Pesa: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(ort.)
(wstępnie takie, można dośmieszyć)
Linia 1: Linia 1:
{{Łapówka|pewnego producenta}}
[[Plik:Bydgostia.jpg|thumb|250px|Przeciętny produkt Pesy podczas eksploatacji]]
[[Plik:Pesa Dart.JPG|thumb|250px|A wy co, dalej Pendolino na kiju?]]
'''Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz''' ('''''P'''ojazdy '''E'''ksperymentalne '''S'''zczególnie '''A'''waryjne'') – polska firma zajmująca się produkcją [[pociąg]]ów i [[tramwaj]]ów, które już na początku eksploatacji gorszym złomem niż tabor, który zastąpiły.
'''Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz''' ('''''P'''ojazdy '''E'''stetyczne, '''S'''prawne i '''A'''erodynamiczne'') – polska firma zajmująca się produkcją [[pociąg]]ów i [[tramwaj]]ów, tak dobrych, że dzięki niezawodnej i dobrej konstrukcji żyją dłużej od pracowników firmy.


Cechą charakterystyczną ich produktów jest niewygoda dla pasażerów i obsługi pociągu oraz wysoka awaryjność, czasem niepozwalająca nawet ruszyć ze stacji, przez co pociągi Pesy biją na głowę statystyki wszystkich innych producentów pod względem opóźnień. Pociągi bydgoskiego producenta są również bardzo głośne, nierzadko głośniejsze od starszego taboru.
Cechą charakterystyczną ich produktów jest mistrzowskie rozplanowanie wnętrza pojazdów oraz wysoka niezawodność, dzięki której Pesa tak dobrze radzi sobie na rynku. Pociągi bydgoskiego producenta są także wyposażone w udogodnienia, pozwalająca osobom niewidomym na łatwą lokalizację pociągu na stacji.


Głównymi zamawiającymi są gryzipiórki z samorządów województw lub władz miast, którzy po obejrzeniu wizualizacji i ceny, kupują produkty PESY. I tak tym nie będą jeździć.
Głównymi zamawiającymi są gryzipiórki z samorządów województw lub władz miast, którzy po obejrzeniu wizualizacji i ceny, kupują produkty PESY, w trosce o wygodę i szczęście [[pasażer]]ów.


