Pesa: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (HotCat: Szybkie dodanie kategorii "Tramwaje")
M (Poprawki same się robią…)
 
(Nie pokazano 73 wersji utworzonych przez 44 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{Łapówka|pewnego bydgoskiego producenta}}
{{redakcja|aktualizacja}}
{{NonNews|[[NonNews:Pociągi Pesy dołączają do strajku nauczycieli|Pociągi Pesy dołączają do strajku nauczycieli]]}}
Pesa Bydgoszcz a dokładniej Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz. '''P'''ojazdy '''E'''ksperymentalne '''S'''zczególnie '''A'''waryjne Polska firma zajmująca się produkcją pociągów i tramwajów które już na początku eksploatacji są gorszym złomem niż tabor który zastąpiły.
[[Plik:Pesa Dart.JPG|thumb|250px|A wy co, dalej Pendolino na kiju?]]
Cechą ogólną ich produktów jest nie wygoda dla pasażerów i obsługi pociągu. Częste są też ich awarie.
'''Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz''' ('''''P'''ojazdy '''E'''stetyczne, '''S'''prawne i '''A'''erodynamiczne'') – polska firma zajmująca się produkcją [[pociąg]]ów i [[tramwaj]]ów, tak dobrych, że dzięki niezawodnej i dobrej konstrukcji żyją (niewiele) dłużej od pracowników firmy.


Cechą charakterystyczną ich produktów jest mistrzowskie rozplanowanie wnętrza pojazdów oraz wysoka niezawodność, dzięki której Pesa tak dobrze radzi sobie na rynku. Pociągi [[Bydgoszcz|bydgoskiego]] producenta są także wyposażone w nowatorskie udogodnienia, pozwalające osobom niewidomym na łatwą lokalizację pociągu na stacji – do tego wystarczy bowiem <del>hałas</del> szum niepowtarzalnych silników.
Głównymi zamawiającymi są gryzipiórki z samorządów województw lub władz miast który po obejrzeniu wizualizacji i kosztu zakupów kupują produkty PESY. I tak tym nie będą jeździć.
Tabor w większości jest współfinansowany przez Unię Europejską.


Głównymi zamawiającymi są gryzipiórki z samorządów województw lub władz miast, którzy po obejrzeniu wizualizacji i ceny, kupują produkty PESY, w trosce o wygodę i szczęście [[pasażer]]ów.
== Produkty PESY ==
[[ED74]] - pociągi które na początku jeździł tylko na trasie [[Warszawa|Stolyca]] - [[Łódź]]. Tabor przystosowany na dalekie trasy w którym 20 min jady to katorga. W zimie zdarza się samo rozłączanie taboru podczas jazdy. Z tego powodu te pociągi mogą wtedy jeździć pojedynczo albo w każdym MUSI być maszynista. Tabor znienawidzony przez przez wszystkich. Bydło, obsługę pociągu jak i zaplecze techniczne. Znakiem rozpoznawczym oprócz samo rozłączania się taboru jest niespodziewane opróżnianie zbiorników z nieczystościami.
Wśród [[Miłośnicy_kolei|MK]] ma przezwisko Mendyta.
Obecnie ten tabor można spotkać w całej polsce jeździ jako pociągi TLK.
<br/>[[ED59]] - krótsza wersja Mendyty jak wyżej jest znienawidzona przez wszystkich. Oficialna nazwa Acatus ale wśród [[Miłośnicy_kolei|MK]] ma przezwisko Akutas. Można go spotkać na różnych pociągach kursujących po województwie Łódzkim lub na trasie [[Warszawa|Stolyca]] - [[Łódź]] jako pociąg Inter Regio
<br/>[[EN95]] - pociąg WuKaDki. Linii lokalnej która odcinek 30 km pokonuje w 1,5 godziny. Siedzenia ma twardsze i mniej wygodne niż w nie jednym autobusie komunikacji miejskiej.


