Familiada: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
M (Zabezpieczył „Familiada”: częste wandalizmy ([edytowanie=Dozwolone tylko dla użytkowników automatycznie zatwierdzonych] (wygasa 14:46, 29 lis 2024 (UTC)) [przenoszenie=Dozwolone tylko dla użytkowników automatycznie zatwierdzonych] (wygasa 14:46, 29 lis 2024 (UTC))))
 
(Nie pokazano 43 wersji utworzonych przez 32 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{Youtube|WjaGpNT-Qbw|width=300|Oryginalna melodia – czyli jak zniszczyć dzieciństwo}}
[[Plik:Familiada.jpg|right|thumb|250px|Bardzo znane logo programu]]
[[Plik:Kazik.gif|right|thumb|200px|Ciągnięcie rzepy]]
[[Plik:BeenhakkerStras.jpg|thumb|200px|Prowadzący ten teleturniej]]
[[Plik:Strasburger & Pijanowski.jpg|thumb|200px|Nie ma to jak zaproszenie kolegi [[Koło Fortuny|po fachu]]]]
{{cytat|Witamy Państwa w teleturnieju Familiada. Dziś zagra X a ich przeciwnikami jest Y. Gospodarzem Programu jest Karol Strasburger.|Standardowe powitanie widzów}}
[[Plik:Mazurzy.jpg|thumb|200px|Propsy dla związków zawodowych]]
{{cytat|'''Prowadzący:''' Więcej niż jedno zwierzę to...?<br />'''Zawodniczka 1:''' Owca.<br />'''Zawodniczka 2:''' Lama.|Typowe odpowiedzi w ''Familiadzie''}}


{{cytat|'''Prowadzący:''' Więcej niż jedno zwierzę to…?<br />'''Zawodniczka 1:''' Owca.<br />'''Zawodniczka 2:''' Lama.|Typowe odpowiedzi w ''Familiadzie''}}
{{t||z [[Język angielski|ang]]. ''Family Feud'', ur. [[szablon:17 września|17 września]] [[1994]] r.}}jeden z najstarszych polskich (choć na licencji amerykańskiej) [[teleturniej]]ów świata (ale powstały nieco później niż [[Jeden z dziesięciu]]), emitowany na antenie [[TVP2]] do dnia dzisiejszego i dłużej. Gospodarzem programu jest nieprzerwanie [[Karol Strasburger]]. Główną atrakcją programu jest prowadzący, oraz wielka, czarna tablica na której wyświetlane są trafne odpowiedzi na zadawane pytania, i trzy małe tablice: jedna wyświetla pulę punktową, a dwie pozostałe pokazują stan punktowy obydwu drużyn.

'''Familiada''' jeden z najstarszych polskich (choć na licencji amerykańskiej) [[teleturniej]]ów, emitowany na antenie [[TVP2]] do dzisiaj i dłużej. Gospodarzem programu jest nieprzerwanie [[Karol Strasburger]]. W czołówce programu występuje rzepka, którą próbują wyciągnąć dwie rodziny, nawet pies próbuje się w to wciągnąć. Ciągną ją, aż ją rozerwą. Z rzepki wylatują monety i logo Familiady. Główną atrakcją programu jest prowadzący, oraz wielka, czarna tablica, na której wyświetlane są trafne odpowiedzi na zadawane pytania i trzy małe tablice: jedna wyświetla pulę punktową, a dwie pozostałe pokazują stan punktowy obydwu drużyn.