== Produkty Pesy ==
== Produkty Pesy ==
=== Pociągi ===
=== Pociągi ===
* '''[[Pesa Bydgostia|ED74]] (16WEk)''' – pociągi, które na początku jeździł tylko na trasie [[Warszawa|Stolyca]]–[[Łódź]]. Tabor przystosowany na dalekie trasy, w którym kwadrans jazdy to katorga. W zimie zdarza się samorozłączanie taboru podczas jazdy. Znienawidzone przez wszystkich – bydło, obsługę pociągu, jak i zaplecze techniczne. Znakiem rozpoznawczym, oprócz samorozłączającego się taboru, jest niespodziewane opróżnianie zbiorników z nieczystościami. Wśród [[miłośnicy kolei|miłośników kolei]] ma przezwisko ''Mendyta''. Obecnie możliwy do spotkania w całej Polsce jako pociągi TLK.
* '''[[Pesa Bydgostia|ED74]] (16WEk)''' – pociągi, które na początku jeździł tylko na trasie [[Warszawa|Stolyca]] [[Łódź]]. Tabor przystosowany na dalekie trasy, w którym spędzanie czasu to przyjemność. <del>Znienawidzone</del> Ukochane przez wszystkich – pasażerów, obsługę pociągu, jak i zaplecze techniczne. Znakiem rozpoznawczym jest <del>opróżnianie WC w trakcie jazdy</del> dynamiczna regulacja poziomu zapełnienia zbiorników z nieczystościami. Obecnie stoi w krzakach na [[Kraków|krakowskim]] Prokocimiu, bo [[PKP Intercity]] ma czelność tym nie jeździć.
* '''[[Pesa Acatus|ED59]] (15WE)''' – krótsza wersja ''Mendyty'' o podobnej opinii, co poprzednik. Oficjalna nazwa ''Acatus'', nieoficjalna ''Akutas''. Można go spotkać na różnych pociągach kursujących po województwie łódzkim lub na trasie Warszawa–Łódź jako pociąg InterREGIO.
* '''[[Pesa Acatus|ED59]] (15WE)''' – krótsza wersja powyższej o podobnej opinii, co poprzednik. Też stoi, tym razem z winy województwa łódzkiego, no bo przecież nie producenta!
* '''EN95 (13WE)''' – pociąg [[Warszawska Kolej Dojazdowa|WuKaDki]]. Obsługuje linię lokalną, której trzydziestokilometrowy odcinek pokonuje w półtorej godziny. Siedzenia ma twardsze i mniej wygodne niż w niejednym [[autobus]]ie komunikacji miejskiej.
* '''EN95 (13WE)''' – pociąg [[Warszawska Kolej Dojazdowa|WuKaDki]]. Obsługuje linię lokalną, której trzydziestokilometrowy odcinek pokonuje w półtorej godziny. Siedzenia ma <del>niewygodne</del> takie, jakie zażyczył sobie przewoźnik.
* '''EN97 (33WE)''' – następny pociąg zaserwowany dla [[Warszawska Kolej Dojazdowa|WuKaDki]]. Niestety, jest tak awaryjny (dopiero sprowadzono dwie jednostki), że kolejarze boją się go wypuścić z szopy. Podstawowe atrakcje: problemy z drzwiami, hałas dziesięć razy gorszy od [[ST44]], koła uciekają szynom szczególnie na łuczkach. W ciągu sześciu godzin prób zdołała ujechać pięć kilometrów. Zostały wyprodukowane w celu zdjęcia niezawodnych EN94 [[EN57|Kibl]][[Konstal 105Na|arium]] z torów i postawienia ich na grodziskiej bocznicy.
* '''EN97 (33WE)''' – następny pociąg zaserwowany dla [[Warszawska Kolej Dojazdowa|WuKaDki]]. Jest tak piękny, że kolejarze boją się go wypuścić z szopy, aby się nie wypatrzył i nie wysiedział. Zostały wyprodukowane w celu zdjęcia EN94 z torów i postawienia ich na grodziskiej bocznicy.
* '''[[Pesa Elf|EN76]] (22WE/27WE)''' – potocznie zwany ''elfem''. Jednostka jest niewygodna, dosyć awaryjna i głośniejsza od [[Alstom Metropolis|pociągu, który potrafi gwizdać]]. Niestety, pasażerowie Kolei Śląskich oraz warszawskiej SKM-ki są zmuszeni do poruszania się tym nieudanym wynalazkiem. Prędkość maksymalna rzekomo wynosi 160 km/h, jednak żaden maszynista nie ma odwagi jechać z taką prędkością w obawie o zdrowie i życie pasażerów.
* '''[[Pesa Elf|EN76]] (22WE/27WE)''' – potocznie zwany ''elfem''. Jednostka jest <del>nie</del>wygodna, bezawaryjna i cicha jak baranek. Cieszy oko pasażerów Kolei Śląskich, Wielkopolskich i warszawskiej SKM. Prędkość maksymalna rzekomo wynosi 160 km/h, jednak żaden maszynista nie ma odwagi jechać z taką prędkością <del>w obawie o zdrowie i życie pasażerów</del> przez brak drugiego maszynisty.
* '''ST45''' – przeróbka [[SU45]], która była przeróbką SP45. Stworzona po to, żeby stała w krzakach razem z ''Rumunami'' i ''Gagarinami''. Warto dodać, że lokomotywę przerabia [[Pafawag|producent]] [[tramwaj]]ów, wagonów, SZT i [[EN57|EZT]] PESA [[Bydgoszcz]].
* '''ST45''' – przeróbka [[SU45]], która była przeróbką SP45. Stworzona po to, żeby <del>stała w krzakach</del> dzielnie służyła w [[PKP Cargo]] przez długie lata.
* '''EN77 (32WE)''' – potocznie zwany ''Akutas 2''. Jest to nowsza wersja 15WE, która nie przypomina go pod żadnym względem. Oficjalna nazwa to Acatus. Nowa wersja wprowadziła planowany już w pieszym modelu tryb transformacji w robota walczącego z konkurencją. Rozwinięcie nazwy to Astro Cyber Advanced Turbo Universal Solider. Firma wieży, że wyprodukowanie transformera pomoże skutecznie pozbyć się konkurencji. Wydawanie poleceń Acatusowi nie jest łatwe, ponieważ CPU firmy LOKEL przyjmuje polecenia wyłącznie w języku czeskim.
* '''EN77 (32WE)''' – nowsza wersja 15WE, która nie przypomina go pod żadnym względem. Oficjalna nazwa to Acatus. Nowa wersja wprowadziła planowany już w pierwszym modelu tryb transformacji w robota walczącego z konkurencją. Rozwinięcie nazwy to Astro Cyber Advanced Turbo Universal Solider. Firma wierzy, że wyprodukowanie transformera pomoże skutecznie pozbyć się konkurencji. Wydawanie poleceń Acatusowi nie jest łatwe, ponieważ CPU firmy LOKEL przyjmuje polecenia wyłącznie w języku czeskim.
* '''[[Pesa Gama|SU160]]''' – wynalazek mający na celu być lokomotywą spalinową. Legenda głosi, że kiedyś dojechał do celu bez opóźnienia. Zamontowany w nim silnik spalinowy spełnia normy których jeszcze żadnej inny pojazd nie spełniał, dlatego PKP IC notorycznie nie potrafi go obsługiwać samo psując niczemu niewinne lokomotywy. Przykładowo używa ich zimą, używa złego paliwa, maszyniści PKP zbyt szybko próbują ruszać tym majestatycznym tworem, albo ciągle polują nim na dziką zwierzynę. Koniec końców pasażer który wie, że będzie jechał pociągiem prowadzonym przez SU160 ma 90% szans na darmowy postój w polu i dalszą wycieczkę autobusem komunikacji zastępczej.
* '''[[Pesa Gama|SU160]]''' – najwspanialsza lokomotywa spalinowa na polskiej kolei. Zamontowany w niej silnik spełnia normy, których jeszcze żadnej inny pojazd nie spełniał, dlatego PKP IC notorycznie nie potrafi go obsługiwać samo psując niczemu niewinne lokomotywy. Przykładowo używa ich zimą, używa złego paliwa, maszyniści PKP zbyt szybko próbują nią ruszać, albo ciągle polują nim na dziką zwierzynę. Koniec końców pasażer który wie, że będzie jechał pociągiem prowadzonym przez SU160 ma 90% szans na darmowy postój w polu i dalszą wycieczkę autobusem komunikacji zastępczej. Ale to wszystko z winy przewoźnika!
* '''[[Pesa Dart|ED161]]''' (43WE) – słynna ''szczała'' dla Intercity. Co niektórzy i tak jęczą, że to tylko podrasowany ''Elf''.
* '''[[Pesa Dart|ED161]]''' (43WE) – słynna ''Bydgoska Strzała XXI wieku'' dla Intercity. Element wywrotowy i tak jęczy, że to tylko podrasowany ''Elf''.