== Produkty Pesy ==
{{stubtrans}}
=== Pociągi ===
* '''[[Pesa Bydgostia|ED74]] (16WEk)''' – pociągi, które na początku jeździły tylko na trasie [[Warszawa|Stolyca]] – [[Łódź]]. Tabor przystosowany na dalekie trasy, w którym spędzanie czasu to przyjemność. <del>Znienawidzone</del> Ukochane przez wszystkich – pasażerów, obsługę pociągu, jak i zaplecze techniczne. Znakiem rozpoznawczym jest <del>opróżnianie WC w trakcie jazdy</del> dynamiczna regulacja poziomu zapełnienia zbiorników z nieczystościami. Obecnie stoi w krzakach na [[Kraków|krakowskim]] Prokocimiu, bo [[PKP Intercity]] ma czelność tym nie jeździć.
* '''[[Pesa Acatus|ED59]] (15WE)''' – krótsza wersja powyższej o podobnej opinii, co poprzednik. Też stoi, tym razem z winy województwa łódzkiego, no bo przecież nie producenta!
* '''[[Pesa Mazovia|EN95]] (13WE)''' – pociąg [[Warszawska Kolej Dojazdowa|WuKaDki]]. Obsługuje linię lokalną, której trzydziestokilometrowy odcinek pokonuje w półtorej godziny. Siedzenia <del>ma niewygodne</del> dostosowano do specjalnych życzeń przewoźnika.
* '''EN97 (33WE)''' – następny pociąg zaserwowany dla [[Warszawska Kolej Dojazdowa|WuKaDki]]. Jest tak piękny, że [[kolejarz]]e boją się go wypuścić z szopy, aby się nie wypatrzył i nie wysiedział. Produkowano go w celu zdjęcia EN94 z torów i postawienia ich na grodziskiej bocznicy.
* '''[[Pesa Elf|EN76]] (22WE/27WE)''' – potocznie zwany ''elfem''. Jednostka jest <del>nie</del>wygodna, bezawaryjna i cicha jak baranek. Cieszy oko pasażerów [[Koleje Śląskie|Kolei Śląskich]], [[Koleje Wielkopolskie|Wielkopolskich]] i [[Warszawska Szybka Kolej Miejska|warszawskiej SKM]]. Prędkość maksymalna rzekomo wynosi 160 km/h, jednak żaden maszynista nie ma odwagi jechać z taką prędkością <del>w obawie o zdrowie i życie pasażerów</del> przez brak drugiego maszynisty.
* '''ST45''' – przeróbka [[SU45]], która była przeróbką SP45. Stworzona po to, żeby <del>stała w krzakach</del> dzielnie służyła w [[PKP Cargo]] przez długie lata.
* '''EN77 (32WE)''' – nowsza wersja 15WE, która nie przypomina go pod żadnym względem. Oficjalna nazwa to Acatus. Rozwinięcie nazwy to Astro Cyber Advanced Turbo Universal Soldier – nowa wersja wprowadziła planowany już w pierwszym modelu tryb transformacji w robota walczącego z konkurencją. Firma wierzy, że wyprodukowanie transformera pomoże skutecznie pozbyć się konkurencji. Wydawanie poleceń Acatusowi nie jest łatwe, ponieważ CPU firmy LOKEL przyjmuje polecenia wyłącznie w języku czeskim.
* '''[[Pesa Gama|SU160]]''' – najwspanialsza lokomotywa spalinowa na polskiej kolei. Zamontowany w niej silnik spełnia normy, których jeszcze żadnej inny pojazd nie spełniał, dlatego PKP IC notorycznie nie potrafi go obsługiwać samo, psując niczemu niewinne lokomotywy. Przykładowo używa ich zimą i dopiera złe paliwo, maszyniści PKP zaś zbyt szybko próbują nią ruszać albo ciągle polują nim na dziką zwierzynę. Koniec końców pasażer, który wie, że będzie jechał pociągiem prowadzonym przez SU160, ma 90% szans na darmowy postój w polu i dalszą wycieczkę autobusem komunikacji zastępczej. Ale to wszystko z winy przewoźnika!
* '''[[Pesa Dart|ED161]]''' (43WE) – słynna ''Bydgoska Strzała XXI wieku'' dla Intercity. Element wywrotowy i tak jęczy, że to tylko nieznacznie podrasowany ''Elf''.


[[Kategoria:Tramwaje]]
=== Tramwaje ===
* '''[[Pesa Tramicus|Tramicus]]''' – król miejskich szyn, przegubowiec. Podbił on między innymi [[Warszawa|stolicę]] i [[Łódź|Uć]]. Wyposażony został w innowacyjne systemy hamowania, które zapewniają niezapomniane wrażenia z jazdy.
* '''[[Pesa Swing|Swing]]''' – nader godny następca wyżej wymienionego.
* '''[[Pesa Jazz|Jazz]]''' – bo nawet tramwaj musi być ''dżezi''.
* '''Twist''' – ten model stworzono specjalnie dla miast ze zdezelowanymi szynami, gdyż Swingusie rozpadłyby się na nich już po przejechaniu kilkuset metrów.
* '''Fokstrot''' – narodowy towar eksportowy do [[Rosja|Rosji]].
* '''[[Pesa Krakowiak|Krakowiak]]''' – tramwaj dla [[Kraków|Krakowa]], który jest tak doskonały, że po przejściach z nim [[Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne|MPK]] kupiłoby jeszcze z dwieście, gdyby tylko miało za co. Przez mieszkańców porównywany do [[Konstal 105Na|stopiątki]] lub wiedeńczyka związku z klimatyzacją działająca zasadą o 5 stopni chłodniej niż na polu.

{{Komunikacja miejska}}
{{Kolej}}
[[Kategoria:Producenci taboru szynowego]]

Aktualna wersja na dzień 18:23, 4 paź 2024

NonNews
Zobacz w NonNews temat:
A wy co, dalej Pendolino na kiju?

Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz (Pojazdy Estetyczne, Sprawne i Aerodynamiczne) – polska firma zajmująca się produkcją pociągów i tramwajów, tak dobrych, że dzięki niezawodnej i dobrej konstrukcji żyją (niewiele) dłużej od pracowników firmy.

