Zaporożec: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
Linia 1: Linia 1:
{inkubator}
{{Inkubator}}
[[Plik:Zaporozectuning.jpeg|thumb|Polski Zaporożec]]
'''ZAZ Zaporożec''' (Zapo, Ruskie [[Porsche]], Zap{{cenzura3}}olec, NSU [[Kozacy|Kozak]], [[T-34]] Sport) – ukraiński <del>[[traktor]]</del> samochód zbudowany w [[ZSRR]] przez [[Ukrainiec|bandę Kozaków]] w fabryce ZAZ.
[[Plik:Zapolimo.
[[Plik:Zapo.jpeg|thumb|Taki Zaporożec to rzadkość!]]
[[Plik:Ruskimustang.jpeg|thumb|Nawet [[Ford Mustang|Mustanga]] można z niego zrobić!
'''ZAZ Zaporożec''' (Zapo, Ruskie [[Porsche]], Zap{{cenzura3}}olec, NSU [[Kozacy|Kozak]], [[T-34]] Sport) – ukraiński <del>[[traktor]]</del> samochód zbudowany w [[ZSRR]] przez [[Ukrainiec|bandę Kozaków]] w fabryce ZAZ. Podróba [[FIAT|Fiata]] 600 a potem NSU Prinza.


== Historia ==
== Historia ==
Pod koniec lat 50. inżynierowie z fabryki ZAZ wpadli na pomysł zrobienia auta dla biedoty. W 1960 po przetestowaniu go przez [[Leonid Breżniew|Breżniewa]] i [[Nikita Chruszczow|Chruszczowa]] uznali, że [[Józef Stalin|Józio]] byłby zadowolony. Po skończeniu testów, <del>traktor</del> auto było gotowe do produkcji. Silnik V4 o mocy <del>41</del> 1 [[Koń Mechaniczny|KM]] i pojemności 0.<del>7</del>0 litra wsadzono do bagażnika (podobno można było zapakować do niego ponad 40 kg). Był także dostępny silnik o mocy 50 KM, który zapewniał wyśmienite osiągi.
Pod koniec lat 50. inżynierowie z fabryki ZAZ wpadli na pomysł zrobienia auta dla biedaków (ale i tak większości rusków nie było na niego stać). W 1960 po przetestowaniu go przez [[Leonid Breżniew|Breżniewa]] i [[Nikita Chruszczow|Chruszczowa]] uznali, że [[Józef Stalin|Józio]] byłby zadowolony. Po skończeniu testów, <del>traktor</del> auto było gotowe do produkcji. Silnik V4 o mocy <del>41</del> 1 [[Koń Mechaniczny|KM]] i pojemności 0.<del>7</del>0 litra wsadzono do bagażnika (podobno można było zapakować do niego ponad 40 kg). Był także dostępny silnik o mocy 50 KM, który zapewniał wyśmienite osiągi.


== Zalety ==
== Zalety ==
[[Plik:Dziurawzaporozcu.png|thumb|Innowacyjne rozwiązanie, nawet [[Mercedes-Benz|Merole]] tego nie mają!]]

* Dobry w terenie;
* Dobry w terenie;
* Tani;
* Tani;
Linia 22: Linia 28:
* Koroduje szybciej niż [[Opel Omega|Omega]].
* Koroduje szybciej niż [[Opel Omega|Omega]].


<gallery>
Plik:Zaporozectuning.jpeg|Polski Zaporożec
Plik:Zapo.jpeg|Taki Zaporożec to rzadkość!
Plik:Ruskimustang.jpeg|Nawet [[Ford Mustang|Mustanga]] można z niego zrobić!
Plik:Dziurawzaporozcu.png|Innowacyjne rozwiązanie, nawet [[Mercedes-Benz|Merole]] tego nie mają!
</gallery>


{{Motoryzacja}}
{{Motoryzacja}}

Wersja z 18:38, 23 maj 2018

{inkubator}

Plik:Zaporozectuning.jpeg
Polski Zaporożec

[[Plik:Zapolimo.

Plik:Zapo.jpeg
Taki Zaporożec to rzadkość!

[[Plik:Ruskimustang.jpeg|thumb|Nawet Mustanga można z niego zrobić! ZAZ Zaporożec (Zapo, Ruskie Porsche, ZapCenzura2.svgolec, NSU Kozak, T-34 Sport) – ukraiński traktor samochód zbudowany w ZSRR przez bandę Kozaków w fabryce ZAZ. Podróba Fiata 600 a potem NSU Prinza.

Historia

Pod koniec lat 50. inżynierowie z fabryki ZAZ wpadli na pomysł zrobienia auta dla biedaków (ale i tak większości rusków nie było na niego stać). W 1960 po przetestowaniu go przez Breżniewa i Chruszczowa uznali, że Józio byłby zadowolony. Po skończeniu testów, traktor auto było gotowe do produkcji. Silnik V4 o mocy 41 1 KM i pojemności 0.70 litra wsadzono do bagażnika (podobno można było zapakować do niego ponad 40 kg). Był także dostępny silnik o mocy 50 KM, który zapewniał wyśmienite osiągi.

Zalety

[[Plik:Dziurawzaporozcu.png|thumb|Innowacyjne rozwiązanie, nawet Merole tego nie mają!]]

  • Dobry w terenie;
  • Tani;
  • Podatny na tuning;
  • Ma dziurę w podłodze, dzięki czemu można nim zaparkować na zamarzniętym jeziorze i łowić w nim ryby;
  • Mocne silniki 0.9 i 1.0;
  • Ma widlasty silnik i wygląda jak muscle car;
  • Można w nim zamontować dwa silniki lub V8;
  • Jest jak Porsche 911 – ma silnik z tyłu;
  • Luksusowe wyposażenie.

Wady

  • Drzwi się nie zamykają;
  • Nie ma kluczyka;
  • Słabe hamulce;
  • Koroduje szybciej niż Omega.