Pomoc:Najczęściej zadawane pytania
Ta strona meta przedstawia sobą taki dramat, że jedyne co zostaje, to złapać się za głowę i krzyczeć AAAAA! Zamiast się drzeć, możesz też coś z tym zrobić. Rzecz jasna o ile umiesz.
Do poprawienia: wyciąć prawniczy i sztywniacki bełkot |
Najczęściej zadawane pytania, NZP, FAQ – lista pytań, które chciałbyś zadać, wraz z odpowiedziami, które w każdym przypadku są takie same. Jeśli Twojego pytania tutaj nie ma, możesz śmiało pytać któregoś z naszych administratorów.
Dodawanie pytań i odpowiedzi z własnych doświadczeń mile widziane.
Lista pytań
Blokady
P: Zablokowano mnie niesłusznie, proszę o odblokowanie.
O: Od blokad nałożonych przez administratorów nie można się odwoływać – w każdym przypadku wyrok jest słuszny i nie do odwołania, chyba że inny administrator podważy taką blokadę. Możesz zajrzeć na naszego Discorda, ale nic to nie da.
P: Pewien użytkownik mnie wkurza, chciałbym, by go zablokowano.
O: W przypadku konfliktów, które przeradzają się w otwartą wojnę, administrator może wystąpić w roli mediatora. Jeśli to nic nie da, może użyć środka zapobiegawczego w postaci bana dla dwóch stron. Konflikty powinno załatwiać się na forum prywatnym, nie publicznym, a każdy przejaw takich działań będzie karany.
P: Administrator usuwa/cofa moje edycje. Żądam, byście go zbanowali!
O: Po pierwsze – prosimy, a nie żądamy. Po drugie – administrator egzekwuje zasady, a Twoje edycje je łamały i w każdej chwili może podać powód usunięcia/wycofania (jeśli zapytasz o to grzecznie w dyskusji). Po trzecie – zablokowany administrator może się odblokować, więc to nic nie da.
Konto użytkownika
P: Edytowałem już Nonsensopedię na Wikii/Fandomie, jak mogę odzyskać moje konto?
O: Napisz do nas na kontakt@nonsa.pl albo w inny sposób skontaktuj się z administracją. Poprosimy cię o zweryfikowanie dostępu do starego konta i zresetujemy hasło.
P: Czy muszę podawać e-mail podczas rejestracji?
O: Tak, jest to wymagane w celu ochrony przed spamem. Podanie adresu e-mail umożliwia też późniejsze zresetowanie hasła do konta, jeśli go zapomnisz.
P: Jak można zmienić nazwę użytkownika?
O: Skontaktuj się z administracją i podaj powód, dla którego chcesz zmienić nazwę konta. Narzędzie do zmiany nazw to nie zabawka i z reguły nie zmieniamy nazw kont bez wyraźnego powodu.
P: Jak mogę odzyskać utracone konto lub scalić konta?
O: Opisz nam swój problem, pomożemy. Mamy w swoim arsenale sporo narzędzi, nie bój nic, coś poradzimy.
P: Jak mogę zabezpieczyć swoje konto?
O: Wejdź w preferencje i upewnij się, że masz ustawiony poprawny adres email, do którego masz dostęp. Jest on niezbędny do odzyskania hasła w razie jego zapomnienia. Możesz też włączyć uwierzytelnienie dwuskładnikowe przy pomocy kodów jednorazowych w aplikacji mobilnej. Znajdziesz tę opcję w preferencjach, zakładka Dane Nonsensopedysty pod hasłem Weryfikacja dwuetapowa.
Moderacja
P: Dlaczego mój artykuł został usunięty?
O: Ponieważ hasło spełniło kryteria usunięcia, zawarte w powodach usuwania haseł. Administrator usuwając najpewniej podał powód, który widnieje w rejestrze stron usuniętych. Czasami zdarzają się przypadki, w których artykuł został przeniesiony w inne miejsce – sprawdź rejestr przeniesień.
