Škoda Octavia: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Jeszcze trochę.)
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 5.184.213.78; przywrócono ostatnią wersję autorstwa 89.231.51.162.)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 53 wersji utworzonych przez 40 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Skoda_octavia_01.jpg|thumb|200px|Polizei!]]
{{popr}}
[[grafika:Skoda_octavia_01.jpg|right|thumb|200px|Polizei !]]
[[Plik:Škoda Octavia 1.8 Turbo tuning.jpg|thumb|200px|Octavię też się tuninguje!]]
'''Škoda Octavia''' [[samochód]] marki <del>[[Czechy|czeskiej]]</del> [[Niemcy|niemieckiej]], produkowany przez <del>Škodę</del> [[Volkswagen|Wieśwagena]], a sprzedawany pod znaczkiem [[Škoda Auto|Škody]]. Przypisywany jest do segmentu C, ale każdy właściciel swojej „Octy” przypisuje ją jakieś dwa, trzy segmenty wyżej. Octavia to idealne auto miejskie i turystyczne. Samochód jest dla prawdziwych króli ulicy, można nim wyprzedzić nawet legendarnego passata. Ma obszerny bagażnik, do którego można wsadzić dość spory obraz.
[[grafika:Octavia_Tuning.jpg|right|thumb|200px|Octavię też się tuninguje!!!]]
'''Skoda Octavia''' - [[samochód]] ( niemożliwe! ) marki <s>czeskiej</s> niemieckiej, produkowany przez <s>Skodę</s> Wieśwagena, a sprzedawany pod znaczkiem [[Skoda]]. Przypisywany jest do segmentu C, ale każdy właściciel swojej ,, Octy " przypisuje ją jakieś dwa, trzy segmenty wyżej...


== Budowa ==
== Budowa ==
Octavia pierwszej generacji to [[Volkswagen Golf|Golf]] IV, Octavia II to Golf V, a Octavia II FL to Golf VI. Pomimo, że ich ceny są podobne, to [[Dresiarz|dres]] w Octavii to „żal.pl”, zdrada [[Widzew (Łódź)|Widzewa]] i ogólna nienawiść do [[Nonsensopedia|Nonsensopedii]], chociaż ci, co spotkają dresa w Octavii, to już żywo nie wychodzą…

Octavia pierwszej generacji to [[Golf]] IV , a Octavia II to Golf V , a Octavia II FL to Golf VI. Pomimo ich ceny są podobne, to [[dres]] w Octavii to żal.pl, zdrada [[Widzew]]a, i ogólna niewieść do Nonsensopedii, chociaż Ci co spotkają dresa w Octavii, to już żywo nie wychodzą, nie wiadomo dlaczego...

== Prestiż ==

Siedzenia z drewna, dla mnie, i taboret dla [[Klaus]]a, oraz najważniejsze - podłoga to luksus, który sobie cenie...


== Wersje ==
== Wersje ==
* '''Hatchback''' – nazwany tak dlatego, klapa otwiera się z szybą (na dodatek w [[Polska|Polsce]] sprzedawany jest jako liftback). Najczęściej spotkamy w nim facetów po 40-dziestce, kawalerów.
* '''[[Kombi (nadwozie)|Kombi]]''' – podobne do zombi, ale to kombi. Za kierownicą zobaczymy 30-35 latka, który teraz ma trójkę dzieci, a przecież [[zabawki]] trzeba gdzieś trzymać, bo w domu nie ma miejsca. Często „upiększany”. Oczywiście tylko 1,9 TDi.
* '''RS''' samochód dla zamożnych tatków, którzy muszą być pierwsi na światłach, i nie może im stanąć.
* '''Laurin&Klement''' (Laura i Kredens) dlatego, że była to najbogatsza wersja w plastikowe drewno, nawi( od 2001 roku ! ) oraz dodatkowe wyposażenie. Różniła się od Elengace, tylko nazwą, i użytkownikami, ktorzy kochają wydawać wypłatę w psującą się elektronikę.


== Silniki ==
* [[Hatchback]] - nazwany dlatego, że klapa otwiera się z szybą ( na dodatek w Polsce sprzedawany jest jako sedan ! ) Najczęściej spotkamy w nim facetów po 40-dziestce, kawalerów. Często usłyszymy w głośnikach [[Radio Maryja]].

* [[Kombi]] - podobne do kombi, ale to kombi. Za kierownicą zobaczymy 30-35 latka, który zapomniał nałożyć, i teraz ma trójkę dzieci, a przecież zabawki trzeba gdzies trzymać, a w domu nie ma miejsca. Często ,, upiększany ". Oczywiście TYLKO w 1,9 TDi.