== Opis teleturnieju ==
== Opis teleturnieju ==
Problem zaczyna się od [[suchar]]a. Następnie [[Karol Strasburger]] prezentuje drużyny (zwane na ogół rodzinami). Każda liczy pięciu graczy, w każdej gracze są ustawieni w kolejności od najbardziej przebojowego do najnudniejszego. Podczas odpowiadania prowadzący czasami zagaduje zawodników i pyta się ich o zawód, hobby i ulubiony dowcip. W każdym etapie para zawodników, po jednym z każdej drużyny, paradnym krokiem podchodzi do pulpitu
[[Plik:BeenhakkerStras.jpg|right|thumb|250px|Prowadzący ten teleturniej]]
[[Plik:Strasburger & Pijanowski.jpg|right|thumb|250px|Nie ma to jak zaproszenie kolegi [[Koło Fortuny|po fachu]]]]


Para zawodników, po jednym z każdej drużyny, paradnym krokiem podchodzi do pulpitu. Uśmiechnięty prowadzący czyta im pytanie. Który z nich pierwszy przyciśnie przycisk i nie da się sprowokować na faux pas Karola, ma prawo jako pierwszy udzielić odpowiedzi. Jeśli odpowie prawidłowo, tablica wyświetli tę odpowiedź. Następnie odpowiada ta druga osoba. Jeśli o dziwo także udzieli prawidłowej odpowiedzi, a odpowiedź ta będzie wyżej punktowana od poprzedniej, drużyna decyduje, czy grać i udzielać odpowiedzi, czy też oddać pytanie.
=== Żenujący żart ===
[[Plik:Familiada_mem.jpg|right|thumb|250px|Mem o familiadzie.]]
Na początku prowadzący opowiada [[Dowcip|suchara]], chcąc udowodnić tym, że ''śmiech to zdrowie''. Oto przykład:


Prowadzący podchodzi do tej drużyny i jak z [[Karabinek AK|kałacha]] „strzela” po kolei w każdego z zawodników tym samym pytaniem, póki dwukrotnie nie usłyszy złej odpowiedzi. Po utracie dwóch szans, przeciwnicy zaczynają ostro polemizować. Po stracie trzeciej szansy, sfrustrowany Strasburger dochodzi pospiesznym krokiem, spluwając. Pytanie kierowane jest do przeciwników. Jeżeli zabłysną niebywałym intelektem i odpowiedzą poprawnie, to punkty, jak [[Sebastian Vettel]] dochodzący pod [[Upojenie alkoholowe|wpływem]] do bolidu, przychodzą na ich konto. A jeśli nie, to do przeciwników. I tak dalej, i tak dalej, aż do samego końca. Drużyna, która przekroczy 300 lub więcej punktów, awansuje do finału, a przegrani dostają na pociechę jedynie zdjęcie, torebkę na kosmetyki i drobną kwotę pieniędzy – pomnożoną przez 3 ze stanu punktowego.
{{cytat|Wchodzi facet do windy a tam schody|Typowy żart na początku programu}}

Później prowadzący mówi o konkursie [[SMS]]-owym. Przedstawiane są ogólne zasady programu. Teraz czas na grę.

=== Wstęp do gry ===
W programie biorą udział dwie drużyny (zwane rodzinami). Każda liczy po 5 zawodników, więc zadawanie pytań im będzie proste. Rodziny przedstawiają się w kolejności od najwyższych do najniższych członków, w czasie autoprezentacji mówiąc o miejscu zamieszkania i swoim hobby: ''Więc jesteś weterynarzem. Na czym to polega ?'' Później tzw. ''głowy rodzin'' podchodzą do pulpitu przy tablicy.

