Metin2

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

HUJ HUJ HUJronie, nie mając żadnych zapasowych, a gdy zostaną bez miecza, wyzywają Kowala od noobów lub popełniają samobójstwo, ew. wchodzą na forum i zakładają setki tematów z obelgami pod adresem twórców gry.

Questy

Jak w każdym MMORPG, w Metinie nie mogło zabraknąć questów. Początkowo dostajemy je od ekscentrycznych NPC, którzy płacą nam tysiące yang za dostarczenie jakiejś wiadomości lub odnalezienie grzebienia. Później questy stają się bardziej urozmaicone i polegają na zabijaniu, zabijaniu, ew. zabijaniu.

Kamienie metin

Kamienie, które regularnie spadają z nieba, aby dzieci miały zabawę przy ich rozwalaniu. Istnieją różne rodzaje, różniące się kolorem. Zazwyczaj z ich niszczenia nie ma większych korzyści, chyba że otrzymasz questa, polegającego na zniszczeniu konkretnego metina. Zazwyczaj jednak, jeśli dostaniesz takowego, okaże się, że będą spadać wszystkie inne, tylko nie ten, który masz rozwalić, a jeśli już spadnie, to zlecą się nooby i sprzątną ci ten kamień sprzed nosa.

Smocze monety

Najpotężniejsze przedmioty w grze. Pomimo zapewnień autorów, są one silniejsze od kamieni Metin razem wziętych. Pozwalają one nabyć graczowi wiele zdolności, np. większe obrażenia, więcej expa, szybsze chodzenie, większa szansa na dobry loot, mikstury regenerujące natychmiastowo co tylko zapragniesz, nowe wyglądy, fryzury, maskę uczuć i wiele innych, które zamienią pierwszego lepszego noobka w top 1.

Smocze monety są dostępne w super-tajnym queście, w magicznej krainie zwanej „item shop”. Quest polega na wysłaniu SMS-a za 9 zł, a najlepiej kilku.

Dźwięk

Oprawa dźwiękowa w Metin2 to głównie okrzyki bojowe bohatera i odgłosy umierających potworów (u niektórych okrzyki bojowe potworów i odgłosy umierania bohatera), a także muzyka, która rzekomo powoduje erekcję u niektórych graczy.

Lagi

Jednym z najważniejszych elementów gry są lagi. Są one powszechne i bardzo lubiane przez graczy, a jedynymi prawami regulującymi ich występowanie są Prawa Murphy'ego. Oto najważniejsze z nich:

  • Lagi najczęściej pojawiają się w trakcie walki, im trudniejsza walka tym większe prawdopodobieństwo laga.
  • Lag kończy się w momencie, gdy leżysz martwy, bądź gdy masz poniżej 100 HP.
  • Jeśli wypadnie ci super-zajebisty item, którego poszukiwałeś od tygodnia, to prawdopodobieństwo, że dostaniesz długiego laga, przyjdą nooby i go zajebią, jest równe praktycznie 100%.
  • Prawdopodobieństwo wystąpienia laga podczas pojedynku jest wprost proporcjonalne do twojej chęci wygrania tego pojedynku. Szansa, że twój przeciwnik dostanie laga, jest praktycznie równa zeru.
  • Gdy bierzesz udział w wojnie, szansa pojawienia się laga jest proporcjonalna do twojej pewności, że wygrasz.
  • Gra działa bezproblemowo tylko wtedy, gdy jesteś AFK.
  • Gra posiada system sztucznej inteligencji, który pilnuje, by lagi pojawiały się wtedy, gdy wyrządzą najwięcej szkód i możliwie najbardziej wkurzą gracza.
  • Jeśli przez kilka godzin nie doznałeś ani jednego laga, to znaczy, że gra oczekuje na najbardziej dogodny moment, by zaatakować.
  • Jeśli jednak wydaje ci się, że wszystko idzie dobrze, to prawdopodobnie jutro nastąpi awaria serwera i administracja zrobi backup do stanu sprzed tygodnia.
  • Częstotliwość występowania lagów jest odwrotnie proporcjonalna do ilości wykupywanych przez ciebie Smoczych Monet.

Gracze

Gracze w Metin2 dzielą się na kilka podstawowych grup. Poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych.

  • Dzieci Neostrady, zazwyczaj w wieku 7-12 lat. Namawiają kolegów z podwórka do rejestracji, a ich gra polega głównie na żebraniu, bądź zadawaniu idiotycznych pytań. Gdy zbierze się grupka kilku takich osobników, potrafią godzinami rozprawiać o grze i chwalić się, kto wyżebrał najlepszy item. Kontakty graczy z rodziną ograniczają się do żebrania o pieniądze na SM, bądź na nowe konto z Allegro.
  • Weterani Tibii, którzy z powodu wybitnej znajomości języka angielskiego i niezwykłej inteligencji nie potrafili wyjść z Rookgaardu i z tego powodu zakończyli karierę. Ich życie polega na siedzeniu przy kompie i expieniu, z krótkimi przerwami na szkołę i sen. Rodzice zazwyczaj nie protestują, bo czytali artykuł w Wybiórczej[1] i wiedzą, czym to się może skończyć.
  • Twórcy Tibii – podkradają konkurencji co ciekawsze pomysły.
  • Bociarze, czyli ludzie, którzy kupili bota na Allegro i odpalają go 24/7. Ze względu na niesamowitą aktywność GM, zazwyczaj są bezkarni i szybko wchodzą do czołówki. Oczywiście i tak chuja im to daje, bo nie umieją normalnie grać i padają co minutę.
  • Nonsensopedyści, rejestrują się tylko po to, by napisać artykuł o tej grze.
  • Oszuści, sprzedają Dzieciom Neo na Allegro postacie z 431 levelem. Często zakładają strony, na których można wziąć udział w loterii i wygrać 5kk yang. Warunkiem jest oczywiście podanie hasła do postaci. Mają bardzo wysoką skuteczność.

