Pesa: Różnice pomiędzy wersjami
(Dodałem niezbędne informacje do opisu) Znaczniki: edytor wizualny zrewertowane |
Dronerczyk (dyskusja • edycje) M (Poprawki same się robią…) |
||
(Nie pokazano 9 wersji utworzonych przez 5 użytkowników) | |||
Linia 2: | Linia 2: | ||
{{NonNews|[[NonNews:Pociągi Pesy dołączają do strajku nauczycieli|Pociągi Pesy dołączają do strajku nauczycieli]]}} |
{{NonNews|[[NonNews:Pociągi Pesy dołączają do strajku nauczycieli|Pociągi Pesy dołączają do strajku nauczycieli]]}} |
||
[[Plik:Pesa Dart.JPG|thumb|250px|A wy co, dalej Pendolino na kiju?]] |
[[Plik:Pesa Dart.JPG|thumb|250px|A wy co, dalej Pendolino na kiju?]] |
||
'''Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz''' ('''''P'''ojazdy '''E''' |
'''Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz''' ('''''P'''ojazdy '''E'''stetyczne, '''S'''prawne i '''A'''erodynamiczne'') – polska firma zajmująca się produkcją [[pociąg]]ów i [[tramwaj]]ów, tak dobrych, że dzięki niezawodnej i dobrej konstrukcji żyją (niewiele) dłużej od pracowników firmy. |
||
Cechą charakterystyczną ich produktów jest mistrzowskie rozplanowanie wnętrza pojazdów oraz wysoka niezawodność, dzięki której Pesa tak dobrze radzi sobie na rynku. Pociągi [[Bydgoszcz|bydgoskiego]] producenta są także wyposażone w nowatorskie udogodnienia, pozwalające osobom niewidomym na łatwą lokalizację pociągu na stacji – do tego wystarczy bowiem <del>hałas</del> szum niepowtarzalnych silników. |
Cechą charakterystyczną ich produktów jest mistrzowskie rozplanowanie wnętrza pojazdów oraz wysoka niezawodność, dzięki której Pesa tak dobrze radzi sobie na rynku. Pociągi [[Bydgoszcz|bydgoskiego]] producenta są także wyposażone w nowatorskie udogodnienia, pozwalające osobom niewidomym na łatwą lokalizację pociągu na stacji – do tego wystarczy bowiem <del>hałas</del> szum niepowtarzalnych silników. |
||
Linia 10: | Linia 10: | ||
== Produkty Pesy == |
== Produkty Pesy == |
||
=== Pociągi === |
=== Pociągi === |
||
* '''[[Pesa Bydgostia|ED74]] (16WEk)''' – |
* '''[[Pesa Bydgostia|ED74]] (16WEk)''' – pociągi, które na początku jeździły tylko na trasie [[Warszawa|Stolyca]] – [[Łódź]]. Tabor przystosowany na dalekie trasy, w którym spędzanie czasu to przyjemność. <del>Znienawidzone</del> Ukochane przez wszystkich – pasażerów, obsługę pociągu, jak i zaplecze techniczne. Znakiem rozpoznawczym jest <del>opróżnianie WC w trakcie jazdy</del> dynamiczna regulacja poziomu zapełnienia zbiorników z nieczystościami. Obecnie stoi w krzakach na [[Kraków|krakowskim]] Prokocimiu, bo [[PKP Intercity]] ma czelność tym nie jeździć. |
||
* '''[[Pesa Acatus|ED59]] (15WE)''' – krótsza wersja powyższej o podobnej opinii, co poprzednik. Też stoi, tym razem z winy województwa łódzkiego, no bo przecież nie producenta! |
* '''[[Pesa Acatus|ED59]] (15WE)''' – krótsza wersja powyższej o podobnej opinii, co poprzednik. Też stoi, tym razem z winy województwa łódzkiego, no bo przecież nie producenta! |
||
* '''[[Pesa Mazovia|EN95]] (13WE)''' – pociąg [[Warszawska Kolej Dojazdowa|WuKaDki]]. Obsługuje linię lokalną, której trzydziestokilometrowy odcinek pokonuje w półtorej godziny. Siedzenia <del>ma niewygodne</del> dostosowano do specjalnych życzeń przewoźnika. |