=== Tramwaje ===
=== Tramwaje ===
* '''[[Pesa Tramicus|Tramicus]]''' – wyrób tramwajopodobny, przegubowiec. Podbił on między innymi [[Warszawa|stolicę]] i [[Łódź|Uć]].
* '''[[Pesa Tramicus|Tramicus]]''' – król miejskich szyn, przegubowiec. Podbił on między innymi [[Warszawa|stolicę]] i [[Łódź|Uć]].
* '''[[Pesa Swing|Swing]]''' – kolejny wyrób tramwajopodobny, następca wyżej wymienionego.
* '''[[Pesa Swing|Swing]]''' – nader godny następca wyżej wymienionego.
* '''[[Pesa Jazz|Jazz]]''' – bo nawet tramwaj musi być ''dżezi''.
* '''[[Pesa Jazz|Jazz]]''' – bo nawet tramwaj musi być ''dżezi''.
* '''Fokstrot''' – coś tam do [[Rosja|Rosji]].
* '''Fokstrot''' – narodowy towar eksportowy do [[Rosja|Rosji]].
* '''Krakowiak''' – tramwaj dla [[Kraków|Krakowa]] który jest tak doskonały, że po przejściach z nim, [[Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne|MPK]] woli nie kupować tramwajów niż kupować je od Pesy.
* '''Krakowiak''' – tramwaj dla [[Kraków|Krakowa]], który jest tak doskonały, że po przejściach z nim, [[Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne|MPK]] kupiłoby jeszcze z dwieście, gdyby tylko miało za co.


{{Komunikacja miejska}}
{{Komunikacja miejska}}

Wersja z 17:20, 12 lut 2019

A wy co, dalej Pendolino na kiju?

Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz (Pojazdy Estetyczne, Sprawne i Aerodynamiczne) – polska firma zajmująca się produkcją pociągów i tramwajów, tak dobrych, że dzięki niezawodnej i dobrej konstrukcji żyją dłużej od pracowników firmy.