==== Etap pierwszy ====
Para zawodników, po jednym z każdej drużyny, paradnym krokiem podchodzi do pulpitu. Uśmiechnięty prowadzący czyta im pytanie. Która z nich pierwsza przyciśnie przycisk, ma prawo jako pierwsza udzielić odpowiedzi. Jeśli odpowie prawidłowo, tablica wyświetli tę odpowiedź. Następnie, odpowiada ta druga osoba. Jeśli o dziwo także udzieli prawidłowej odpowiedzi, a odpowiedź ta będzie wyżej punktowana od poprzedniej, drużyna zdobywa punkty i przejmuje pytanie. Prowadzący podchodzi do tej drużyny i z [[Karabinek AK|kałacha]] strzela po kolei w każdego z zawodników tym samym pytaniem, póki dwukrotnie nie usłyszy złej odpowiedzi. Po utracie dwóch szans, przeciwnicy zaczynają ostro polemizować. Po stracie trzeciej szansy, sfrustrowany Strasburger dochodzi pospiesznym krokiem, spluwając. Pytanie kierowane jest do przeciwników. Jeżeli zabłysną niebywałym intelektem i odpowiedzą poprawnie, to punkty, jak [[Sebastian Vettel]] dochodzący pod [[Upojenie alkoholowe|wpływem]] do bolidu, przychodzą na ich konto. A jeśli nie, to do przeciwników. I tak dalej, i tak dalej, aż do samego końca. Drużyna, która przekroczy 300 lub więcej punktów, awansuje do finału, a przegrani mają jakieś tam kuferki, zdjęcia, szmatki itp.


==== Finał ====
==== Finał ====
W finale bierze udział dwóch zawodników ze zwycięskiej ekipy. Jeden z nich idzie do tzw. ''kącika muzycznego'', a drugi stoi koło prezentera i czeka, aż ten zada mu pierwsze pytanie. Jest 5 pytań i 15 sekund na odpowiedź. Po zakończeniu, osoba grająca idzie do swojej drużyny, a przychodzi druga, i znów jest 5 takich samych pytań, ale za to na odpowiedź ma 20 sekund. Po odpowiedzeniu odpowiedzią tą samą, co w pierwszej, będzie taki dźwięk ''tyyyn'' i podajemy inną odpowiedź. Wygranie finału następuje wtedy, gdy drużyna zdobędzie 200 punktów lub więcej.
W finale bierze udział dwóch zawodników ze zwycięskiej ekipy. Jeden z nich idzie do tzw. ''kącika muzycznego'', a drugi stoi koło prezentera i czeka, aż ten zada mu pierwsze pytanie. W pierwszej partii jest 5 pytań i 15 sekund na odpowiedź. Po zakończeniu, osoba grająca idzie do swojej drużyny, a przychodzi druga i znów jest 5 takich samych pytań, ale za to na odpowiedź ma 20 sekund. Po udzieleniu identycznej odpowiedzi, co w pierwszej partii, padnie dźwięk ''tyyyn'' i wtedy trzeba podać inną odpowiedź. Wygranie finału następuje wtedy, gdy drużyna zdobędzie 200 punktów. Wtedy Karol zapowiada kolejną potyczkę, zachęca do przesyłania dowcipów i pytań na [[Facebook]]a. Jeśli drużyna zdobędzie 200 punktów przed ostatnim zadaniem, wtedy Karol czyta najwyżej punktowaną odpowiedź na to pytanie, które nie padło w drugiej partii.


=== Nagrody ===
== Galeria ==
<gallery>
W każdym odcinku Familiady są także przyznawane nagrody. Można dostać kuferki, zdjęcie, produkty mleczne, wędliny, pieniądze, a kiedyś nawet telewizory i medale.
Plik:Familiada.jpg|Bardzo znane logo programu
Plik:Kazik.gif|Ciągnięcie rzepy
</gallery>


== Zobacz też ==
== Zobacz też ==
{{Cytaty}}
* [[Nonźródła:Familiada|Opis typowego odcinka programu]]
* [[Nonźródła:Familiada|Opis typowego odcinka programu]]
* [http://w149.wrzuta.pl/audio/7KfJbfWN9XD/main_street_u.s.a_muzyka_z_czolowki_familiady Dżingiel z czołówki przed obróbką...]
* [http://w226.wrzuta.pl/audio/0c8ntILORYb/familiada-_theme ...i po obróbce]
{{Cytaty}}
{{Źródła|[[Nonźródła:Dowcipy z Familiady]]}}


{{TVP}}
{{TVP}}
{{Teleturnieje}}
{{Teleturnieje}}

[[Kategoria:Polskie teleturnieje]]
[[Kategoria:Polskie teleturnieje]]
[[Kategoria:Teleturnieje]]
[[Kategoria:Programy TVP]]

Aktualna wersja na dzień 14:46, 29 sie 2024

Oryginalna melodia – czyli jak zniszczyć dzieciństwo
Prowadzący ten teleturniej
Nie ma to jak zaproszenie kolegi po fachu
Propsy dla związków zawodowych

Prowadzący: Więcej niż jedno zwierzę to…?
Zawodniczka 1: Owca.
Zawodniczka 2: Lama.

