Citroën: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(tekstowo już, doszlif później)
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 46.205.140.18; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Baldərboldı.)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 45 wersji utworzonych przez 32 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{osoba styl|tekst=Tën artykuł jëst pisany w stylu osoby (lub czëgo tam), której dotyczy i możë nië być zrozumiały dla wszystkich.}}
'''Citroën''' jest to francuska marka samochodów maści wszëlakiëj. Od osobowych każdëgo sëgmëntu, przëz dostawczaki, do... no dobra, właściwië to tylë. Od jakiëgoś czasu współpracujë z Pëugëotëm dzięki czëmu ich samochody są podwójnië francuskië.
{{cytat| '''Citroën''' – krëätïw tëcḧnölözï.|Reklama}}
'''Citroën''' francuska marka samochodów maści wszëlakiëj. Od osobowych każdëgo sëgmëntu, przëz dostawczaki, do... no dobra, właściwië to tylë. Od jakiëgoś czasu współpracujë z [[Pegeot|Pëugëotëm]] dzięki czëmu ich samochody są podwójnië francuskië.


Marka nalëży do grupy „samochodów na f”, których nië nalëży kupować. Czyli Fiat, Ford i francuski.
Marka nalëży do grupy „samochodów na f”, których nië nalëży kupować. Czyli [[Fiat]], [[Ford]] i francuski.


==Historia firmy==
== Historia firmy ==
[[Plik:Gears large.jpg|thumb|A gdzië on tu widział jakiëś daszki to ja nië wiëm...]]
=== Początki ===


Firmę założył André Gustavë Citroën. Znaczek Citroëna przedstawia ëëë... „zazębiënië koła zębatëgo daszkowëgo”. Jakkolwiëk to wygląda. Ogólnië wybrał to sobië dlatëgo, że kiëdyś przyjëchał do Polski, dokładniëj to do [[Łódź|Łodzi]], gdzie napatrzył się na kółka zębatë w tamtejszych [[fabryka]]ch. Zadziwiły go niezmiernië, wykupił [[patent|patënt]] za flaszkę i zbijał miliony na zachodzië. Bo tak naprawdę to nië od początku produkował samochody, najpiërw robił kółka zębatë.
===Początki:===
Firmę założył André Gustave Citroën. Znaczek Citroëna przedstawia eee... „zazębienie koła zębatego daszkowego”. Jakkolwiek to wygląda. Ogólnie wybrał to sobie dlatego, że kiedyś przyjechał do Polski, dokładniej to do Łodzi, gdzie napatrzył się na kółka zębate w tamtejszych fabrykach. Zadziwiły go niezmiernie, wykupił patent za flaszkę i zbijał miliony na zachodzie. Bo tak naprawdę to nie od początku produkował samochody, najpierw robił kółka zębate.


W okolicach 1905 roku Andre rozbudował firmę i zwiększył wpływy. Produkował duuużo różnych kół zębatych, przekładni itp. rzeczy, klientów też miał wielu gdyż jego produkty cieszyły się opinią niezawodnych. Nawet w sterze Titanica były częsci Citroëna, chociaż nie wiem czy jest to dobry przykład niezawodności.
W okolicach [[1905]] roku André rozbudował firmę i zwiększył wpływy. Produkował duuużo różnych kół zębatych, przëkładni itp. rzëczy, [[klient|kliënt]]ów też miał wiëlu gdyż jëgo produkty ciëszyły się opinią niëzawodnych. Nawet w stërze [[RMS Titanic|Titanica]] były części Citroëna, chociaż nië wiëm czy jëst to dobry przykład niëzawodności.


W końcu od 1908 zajął się produkcją samochodów. ALe jeszcze nie swoich, pomagał w jakieś innej firmie. Skumplował się też z Henrym Fordem gdzie zapatrzył się w jego linię produkcyjną i pomyślał, że on też tak chce.
W końcu od [[1908]] zajął się produkcją samochodów. Alë jëszczë nië swoich, pomagał w jakiëjś innëj firmië (Avions Vosin). Nawiązał znajomość z Henrym Fordëm gdzie zapatrzył się w jëgo linię produkcyjną i pomyślał, że on tëż tak chcë.


Później była I wojna światowa i pan Andre poszedł zabijać.
Późniëj była [[I wojna światowa]] i pan André poszëdł zabijać.


