Yattaman: Różnice pomiędzy wersjami
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Beatrycze Budyń. Autor wycofanej wersji to 46.77.124.127.) |
M |
||
Linia 26: | Linia 26: | ||
* '''Yatta-Mistrz''' – robot o wyglądzie kangura, który walczy jako zapaśnik sumo... Gan-chan. Przegiąłeś. |
* '''Yatta-Mistrz''' – robot o wyglądzie kangura, który walczy jako zapaśnik sumo... Gan-chan. Przegiąłeś. |
||
{{Manga i anime}} |
|||
[[Kategoria:Anime]] |
[[Kategoria:Anime]] |
Wersja z 12:13, 13 cze 2019
Yattaman (tak naprawdę to Yatterman, ale któremuś tłumaczowi to nie brzmiało) – serial animowany produkcji japońskiej (chociaż przez lata wszyscy myśleli, że włoskiej z powodu wybrzmiewającego w tle Aiuto!), emitowany przez niszową stację telewizyjną Polonia 1 w latach 90.
Fabuła
Historia toczy się wokół kawałków otoczaka o nazwie Dokuro, które podobno po złożeniu do kupy dają możliwość namierzenia lokalizacji największego złoża złota na świecie. Jak nietrudno się domyślić, z tego powodu jest nań wielu chętnych. Niejaki Dokurobei, szef wszystkich szefów, zatrudnia trójkę nienajbystrzejszych ludków znanych jako banda Drombo, by oni odwalili za niego czarną robotę zajęli się odnalezieniem kamienia. Niestety pozornie łatwe zadanie okazuje się być misją prawie niemożliwą, gdyż nie dość, że zaczyna za nimi uganiać się duet prawych superbohaterów, to jeszcze sam Szef notorycznie podaje im złe namiary, walnie przyczyniając się do ich porażek. Mimo to, pod koniec każdego odcinka Dokurobei okrutnie karze bandę Drombo. Trójka Drombo zawsze buduje ogromne Zordy mające walczyć z Yatta-Psem lub Yatta-Pandą, ale nigdy nie przyjdzie im do głowy, żeby swoją machiną sterować zdalnie – cała trójka siedzi w środku i obrywa podczas niszczenia ich machiny przez Yattamanów. Potem jadą trójosobowym rowerkiem, czekając na karę Dokurobeia.
Bohaterowie
Dobrzy
- Gan-chan vel Yattaman nr 1 – za dnia dorabia w sklepie z zabawkami u tatusia, po godzinach montuje bardzo yatta roboty. Ma do tego dryg, o czym świadczy aż dziewięć maszyn zmajstrowanych w przeciągu całego serialu. Jako Yattaman zna złotą żyłę, jest śmieszny, lecz i srogi, a ponadto bywa tu, bywa tam, bywa też gdzie indziej. Walczy młotkiem z piłką na sznurku – jak się dobrze zamachnie, to może boleć.
- Janet vel Yattaman nr 2 – przyjaciółka (hm, hm) Gan-chana, po tacie z talentem do grzebania w sprzęcie elektrycznym. Popołudniami pomaga Yattamanowi gonić bandę Drombo i spinać kabelki w robotach. Dla nieprzyjaciół ma kij od wędki, który pieści. Prądem.
- Robbie Robbie (co robi Robbie?) – maskotka sklepu taty Gana, z kształtu podobny bardziej do kości do gry niż do robota. Z racji niskich walorów bojowych robi za schowek na części dla innych robotów.
Źli
- Dokurobei – mimo, że jest tu Szefem, rzadko widać jego twarz. W różnych podejrzanych przebraniach (gadający hamburger?!?) przekazuje swoim podwładnym, gdzie jego zdaniem może znajdować się kamień Dokuro. "Jego zdaniem" jest tu zwrotem kluczowym, gdyż zazwyczaj się myli. Oczywiście wciry dostaje banda Drombo, której wymyśla finezyjne kary.
- Banda Drombo:
- Dronio– młoda blondynka o apetycznych kształtach. Znakomita wieść dla panów: szuka męża. Najczęściej rozbierana postać serialu, gdyż zostaje pozbawiona ubrania właściwie co odcinek. Dla wielu młodych mężczyzn wychowanych w latach 90. była pierwszą gołą babą w życiu.
- Boyakki – chuderlak z wielkim nosem i wąsikiem. Mimo tak nieatrakcyjnej powierzchowności ma sporą drużynę nastoletnich groupie. Może to zasługa jego zdolności technicznych (składa roboty dla bandy Drombo), a może teorii o tym, że wielkość nosa odpowiada wielkości innego narządu.
- Tonzler – w bandzie robi za mięśnie, więc w ćwiczeniach fizycznych jest dobry. Z resztą gorzej.
Roboty Yattamana
- Yatta-Pies – zaprojektowany przez tatusia Gana, synek tylko dokończył najgorszą robotę. Posiada działko na metalowe kulki z łożyska i węże gaśnicze. Pierwotnie miał być wozem strażackim, ale młody coś poprzekręcał.
- Yatta-Pelikan – stworzony jako ekwiwalent samolotu, rzadko spada.
- Yatta-Ryba – żółta łodź podwodna w wydaniu yatta.
- Yatta-Król – tuningowana wersja Yatta-Psa, złożona z resztek po nim po tym, jak się posypał. Oczywiście jest lepszy od poprzednika, gdyż zamiast kulkami strzela rakietami, a ponadto ma w środku tyle miejsca, że mieści i Gana, i Janet, i jeszcze ze trzy inne yatta-roboty. Jednak z wyglądu nadal przypomina skrzyżowanie wozu strażackiego i jamnika.
- Yatta-Panda & Mała Panda – robot o kształcie pandy jadącej na motocyklu z mniejszą pandą na głowie. Jakich substancji (nad)używał Gan podczas jego konstruowania, niestety nie wiemy.
- Yatta-Doiler – wbrew intrygującej nazwie to tylko robot-dinozaur. W dodatku niezbyt udany, więc Yattamani używają go dopiero, gdy wszystkie inne padną.
- Yatta-Bull – nie byk to, lecz bulldog, który jednak nie potrafi nic ciekawszego niż pedałowanie na tylnych łapach.
- Yatta-Słoń – podobnie jak Yatta-Król jest duży, ale ma znacznie więcej miejsca w środku, może latać, a ponadto posiada fajniejsze zabawki (skrzyżowanie szlaucha i miotacza ognia w trąbie to jest to!).
- Yatta-Mistrz – robot o wyglądzie kangura, który walczy jako zapaśnik sumo... Gan-chan. Przegiąłeś.