Motocykl

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
To jest najnowsza wersja artykułu edytowana „17:04, 1 sty 2024” przez „185.234.234.69 (dyskusja)”.
(różn.) ← przejdź do poprzedniej wersji • przejdź do aktualnej wersji (różn.) • przejdź do następnej wersji → (różn.)

Motocykl – samobieżny, dwukołowy pojazd mechaniczny. Koła są ustawione wzdłuż, w tej samej linii – przednie z przodu, a tylne z tyłu, co odróżnia motocykl od wózka.

Budowa[edytuj • edytuj kod]

Motocykl posiada silnik spalinowy o spalaniu wewnętrznym, który generuje niesamowitą moc[1]. Motocykle są przeważnie użytkowanie przez motocyklistów, którzy charakteryzują się poczuciem humoru, radością z, przeważnie krótkiego, życia i brakiem strachu. Motocykle są też czasem używane przez niższe formy życia np. dresiarzy i cwaniaczków, którzy nie mają zbyt wiele w majtkach i głowie. Osoby te wyznają zasadę Pierwszy motor jest jak pierwsza impreza – bez „litra” nie zaczynaj.

Obecnie w Polsce motocykle jeżdżą po dziurach z prędkościami nawet do 350 km/h[2].

Rodzaje[edytuj • edytuj kod]

Niektóre modele ciężko sklasyfikować

Podział popularny[edytuj • edytuj kod]

  • Ścigacz (Dresbajk) – wszystko co zapierCenzura2.svg i ma nieco bardziej sportowy charakter – nie istotne czy ma owiewki czy nie.
  • Harley – to co jest niskie, głośne, chromowane, ćwiekowane. Kierują nim niscy, głośni, chromowani i ćwiekowani motocykliści w hełmach Wehrmachtu.
  • Cross – ciężko sprecyzować co to, ale mieści się tu każdy sprzęt, który choć trochę przypomina laso-oracza.

Podział ekspercki[edytuj • edytuj kod]

  • Przecinaki – charakteryzujące się niewielką wagą, dużą mocą i jeszcze większymi kosztami napraw oraz serwisowania. Dosiadane często przez dresiarzy, nastolatków bez prawa jazdy, a niekiedy przez sportowców. Rekordzista dosiadający takiego przecinaka osiągnął 121 punków karnych, czym został uhonorowany przez policję specjalnym filmem dokumentalnym.
  • Naked Bike – czyli bez owiewek. Wygodna pozycja, japońska technologia i wbrew pozorom niewiele wolniejsze od tych pierwszych… Choć ortalionowi rycerze w czarnych BMW często o tym na światłach zapominają, chcąc się ścigać.
  • Sportowo-turystyczne – motocykle do szybkiej turystyki. Obecnie pozwalają na podróże i zwiedzanie kraju z prędkościami podchodzącymi pod 300 km/h. Policja zarejestrowała w Polsce motocykl, który przekroczył tę granicę, ale nie wiedzą co to było.
  • Turystyczne – sztandarowy model to Honda Gold Wing, czyli pół mieszkania na dwóch kołach. Masz w nim wszystko oprócz dachu.
  • Choppery – dosiadane przez rockersów. Motocykl taki charakteryzuje sztywny tył doskonale, przenoszący wszystkie uderzenia na kręgosłup oraz wysunięte przednie koło, dzięki któremu motocykl posiada promień skrętu na miarę amerykańskiego lotniskowca. W takim układzie przedni widelec ma możliwość pracy nie tylko poprzez ściskanie ale także i zginanie. Wysoka kierownica zapewnia wentylowanie pach, a więc znacząco wpływa na higienę kierowcy. Wolny wydech wpływa na bezpieczeństwo i koi wieczorami zszarpane w pracy nerwy sąsiadów.
  • Klasyki – nowoczesna technologia, zabytkowa linia.
  • Enduro i Crossy – które często można spotkać w parkach krajobrazowych. Idealnie nadają się do walki w terenie i zdobywania powodów do dumy z odniesionych kontuzji.
  • Supermoto – Cross na kołach od Ścigacza i głośności Harleya. Bez chromu, ćwieków i owiewek.
  • Oldtimery – czyli wszystko to co stało ćwierć wieku pod gruszą a nadal jeździ.
  • Skutery – niegdyś pojazd subkultury modsów, obecnie używane przez bardzo młodych ludzi do wyrywania rówieśniczek.

