100km – model z najbogatszym wyposażeniem w historii. Zostawia daleko w tyle Maybacha. Skóra, komóra, ABS, ESP, 4x4, 12 poduszek powietrznych, 5 poduszek z pierza, 2 poduszki z poliestru, gumowe dywaniki pokryte jedwabiem, tapicerka z moszny konia, nawigacja GPS, 2x TOI TOI, szyberdach, hiperdach, alumfelgi, światła ksenonowe, światła LED, światła firmy OSRAM, barek na drinki, plazma 70', HiFi, komputer z dostępem do internetu, pakiet sport chromo plus(tekturowe spoilery i brokat na felgach), przyciemniane szyby, żaluzje, piesek z kiwającą głową, czajnik elektryczny, klimatyzacja 10 sferowa. Niestety w wyposażeniu standardowym zabrakło miejsca na wspomaganie kierownicy. Cena: 2,599 ełro.
- Szablon:T i tu gdzie wkracza technologia Wieśwagena, tam ustępuje typowa czeska niezawodność. I mimo w nawet dobrego wyposażenia to już nie to samo. Pomimo, że należy do segmentu C i jest zmodyfikowanym genetycznie VW golfem to każdy właściciel tego auta umieszcza je z 2–3 segmenty wyżej. Ale trudno się dziwić. Gabarytami (tak samo jak i stylizacją) bardzo podobny jest do Jelcza. Imponuje bagażnikiem. Producent utrzymuje, że spokojnie można w nim przewieść 40 000 paczek gumy Orbit. W środku trochę gorzej z przestronnością, ale narzekać nie wolno. Trzeba udawać, że to przecież „prawie” limuzyna. Nie wolno tylko mocno wciskać gazu, bo zepsuje się turbosprężarka. Gama silników jest rozległa:
- Szablon:T chyba najbardziej dynamiczna ze wszystkich wersji: v-max – 130 km/h; 0–100 km/h – 27s;
- Szablon:T trochę mniej dynamiczna od wersji 1,9 TDI, ale za to dynamiczniejsza od 1,9 TDI: v-max 180 km/h; 0–100 km/h – 35s;
- Szablon:T najmniej dynamiczna ze wszystkich wersji silnikowych. Już nawet 1,9 TDI jest dynamiczniejszy od niej, nie wspominając już o 1,9 TDI: v-max – 99 km/h; 0–100 km/h – nieosiągalne. Mimo to ma genialną skrzynię biegów z 2 biegami wstecznymi i tyloma samymi przednimi (pracownicy fabryki nie wiedzieli, które są przednie, a które wsteczne więc zrobiono takie same i problem się rozwiązał);
- Szablon:T jeżeli chodzi o dynamikę, jest to silnik plasujący się w połowie stawki. Jest za to bardzo oszczędny, spełnił normę emisji spalin EURO 1 (z 1974 roku);
- Szablon:T jeden z bardziej dynamicznych modeli i do tego bardzo oszczędny, ustępuje pod tym względem tylko silnikowi 1,9 TDI: v-max – 65 km/h; 0–100 km/h – 1h 34min 11s;
- Szablon:T mało dynamiczny i dużo pali. Prawdopodobnie byłby najgorszym, gdyby nie 1,9 TDI;
- Szablon:T chyba jeden z najgorszych silników. Nawet nie wiadomo jakie ma osiągi bo nikomu nie chciało się marnować całego dnia do zmierzenia przyspieszenia, a pomiar maksymalnej prędkości można przypłacić życiem! Nie dorównuje silnikowi 1,9 TDI pod żadnym względem.
Octavia jest najpopularniejszym samochodem w Polsce, ale nikt nie wie dlaczego. Przecież to taki zawodny i staroświecki samochód. I do tego drogi jak diabli – 251 999 zł za podstawowy model 1,9 TDI. A w wersji z 1,9 TDI nawet 343 000 zł. Najkorzystniejsza jest wersja 1,9 TDI za 275 889 zł.
- Szablon:T bardzo fajne i małe autko. Nawet trochę kobiece. Ale nie dajmy się zwieść, to tylko pozory, tak naprawdę Fabia wyposażona jest w najnowszy silnik Ferrari V8 4,5 l o mocy przeszło 500 KM. Dzięki niewielkiej masie (karoseria wykonana z tektury) i areodynamicznemu nadwoziu ma zajete osiągi. Miejcie się na baczności posiadacze Wieśwagenów!
- Szablon:T bardzo dziwny samochód. Dostępny z napędem na 3 koła lub na 1. Nowoczesny, ale strasznie brzydki i obciachowy. Dosyć tani, ale nikt nie chce się z tym pokazać w towarzystwie. Producenci uznają Yeti za auto „terenowe”. W rzeczywistości autem strach zjechać z asfaltu, ba, nawet na asfalcie można się zakopać (w Polsce nie powinno to dziwić). Na pociechę można dodać że auto jest oszczędne i spala tylko 20 l ropy lub wódki finlandia na 100 km. Ogólnie to strasznie hwy model.
- Szablon:T jak sama nazwa wskazuje model jest po prostu SUPER! Najlepszy (po za Felicją i Favoritem oczywiście) samochód czeskiej marki. Niech schowa się Mercedes, Audi i wszystkie Wieśwageny! Oto on! Niezwykle bogato wyposażony i komfortowy. Miejsca w kabinie nie zabraknie nawet dla Renaty Beger i Wojciecha Manna razem wziętych. Bagażnik przewyższa ten spotykany w Żuku. Niezwykłym atutem jest atrakcyjna cena, która na polskim rynku wynosi jedyne 99 999,99 zł.
Silnik: wolnossący z wytryskiem bezpośrednim i pozłacanym kolektorem dolotowym, turbosprężarka z włókien tekturowych, 12 cylindrów po 8 zaworów na każdy, 8-suwowy, poj. 12,988 dm3, 1241 KM przy 6700 obr./min, 2300 Nm momentu obrotowego (działają trochę z opóźnieniem, ale 3 biegowa półautomatyczna skrzynia biegów wszystko nadrabia) od 1200-15000 obr./min. To wszystko pozwala na: