MMORPG
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 18:54, 14 lut 2011 autorstwa Chromegoogle (dyskusja • edycje)
MMORPG (Monotonna Masówka Oparta na Rozwijaniu Postaci Godzinami) – skupisko inteligentnych lub inteligentnych inaczej istot, zwanych graczami (te drugie określane są w miejscowym slangu jako tzw. nooby). Głównym zajęciem przeciętnego gracza jest expienie, czyli siedzenie przez 10 godzin przy kompie, celem wbicia levelu. Tylko po to, by się dowiedzieć, że znowu musi wbić następny level, co zajmie mu 11 godzin.
Właściwości chemiczne graczy
Wyróżniamy kilka rodzajów graczy, ze względu na ich właściwości.
- Newbie – prosta forma gracza. Charakteryzuje się dużą aktywnością chemiczną – chętnie reaguje z poradnikami i FAQ, zmieniając się w zwykłego gracza. Wrażliwy na działanie PK.
- Noob – odmiana newbie uodporniona na działanie FAQ, poradników i wszelkiego rodzaju pomocy. Bardzo trudno przekształcić go w normalnego gracza. Ulega rozkładowi pod wpływem PK. Ma właściwości żrące, jest toksyczny i bardzo szkodliwy – przy spotkaniu zaleca się eksterminację.
- Zdolny noob – Rzadsze stadium nooba , ten typ zna tysiące innych sposobów dręczenia graczy. Jest absolutnie odporny na FAQ , poradniki pomocy itp. Najczęściej powstaje z powodu całkowitego rozkładu Experta albo po zmieszaniu Nooba , Buggera i cheatera w 1. Odporny na efekt bana , jeżeli jest mieszanką pro Haxx0ra , może usunąć ban.
- Zwykły gracz – mało aktywny chemicznie. Reaguje z PK, co – zależnie od levelu gracza i PK – skutkuje rozkładem jednego z nich.
- Pro – Drugie stadium Zwykłego gracza które jest średnio aktywnie chemiczne. Ta komórka jest uodporniona na PK , niestety rozkłada się w kontakcie z noobem.
- Expert – ostatnie stadium Zwykłego gracza. Uodporniona na PK i prawie całkiem na nooba , komórka ta jest wysoce aktywna chemicznie. Czasami wydziela płyn który naukowcy nazwali ' Poradnikiem Pomocy '. To jest też czasami komórka przed ewolucją w GM'a , a jeżeli jest zbytnio bombardowana promieniowaniem KelvoNooba ( poprostu SPAM. ) , ulega rozkładowi i przemienia się w PK albo nawet w zdolnego Nooba.
- Player Killer – aktywny chemicznie, działa żrąco na inne rodzaje graczy, z wyjątkiem GM.
- Cheater, hacker – może przybierać różne formy, upodabniając się zazwyczaj do Nooba lub PK. Szkodliwy, jednak bardzo trudny do zwalczania – jedynym środkiem radzącym sobie z nim skutecznie jest GM.
- Pro Cheater, hacker – Lepsza wersja tego co jest wyżej. Tutaj hacker/cheater jest zdolny do wytworzenia melaniny powodującej rozszczepienie efektu bana. Tutaj cheater/hacker jest bardziej pracowity więc może także spowodować cheat cudzej komórki. Takie cheaty powodują rozkład dowolnej komórki i zamiany jej w nooba z powodu szaleństwa utraty cennych itemków.
- Pro H4xx0r – najzdolniejsza komórka oszust. Ta jest w stanie podawać się nawet za GM'a , a nawet takowego zcheatować. Exterminacja takiej komórki jest praktycznie niemożliwa.
- Moderator – Związek pomocniczy , tworzony przez komórke GM co kilka miesięcy. Nie ma tyle siły ile komórka GM , nadal jednak zagraża noobom kickiem lub banankiem. Ten związek jest zagrożony rozkładem przez niesamowicie masywnym SPAM'em noobów.
- Game Master – związek odporny na wszelkie szkodliwe bodźce, o bardzo szerokim zastosowaniu. Nadaje się do zwalczania PK, noobów i cheaterów. Podstawowy składnik bananów. Niektóre odmiany GM wytwarzają FAQ i poradniki, które mogą służyć do edukowania newbie. Znane są jednak odmiany GM, mające tendencje do zwalczania newbie.
