Pałac Kultury i Nauki: Różnice pomiędzy wersjami
M (Dodaję szablon {{stopka}}) |
Znacznik: edytor wizualny |
||
Linia 6: | Linia 6: | ||
{{cytat|My też mamy Pekin!|Przeciętny warszawiak o '''Pałacu Kultury i Nauki'''}} |
{{cytat|My też mamy Pekin!|Przeciętny warszawiak o '''Pałacu Kultury i Nauki'''}} |
||
'''Pałac Kultury i Nauki''' (w skrócie: '''P'''<small>e</small>'''KiN''') – ponad 200-metrowa budowla w [[Warszawa|Warszawie]], zaprojektowana przez wybitnego radzieckiego architekta. Jawnie zerżnięty z podobnych budynków w Stanach stanowi karykaturę [[Empire State Building]]. Identyczne budynki znajdują się w [[Moskwa|Moskwie]] oraz w stolicy [[Łotwa|Łotwy]] – Rydze, gdzie dobry wujek [[Józef Stalin|Józio]] postanowił uszczęśliwić również i tamtejszą ludność. Po wielkich bojach wojewódzkiego konserwatora zabytków z [[Hanna Gronkiewicz-Waltz|Walcem]] wpisany do rejestru zabytków. |
'''Pałac Kultury i Nauki''' (w skrócie: '''P'''<small>e</small>'''KiN''') – ponad 200-metrowa budowla w [[Warszawa|Warszawie]], zaprojektowana przez wybitnego radzieckiego architekta. Jawnie zerżnięty z podobnych budynków w Stanach stanowi karykaturę [[Empire State Building]]. Identyczne budynki znajdują się w [[Moskwa|Moskwie]] oraz w stolicy [[Łotwa|Łotwy]] – Rydze, gdzie dobry wujek [[Józef Stalin|Józio]] postanowił uszczęśliwić również i tamtejszą ludność. Po wielkich bojach wojewódzkiego konserwatora zabytków z [[Hanna Gronkiewicz-Waltz|Walcem]] wpisany do rejestru zabytków. Jedyny w Polsce budynek socjalistyczny zaprojektowany przez radzieckiego architekta, o czym mało osób wie. |
||
== Dar od wschodnich braci == |
== Dar od wschodnich braci == |
||
Linia 14: | Linia 14: | ||
* zbudowaliśmy go za własne pieniądze; |
* zbudowaliśmy go za własne pieniądze; |
||
* radzieccy eksperci bacznie przyglądali się budowie tego wspaniałego budynku; |
* radzieccy eksperci bacznie przyglądali się budowie tego wspaniałego budynku; |
||
* podczas budowy zginęło kilku robotników. |
* podczas budowy zginęło kilku robotników, polskich oczywiście. |
||
Architekt Lew Rudniew przed rozpoczęciem budowy celowo jeździł po całej [[Polska|Polsce]] i oglądał naszą architekturę, aby potem powstały budynek odzwierciedlał różne architektoniczne style w naszym kraju. Jak widać, budynek idealnie pasuje do warszawskiego krajobrazu, co potwierdza ile pracy włożył. |
Architekt Lew Rudniew przed rozpoczęciem budowy celowo jeździł po całej [[Polska|Polsce]] i oglądał naszą architekturę, aby potem powstały budynek odzwierciedlał różne architektoniczne style w naszym kraju. Jak widać, budynek idealnie pasuje do warszawskiego krajobrazu, co potwierdza ile pracy włożył. |
Wersja z 17:50, 23 mar 2021
Zburzmy Pałac Kultury i posadźmy tam trawkę!
- Radosław Sikorski o Pałacu Kultury i Nauki
Dla Ciebie – ta wielka kwadratowa rakieta w środku miasta.
- Mariolka wyjaśnia kumpeli, czym jest Pałac Kultury i Nauki
My też mamy Pekin!
- Przeciętny warszawiak o Pałacu Kultury i Nauki
Pałac Kultury i Nauki (w skrócie: PeKiN) – ponad 200-metrowa budowla w Warszawie, zaprojektowana przez wybitnego radzieckiego architekta. Jawnie zerżnięty z podobnych budynków w Stanach stanowi karykaturę Empire State Building. Identyczne budynki znajdują się w Moskwie oraz w stolicy Łotwy – Rydze, gdzie dobry wujek Józio postanowił uszczęśliwić również i tamtejszą ludność. Po wielkich bojach wojewódzkiego konserwatora zabytków z Walcem wpisany do rejestru zabytków. Jedyny w Polsce budynek socjalistyczny zaprojektowany przez radzieckiego architekta, o czym mało osób wie.
Dar od wschodnich braci
Pałac kultury jest prezentem Państwa Radzieckiego dla Polski, ponieważ:
- zbudowali go polscy robotnicy;
- zbudowaliśmy go za własne pieniądze;
- radzieccy eksperci bacznie przyglądali się budowie tego wspaniałego budynku;
- podczas budowy zginęło kilku robotników, polskich oczywiście.
Architekt Lew Rudniew przed rozpoczęciem budowy celowo jeździł po całej Polsce i oglądał naszą architekturę, aby potem powstały budynek odzwierciedlał różne architektoniczne style w naszym kraju. Jak widać, budynek idealnie pasuje do warszawskiego krajobrazu, co potwierdza ile pracy włożył.
Skoczyło stamtąd wielu Polaków (i podobno trzech Rosjan), którzy stali się sławni. Plotki głoszą że ci, którzy skoczyli, nie przeżyli, bo zapomnieli spadochronu. Ale i tak była to wielka atrakcja, którą niestety zamknięto. Zbudowano kraty obronne, które pozostały do dziś, denerwując skoczków.