* '''[[Pesa Mazovia|EN95]] (13WE)''' – pociąg [[Warszawska Kolej Dojazdowa|WuKaDki]]. Obsługuje linię lokalną, której trzydziestokilometrowy odcinek pokonuje w półtorej godziny. Siedzenia <del>ma niewygodne</del> dostosowano do specjalnych życzeń przewoźnika. |
||
Linia 22: | Linia 22: | ||
=== Tramwaje === |
=== Tramwaje === |
||
* '''[[Pesa Tramicus|Tramicus]]''' – król miejskich szyn, przegubowiec. Podbił on między innymi [[Warszawa|stolicę]] i [[Łódź|Uć]]. Wyposażony został w innowacyjne systemy hamowania, które zapewniają niezapomniane wrażenia z jazdy. |
* '''[[Pesa Tramicus|Tramicus]]''' – król miejskich szyn, przegubowiec. Podbił on między innymi [[Warszawa|stolicę]] i [[Łódź|Uć]]. Wyposażony został w innowacyjne systemy hamowania, które zapewniają niezapomniane wrażenia z jazdy. |
||
* '''[[Pesa Swing|Swing]]''' – nader godny następca wyżej wymienionego. |
* '''[[Pesa Swing|Swing]]''' – nader godny następca wyżej wymienionego. |
||
* '''[[Pesa Jazz|Jazz]]''' – bo nawet tramwaj musi być ''dżezi''. |
* '''[[Pesa Jazz|Jazz]]''' – bo nawet tramwaj musi być ''dżezi''. |
||
* '''Twist''' – ten model stworzono specjalnie dla miast ze zdezelowanymi szynami, gdyż Swingusie rozpadłyby się na nich już po przejechaniu kilkuset metrów. |
|||
* '''Fokstrot''' – narodowy towar eksportowy do [[Rosja|Rosji]]. |
* '''Fokstrot''' – narodowy towar eksportowy do [[Rosja|Rosji]]. |
||
* '''[[Pesa Krakowiak|Krakowiak]]''' – tramwaj dla [[Kraków|Krakowa]], który jest tak doskonały, że po przejściach z nim [[Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne|MPK]] kupiłoby jeszcze z dwieście, gdyby tylko miało za co. Przez mieszkańców porównywany do [[Konstal 105Na|stopiątki]] lub wiedeńczyka związku z klimatyzacją działająca zasadą o 5 stopni chłodniej niż na polu. |
* '''[[Pesa Krakowiak|Krakowiak]]''' – tramwaj dla [[Kraków|Krakowa]], który jest tak doskonały, że po przejściach z nim [[Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne|MPK]] kupiłoby jeszcze z dwieście, gdyby tylko miało za co. Przez mieszkańców porównywany do [[Konstal 105Na|stopiątki]] lub wiedeńczyka związku z klimatyzacją działająca zasadą o 5 stopni chłodniej niż na polu. |
Aktualna wersja na dzień 18:23, 4 paź 2024
Uwaga!
Ten artykuł powstał dzięki prezentowi od pewnego bydgoskiego producenta.Jeśli uważasz, że artykuł kłamie, daj autorom w łapę lub odpuść sobie czytanie! |
Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz (Pojazdy Estetyczne, Sprawne i Aerodynamiczne) – polska firma zajmująca się produkcją pociągów i tramwajów, tak dobrych, że dzięki niezawodnej i dobrej konstrukcji żyją (niewiele) dłużej od pracowników firmy.
Cechą charakterystyczną ich produktów jest mistrzowskie rozplanowanie wnętrza pojazdów oraz wysoka niezawodność, dzięki której Pesa tak dobrze radzi sobie na rynku. Pociągi bydgoskiego producenta są także wyposażone w nowatorskie udogodnienia, pozwalające osobom niewidomym na łatwą lokalizację pociągu na stacji – do tego wystarczy bowiem hałas szum niepowtarzalnych silników.
Głównymi zamawiającymi są gryzipiórki z samorządów województw lub władz miast, którzy po obejrzeniu wizualizacji i ceny, kupują produkty PESY, w trosce o wygodę i szczęście pasażerów.
Produkty Pesy[edytuj • edytuj kod]
Pociągi[edytuj • edytuj kod]
- ED74 (16WEk) – pociągi, które na początku jeździły tylko na trasie Stolyca – Łódź. Tabor przystosowany na dalekie trasy, w którym spędzanie czasu to przyjemność.
