Solaris Urbino: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(→Zalety) |
|||
Linia 69: | Linia 69: | ||
== Zalety == |
== Zalety == |
||
[[Plik:Ciżba.jpg|250px|thumb|right|System zapowiadania przystanków właśnie zapowiedział przystanek]] |
[[Plik:Ciżba.jpg|250px|thumb|right|System zapowiadania przystanków właśnie zapowiedział przystanek]] |
||
+klimatyzacja (nie zawsze, ale w niektórych) |
|||
+system zapowiadania przystanków (czasem bardziej wkurza pasażerów niż im pomaga) |
|||
+monitoring (co by ktoś nie zniszczył tapicerki z logiem Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji...) |
|||
== Wady == |
== Wady == |
Wersja z 16:10, 30 paź 2012
Do Budy Solaris!
- Kierowcy Budapesztańskiego BKV z Pesztu o Solarisach przybyłych na testy
Mam nadzieję, że nie zgubi silnika w drodze z fabryki
- Forumowicze komentujący informację o dostawie nowych autobusów
Solaris Urbino – seria polskich, niskojakościowychpodłogowych autobusów, trolejbusów i tramwajów. Produkowane w jakiejś wsi koło Poznania. Obiekt nienawiści uwielbienia niektórych MKM-ów.
Typy
- Solaris Alpino – około 9-metrowy wypierdek.
- Solaris Urbino 10 – krótki, 10-metrowy.
- Solaris Urbino 12 – też krótki, 12-metrowy.
- Solaris Urbino 12 CNG – też krótki, z takim czymś na dachu.
- Solaris Urbino 12 Hybrid – też krótki, z takim większym czymś na dachu.
- Solaris Urbino 15 – trochę dłuższy od 12-metrowego. Cechą rozpoznawczą są cztery koła przed ostatnimi drzwiami.
- Solaris Urbino 15 CNG – trochę dłuższy od 12-metrowego, ale z takim dużym czymś na dachu.
- Solaris Urbino 18 – 18-metrowy, przegubowy Big Brother.
- Solaris Urbino 18 CNG – niby zwykła „osiemnastka”, ale z takim czymś na dachu.
- Solaris Urbino 18 Hybrid – niby zwykła „osiemnastka”, ale z takim dużym czymś na dachu.
- Solaris Trollino 12 AC/T/M – też krótki, 12-metrowy, z takimi patykami sterczącymi na dachu; może mieć też takie coś na całym dachu. Cechą rozpoznawczą jest wydawanie odgłosu „cyk-włłłiiiiiii-cyk” przy ruszaniu, a gdy te patyki przechodzą przez skrzyżowanie drutów, które wiją się nad nim, to słychać „bu-buch”, a w kabinie kierowcy – „piiii”.
- Solaris Trollino 15 AC/T/M – trochę dłuższy od 12-metrowego. Ma takie patykami i takie coś na dachu (jak wyżej).
- Solaris Trollino 18 AC/T/M – 18-metrowy, przegubowy, z patykami za przegubem (jak wyżej, z tym, że te odgłosy mogą być mniej słyszalne z przodu).
- Solaris Tramino – koszmarek na torach.
- Solaris Vacanza – lepszy od innych Solarisów, bo ma toaletę i telewizor.
Opanowane miasta
Solarisy opanowały już wiele miast, nie tylko w Polsce, należą do nich:
- Białystok;
- Bielsko-Biała;
- Berlin;
- Budapeszt;
- Bydgoszcz;
- Dubaj;
- Częstochowa;
- Gdańsk;
- Gdynia;
- Gliwice;
- Głogów;
- Inowrocław;
- Najnowocześniejsze uzdrowisko;
- Kalisz;
- To obok Kalisza;
- U scyzoryków;
- Kołobrzeg;
- Wiocha nadwiślańska;
- Lublin;
- Wieś, której nie ma na żadnej mapie pogodowej;
- Gorzów;
- Różne wsie odległego południa;
- Olsztyn;
- Auschwitz;
- Police;
- Pyrlandia;
- Praga;
- Radom;
- Rędziny;
- Rzeszów;
- Sosnowiec;
- Wiocha z tramwajami;
- Świnoujście;
- Toruń;
- Za górami, za lasami;
- Wejherowo;
- wioska z dziurką;
- Włocławek.
Zalety
+klimatyzacja (nie zawsze, ale w niektórych) +system zapowiadania przystanków (czasem bardziej wkurza pasażerów niż im pomaga) +monitoring (co by ktoś nie zniszczył tapicerki z logiem Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji...)
Wady
- Niskopodłogowy (wada, bo ułatwia wsiadanie babciom autobusowym).
- Pisk przy zamykaniu drzwi. Nie dotyczy starszych modeli z Krakowa, Kielc i Kołobrzegu (nie ma drzwi).
- Niektóre modele posiadają zbyt skuteczne ogrzewanie.
Ciekawostki
- Jamniki na Solarisach we Wsi Nadwiślańskiej mają te obciachowe, żenujące czerwone czapki.
- Solaris Urbino jest dowodem, że autobus nie musi być stary aby być gratem.
- Potrafi też zostawić silnik na jezdni.
- Często można w nim oberwać obudową klimatyzacji.
- Solaris jest jak zaawansowany technicznie śmietnik – ma kółka i się otwiera.