Margonem

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

Jesteś trójkątem, bijesz równoległoboki – witamy w Tib Margonem!

Napis widniejący nad bramą Margonem

Królestwo Margonem – unitarne, niepodległe i autonomiczne państwo położone na kontynencie MMORPG.

Geografia

Jeden z gatunków pająków. (Opisthothelae Pixelosa)

Państwo leży w centralnej części kontynentu. Od północy graniczy z Wielkim Księstwem Lineage II, od wschodu z Cesarstwem Metin2, od północnego zachodu z WoWem (terytorium zamorskie Republiki Warcraft), od zachodu i południa z Federacyjną Socjalistyczną Republiką Tibii i Socjalistyczną Republiką Tibii Micro Edition (dwie ostatnie należą do Związku Socjalistycznych Republik CipSoftu). Margonem jest zamieszkiwany głównie przez emigrantów z Tibii. Państwo zostało założone w 2005 roku przez Jego Ekscelencję króla Thinkera I.

Teren kraju jest górzysty, istnieje tu wiele jaskiń i przełęczy. Obszar nie jest obfity w wody powierzchniowe. Płynie przezeń jedynie kilka mało znanych rzek, które nawet nie mają nadanych nazw.

Flora

Niemalże cały teren kraju pokrywają pierwotne lasy, z wyjątkiem miast i ich okolic. Różnorodność drzew jest niewielka, dlatego że Thinkerowi nie chciało się rysować mapy i robił lasy metodą „kopiuj + wklej”. Oprócz drzew występuje wiele gatunków kwiatów i grzybów, które z kolei znalazły szerokie zastosowanie w wykonywaniu questów. Klimat jest niezwykle sprzyjający – świadczy o tym fakt, że większość roślin odrasta w ciągu 20-60 minut od ścięcia.

Fauna

Fauna w Margonem jest znacznie bardziej zróżnicowana niż flora, odkryto ponad 100 gatunków zwierząt, a ich liczba stale rośnie. Niestety, podobnie jak we wszystkich krajach kontynentu MMORPG, zwierzęta są nieustannie zabijane przez miejscową ludność. Na szczęście potrafią się one szybko odradzać (od kilkunastu sekund do ponad godziny), jednak mieszkańcy nie chcą zaniechać swoich brutalnych zwyczajów i z każdym dniem zabijają coraz więcej zwierząt.

Władza

Ustrojem panującym w kraju jest monarchia. Królem [1] jest Thinker I, dziedziczenia tronu się nie przewiduje. Być może władca uważa się za osobę nieśmiertelną.

Rząd

Rząd składa się z 11 ministerstw. Ministrowie znani są jako „MG”. Szefem rządu jest król, który ma prawo powoływać i odwoływać jego członków.

  • Ministerstwo Edukacji – zajmuje się pomaganiem nowym obywatelom, publikacją FAQ i poradników.
  • Ministerstwo Nauki – zajmuje się wymyślaniem i tworzeniem nowych umiejętności i balansowaniem profesji.
  • Ministerstwo Gospodarki – zajmuje się ustalaniem cen sprzedaży i kupna itemów, a także administruje zasobami Smoczych Łez.
  • Ministerstwo Sprawiedliwości – zajmuje się szeroko pojętym pilnowaniem porządku.
  • Ministerstwo Pracy – zajmuje się tworzeniem questów.
  • Ministerstwo Infrastruktury – zajmuje się wznoszeniem nowych miast, rozbudową istniejących i budową dróg.
  • Ministerstwo Obrony Narodowej – zajmuje się ochroną państwa i czuwaniem nad bezpieczeństwem.
  • Ministerstwo Spraw Zagranicznych – zajmuje się kontaktami dyplomatycznymi z innymi państwami.
  • Ministerstwo Finansów – zarządza zasobami złota, zapobiega inflacji.
  • Ministerstwo Zdrowia – nadzoruje i zleca produkcję mikstur leczących.
  • Ministerstwo Gospodarki Wodnej – Dba oto żeby graczenie dostawali się do portu w Tuzmer.
  • Ministerstwo Kultury - zajmuje się nakładaniem blokad dla osób które klną na czacie.

Sądownictwo

System sądowniczy w kraju jest słabo rozwinięty. Poważne spory otrzymują arbitraż MG lub SMG, natomiast błahe sprawy obywatele zazwyczaj rozstrzygają poprzez PvP.

Ludność

Plik:MargonemAnkieta.png
Widać, że Margonemczycy lubią Justina Biebera.

Kraj jest słabo zaludniony w porównaniu z sąsiadami. Przyczyną takiego stanu rzeczy są trudne warunki panujące w Margonem, a także fakt, że państwo powstało dość niedawno. Liczba ludności stale rośnie, głownie na skutek imigracji z Socjalistycznej Federacyjnej Republiki Tibii.