- Bugger – związek chemiczny, który tworzy różne paranoidalne reakcje chemiczne.
Właściwości chemiczne poradników
To są rzeczy silnie działające na chemiczne reakcje graczy. Wyróżniamy dwa z nich:
- FAQ – Frequently Asked Questions jest jednocześnie odpowiedzią na najczęściej zadawane pytania i regulaminem. Nieskuteczny na nooba i cheaterów , jednakże Newbie dzięki FAQ może stać się normalnym graczem.
- Poradniki Pomocy – Szcególnie mocno transformowalny z Newbiesem , niestety nieskuteczny na nooba i cziterów.
Właściwości chemiczne ataku graczy
Gracze mają różne składniki samoobronne , wyróżniamy kilka z nich:
- Newbie: Praktycznie nic , przecież nie wie nawet jak się chatuje
- Noob : Agresywne komórki SPAM'u , silnie żrące , powodują korozje u Newbiesów i Normalnych Graczy , powodując przemiany w Nooba.
- Zdolny noob : SPAM na PM'ach i szantaże , NAWET groźby o czymś w realnym życiu. Super toksyczne i żrące , praktycznie zawsze powodują korozje.
- Normalny Gracz : Raporty do GM'a albo Flame War z PK lub Noobem.
- Pro : Ignore , raporty do GM'a , polecenie mu innej gry
- Expert : Ignore , raporty do GM'a , polecenie mu innej gry , ScreenShot i wysłanie do GM'a , ubicie dziada.
- Player Killer : Toksyny Zabójcy powodujący rozkład wszelkiego rodzaju innych komórek chemicznych , niestety całkowicie bezbronne w kontakcie z GM'em.
- Game master : Bany które powodują reakcje chemiczną dającą efekt zamrożenia gracza na określony czas
- Cziter : Próby cheatowania cudzego konta. Silnie żrące!
- Pro cziter : Próby cheata cudzego konta , keyloggi. Toksyczne i silnie żrące!
- Pro H4xx0r : Próby cheata cudzego konta , keyloggi , linki na strone w której musisz podać swoje PASS'y.
- Bugger : Nic. Jedyne na czym się zna to zautomatyzowane BOT'y i Bugi do gier.
Sabotaże komórek
Komórki nooba i potoczne mogą prowadzić sabotaże:
- Raid – Nooby zaczynają grupowy atak na newbie i normalnych graczy , skutkując ich rozkłady i zatrucia skutkującymi nowymi noobami
- ModRaid – Rezerwowane dla Zdolnego Nooba. Z innymi zdolnymi noobami lub podwładnymi sztukami nooba spamują 1 wybranemu modowi jakimkolwiek sposobem. Moderator , nie nadążając z banami , dostaje szału i bardzo wolno zamienia się w nooba
- Ciekawostka : 1% modów w necie rocznie skutkuje przemianą w nooba z powodu ModRaidów.
- GMraid – Prawnie nigdy nie stosowane , rezerwowane dla Zdolnych Noobów. Nooby zaczynają niesamowicie intensywnie spamować GM'owi licząc , że jeżeli pod naporem wściekłości wyjdzie z gry. Są tylko 2 zarejestrowane przypadki przemiany GM'a w nooba przez GMraidy.
Tekstowe
- Arena Albionu – gra starsza niż węgiel.
- BiteFight – jesteś obrazkiem wampira lub obrazkiem wilkołaka, zdobywasz obrazki broni, obrazki zbroi itp. i wysyłasz wszystkim znajomym spamerskie linki na GG (daje to dodatkowe korzyści w grze, choć wiąże się z utratą znajomych).
- BloodWars – jak wyżej... tyle że tu jesteś wampirem, walczysz z innymi wampirami (propagowanie kanibalizmu).
- Gladiatus – jak wyżej, ale jesteś obrazkiem gladiatora.
- KnightFight – jesteś obrazkiem rycerza.
- Crimson Creation RPG – nie jesteś nawet obrazkiem, możesz za to znaleźć gówniane obrazki ekwipunku, albo poprosić rodziców o pieniądze żeby kupić kredyty, a za nie dobry ekwipunek.