===W końcu swoje samochody:===
=== W końcu swojë samochody ===
[[Plik:Citroen 2cv.jpg|thumb|2 CV i jego niëzwyklë trwałë nadwozië]]
Na początku [[1917]] roku zaczął zbiërać ludzi do biznësu. Posiëdzieli trochę i stworzyli piërwszy wóz. Kosztował on 8 tysięcy franków, niëstëty nië wiëm jak wtëdy stały franki więc nië jëstëm pëwiën czy za tylë można było kupić dom czy pudëłko krëdëk. Alë podobno to tanio było a w standardzië dostawało się to co w innych samochodach w opcji. I tak w [[1918]] roku Citroën Typ A zjëchał z linii produkcyjnëj. Sukcës osiągnęli niësamowity, w ciągu 2 piërwszych tygodni sprzëdano 16 tysięcy sztuk.


Na to miała tëż wpływ kampania rëklamowa Citroëna, który dał sobië spokój z ulotkami i po prostu zawiësił na [[Wieża Eiffla|wieży Eiffla]] 250 tysięcy ciężarówëk układających się w napis Citroën. Miał facët rozmach. Po jakimś czasië otworzył tëż fabrykę zabawëk gdzië sprzëdawał Citroënowe rësoraki.
Na początku 1917 roku zaczął zbierać ludzi do biznesu. Posiedzieli trochę i stworzyli pierwszy wóz. Kosztował on 8 tysięcy franków, niestety nie wiem jak wtedy stały franki więc nie jestem pewien czy za tyle można było kupić dom czy pudełko kredek. Ale podobno to tanio było a w standardzie dostawało się to co w innych samochodach w opcji. I tak w 1918 roku Citroën Typ A zjechał z linii produkcjyjnej. Sukces osiągnęli niesamowity, w ciągu 2 pierwszych tygodni sprzedano 16 tysięcy sztuk.


Ogólnië firma słynęła z dość niëtypowych rozwiązań. Np. o ilë inni robiąc samochody w trudny tërën wsadzali najwyżëj większë koła, to Citroën zamontował po prostu gąsienicë. Hit w wojsku po prostu to był.
Na to miał też wpływ kampania reklamowa Citroëna, który dał sobie spokój z ulotkami i po prostu zawiesił na wieży Eiffla 250 tysięcy ciężarówek układających się w napis Citroën. Miał facet rozmach. Po jakimś czasie oytworzył też fabrykę zabawek gdzie sprzedawał Citroënowe resoraki.


Następnië zaczęły się inwestycjë poza granicami Francji. Jako, żë już raz naciągnął Polaków postanowił zrobić to jëszczë raz i pojëchał wynëgocjować tam linię montażową. Można się domyślić, że mu wyszło.
Ogólnie firma słynęła z dośc nietypowych rozwiązań. Np. o ile inni robiąc samochody w trudny teren wsadzali najwyżej większe koła, to Citroen zamontował po prostu gąsiennice. Hit w wojsku po prostu to był.


Jeżëli kiëdykolwiëk narzëkałëś na podstërowność przëdniego napędu w swoim samochodzië, śmiało bluzgaj Citroëna bo to on wymyślił. Zrësztą jak kupę innych rzëczy.<br />
Następnie zaczęły się inwestycje poza granicami Francji. Jako, że już raz naciągnął Polaków postanowił zrobić to jeszcze raz i pojechał wynegocjować tam linię montażową. Można się domyślić, że mu wyszło.
Około lat 30 zaczął się lëkki kryzys, bo sprzëdaż spadała. W ogólë źlë się działo, ale uratował firmę [[Ludzik Michelin|Ludzik Michëlina]] wykupując właściwië wszystkië udziały. Aż w końcu zaczęła się [[II wojna światowa]]. Tutaj nië wiadomo wiëlë o firmië, jedynië szwaby zbombardowały fabrykę Francji.