P: Co powinienem przeczytać, by mój artykuł nie został usunięty?
O: Najważniejsze – kurs redakcji dla początkujących. Bez tego artykuł zostanie napisany przy braku zachowania naszych standardów. Pomocne wskazówki odnośnie pisania przeczytasz tutaj. Listę tematów, o których nie wolno pisać znajdziesz tutaj.
P: Znalazłem marny artykuł, co robić?
O: Jeśli artykuł powstał przed chwilą i dostrzegłeś go w indeksie ostatnich zmian, możesz śmiało wstawić w jego treść (na początku artykułu) szablon {{EK}}
. W przypadku artykułu, który ma solidnie rozbudowaną historię, gdzie widnieją osoby będące administratorami – zgłoś ten przypadek do usunięcia.
P: Wycofano moją edycję.
O: Lista powodów usuwania haseł odnosi się również do wprowadzanych edycji – jeśli edycja łamie któryś z punktów tam umieszczonych, może zostać wycofana bez ostrzeżenia. Administrator nie ma obowiązku podawania przyczyny usunięcia, jeśli wie, że taka zmiana podpadła pod kryterium z listy.
P: Znalazłem artykuł zdecydowanie gorszy od mojego, który usunęliście.
O: To nie ma znaczenia. Każdy przypadek analizujemy osobno. Jeśli uważasz, że artykuł jest słaby – zgłoś go.
P: Artykuł, do którego wstawiłem {{EK}}
/dopisałem na SDU nadal istnieje.
O: Administrator nie ma obowiązku usuwać wszystkiego, co zostało oznaczone do ekspresowej kasacji. W przypadku zgłoszenia na listę stron do usunięcia głosowanie trwa tydzień od daty zgłoszenia – możliwe, że głosowanie nadal trwa. Jeśli głosowanie się skończyło, najpewniej zadecydowano o zostawieniu artykułu.
P: Zasugerowałem poprawki w dyskusji artykułu, ale jak dotąd nikt niczego nie zmienił.
O: Nonsensopedię może edytować każdy – jeśli zauważyłeś błąd lub masz pomysł na zmianę części artykułu (w przyzwoitym znaczeniu słowa części, nie ponad połowy artykułu), popraw. Nikt się nie obrazi.
Forum
P: Kto może wypowiadać się na forum i zakładać tematy?
O: Każdy. Użytkownicy są zobligowani do wypowiadania się i uczestniczenia w życiu Nonsensopedii poprzez wyrażanie własnego zdania na dany temat. Jeśli zamierzasz założyć temat z pytaniem, przejrzyj najpierw dział pomocy – możliwe, że rozwiązanie nurtującego Cię problemu zostało tam opisane. Jeśli nie, skontaktuj się z administratorem (zdecydowanie najszybsza droga kontaktu, jeśli trafisz na jakiegoś, siedzącego na ostatnich zmianach).
P: Zablokowano mój wątek.
O: Mogą być dwie przyczyny zablokowania – wątek przeszedł od meritum sprawy do wątków pobocznych, niezwiązanych ze sprawą na tyle, by administrator widział jakikolwiek sens w dalszej dyskusji, albo administrator stwierdził, że rozpoczęty wątek w porównaniu z wniesieniem czegoś dobrego przyniesie więcej złego (to samo tyczy się usuwania wątków podpadających pod zasady). Prześledź rejestr zabezpieczeń, by rozwiać wątpliwości.
Dyskusje
P: Gdzie odpowiadać na wpisy w mojej dyskusji?
O: Zawsze odpowiadaj na wiadomości w dyskusjach nadawców. Na ich końcu powinien być do tych dyskusji link w podpisie.
P: Jak mogę ustawić sobie inny podpis?
O: Poprzez zmianę preferencji w sekcji Podpis. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
P: Mój komentarz w dyskusji został wycofany.