Cechą charakterystyczną ich produktów jest mistrzowskie rozplanowanie wnętrza pojazdów oraz wysoka niezawodność, dzięki której Pesa tak dobrze radzi sobie na rynku. Pociągi bydgoskiego producenta są także wyposażone w udogodnienia, pozwalająca osobom niewidomym na łatwą lokalizację pociągu na stacji.

Głównymi zamawiającymi są gryzipiórki z samorządów województw lub władz miast, którzy po obejrzeniu wizualizacji i ceny, kupują produkty PESY, w trosce o wygodę i szczęście pasażerów.

Produkty Pesy

Pociągi

  • ED74 (16WEk) – pociągi, które na początku jeździł tylko na trasie StolycaŁódź. Tabor przystosowany na dalekie trasy, w którym spędzanie czasu to przyjemność. Znienawidzone Ukochane przez wszystkich – pasażerów, obsługę pociągu, jak i zaplecze techniczne. Znakiem rozpoznawczym jest opróżnianie WC w trakcie jazdy dynamiczna regulacja poziomu zapełnienia zbiorników z nieczystościami. Obecnie stoi w krzakach na krakowskim Prokocimiu, bo PKP Intercity ma czelność tym nie jeździć.
  • ED59 (15WE) – krótsza wersja powyższej o podobnej opinii, co poprzednik. Też stoi, tym razem z winy województwa łódzkiego, no bo przecież nie producenta!
  • EN95 (13WE) – pociąg WuKaDki. Obsługuje linię lokalną, której trzydziestokilometrowy odcinek pokonuje w półtorej godziny. Siedzenia ma niewygodne takie, jakie zażyczył sobie przewoźnik.
  • EN97 (33WE) – następny pociąg zaserwowany dla WuKaDki. Jest tak piękny, że kolejarze boją się go wypuścić z szopy, aby się nie wypatrzył i nie wysiedział. Zostały wyprodukowane w celu zdjęcia EN94 z torów i postawienia ich na grodziskiej bocznicy.
  • EN76 (22WE/27WE) – potocznie zwany elfem. Jednostka jest niewygodna, bezawaryjna i cicha jak baranek. Cieszy oko pasażerów Kolei Śląskich, Wielkopolskich i warszawskiej SKM. Prędkość maksymalna rzekomo wynosi 160 km/h, jednak żaden maszynista nie ma odwagi jechać z taką prędkością w obawie o zdrowie i życie pasażerów przez brak drugiego maszynisty.
  • ST45 – przeróbka SU45, która była przeróbką SP45. Stworzona po to, żeby stała w krzakach dzielnie służyła w PKP Cargo przez długie lata.
  • EN77 (32WE) – nowsza wersja 15WE, która nie przypomina go pod żadnym względem. Oficjalna nazwa to Acatus. Nowa wersja wprowadziła planowany już w pierwszym modelu tryb transformacji w robota walczącego z konkurencją. Rozwinięcie nazwy to Astro Cyber Advanced Turbo Universal Solider. Firma wierzy, że wyprodukowanie transformera pomoże skutecznie pozbyć się konkurencji. Wydawanie poleceń Acatusowi nie jest łatwe, ponieważ CPU firmy LOKEL przyjmuje polecenia wyłącznie w języku czeskim.
  • SU160 – najwspanialsza lokomotywa spalinowa na polskiej kolei. Zamontowany w niej silnik spełnia normy, których jeszcze żadnej inny pojazd nie spełniał, dlatego PKP IC notorycznie nie potrafi go obsługiwać samo psując niczemu niewinne lokomotywy. Przykładowo używa ich zimą, używa złego paliwa, maszyniści PKP zbyt szybko próbują nią ruszać, albo ciągle polują nim na dziką zwierzynę. Koniec końców pasażer który wie, że będzie jechał pociągiem prowadzonym przez SU160 ma 90% szans na darmowy postój w polu i dalszą wycieczkę autobusem komunikacji zastępczej. Ale to wszystko z winy przewoźnika!
  • ED161 (43WE) – słynna Bydgoska Strzała XXI wieku dla Intercity. Element wywrotowy i tak jęczy, że to tylko podrasowany Elf.

Tramwaje

  • Tramicus – król miejskich szyn, przegubowiec. Podbił on między innymi stolicę i .
  • Swing – nader godny następca wyżej wymienionego.
  • Jazz – bo nawet tramwaj musi być dżezi.
  • Fokstrot – narodowy towar eksportowy do Rosji.
  • Krakowiak – tramwaj dla Krakowa, który jest tak doskonały, że po przejściach z nim, MPK kupiłoby jeszcze z dwieście, gdyby tylko miało za co.