Cechą charakterystyczną ich produktów jest mistrzowskie rozplanowanie wnętrza pojazdów oraz wysoka niezawodność, dzięki której Pesa tak dobrze radzi sobie na rynku. Pociągi bydgoskiego producenta są także wyposażone w nowatorskie udogodnienia, pozwalające osobom niewidomym na łatwą lokalizację pociągu na stacji – do tego wystarczy bowiem hałas szum niepowtarzalnych silników.

Głównymi zamawiającymi są gryzipiórki z samorządów województw lub władz miast, którzy po obejrzeniu wizualizacji i ceny, kupują produkty PESY, w trosce o wygodę i szczęście pasażerów.

Produkty Pesy[edytuj • edytuj kod]

Pociągi[edytuj • edytuj kod]

  • ED74 (16WEk) – pociągi, które na początku jeździły tylko na trasie StolycaŁódź. Tabor przystosowany na dalekie trasy, w którym spędzanie czasu to przyjemność. Znienawidzone Ukochane przez wszystkich – pasażerów, obsługę pociągu, jak i zaplecze techniczne. Znakiem rozpoznawczym jest opróżnianie WC w trakcie jazdy dynamiczna regulacja poziomu zapełnienia zbiorników z nieczystościami. Obecnie stoi w krzakach na krakowskim Prokocimiu, bo PKP Intercity ma czelność tym nie jeździć.
  • ED59 (15WE) – krótsza wersja powyższej o podobnej opinii, co poprzednik. Też stoi, tym razem z winy województwa łódzkiego, no bo przecież nie producenta!
  • EN95 (13WE) – pociąg WuKaDki. Obsługuje linię lokalną, której trzydziestokilometrowy odcinek pokonuje w półtorej godziny. Siedzenia ma niewygodne dostosowano do specjalnych życzeń przewoźnika.
  • EN97 (33WE) – następny pociąg zaserwowany dla WuKaDki. Jest tak piękny, że kolejarze boją się go wypuścić z szopy, aby się nie wypatrzył i nie wysiedział. Produkowano go w celu zdjęcia EN94 z torów i postawienia ich na grodziskiej bocznicy.
  • EN76 (22WE/27WE) – potocznie zwany elfem. Jednostka jest niewygodna, bezawaryjna i cicha jak baranek. Cieszy oko pasażerów Kolei Śląskich, Wielkopolskich i warszawskiej SKM. Prędkość maksymalna rzekomo wynosi 160 km/h, jednak żaden maszynista nie ma odwagi jechać z taką prędkością w obawie o zdrowie i życie pasażerów przez brak drugiego maszynisty.
  • ST45 – przeróbka SU45, która była przeróbką SP45. Stworzona po to, żeby stała w krzakach dzielnie służyła w PKP Cargo przez długie lata.
  • EN77 (32WE) – nowsza wersja 15WE, która nie przypomina go pod żadnym względem. Oficjalna nazwa to Acatus. Rozwinięcie nazwy to Astro Cyber Advanced Turbo Universal Soldier – nowa wersja wprowadziła planowany już w pierwszym modelu tryb transformacji w robota walczącego z konkurencją. Firma wierzy, że wyprodukowanie transformera pomoże skutecznie pozbyć się konkurencji. Wydawanie poleceń Acatusowi nie jest łatwe, ponieważ CPU firmy LOKEL przyjmuje polecenia wyłącznie w języku czeskim.
  • SU160 – najwspanialsza lokomotywa spalinowa na polskiej kolei. Zamontowany w niej silnik spełnia normy, których jeszcze żadnej inny pojazd nie spełniał, dlatego PKP IC notorycznie nie potrafi go obsługiwać samo, psując niczemu niewinne lokomotywy. Przykładowo używa ich zimą i dopiera złe paliwo, maszyniści PKP zaś zbyt szybko próbują nią ruszać albo ciągle polują nim na dziką zwierzynę. Koniec końców pasażer, który wie, że będzie jechał pociągiem prowadzonym przez SU160, ma 90% szans na darmowy postój w polu i dalszą wycieczkę autobusem komunikacji zastępczej. Ale to wszystko z winy przewoźnika!
  • ED161 (43WE) – słynna Bydgoska Strzała XXI wieku dla Intercity. Element wywrotowy i tak jęczy, że to tylko nieznacznie podrasowany Elf.

Tramwaje[edytuj • edytuj kod]

  • Tramicus – król miejskich szyn, przegubowiec. Podbił on między innymi stolicę i . Wyposażony został w innowacyjne systemy hamowania, które zapewniają niezapomniane wrażenia z jazdy.
  • Swing – nader godny następca wyżej wymienionego.
  • Jazz – bo nawet tramwaj musi być dżezi.
  • Twist – ten model stworzono specjalnie dla miast ze zdezelowanymi szynami, gdyż Swingusie rozpadłyby się na nich już po przejechaniu kilkuset metrów.
  • Fokstrot – narodowy towar eksportowy do Rosji.
  • Krakowiak – tramwaj dla Krakowa, który jest tak doskonały, że po przejściach z nim MPK kupiłoby jeszcze z dwieście, gdyby tylko miało za co. Przez mieszkańców porównywany do stopiątki lub wiedeńczyka związku z klimatyzacją działająca zasadą o 5 stopni chłodniej niż na polu.