Solaris Urbino

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 18:35, 12 sty 2018 autorstwa Ostrzyciel (dyskusja • edycje) (-mkmstwo (po co 3 zdjęcia bez humoru?) +grafika)
Plik:Urbino.png
Mały, słodki, ZIELONY jamnik – symbol serii Urbino

Do Budy Solaris!

Kierowcy Budapesztańskiego BKV z Pesztu o Solarisach przybyłych na testy

Mam nadzieję, że nie zgubi silnika w drodze z fabryki

Forumowicze komentujący informację o dostawie nowych autobusów

Solaris Urbino – seria polskich, niskojakościowych podłogowych autobusów, trolejbusów i tramwajów. Produkowane w jakiejś wsi koło Poznania. Obiekt nienawiści uwielbienia niektórych MKM-ów.

Typy

Od lewej najnowsze modele
W przysiadzie od strony okien, a przód chciał odlecieć
  • Solaris Alpino – około 9-metrowy wypierdek. Wygląda jak swoja własna karykatura…
  • Solaris Urbino 10 – krótki, 10-metrowy.
  • Solaris Urbino 12 – też krótki, 12-metrowy.
  • Solaris Urbino 12 – CNG też krótki, z takim czymś na dachu (osłona zbiorników sprężonego gazu) .
  • Solaris Urbino 12 – Hybrid też krótki, z takim większym czymś na dachu.
  • Solaris Urbino 15 – trochę dłuższy od 12-metrowego. Cechą rozpoznawczą są cztery koła przed ostatnimi drzwiami. Posiada dodatkowe kółko przez co ma ogromny promień skręcania.
  • Solaris Urbino 15 – CNG trochę dłuższy od 12-metrowego, ale z takim dużym czymś na dachu.
  • Solaris Urbino 18 – 18-metrowy, przegubowy Big Brother. Strasznie głośny i trzęsący się złom który nałogowe jest kupowany przez polskich przewoźników z zawołaniem „Teraz Polska”.
  • Solaris Urbino 18 – CNG niby zwykła „osiemnastka”, ale z takim czymś na dachu.
  • Solaris Urbino 18 – Hybrid niby zwykła „osiemnastka”, ale z takim dużym czymś na dachu.
  • Solaris Trollino 12 AC/T/M – też krótki, 12-metrowy, z takimi patykami sterczącymi na dachu; może mieć też takie coś na całym dachu. Cechą rozpoznawczą jest wydawanie odgłosu cyk-włłłiiiiiii-cyk przy ruszaniu, a gdy te patyki przechodzą przez skrzyżowanie drutów, które wiją się nad nim, to słychać bu-buch, a w kabinie kierowcy – piiii.
  • Solaris Trollino 15 AC/T/M – trochę dłuższy od 12-metrowego. Ma takie patykami i takie coś na dachu (jak wyżej).
  • Solaris Trollino 18 AC/T/M – 18-metrowy, przegubowy, z patykami za przegubem (jak wyżej, z tym, że te odgłosy mogą być mniej słyszalne z przodu).
  • Solaris Tramino – koszmarek na torach. Marna podróbka Pesy i Konstala.
  • Solaris Vacanza – lepszy od innych Solarisów, bo ma kibel i telewizor.

Zalety

Plik:Ciżba.jpg
System zapowiadania przystanków właśnie zapowiedział przystanek
  • klimatyzacja – nie zawsze, ale w niektórych;
  • system zapowiadania przystanków autobusowych – okazyjnie powoduje zamieszki w autobusie;
  • monitoring – co by ktoś nie zniszczył tapicerki z logiem Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji…

Wady

  • Niskopodłogowy (wada, ponieważ ułatwia wsiadanie starszym pasażerom);
  • Pisk przy zamykaniu drzwi, ale nie dotyczy on starszych autobusów z Krakowa, Kielc i Kołobrzegu (nie ma w nich drzwi);
  • Niektóre autobusy mają za dobre ogrzewanie.
  • Trzeszczenie każdego elementu. Wrażenie, że cała konstrukcja ma się rozlecieć i nie dojechać do kolejnego przystanku.

Ciekawostki

Następny przystanek: Boot failure
  • Jamniki na Solarisach we Wsi Nadwiślańskiej mają te obciachowe, żenujące czerwone czapki.
  • Solaris Urbino jest dowodem, że autobus nie musi być stary aby być gratem.
  • Potrafi też zostawić silnik na jezdni.
  • Często można w nim oberwać obudową klimatyzacji.
  • Solaris jest jak zaawansowany technicznie śmietnik – ma kółka i się otwiera.
  • Bardzo łatwo dostać zamykającymi się drzwiami.
  • Niektóre egzemplarze są wyposażone w system samozapłonu
  • Kierowanie jest tak proste, że nawet blondynki dadzą radę. Brunetki, rude i szatynki też.
  • Wersje Trollino posiadają na logu jamnika smycz symbolizującą rzekomo zamontowane na dachu pały. Dzięki temu, wiadomo, że jamnik nie odklei się i nie ucieknie z autobusu.
  • Każdy Solaris ulega spłonięciu – oczywiście, jest to wpisane w dokumentację, po jakim czasie ulegnie spaleniu, niestety nie obejmuje tego gwarancja (ale nadal, autobusy ich są nowoczesne!)
  • W Pile podczas testów modelu hybrydowego, sprawdzono jak autobus wytrzymuje próbę uderzenia bocznego. To również wchodziło w skład testów. Jak testować, to na całego.

Szablon:Komunikacja Rzeszów