=== Po II wojnië ===
Jeżeli kiedykolwiek narzekałeś na podsterowność przedniego napędu w swoim samochodzie smiało bluzgaj Citroena bo to on wymyślił. Zresztą jak kupę innych rzeczy.<br>
[[Plik:Citroen lx.jpg|thumb|Czasami rozwiązania Citroëna były aż nazbyt ëkscentrycznë.]]
Około lat 30 zaczął się lekki kryzys bo sprzedaż spadała. W ogóle źle się działo, ale uratował firmę Ludzik Michelina wykupując właściwie wszystkie udziały. Aż w końcu zaczęła się II wojna światowa. Tutaj wiele niewiadomo o firmie, jedynie szwaby zbombardowały fabrykę we Francji.
Citroën jednak żył i dalej produkował swojë wozy. Firma postawiła sobië tëraz nowy cël, stworzyć po prostu hitowy samochód, żë to mała bania. Co z tëgo, żë każdy takië pomysły ma i chcë zrëalizować. Trochę wybili się z kasiorą bo po wojnië trzëba było wiëlu samochodów dostawczych do wywozu gruzów, trupów i takich tam; i tak wstrzëlili się w dobrym momëncie i natrzëpali kasiory.


A tëraz wracamy do hitowëgo wozu. Miał to być kurduplasty samochód miëjski, taki tëż był. Zresztą miał małë wszystko co mogło być: [[silnik]], koła, nadwozië. A jak czëgoś nië można było zmniëjszyć to po prostu wywalano to co niëpotrzebnë i tak zamiast dwóch światëł było jëdno. Mowa tu o Citroënie 2 CV. Zaczęto go produkować w [[1945]] i robiono do... [[1988]]. No niëźlë. W tym modëlu znowu miëliśmy nowinkę tëchniczną w postaci zawiëszënia opartëgo na wahaczach. Znowu wiësz kogo bluzgać za to, żë musisz wymiëniać co X kilomëtrów. Został tëż ochrzczony piëszczotliwą nazwą „kaczucha”, która jëst niëzwyklë politycznië niëpoprawna.
===Po II wojnie:===


W [[1955]] roku zaprëzëntowano Citroëna DS. Tën to dopiëro namiëszał. Był tak napakowany nowościami tëchnicznymi i dziwnymi rozwiązaniami, że właściwie wyprzëdzał swoje czasy o 20 lat. Ludzie, wsiadając do tego samochodu, czuli się tak jakbyś dzisiaj miał odpalać samochód guzikiem znajdującym się pod siëdzeniëm, drążkiëm [[skrzynia biegów|skrzyni biegów]] miałbyś skręcać, a zamiast pëdałów miałbyś trzy [[śledź|ślëdzie]]. Taki to był szok.
Citroen jednak żyje i dalej produkuje swoje wozy. Firma postawiła sobie teraz nowy cel, stworzyć po rpostu hitowy samochód, że to mała bania. Co z tego, że każdy takie pomysły ma i chce je zrealizować. Trochę wybili się z kasiorą bo po wojnie trzeba było wielu samochodów dostawczych do wywozu gruzów, trupów i takich tam; i tak wstrzelili się w dobrym momencie i natrzepali kasiory.


W następnych latach nie było już tak wielkich ëkstrawagancji. W [[1974]] znowu się zadłużyli, tym razem wëszli w spółę z Pëugeotëm. PSA to nazwali, jëst to skrót od jakiś tam francuskich słów, alë [[Nikogo to nie obchodzi|nikogo to nië obchodzi]].
A teraz wracamy do hitowego wozu. Miał to być kurduplasty samochód miejski, taki też był. Zresztą miał małe wszystko co mogło być: silnik, koła, nadwozie. A jak czegoś nie można było zmniejszyć to po rpostu wywalano to co niepotrzebne i tak zamiast dwóch świateł było jedno. Mowa tu o Citroenie 2 CV. Zaczęto go produkować w 1945 i robiono do... 1988. No nieźle. W tym modelu znowu mieliśmy nowinkę techniczną w postaci zawieszenia opartego na wachaczach. Znowu wiesz kogo bluzgać za to, że musisz je wymieniać co X kilometrów.