Marki[edytuj • edytuj kod]

NonNews
Zobacz w NonNews temat:
  • Kawasaki – potocznie nazywane Kawa. Modele ZX6R wyprodukowane w latach 1995-1999 słyną z pękającej ramy. Właściciele tychże motocykli podczas picia Kawy uważają, aby nie urwać ucha w kubku.
  • Yamaha – marka znana dzięki modelowi R1, choć znacznie lepiej niż budowa motocykli idzie im składanie fortepianów. Motocykl ten charakteryzuje się wielką pojemnością silnika i baku, w przeciwieństwie do pojemności głowy dosiadającego motocyklisty i mocy samego silnika.
  • Romet – polski zakład produkujący rowery i motorowery w latach 1948-1998. Najbogatsza oraz najzajebistsza marka motocykli. Charakteryzuje się małą mocą. Jak rozpoznać człowieka posiadającego Rometa? To proste! Jeżeli widzisz go nie często, z pewnością ma Rometa, ponieważ właśnie go naprawia. Jedyny model godny polecenia to Romet chart, czyli polski Simson oraz ogar 200 i 205. Teraz marka Romet produkuje skutery. Bo sprzedali nazwę Chińczykom. A ludzie dopłacają sporą kasę za znaczek.
  • Honda – najpopularniejszym sprzętem jest CBR 600, szczególnie czerwona, określany mianem motoru dla gejów… Cała reszta jest jak najbardziej spoko.
  • Harley Davidson – w 1901 w małej szopie gdzieś w północnych częściach USA, William Sylvester Harley i Arthur Davidson zbudowali silnik używając do tego puszek po fasoli. Z racji, że firma bardzo mocno trzyma się tradycji robią tak do dziś produkując harleye.
  • Ducatiwygląda, ale nie jedzie. Firma słynie z tego, że silnik typu „V” nazywa „L”, a suche sprzęgło spełnia również role ostrzegawczą na drodze, gdyż słychać je w promieniu kilometra.
  • SuzukiSuzuki to same stuki. Motocykle, których uruchomienie powoduje kanonadę apokaliptycznych dźwięków zwiastujących nadchodzący dwa końce – najpierw kraju, w którym jest uruchamiany, a potem reszty świata. Modele z lat 90-tych zwane olejakami działają nawet po wypluciu korbowodów.
  • Zongshen – marka tworząca zabawki. Chińskie gówno, które jak jedzie w 2 osoby to już o 20 kilometrów wolniej jedzie.
  • MZ – szwabskie sprzęty wytwarzane w XX wieku. Najbardziej popularna MZ ETZ 250 była postrachem polskich dróg i zawsze wyprzedzała JAWĘ, dopóki nie sprowadzono do polski Yamahy, Aprilii itp.
  • JAWA – czechosłowacka myśl techniczna. Charakteryzują się innowacyjnym systemem ładowania akumulatora, które czasem działa. Istnieje legenda, że sprzęgło JAWY TS może działać bardzo dobrze, dlatego użytkownicy wymieniają je na sprzęgło od 634 i CZ.
  • Aprilia – włoskie motocykle, które z trudem osiągają nawet 50 km/h w standardzie. Żeby móc osiągnąć taką prędkość, należy najpierw zdjąć pierwszą blokadę umiejscowioną pół metra w głąb stacyjki. Zaś żeby osiągnąć prędkość wyższą od 50 km/h, należy dobrać się do jednego z kabelków i poprosić mysz lub szczura i poprosić tego gryzonia, aby przegryzł właśnie ten kabelek. Podobnie jak w motocyklach Ducati, jest tu suche sprzęgło.
  • KTM – firma z Austrii, produkuje motory przeznaczone tylko do jazdy poza drogami (off-road, motocross). Próba wyjechania nawet na polski asfalt kończy się mocnym trzęsieniem kierownicy. Jedynym sposobem na zdjęcie tej blokady jest równoległe wciśnięcie hamulca i sprzęgła podczas uruchamiania motocykla. Poza tym „wyprodukowali” jeden pełnoprawny „samochód” do jazdy po drogach publicznych.

Przypisy

  1. Dla WSK 125 S01 jest to sześć koni mechanicznych przy 5700 obrotach na minutę
  2. To już chyba latają…