Škoda Octavia

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
To jest najnowsza wersja artykułu edytowana „09:50, 22 sie 2023” przez „Typowekonto (dyskusja • edycje)”.
(różn.) ← przejdź do poprzedniej wersji • przejdź do aktualnej wersji (różn.) • przejdź do następnej wersji → (różn.)
Polizei!
Octavię też się tuninguje!

Škoda Octaviasamochód marki czeskiej niemieckiej, produkowany przez Škodę Wieśwagena, a sprzedawany pod znaczkiem Škody. Przypisywany jest do segmentu C, ale każdy właściciel swojej „Octy” przypisuje ją jakieś dwa, trzy segmenty wyżej. Octavia to idealne auto miejskie i turystyczne. Samochód jest dla prawdziwych króli ulicy, można nim wyprzedzić nawet legendarnego passata. Ma obszerny bagażnik, do którego można wsadzić dość spory obraz.

Budowa[edytuj • edytuj kod]

Octavia pierwszej generacji to Golf IV, Octavia II to Golf V, a Octavia II FL to Golf VI. Pomimo, że ich ceny są podobne, to dres w Octavii to „żal.pl”, zdrada Widzewa i ogólna nienawiść do Nonsensopedii, chociaż ci, co spotkają dresa w Octavii, to już żywo nie wychodzą…

Wersje[edytuj • edytuj kod]

  • Hatchback – nazwany tak dlatego, iż klapa otwiera się z szybą (na dodatek w Polsce sprzedawany jest jako liftback). Najczęściej spotkamy w nim facetów po 40-dziestce, kawalerów.
  • Kombi – podobne do zombi, ale to kombi. Za kierownicą zobaczymy 30-35 latka, który teraz ma trójkę dzieci, a przecież zabawki trzeba gdzieś trzymać, bo w domu nie ma miejsca. Często „upiększany”. Oczywiście tylko 1,9 TDi.
  • RS – samochód dla zamożnych tatków, którzy muszą być pierwsi na światłach, i nie może im stanąć.
  • Laurin&Klement (Laura i Kredens) – dlatego, że była to najbogatsza wersja w plastikowe drewno, nawi( od 2001 roku ! ) oraz dodatkowe wyposażenie. Różniła się od Elengace, tylko nazwą, i użytkownikami, ktorzy kochają wydawać wypłatę w psującą się elektronikę.

Silniki[edytuj • edytuj kod]

Wymienimy najważniejsze :

  • 1.4 TSI – nowy silnik konstrukcji tych wieśniaków. Dodano do tego turbosprężarkę i bezpośredni wtrysk moczu, dzięki czemu auto jest oszczędniejsze i przyspiesza żwawiej.
  • 1.6 BGU 8V – mały silnik, tylko 8 zaworów i technika z połowy lat 90 – dzięki temu bardzo dobrze znosi instalację Podtlenku LPG.
  • 1.8 T – pierwotnie stosowany w wersji RS (moc 180 KM), obecnie już tylko 150 KM – wina spalania, które przy 180km/h wynosiło 62 l/100 km, obecnie 61,999 l/100 km. Szczyt myśli technicznej niemieckich inżynierów.
  • 1.9 TDi – najbardziej pożądany i ekonomiczny, posiadający kulturę pracy zmokniętego i zmarzniętego pudla cud inżynierii na pompowtryskiwaczach. Zadowala się podobno znikomymi ilościami ON mając „niesamowite kopyto” (jak głosi legenda). Dostępny w tylu wariantach mocy, że w dupie się nie mieści.
  • 2.0 TDi – więcej koni, i nic więcej.
  • 2.0 8V – rzadki benzynowy silnik w Škodzianach, 115 KM mocy robi swoje – tzn. auto nie jedzie, ale za to mało pali.

Stylistyka[edytuj • edytuj kod]

  • Octavia pierwszej generacji miała prostokątne światełka z przodu, trochę miękką linię, więc 1 000 000 chłopa w Europie ruszyło do salonów…
  • Octavia II już jest inna, niby lepsza, niby ładniejsza. ZajeCenzura2.svg trzyma cenę.
  • Wnętrze jest plastikowe jak tylko się da i nudne jak sam skurwysyn a wyszukana kolorystyka utrzymana jest we wszelkich tylko możliwych i dostępnych odcieniach szarości.

Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]

  • Octavia jest sprzedawana w Australii!
  • Częste nazwy: Volkswagen Škoda; Volkswagen Octavia; Škoda Golf; Octavia Škoda; Škoda Fabia[potrzebne źródło]; Škłoda.
  • Najwięcej Škód jeździ w… Czechach !
  • Octavia posiada co najmniej dziwny system elektrycznego ustawiania lusterek – mianoiwicie kiedy chce się ustawić lewe lusterko samochód stwierdza że prawe również jest źle ustawione i przestawia oba.