Solaris Urbino: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Jurek10. Autor wycofanej wersji to The muzg.)
Linia 69: Linia 69:
== Zalety ==
== Zalety ==
[[Plik:Ciżba.jpg|250px|thumb|right|System zapowiadania przystanków właśnie zapowiedział przystanek]]
[[Plik:Ciżba.jpg|250px|thumb|right|System zapowiadania przystanków właśnie zapowiedział przystanek]]
* Klimatyzacja (nie zawsze, ale w niektórych).
+klimatyzacja (nie zawsze, ale w niektórych)
* System zapowiadania przystanków (czasem bardziej wkurza niż pomaga).
+system zapowiadania przystanków (czasem bardziej wkurza pasażerów niż im pomaga)
* Monitoring (co by ktoś nie zniszczył tapicerki z logiem MPK...).
+monitoring (co by ktoś nie zniszczył tapicerki z logiem Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji...)


== Wady ==
== Wady ==

Wersja z 16:10, 30 paź 2012

Plik:Urbino.png
Mały, słodki, ZIELONY jamnik – symbol serii Urbino

Do Budy Solaris!

Kierowcy Budapesztańskiego BKV z Pesztu o Solarisach przybyłych na testy

Mam nadzieję, że nie zgubi silnika w drodze z fabryki

Forumowicze komentujący informację o dostawie nowych autobusów

Solaris Urbino – seria polskich, niskojakościowychpodłogowych autobusów, trolejbusów i tramwajów. Produkowane w jakiejś wsi koło Poznania. Obiekt nienawiści uwielbienia niektórych MKM-ów.

Typy

W przysiadzie od strony okien, a przód chciał odlecieć
  • Solaris Alpino – około 9-metrowy wypierdek.
  • Solaris Urbino 10 – krótki, 10-metrowy.
  • Solaris Urbino 12 – też krótki, 12-metrowy.
  • Solaris Urbino 12 CNG – też krótki, z takim czymś na dachu.
  • Solaris Urbino 12 Hybrid – też krótki, z takim większym czymś na dachu.
  • Solaris Urbino 15 – trochę dłuższy od 12-metrowego. Cechą rozpoznawczą są cztery koła przed ostatnimi drzwiami.
  • Solaris Urbino 15 CNG – trochę dłuższy od 12-metrowego, ale z takim dużym czymś na dachu.
  • Solaris Urbino 18 – 18-metrowy, przegubowy Big Brother.
  • Solaris Urbino 18 CNG – niby zwykła „osiemnastka”, ale z takim czymś na dachu.
  • Solaris Urbino 18 Hybrid – niby zwykła „osiemnastka”, ale z takim dużym czymś na dachu.
  • Solaris Trollino 12 AC/T/M – też krótki, 12-metrowy, z takimi patykami sterczącymi na dachu; może mieć też takie coś na całym dachu. Cechą rozpoznawczą jest wydawanie odgłosu „cyk-włłłiiiiiii-cyk” przy ruszaniu, a gdy te patyki przechodzą przez skrzyżowanie drutów, które wiją się nad nim, to słychać „bu-buch”, a w kabinie kierowcy – „piiii”.
  • Solaris Trollino 15 AC/T/M – trochę dłuższy od 12-metrowego. Ma takie patykami i takie coś na dachu (jak wyżej).
  • Solaris Trollino 18 AC/T/M – 18-metrowy, przegubowy, z patykami za przegubem (jak wyżej, z tym, że te odgłosy mogą być mniej słyszalne z przodu).
  • Solaris Tramino – koszmarek na torach.
  • Solaris Vacanza – lepszy od innych Solarisów, bo ma toaletę i telewizor.

Opanowane miasta

Plik:Solaris 18 lodz.jpg
Łódzki koszmarek – czyż nie szpetny?
Plik:Olsztyn solaris.jpg
Olsztyńska armia dwunastek

Solarisy opanowały już wiele miast, nie tylko w Polsce, należą do nich:

Zalety

Plik:Ciżba.jpg
System zapowiadania przystanków właśnie zapowiedział przystanek

+klimatyzacja (nie zawsze, ale w niektórych) +system zapowiadania przystanków (czasem bardziej wkurza pasażerów niż im pomaga) +monitoring (co by ktoś nie zniszczył tapicerki z logiem Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji...)

Wady

  • Niskopodłogowy (wada, bo ułatwia wsiadanie babciom autobusowym).
  • Pisk przy zamykaniu drzwi. Nie dotyczy starszych modeli z Krakowa, Kielc i Kołobrzegu (nie ma drzwi).
  • Niektóre modele posiadają zbyt skuteczne ogrzewanie.

Ciekawostki

  • Jamniki na Solarisach we Wsi Nadwiślańskiej mają te obciachowe, żenujące czerwone czapki.
  • Solaris Urbino jest dowodem, że autobus nie musi być stary aby być gratem.
  • Potrafi też zostawić silnik na jezdni.
  • Często można w nim oberwać obudową klimatyzacji.
  • Solaris jest jak zaawansowany technicznie śmietnik – ma kółka i się otwiera.

Zobacz też