- Iceshard – jak wyżej, tylko chodzisz gwiazdką po mapie świata.
- Knights – jak wyżej (nie jesteś nawet obrazkiem...) w praktyce służy jako chat dla niedowartościowanej części społeczeństwa lub biuro matrymonialne.
- MonstersGame – pierwowzór BiteFight, gra jeszcze bardziej niedopracowana i bezsensowna niż BF (o ile to w ogóle możliwe).
- Polska Legenda Zielonego Smoka – gra tworzona przez noobów dla noobów.
- Vallheru – w różnych odmianach,różniących się napisem na stronie głównej i/lub czcionką.Każda odmiana posiada swój niepowtarzalny jak w języku polskim słowo kurwa charakter oraz jeszcze bardziej niepowtarzalne rasy takie jak elfy i ludzi
- The West – jesteś kałbojem podróżującym po bezkresnej prerii, najczęściej respiąc się przy jej granicy. Żer dla noobuff, którzy grają tydzień, bo nie wiedzą kim jest Batman Henry Walker.
2D
- Tibia – i wszystko jasne.
- Tibia Micro Edition – cud techniki, świetna rozgrywka zajmująca... 0,2 megabajta.
- Margonem – Tibia po polsku, jakby komuś się nie chciało uczyć języków.
- Maple Story – zabijasz niewinne kwiatki i świnki
- Ourworld – Szpanujesz ciuchami i tyle. Podobnie jak Knights używane jako biuro matrymonialne. Tyle że tutaj są ruchy które pozwalają na:
- Pierdolnięcie kogoś ręką/nogą/patykiem (WTF?!).
- Całowanie kogoś w dupę.
- I na to.
3D
- Flyff – najbardziej zbalansowana gra świata, wbicie maksymalnego poziomu (120 + 60 master, gdzie wbijasz expa 2x wolniej niż normalnie) zajmuje kilka lat, a większość skilli jest bezużyteczna. Charakteryzuje się rozbudowaną fabułą - po kilku patchach twórcy sami wycofali większość questów dotyczących jej, a te, które są, nie są warte wykonywania. Można grać tylko ludźmi - dlatego też nooby spamują na forach: "Jak zmjenić rase na coź innego nisz lócie? Pomuszcie szypko!".
- Guild Wars – 5 milionów kont, które zazwyczaj były używane ok. 3 godziny. Do gry zachęca obrazek nekromantki w seksownej zbroi na opakowaniu.
- Lineage II – gra z ładną grafiką i wygodna, jednak są pewne dysproporcje. 75% graczy to mroczne elfki i orkowie, trochę ludzi i prawie w ogóle nie ma elfów, krasnali i kamaeli. I co to za gra, w której maksymalny level (85) osiąga się w rok?
- Metin2 – raj dla Dzieci Neostrady.
- RuneScape – można być tylko człowiekiem, ale za to imponującą liczba kont (130 milionów), jest to skutek braku zabezpieczenia przed botami zakładającymi konta. Na dodatek nie trzeba pobierać klienta, który będzie zajmował pół dysku, do rejestracji nie potrzeba e-maila i co szczególnie sie podoba noobom, można robić PK tylko w określonych miejscach. Jakby było mało, każdy chce być modem, który nie ma korzyści, a jedynie może wlepić 4 reporty naraz.
- Sherwood Dungeon – piękna grafika (jakoś można odróżnić truposza od wielkoluda), zarówno jak i fabuła (zabij trzy ametystowe pająki i wróć). Szczególnie rzucają się w oczy świecące, migające miecze. Jednakże: kupujesz sobie broń, idziesz na wyprawę, po powrocie kupujesz nową broń (starą sprzedajesz za grosze), a kasy masz o połowę więcej, niż przedtem.
- WoW – Najbardziej rozwinięta i zaawansowana gra MMORPG, stanowiąca najlepsze zabezpieczenie cnoty twojego dziecka, obecnie gra w nią około 20mln osób.
- Ludzki żywot – jedna z najbardziej znanych MMO na świecie. Obecnie gra w nią około 6,6 miliarda osób