Słownik

UWAGA! Używanie polskich znaków jest nie jest znakiem kujoństwa (jak uważa większość) - lecz wynikiem tego... działania: . W dodatku cały Metin może się obrazić bo nie zrozumie twoich tekstów - przez to, że gra konwertuje je na dziwne znaczki - takie jak . W rzadkich przypadkach można używać ó (wtedy kiedy u by było znakiem kujoństwa).

Metin2 występuje w różnych wersjach językowych, więc w przeciwieństwie do konkurencji, gracze nie muszą znać angielskiego. Można się dogadać po ludzku, jednak niektóre zwroty mogą być niezrozumiałe dla niewtajemniczonych. Poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych:

  • sell / buy – jedyne dwa angielskie słowa, które znają gracze. Tak naprawdę nie wiadomo, po co ich używają. Przykład użycia:
    • Sell pajencza wlucznia <<<<<<<<<<<< SZEPT!!111 >>>>> – Witam, mam do zaoferowania pajęczą włócznię, zainteresowanych proszę o szept.
    • Uwaga! Jeśli napiszesz spszedam albo kópie to jesteś noobem nie znającym się na Metinie, a jeśli - nie daj Boże - wpiszesz sprzedam lub kupię to jesteś (noobem i kujonem)*2.
  • lvl / ktury lvl – Witaj, drogi graczu, czy mógłbyś mi zdradzić, który masz poziom?
    • Uwaga! Powyższe zwroty koniecznie muszą być bez znaku zapytania, jeśli dodasz znak zapytania lub napiszesz który przez ó to jesteś (noobem i kujonem)*2.
  • poj / walka – Towarzyszu! Widzę, żeś naprawdę dzielny wojownik, toteż wyzywam cię na pojedynek! Czy podejmujesz moje wyzwanie?

Ważną częścią komunikacji w Metinie są błędy ortograficzne. Nie są one bynajmniej wynikiem nieuctwa graczy, lecz głęboko zakorzenioną tradycją gry. Jeśli popełniasz mniej niż 2 błędy na zdanie, to jesteś kujonem i nie masz prawa nazywać siebie graczem. Ponadto niedopuszczalne jest używanie znaków interpunkcyjnych (patrz uwaga po prawej), zwrotów grzecznościowych (chyba, że thx), czy trudnych słów (takich jak nonsensoautoprawiedestrukcja).

Nigdy, ale to nigdy nie próbuj zwracać graczowi uwagę na ortografię. Jeśli ośmielisz się wytknąć jego błąd, gracz powie ci, co sądzi o tobie, o twojej rodzinie i napuści na ciebie kolegów. I pamiętaj, że jeśli to zrobisz to jesteś (kujonem+n00bem)*2.

Klasy

W Metinie wyróżniamy się 4 klasy: dwie nadające się do gry (Wojownik, Sura) oraz klasy dla fanów Naruto i Shaman Kinga.

Wojownik

Wojownik – Wielki osiłek, machający stukilogramowym świecącym, płonącym i błyszczącym mieczem. Najlepsza profesja, wojownicy wbijają najwyższe levele. Zazwyczaj namawia kolegów z klasy, żeby się zarejestrowali i zrobili szamana.

Sura

Sura (arab. سورة) - nazwa rozdziału Koranu. Koran składa się ze 114 sur.

Wikipedia o surze

Sura – Wojownik w wersji demo. Twórcy gry, gdy wymyślali nazwę dla tej profesji, byli prawdopodobnie pijani.

Szaman

profesja dla noobow

Ninja o Szamanie

Szaman (z ang. Mage) – Klasa przeznaczona głównie do wspierania wojowników. Szaman walczy za pomocą wachlarzy i dzwonków, z których, o dziwo, potrafi czasem przyCenzura2.svg lepiej niż wojownik swoim stukilowym mieczem.

Ninja

profesja dla noobow

Szaman o Ninji

Ninja (z ang. Assassin) – Profesja strzelająca z łuku. A ludzie się czepiają, że w Tibii profesja walcząca na dystans ma dziwną nazwę...

Uzależnienie

Możesz czuć się uzależniony, jeśli:

  • Zabijasz swojego psa, chcąc sobie podexpić. Następnie czekasz kilka minut, ale pies nie odradza się. Ku swojemu przerażeniu stwierdzasz, że w twoim domu psy się nie respią i musisz zlurować innego.
  • Każdą rozmowę zaczynasz od pytania o level rozmówcy.
  • Nie czytasz książek pod pretekstem możliwości utraty doświadczenia.
  • Wiesz jak dojść do piekła na piechotę.
  • Nie jesz nie pijesz, a chodzisz i bijesz.
  • Wychodząc na spacer znajdujesz k1j3k +(-5) i próbujesz wsadzić do niego kamyk bez powodzenia.

Szablon:Stubsek

Przypisy

  1. Ten artykuł o dzieciaku, który pobił matkę krzesłem