* RS - W 70 % to kombi, a w 30 % <s>sedan</s>hatchback sprzedanych aut. Samochód dla zamożnych tatków, którzy muszą byc pierwsi na światłach, i nie może im stanąć.

* Laurin&Klement - czyli Laura i Kredens - dlatego była to najbogatsza wersja w plastikowe drewno, nawi( od 2001 roku ! ) oraz dodatkowe wyposażenie. Różniła się od Elengace, tylko nazwą, i użytkownikami, ktorzy kochają wydawać wypłatę w psującą się elektronikę.

== Silniki ==

Wymienimy najważniejsze :
Wymienimy najważniejsze :
* '''1.4 TSI''' – nowy silnik konstrukcji tych [[Volkswagen|wieśniaków]]. Dodano do tego turbosprężarkę i bezpośredni wtrysk [[Benzyna|moczu]], dzięki czemu auto jest oszczędniejsze i przyspiesza żwawiej.
1.6 BGU 8V - mały silnik, tylko 8 zaworów, i technika z połowy lat 90 - pomimo tego jest podatny na LPG, i jest ponadczasowy.
* '''1.6 BGU 8V''' – mały silnik, tylko 8 zaworów i [[technika]] z połowy lat 90 dzięki temu bardzo dobrze znosi instalację Podtlenku LPG.
* '''1.8 T''' – pierwotnie stosowany w wersji RS (moc 180 KM), obecnie już tylko 150 KM wina spalania, które przy 180km/h wynosiło 62 l/100 km, obecnie 61,999 l/100 km. Szczyt myśli technicznej niemieckich [[inżynier]]ów.
* '''1.9 TDi''' – najbardziej pożądany i ekonomiczny, posiadający kulturę pracy zmokniętego i zmarzniętego pudla cud inżynierii na pompowtryskiwaczach. Zadowala się podobno znikomymi ilościami ON mając „niesamowite kopyto” (jak głosi legenda). Dostępny w tylu wariantach mocy, że w dupie się nie mieści.
* '''2.0 TDi''' – więcej koni, i nic więcej.
* '''2.0 8V''' – rzadki benzynowy silnik w Škodzianach, 115 KM mocy robi swoje – tzn. auto nie jedzie, ale za to mało pali.


== Stylistyka ==
1.8 T - Pierwotnie stosowany w wersji RS ( moc 180 KM ), obecnie już tylko 150 KM - wina spalanie, które przy 180KM wynosiło 62 l / 100 km, obecnie 61,999 l / 100 km . Szczyt techniki niemieckich inżynierów.
* Octavia pierwszej generacji miała prostokątne światełka z przodu, trochę miękką linię, więc 1 000 000 chłopa w Europie ruszyło do salonów…
* Octavia II już jest inna, niby lepsza, niby ładniejsza. Zaje{{cenzura3}} trzyma cenę.
* Wnętrze jest plastikowe jak tylko się da i nudne jak sam skurwysyn a wyszukana kolorystyka utrzymana jest we wszelkich tylko możliwych i dostępnych odcieniach szarości.


== Ciekawostki ==
1.9 TDi - Podobno nawet [[Chuck Norris]] oddaje hołd temu silnikowi, więc nie trzeba tłumaczyć...
* Octavia jest sprzedawana w [[Australia|Australii]]!
* Częste nazwy: Volkswagen Škoda; Volkswagen Octavia; Škoda Golf; Octavia Škoda; Škoda Fabia{{fakt}}; Škłoda.
* Najwięcej Škód jeździ w… Czechach !
* Octavia posiada co najmniej dziwny system elektrycznego ustawiania lusterek – mianoiwicie kiedy chce się ustawić lewe lusterko samochód stwierdza że prawe również jest źle ustawione i przestawia oba.
{{Motoryzacja}}
[[Kategoria:Samochody]]


[[it:Škoda Octavia]]
2.0 TDi - Więcej koni, i nic więcej.

A po za tym jest jeszcze pare kosiarkowych silników, ale po co je wymieniać ?

== Stylistyka ==

Octavia pierwszej generacji miała prostokątne swiatełka z przodu, troche miękką linię, i 1 000 000 chłopa w Europie ruszyło do salonów...

Octavia II już była inna, niby lepsza, niby ładniejsza. Zajebiście trzyma cenę.

== Ciekawostki ==

Octavia jest sprzedawana w Australii !

Często jest nazywana : [[Wolkswagen]] Skoda ; Wolkswagen Octavia ; Skoda Golf ; Octavia Skoda ; Skoda Fabia ? ; Skłoda ;

Najwięcej ich jeździ w... Czechach !