Kolëjnym wyróżniającym się modelem był Citroën XM z [[1989]]. Jak przystało na prawdziwëgo Citroëna miał zawiëszënië hydropnëumatycznë – co owocowało tym, że gdy samochód stał to tyłek mu charakterystycznie siadał, a po odpaleniu się (zazwyczaj) podnosił. Taki [[lowrider]] dla ëmërytów. To był raczëj ostatni naprawdę dziwny Citroën, potëm nastały normy [[Unia Europejska|ëuropëjskië]], którë znacznië graniczyły krëatywność francuskich inżyniërów.
1955 roku zaprezentowano Citroena DS. Ten to dopiero namieszał. Był tak napakowany nowościami technicznymi i w ogóle dziwnymi rozwiązaniami, że właściwie wyprzedzało swoje czasy o 20 lat. Ludzie wsiadając do tego samochodu czuli się tak jakbyś dzisiaj miał odpalać samochód guzikiem znajdującym się pod siedzeniem, drążkiem skrzyni biegów miałbyś skręcać a zamiast pedałów miałbyś trzy śledzie. Taki to był szok.


=== Po prostu samochody ===
W następnych latach nie było już tak wielkich ekstrawagancji. W 1974 znowu się zadłużyli, tymr azem weszli w spółę z Peugeotem. PSA to nazwali, jest to skrót od jakiśtam francuskich słów ale nikogo to nie obchodzi.
Citroën zërwał ze swoimi tradycjami, przëstał udziwniać samochody i stały się dość miałkimi wozidëłkami. Na przykład taki C5 został mianowany najlëpszym samochodëm do popëłniania przëstępstw. Jëżëli [[policja]] spytałaby się jak wyglądał samochód, każdy odpowiadziałby po prostu, żë... ''no, tak samochodowo''. Jego sylwëtka była sylwëtką ''jakiëgoś'' samochodu, osiągi miał ''jakiëś'', z każdëj strony wyglądał jak ''jakiś'' samochód, po prostu był ''jakiś''. A raczej samo ''był''. Nudniëjszego wozu trudno szukać. Odbili sobie na C4 w WRC się trochę postarali i albo samochód był naprawdę dobry albo mieli zarąbistego kierowcę, bo wygrywali masowo.


W [[1999]] roku kupili podpis [[Picasso|Picassa]] i sprëjowali go na ich minivanië. Niëstëty panowië z zarządu mocno się zdziwili, gdy ich samochód nie zamiënił się przez to w dziëło sztuki.
Z kolejnych dziwnych samochodów to co najwyżej Cittroen XM z 1989 się wyróżniał. Tylne zawieszenie miał pneumatyczne co owocowało tym, żę gdy samochód stał to tyłek mu charakterystycznie siadał, a po odpaleniu sru, i się podnosił. Taki lowrider dla emerytów. To był raczej ostatni naprawdę dziwny Citroen, teraz wchodzimy w końcówkę XX wieku.


Ostatnimi czasy jednak trochę Citroëen podciągnął się w sprawie dësignu i samochody znów zaczęły wyróżniać się z tłumu. Nie robią już tak kosmicznych rzëczy jak kiëdyś, ale jëdnak całkiëm fajnië wyglądają.
===Po prostu samochody:===


== Zobacz tëż ==
No, Citroen zerwał ze swoimi tradycjami, przestał udziwniać samochody i te stały się dośc miałkimi wozidełkami. Np. taki Citroen C5 został mianowany najlepszym samochodem do popełniania przestępstw. Jeżeli policja spytałaby się jak wyglądał samochód, każdy odpowiadałby po prsotu, że... no tak samochodowo. Jego sylwetka była sylwetką ''jakiegoś'' samochodu, osiągi miał ''jakieś'', z każdej strony wyglądał jak ''jakiś'' samochód, po prostu był ''jakiś''. A raczej samo ''był''. Nudniejszego wozu trudno szukać. Przynajmniej w standardzie, bo w WRC się trochę postarali i albo samochód był naprawdę dobry, albo mieli zarąbistego kierowcę bo wygrywali masowo.
* [[Citroën C5]]
* [[Citroën CX]]
* [[Renault]]


{{Motoryzacja}}
No i jeszcze w 1999 roku kupili podpis Picassa i szprejowali go na ich minivanie. Niestety panowie z zarządu mocno się zdziwili gdy jednak ich samochód nie zamienił się przez to w dzieło sztuki.
[[Kategoria:Marki samochodów|Citroën]]

Ostatnimi czasy trochę podciągnęli się jednak w sprawie designu i nareszcie zaczęły się wyróżniać z tłumu. Nie robią już tak kosmicznych rzeczy jak kiedyś ale jednak całkiem fajnie wyglądają.