ZnienawidzoneUkochane przez wszystkich – pasażerów, obsługę pociągu, jak i zaplecze techniczne. Znakiem rozpoznawczym jestopróżnianie WC w trakcie jazdydynamiczna regulacja poziomu zapełnienia zbiorników z nieczystościami. Obecnie stoi w krzakach na krakowskim Prokocimiu, bo PKP Intercity ma czelność tym nie jeździć. - ED59 (15WE) – krótsza wersja powyższej o podobnej opinii, co poprzednik. Też stoi, tym razem z winy województwa łódzkiego, no bo przecież nie producenta!
- EN95 (13WE) – pociąg WuKaDki. Obsługuje linię lokalną, której trzydziestokilometrowy odcinek pokonuje w półtorej godziny. Siedzenia
ma niewygodnedostosowano do specjalnych życzeń przewoźnika. - EN97 (33WE) – następny pociąg zaserwowany dla WuKaDki. Jest tak piękny, że kolejarze boją się go wypuścić z szopy, aby się nie wypatrzył i nie wysiedział. Produkowano go w celu zdjęcia EN94 z torów i postawienia ich na grodziskiej bocznicy.
- EN76 (22WE/27WE) – potocznie zwany elfem. Jednostka jest
niewygodna, bezawaryjna i cicha jak baranek. Cieszy oko pasażerów Kolei Śląskich, Wielkopolskich i warszawskiej SKM. Prędkość maksymalna rzekomo wynosi 160 km/h, jednak żaden maszynista nie ma odwagi jechać z taką prędkościąw obawie o zdrowie i życie pasażerówprzez brak drugiego maszynisty. - ST45 – przeróbka SU45, która była przeróbką SP45. Stworzona po to, żeby
stała w krzakachdzielnie służyła w PKP Cargo przez długie lata. - EN77 (32WE) – nowsza wersja 15WE, która nie przypomina go pod żadnym względem. Oficjalna nazwa to Acatus. Rozwinięcie nazwy to Astro Cyber Advanced Turbo Universal Soldier – nowa wersja wprowadziła planowany już w pierwszym modelu tryb transformacji w robota walczącego z konkurencją. Firma wierzy, że wyprodukowanie transformera pomoże skutecznie pozbyć się konkurencji. Wydawanie poleceń Acatusowi nie jest łatwe, ponieważ CPU firmy LOKEL przyjmuje polecenia wyłącznie w języku czeskim.
- SU160 – najwspanialsza lokomotywa spalinowa na polskiej kolei. Zamontowany w niej silnik spełnia normy, których jeszcze żadnej inny pojazd nie spełniał, dlatego PKP IC notorycznie nie potrafi go obsługiwać samo, psując niczemu niewinne lokomotywy. Przykładowo używa ich zimą i dopiera złe paliwo, maszyniści PKP zaś zbyt szybko próbują nią ruszać albo ciągle polują nim na dziką zwierzynę. Koniec końców pasażer, który wie, że będzie jechał pociągiem prowadzonym przez SU160, ma 90% szans na darmowy postój w polu i dalszą wycieczkę autobusem komunikacji zastępczej. Ale to wszystko z winy przewoźnika!
- ED161 (43WE) – słynna Bydgoska Strzała XXI wieku dla Intercity. Element wywrotowy i tak jęczy, że to tylko nieznacznie podrasowany Elf.
Tramwaje[edytuj • edytuj kod]
- Tramicus – król miejskich szyn, przegubowiec. Podbił on między innymi stolicę i Uć. Wyposażony został w innowacyjne systemy hamowania, które zapewniają niezapomniane wrażenia z jazdy.
- Swing – nader godny następca wyżej wymienionego.
- Jazz – bo nawet tramwaj musi być dżezi.
- Twist – ten model stworzono specjalnie dla miast ze zdezelowanymi szynami, gdyż Swingusie rozpadłyby się na nich już po przejechaniu kilkuset metrów.
- Fokstrot – narodowy towar eksportowy do Rosji.
- Krakowiak – tramwaj dla Krakowa, który jest tak doskonały, że po przejściach z nim MPK kupiłoby jeszcze z dwieście, gdyby tylko miało za co. Przez mieszkańców porównywany do stopiątki lub wiedeńczyka związku z klimatyzacją działająca zasadą o 5 stopni chłodniej niż na polu.