Škoda Octavia
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 12:43, 27 mar 2014 autorstwa 78.10.192.79 (dyskusja)
Szablon:T samochód marki czeskiej niemieckiej, produkowany przez Škodę Wieśwagena, a sprzedawany pod znaczkiem Škody. Przypisywany jest do segmentu C, ale każdy właściciel swojej „Octy” przypisuje ją jakieś dwa, trzy segmenty wyżej...
Jest to samochód dla polaka który marzy o sedanie Audi, a nie stac go na VolksWagena
Budowa
Octavia pierwszej generacji to Golf IV, Octavia II to Golf V, a Octavia II FL to Golf VI. Pomimo, że ich ceny są podobne, to dres w Octavii to „żal.pl”, zdrada Widzewa i ogólna nienawiść do Nonsensopedii, chociaż ci, co spotkają dresa w Octavii, to już żywo nie wychodzą...
Wersje
- Szablon:T nazwany tak dlatego, iż klapa otwiera się z szybą (na dodatek w Polsce sprzedawany jest jako liftback). Najczęściej spotkamy w nim facetów po 40-dziestce, kawalerów. Często usłyszymy w głośnikach Radio Maryja.
- Szablon:T podobne do zombi, ale to kombi. Za kierownicą zobaczymy 30-35 latka, który teraz ma trójkę dzieci, a przecież zabawki trzeba gdzieś trzymać, bo w domu nie ma miejsca. Często „upiększany”. Oczywiście tylko 1,9 TDi.
- Szablon:T samochód dla zamożnych tatków, którzy muszą być pierwsi na światłach, i nie może im stanąć.
- Szablon:T dlatego, że była to najbogatsza wersja w plastikowe drewno, nawi( od 2001 roku ! ) oraz dodatkowe wyposażenie. Różniła się od Elengace, tylko nazwą, i użytkownikami, ktorzy kochają wydawać wypłatę w psującą się elektronikę.
Silniki
Wymienimy najważniejsze :
- Szablon:T nowy silnik konstrukcji tych wieśniaków. Dodano do tego turbosprężarkę i bezpośredni wtrysk moczu, dzięki czemu auto jest oszczędniejsze i przyspiesza żwawiej.
- Szablon:T mały silnik, tylko 8 zaworów i technika z połowy lat 90 – dzięki temu bardzo dobrze znosi instalację Podtlenku LPG.
- Szablon:T pierwotnie stosowany w wersji RS (moc 180 KM), obecnie już tylko 150 KM – wina spalania, które przy 180km/h wynosiło 62 l/100 km, obecnie 61,999 l/100 km. Szczyt myśli technicznej niemieckich inżynierów.
- Szablon:T najbardziej pożądany i ekonomiczny, posiadający kulturę pracy zmokniętego i zmarzniętego pudla cud inżynierii na pompowtryskiwaczach. Zadowala się podobno znikomymi ilościami ON mając "niesamowite kopyto" (jak głosi legenda). Dostępny w tylu wariantach mocy, że w dupie się nie mieści.
- Szablon:T więcej koni, i nic więcej.
- Szablon:T rzadki benzynowy silnik w Škodzianach, 115 KM mocy robi swoje - tzn. auto nie jedzie, ale za to mało pali.
Stylistyka
- Octavia pierwszej generacji miała prostokątne światełka z przodu, trochę miękką linię, więc 1 000 000 chłopa w Europie ruszyło do salonów...
- Octavia II już jest inna, niby lepsza, niby ładniejsza. Zaje trzyma cenę.
- Wnętrze jest plastikowe jak tylko się da i nudne jak sam skurwysyn a wyszukana kolorystyka utrzymana jest we wszelkich tylko możliwych i dostępnych odcieniach szarości.
Ciekawostki
- Octavia jest sprzedawana w Australii!
- Częste nazwy: Volkswagen Škoda; Volkswagen Octavia; Škoda Golf; Octavia Škoda; Škoda Fabia[potrzebne źródło]; Škłoda.
- Najwięcej Škód jeździ w... Czechach !
- Octavia posiada conajmniej dziwny system elektrycznego ustawiania lusterek - mianoiwicie kiedy chce się ustawić lewe lusterko samochód stwierdza że prawe również jest źle ustawione i przestawia oba.