Łódź Chojny: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (dopisek)
M
 
(Nie pokazano 19 wersji utworzonych przez 13 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
'''Łódź Chojny''' – pośrednia [[stacja kolejowa]] w [[Łódź|Łodzi]], na trasie [[Małkinia]]-[[Racibórz]]. Znana głównie z tego, że nie zatrzymują się tam [[pociąg]]i, ze względu na fetor dobiegający z dworcowej toalety i fakt, że przejście podziemne jest zasypane [[gruz]]em. Sytuacji tej próbował zaradzić [[Marek Kotański]], ale niestety bez rezultatu. Pociągi zatrzymują się tu tylko czekając na zmianę świateł.
'''Łódź Chojny''' – pośrednia [[stacja kolejowa]] w [[Łódź|Łodzi]] na trasie [[Małkinia]][[Racibórz]]. Najgorsza stacja do wysiadania z pociągu w Łodzi, a to tylko ze względu na to, że [[Bałuty]] nie dorobiły się kolei.


== Historia ==
Dworzec służył niegdyś jako węzeł przelotowy z [[Praga (Czechy)|Pragi]] do [[Kijów|Kijowa]] i z [[Warszawa|Warszawy]] do [[Paryż]]a. Kiedy upadła [[Polska Rzeczpospolita Ludowa|PRL]], restaurację zamknięto, kasy biletowe wyprzedano i zamknięto, a budynek oddano grafficiarzom pod niszczącą opiekę. Na ladach kas biletowych, szlifowanych do tej pory łokciami pasażerów, wyrósł mech, na mchu wyrosła pleśń, a na pleśni wyrosły borowiki i pieczarki. Znana była głównie z tego, że nie zatrzymywały się tam [[pociąg]]i, a to ze względu na fetor dobiegający z dworcowej toalety i fakt, że przejście podziemne było zasypane gruzem. Sytuacji tej próbował zaradzić [[Marek Kotański]], ale, niestety nie dożył zmian.


===Historia===
== Obecnie ==
Stację litościwie z grubsza [[Remont|wyremontowano]]. Właściwie to wyremontowano sam budynek dworca, przejście podziemne dalej służy do składowania gruzu, a z peronów można podziwiać zwały chaotycznie porozrzucanego [[złom]]u. Wejście na dworzec wymaga wzmożonej [[Koncentracja|koncentracji]], gdyż łatwo można go pomylić z pobliskim złomowiskiem.
Dworzec służył kiedyś jako węzeł przelotowy z [[Praga|Pragi]] do [[Kijów|Kijowa]] i z [[Warszawa|Warszawy]] do [[Paryż]]a. Kiedy upadł [[PRL]], [[restauracja|restaurację]] zamknięto, [[kasa bilietowa|kasy bilietowe]] wyprzedano i zamknięto, a budynek oddano [[grafficiarz]]om pod niszczącą opiekę. Na [[lada]]ch kas bilietowych, szlifowanych do tej pory łokciami [[pasażer]]ów, wyrósł [[mech]], a na mchu [[pleśń]].


===Obecnie===
== Zobacz też ==
* [[Górna]]
Od [[1999]] roku można tu najwyżej pomachać pasażerom, a jeśli jest się szcześliwym posiadaczem biletu na pociąg ''Wrocławianin'' do [[Zgorzelec|Zgorzelca]] – [[żul]]om zamelinowanym na i pod ławkami. Stacja została wygryziona przez inne, bo kiedy miasto się rozbudowywało, to z ominięciem stacji akurat. Czasem, oprócz robiących '''ziuuu'' pospiesznych, pyrczy tam lokomotywa z wolna ciągnąca kilka węglarek, wiozących [[żwir]] do uświetnienia lepszego ze światów: [[Polskie Autostrady|polskich autostrad]].
* [[Łódź Fabryczna]]
[[Kategoria:Kolejnictwo]]
* [[Łódź Kaliska]]
* [[Łódź Widzew]]

{{Kolej}}
{{Komunikacja Łódź}}

[[Kategoria:Stacje kolejowe]]
[[Kategoria:Łódź]]
[[Kategoria:Łódź]]

Aktualna wersja na dzień 10:51, 5 wrz 2021

Łódź Chojny – pośrednia stacja kolejowa w Łodzi na trasie MałkiniaRacibórz. Najgorsza stacja do wysiadania z pociągu w Łodzi, a to tylko ze względu na to, że Bałuty nie dorobiły się kolei.

Historia[edytuj • edytuj kod]

Dworzec służył niegdyś jako węzeł przelotowy z Pragi do Kijowa i z Warszawy do Paryża. Kiedy upadła PRL, restaurację zamknięto, kasy biletowe wyprzedano i zamknięto, a budynek oddano grafficiarzom pod niszczącą opiekę. Na ladach kas biletowych, szlifowanych do tej pory łokciami pasażerów, wyrósł mech, na mchu wyrosła pleśń, a na pleśni wyrosły borowiki i pieczarki. Znana była głównie z tego, że nie zatrzymywały się tam pociągi, a to ze względu na fetor dobiegający z dworcowej toalety i fakt, że przejście podziemne było zasypane gruzem. Sytuacji tej próbował zaradzić Marek Kotański, ale, niestety nie dożył zmian.

Obecnie[edytuj • edytuj kod]

Stację litościwie z grubsza wyremontowano. Właściwie to wyremontowano sam budynek dworca, przejście podziemne dalej służy do składowania gruzu, a z peronów można podziwiać zwały chaotycznie porozrzucanego złomu. Wejście na dworzec wymaga wzmożonej koncentracji, gdyż łatwo można go pomylić z pobliskim złomowiskiem.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]