[[Kategoria:Samochody]]

Aktualna wersja na dzień 10:50, 22 sie 2023

Polizei!
Octavię też się tuninguje!

Škoda Octaviasamochód marki czeskiej niemieckiej, produkowany przez Škodę Wieśwagena, a sprzedawany pod znaczkiem Škody. Przypisywany jest do segmentu C, ale każdy właściciel swojej „Octy” przypisuje ją jakieś dwa, trzy segmenty wyżej. Octavia to idealne auto miejskie i turystyczne. Samochód jest dla prawdziwych króli ulicy, można nim wyprzedzić nawet legendarnego passata. Ma obszerny bagażnik, do którego można wsadzić dość spory obraz.

Budowa[edytuj • edytuj kod]

Octavia pierwszej generacji to Golf IV, Octavia II to Golf V, a Octavia II FL to Golf VI. Pomimo, że ich ceny są podobne, to dres w Octavii to „żal.pl”, zdrada Widzewa i ogólna nienawiść do Nonsensopedii, chociaż ci, co spotkają dresa w Octavii, to już żywo nie wychodzą…

Wersje[edytuj • edytuj kod]

  • Hatchback – nazwany tak dlatego, iż klapa otwiera się z szybą (na dodatek w Polsce sprzedawany jest jako liftback). Najczęściej spotkamy w nim facetów po 40-dziestce, kawalerów.
  • Kombi – podobne do zombi, ale to kombi. Za kierownicą zobaczymy 30-35 latka, który teraz ma trójkę dzieci, a przecież zabawki trzeba gdzieś trzymać, bo w domu nie ma miejsca. Często „upiększany”. Oczywiście tylko 1,9 TDi.
  • RS – samochód dla zamożnych tatków, którzy muszą być pierwsi na światłach, i nie może im stanąć.
  • Laurin&Klement (Laura i Kredens) – dlatego, że była to najbogatsza wersja w plastikowe drewno, nawi( od 2001 roku ! ) oraz dodatkowe wyposażenie. Różniła się od Elengace, tylko nazwą, i użytkownikami, ktorzy kochają wydawać wypłatę w psującą się elektronikę.

Silniki[edytuj • edytuj kod]

Wymienimy najważniejsze :

  • 1.4 TSI – nowy silnik konstrukcji tych wieśniaków. Dodano do tego turbosprężarkę i bezpośredni wtrysk moczu, dzięki czemu auto jest oszczędniejsze i przyspiesza żwawiej.
  • 1.6 BGU 8V – mały silnik, tylko 8 zaworów i technika z połowy lat 90 – dzięki temu bardzo dobrze znosi instalację Podtlenku LPG.
  • 1.8 T – pierwotnie stosowany w wersji RS (moc 180 KM), obecnie już tylko 150 KM – wina spalania, które przy 180km/h wynosiło 62 l/100 km, obecnie 61,999 l/100 km. Szczyt myśli technicznej niemieckich inżynierów.
  • 1.9 TDi – najbardziej pożądany i ekonomiczny, posiadający kulturę pracy zmokniętego i zmarzniętego pudla cud inżynierii na pompowtryskiwaczach. Zadowala się podobno znikomymi ilościami ON mając „niesamowite kopyto” (jak głosi legenda). Dostępny w tylu wariantach mocy, że w dupie się nie mieści.
  • 2.0 TDi – więcej koni, i nic więcej.
  • 2.0 8V – rzadki benzynowy silnik w Škodzianach, 115 KM mocy robi swoje – tzn. auto nie jedzie, ale za to mało pali.

Stylistyka[edytuj • edytuj kod]

  • Octavia pierwszej generacji miała prostokątne światełka z przodu, trochę miękką linię, więc 1 000 000 chłopa w Europie ruszyło do salonów…
  • Octavia II już jest inna, niby lepsza, niby ładniejsza. ZajeCenzura2.svg trzyma cenę.
  • Wnętrze jest plastikowe jak tylko się da i nudne jak sam skurwysyn a wyszukana kolorystyka utrzymana jest we wszelkich tylko możliwych i dostępnych odcieniach szarości.

Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]

  • Octavia jest sprzedawana w Australii!
  • Częste nazwy: Volkswagen Škoda; Volkswagen Octavia; Škoda Golf; Octavia Škoda; Škoda Fabia[potrzebne źródło]; Škłoda.
  • Najwięcej Škód jeździ w… Czechach !
  • Octavia posiada co najmniej dziwny system elektrycznego ustawiania lusterek – mianoiwicie kiedy chce się ustawić lewe lusterko samochód stwierdza że prawe również jest źle ustawione i przestawia oba.