Różnorodność

W grze występuje 7 rodzajów graczy:

  • NPC - wszyscy handlarze, kapłani, itp. Słowem - nie gracze.
  • Wojownicy - są silni i mają dużo HP, ale nie umieją czarować anie strzelać z broni dystansowej. Niektórzy mówią, że to postać dla noobów.
  • Magowie - potrafią jedynie czarować. Są inteligentni (rzekomo). Zabawiają tutejszą ludność sztuczkami.
  • Łowcy - charakteryzują się tym że posiadają umiejętność strzelania z łuku i innych broni dalekosiężnych.
  • Paladyn - połączenie maga i wojownika. Walczy z tarczą, przez co jest najbardziej defensywną postacią w grze.
  • Tancerz ostrzy - lata sobie z dwiema brońmi, robi uniki i to taki szybki Bill jest. Ma mało HP i pancerza.
  • Tropiciel - połączenie maga z łowcą, strzela z łuku magicznymi strzałami.

Język

Językiem urzędowym jest język polski. W praktyce jest on też jedynym językiem używanym w kraju. Dzięki temu Margonem odnotowuje imigrację obywateli polskojęzycznych z krajów sąsiednich, w których językiem urzędowym jest angielski. Fragment typowej rozmowy: «traner» giermek sprzedasz ten leb?? «bara bara» ***.a aja ***.e Chodzi tu o typowy handel.

Jak rozpoznać Margonemczyka?

  • Potrafi przeniknąć przez każdą osobę. Nie może jednak wytłumaczyć, jak to robi.
  • Najlepsze torby jakie ma pomieszczą zawsze 42 przedmioty. Ani jednego więcej.
  • Wierzy w Świętą Trójcę pod postacią: Thinkera, Złego Patryka oraz Xentisa.
  • Zrywa kwiatki, twierdząc, że są mu potrzebne do questa. Dziwi się, kiedy kwiaty nie odrastają po 10 minutach.
  • Po wejściu do dowolnego pomieszczenia, stoi przez kilka sekund w drzwiach. Zapytany, czemu nie wchodzi, odpowiada: czekam, aż obrazki się załadują.
  • Zabija swojego psa i czeka, aż ten się odrodzi.
  • Przed każdym czarnym BMW kłania się i oddaje kierowcy pokłon (w końcu Thinker może być wszędzie).
  • Pyta każdego: czy masz dla mnie jakieś zadania?.
  • Pyta każdego przechodnia, czy ma na imię Patryk. Jeśli usłyszy odpowiedź twierdzącą, zdziera z niego skarpetki.
  • Po długiej podróży, aby wrócić do domu rzuca się pod pędzący samochód.
  • Gdy w szkole dobrze rozwiązał zadanie lub dobrze odpowiedział, myśli: Yeah!!! Zaliczyłem questa, zaraz pójdę po nagrodę.
  • Jeśli kupi perłę chodzi po bagnach i moczarach szukając żaby która ma być dwiema księżniczkami (taka promocja two in one).
  • Znajduje na forum rozwiązanie każdego problemu.

Historia

Powstanie państwa

Historia państwa jest krótka jak walki Gołoty. Początków upatruje się, gdy obecny król, przybył na forum.tibia.pl i tak rzekł:

Towarzysze Tibijczycy! Czyż nie macie już dość Tibii? Czyż nie znudziło was już expienie po 20h dziennie, za które dostajecie tak marnego expa, że nie możecie dostać się nawet do top 500? Czy nie przemierzyliście już całej mapki tibijskiej wzdłuż i wszerz? Czy nie macie dość wszechobecnych noobów i cheaterów? Jeśli tak, mam wam do zaoferowania nową przygodę! Dziewicza kraina, RPG Makerem świeżo zrobiona podczas przerwy obiadowej czeka na poszukiwaczy przygód!

I poszli z nim Tibijczycy, zastając w nowej krainie postacie kwadratowe, potworki skopiowane z RPG Makera i mapkę w Paincie namalowaną. Spodobało się im tam i tak oto powstał Margonem.

Konstytucja

  1. Margonem jest monarchią konstytucyjną.
  2. Władcą i wodzem ludu jest SMG Thinker.
  3. Suwerenność państwa pochodzi od Thinkera i do niego należy.
  4. Władza w kraju dzieli się na władzę ustawodawczą, wykonawczą i sądowniczą.
  5. Władzę ustawodawczą stanowi Thinker.
  6. Władzę wykonawczą też.
  7. I władzę sądowniczą też.
  8. Jeśli Thinker zechce, może powołać MG, którzy będą sprawować władzę w jego imieniu.
  9. Zwierzchnikiem MG i rządu jest Thinker.
  10. Królestwo Margonem gwarantuje przestrzeganie wszelkich praw i przywilejów wobec Thinkera.
  11. Reszta graczy nie ma praw, ani przywilejów.
  12. Obowiązkiem każdego gracza jest wykupywanie Smoczych Łez.
  13. Niniejsza konstytucja stanowi najważniejszą ustawę kraju i musi być respektowana.
  14. Konstytucja może być zmieniana jedynie na życzenie Thinkera.

Kłamstwa Wikipedii

Zbrodnicza księga sugeruje, jakoby Margonem był grą online. Jest to oczywiste kłamstwo, oparte na karygodnych motywach, podobnie jak ukrywanie historii Henryka Batuty. Wikipedia, ukrywając istnienie państwa, zapewne dąży do zniszczenia jego suwerenności i zajęcia go przez Żydów, masonów i innych Tibijczyków.

Przypisy

  1. Oficjalnie zamiast słowa „król” używa się zwrotu „SMG”


Zobacz też