[[kategoria:samochody]]

Aktualna wersja na dzień 19:30, 4 sty 2024

Citroën – krëätïw tëcḧnölözï.

Reklama

Citroën – francuska marka samochodów maści wszëlakiëj. Od osobowych każdëgo sëgmëntu, przëz dostawczaki, do... no dobra, właściwië to tylë. Od jakiëgoś czasu współpracujë z Pëugëotëm dzięki czëmu ich samochody są podwójnië francuskië.

Marka nalëży do grupy „samochodów na f”, których nië nalëży kupować. Czyli Fiat, Ford i francuski.

Historia firmy[edytuj • edytuj kod]

A gdzië on tu widział jakiëś daszki to ja nië wiëm...

Początki[edytuj • edytuj kod]

Firmę założył André Gustavë Citroën. Znaczek Citroëna przedstawia ëëë... „zazębiënië koła zębatëgo daszkowëgo”. Jakkolwiëk to wygląda. Ogólnië wybrał to sobië dlatëgo, że kiëdyś przyjëchał do Polski, dokładniëj to do Łodzi, gdzie napatrzył się na kółka zębatë w tamtejszych fabrykach. Zadziwiły go niezmiernië, wykupił patënt za flaszkę i zbijał miliony na zachodzië. Bo tak naprawdę to nië od początku produkował samochody, najpiërw robił kółka zębatë.

W okolicach 1905 roku André rozbudował firmę i zwiększył wpływy. Produkował duuużo różnych kół zębatych, przëkładni itp. rzëczy, kliëntów też miał wiëlu gdyż jëgo produkty ciëszyły się opinią niëzawodnych. Nawet w stërze Titanica były części Citroëna, chociaż nië wiëm czy jëst to dobry przykład niëzawodności.

W końcu od 1908 zajął się produkcją samochodów. Alë jëszczë nië swoich, pomagał w jakiëjś innëj firmië (Avions Vosin). Nawiązał znajomość z Henrym Fordëm gdzie zapatrzył się w jëgo linię produkcyjną i pomyślał, że on tëż tak chcë.

Późniëj była I wojna światowa i pan André poszëdł zabijać.

W końcu swojë samochody[edytuj • edytuj kod]

2 CV i jego niëzwyklë trwałë nadwozië

Na początku 1917 roku zaczął zbiërać ludzi do biznësu. Posiëdzieli trochę i stworzyli piërwszy wóz. Kosztował on 8 tysięcy franków, niëstëty nië wiëm jak wtëdy stały franki więc nië jëstëm pëwiën czy za tylë można było kupić dom czy pudëłko krëdëk. Alë podobno to tanio było a w standardzië dostawało się to co w innych samochodach w opcji. I tak w 1918 roku Citroën Typ A zjëchał z linii produkcyjnëj. Sukcës osiągnęli niësamowity, w ciągu 2 piërwszych tygodni sprzëdano 16 tysięcy sztuk.

Na to miała tëż wpływ kampania rëklamowa Citroëna, który dał sobië spokój z ulotkami i po prostu zawiësił na wieży Eiffla 250 tysięcy ciężarówëk układających się w napis Citroën. Miał facët rozmach. Po jakimś czasië otworzył tëż fabrykę zabawëk gdzië sprzëdawał Citroënowe rësoraki.

Ogólnië firma słynęła z dość niëtypowych rozwiązań. Np. o ilë inni robiąc samochody w trudny tërën wsadzali najwyżëj większë koła, to Citroën zamontował po prostu gąsienicë. Hit w wojsku po prostu to był.

Następnië zaczęły się inwestycjë poza granicami Francji. Jako, żë już raz naciągnął Polaków postanowił zrobić to jëszczë raz i pojëchał wynëgocjować tam linię montażową. Można się domyślić, że mu wyszło.

Jeżëli kiëdykolwiëk narzëkałëś na podstërowność przëdniego napędu w swoim samochodzië, śmiało bluzgaj Citroëna bo to on wymyślił. Zrësztą jak kupę innych rzëczy.
Około lat 30 zaczął się lëkki kryzys, bo sprzëdaż spadała. W ogólë źlë się działo, ale uratował firmę Ludzik Michëlina wykupując właściwië wszystkië udziały. Aż w końcu zaczęła się II wojna światowa. Tutaj nië wiadomo wiëlë o firmië, jedynië szwaby zbombardowały fabrykę wë Francji.