O: Bo łamał naszą opcję, był niemerytoryczny, był atakiem osobistym bądź był zbędny. Jeśli uważasz, że został on wycofany niesłusznie, sprawdź, kto dokonał wycofania i skontaktuj się z nim. W innym przypadku skontaktuj się z administratorem.
P: W mojej dyskusji wstawiono ostrzeżenie/ostrzeżenia. Dlaczego?
O: Użytkownik, który wstawił Ci ostrzeżenie dostrzegł, że coś robisz źle – najlepiej przeczytać, co zostało zawarte w szablonie ostrzeżenia i zastosować się do udzielonej informacji. To, że Ty nie widzisz niczego złego w pewnym działaniu, nie znaczy, że doświadczeni użytkownicy bądź administratorzy nie widzą.
P: Administrator usunął/pociął moją stronę użytkownika.
O: Strona użytkownika nie służy do szerzenia prywaty – czuwamy nad tym, by na tych stronach znajdowały się wyłącznie ważne informacje. Strony z przestrzeni Użytkownik, podobnie jak z innych przestrzeni, podlegają tym samym kryteriom usuwania. To samo tyczy się wycinania z niej niestosownych treści. Nie jesteśmy także serwisem do hostowania obrazków – zdjęcie Twojego kota, psa czy ogródka nie zagości tu długo, jeśli nie znajdzie się nigdzie indziej, niż na Twojej stronie i/lub nie jest zabawne.
Głosowania
P: Mój głos został skreślony! Dlaczego?
O: Najprawdopodobniej nie spełniasz norm bądź nie jesteś uprawniony do głosowania. W głosowaniach, takich jak SDU, ANM czy GNM mogą wziąć udział zarejestrowani użytkownicy, posiadający minimum 100 edycji kreatywnych, a ostatnia kreatywna została wykonana nie dalej, niż 30 dni od rozpoczęcia głosowania. W PUA próg minimalny jest wyższy od tego we wcześniej wymienionych głosowaniach, a w OU mogą głosować tylko administratorzy. Na stronach głosowań ujęto kryteria, jakie musisz spełnić, by móc głosować.
P: Ale ja już mam 100 edycji.
O: Licząc wszystkie edycje. Edycje kreatywne to część wszystkich edycji. Jeśli nie wiesz, ile masz edycji kreatywnych, zajrzyj do licznika. Na stronie, którą ujrzysz, wpisz swoją nazwę użytkownika i zatwierdź. Na samym dole tabelki pojawi się informacja, ile z twoich edycji zalicza się do kreatywnych.
P: W głosowaniu zagłosowała osoba niespełniająca progu/nieposiadająca wystarczających uprawnień.
O: Skreśl głos używając znaczników <del></del>, dodając #: przed głosem nieważnym. Przydatne jest również zmniejszanie głosu poprzez <small></small>.
Uprawnienia
P: Gdzie mogę się zgłosić po automatyczny rewert?
O: Zgłoś się do biurokraty (znajdziesz ich na liście administratorów) poprzez dyskusję. Możesz również wejść na naszego Discorda, gdzie jakiś powinien być.
P: Zabrano mi rollbacka, dlaczego?
O: Byłeś zapewne nieaktywny, bądź doprowadziłeś do wojny na rewerty. Sprawdź w rejestrze uprawnień kto odebrał Ci prawa i poproś o ich przywrócenie.
P: Co muszę zrobić, by zostać administratorem?
O: Na to pytanie nie ma odpowiedzi jednoznacznej – teoretycznie musisz spełniać wymogi zawarte tutaj. Nie znaczy to, że po cudownym przekroczeniu progu możesz wystawić sobie głosowanie w nadziei, że zostaniesz administratorem. Osoba na tym stanowisku musi być odpowiedzialna, mieć bagaż doświadczeń (w postaci edycji) i dojrzała na tyle, by radzić sobie z konfliktami spokojem i opanowaniem, umieć pracować w zespole, a przede wszystkim – być lubiana przez społeczność.