Po II wojnië[edytuj • edytuj kod]

Czasami rozwiązania Citroëna były aż nazbyt ëkscentrycznë.

Citroën jednak żył i dalej produkował swojë wozy. Firma postawiła sobië tëraz nowy cël, stworzyć po prostu hitowy samochód, żë to mała bania. Co z tëgo, żë każdy takië pomysły ma i chcë jë zrëalizować. Trochę wybili się z kasiorą bo po wojnië trzëba było wiëlu samochodów dostawczych do wywozu gruzów, trupów i takich tam; i tak wstrzëlili się w dobrym momëncie i natrzëpali kasiory.

A tëraz wracamy do hitowëgo wozu. Miał to być kurduplasty samochód miëjski, taki tëż był. Zresztą miał małë wszystko co mogło być: silnik, koła, nadwozië. A jak czëgoś nië można było zmniëjszyć to po prostu wywalano to co niëpotrzebnë i tak zamiast dwóch światëł było jëdno. Mowa tu o Citroënie 2 CV. Zaczęto go produkować w 1945 i robiono do... 1988. No niëźlë. W tym modëlu znowu miëliśmy nowinkę tëchniczną w postaci zawiëszënia opartëgo na wahaczach. Znowu wiësz kogo bluzgać za to, żë musisz jë wymiëniać co X kilomëtrów. Został tëż ochrzczony piëszczotliwą nazwą „kaczucha”, która jëst niëzwyklë politycznië niëpoprawna.

W 1955 roku zaprëzëntowano Citroëna DS. Tën to dopiëro namiëszał. Był tak napakowany nowościami tëchnicznymi i dziwnymi rozwiązaniami, że właściwie wyprzëdzał swoje czasy o 20 lat. Ludzie, wsiadając do tego samochodu, czuli się tak jakbyś dzisiaj miał odpalać samochód guzikiem znajdującym się pod siëdzeniëm, drążkiëm skrzyni biegów miałbyś skręcać, a zamiast pëdałów miałbyś trzy ślëdzie. Taki to był szok.

W następnych latach nie było już tak wielkich ëkstrawagancji. W 1974 znowu się zadłużyli, tym razem wëszli w spółę z Pëugeotëm. PSA to nazwali, jëst to skrót od jakiś tam francuskich słów, alë nikogo to nië obchodzi.

Kolëjnym wyróżniającym się modelem był Citroën XM z 1989. Jak przystało na prawdziwëgo Citroëna miał zawiëszënië hydropnëumatycznë – co owocowało tym, że gdy samochód stał to tyłek mu charakterystycznie siadał, a po odpaleniu się (zazwyczaj) podnosił. Taki lowrider dla ëmërytów. To był raczëj ostatni naprawdę dziwny Citroën, potëm nastały normy ëuropëjskië, którë znacznië graniczyły krëatywność francuskich inżyniërów.

Po prostu samochody[edytuj • edytuj kod]

Citroën zërwał ze swoimi tradycjami, przëstał udziwniać samochody i të stały się dość miałkimi wozidëłkami. Na przykład taki C5 został mianowany najlëpszym samochodëm do popëłniania przëstępstw. Jëżëli policja spytałaby się jak wyglądał samochód, każdy odpowiadziałby po prostu, żë... no, tak samochodowo. Jego sylwëtka była sylwëtką jakiëgoś samochodu, osiągi miał jakiëś, z każdëj strony wyglądał jak jakiś samochód, po prostu był jakiś. A raczej samo był. Nudniëjszego wozu trudno szukać. Odbili sobie na C4 – w WRC się trochę postarali i albo samochód był naprawdę dobry albo mieli zarąbistego kierowcę, bo wygrywali masowo.

W 1999 roku kupili podpis Picassa i sprëjowali go na ich minivanië. Niëstëty panowië z zarządu mocno się zdziwili, gdy ich samochód nie zamiënił się przez to w dziëło sztuki.

Ostatnimi czasy jednak trochę Citroëen podciągnął się w sprawie dësignu i samochody znów zaczęły wyróżniać się z tłumu. Nie robią już tak kosmicznych rzëczy jak kiëdyś, ale jëdnak całkiëm fajnië wyglądają.

Zobacz tëż[edytuj • edytuj kod]