Typowe odpowiedzi w Familiadzie

Familiada – jeden z najstarszych polskich (choć na licencji amerykańskiej) teleturniejów, emitowany na antenie TVP2 do dzisiaj i dłużej. Gospodarzem programu jest nieprzerwanie Karol Strasburger. W czołówce programu występuje rzepka, którą próbują wyciągnąć dwie rodziny, nawet pies próbuje się w to wciągnąć. Ciągną ją, aż ją rozerwą. Z rzepki wylatują monety i logo Familiady. Główną atrakcją programu jest prowadzący, oraz wielka, czarna tablica, na której wyświetlane są trafne odpowiedzi na zadawane pytania i trzy małe tablice: jedna wyświetla pulę punktową, a dwie pozostałe pokazują stan punktowy obydwu drużyn.

Opis teleturnieju

Problem zaczyna się od suchara. Następnie Karol Strasburger prezentuje drużyny (zwane na ogół rodzinami). Każda liczy pięciu graczy, w każdej gracze są ustawieni w kolejności od najbardziej przebojowego do najnudniejszego. Podczas odpowiadania prowadzący czasami zagaduje zawodników i pyta się ich o zawód, hobby i ulubiony dowcip. W każdym etapie para zawodników, po jednym z każdej drużyny, paradnym krokiem podchodzi do pulpitu

Para zawodników, po jednym z każdej drużyny, paradnym krokiem podchodzi do pulpitu. Uśmiechnięty prowadzący czyta im pytanie. Który z nich pierwszy przyciśnie przycisk i nie da się sprowokować na faux pas Karola, ma prawo jako pierwszy udzielić odpowiedzi. Jeśli odpowie prawidłowo, tablica wyświetli tę odpowiedź. Następnie odpowiada ta druga osoba. Jeśli o dziwo także udzieli prawidłowej odpowiedzi, a odpowiedź ta będzie wyżej punktowana od poprzedniej, drużyna decyduje, czy grać i udzielać odpowiedzi, czy też oddać pytanie.

Prowadzący podchodzi do tej drużyny i jak z kałacha „strzela” po kolei w każdego z zawodników tym samym pytaniem, póki dwukrotnie nie usłyszy złej odpowiedzi. Po utracie dwóch szans, przeciwnicy zaczynają ostro polemizować. Po stracie trzeciej szansy, sfrustrowany Strasburger dochodzi pospiesznym krokiem, spluwając. Pytanie kierowane jest do przeciwników. Jeżeli zabłysną niebywałym intelektem i odpowiedzą poprawnie, to punkty, jak Sebastian Vettel dochodzący pod wpływem do bolidu, przychodzą na ich konto. A jeśli nie, to do przeciwników. I tak dalej, i tak dalej, aż do samego końca. Drużyna, która przekroczy 300 lub więcej punktów, awansuje do finału, a przegrani dostają na pociechę jedynie zdjęcie, torebkę na kosmetyki i drobną kwotę pieniędzy – pomnożoną przez 3 ze stanu punktowego.

Finał

W finale bierze udział dwóch zawodników ze zwycięskiej ekipy. Jeden z nich idzie do tzw. kącika muzycznego, a drugi stoi koło prezentera i czeka, aż ten zada mu pierwsze pytanie. W pierwszej partii jest 5 pytań i 15 sekund na odpowiedź. Po zakończeniu, osoba grająca idzie do swojej drużyny, a przychodzi druga i znów jest 5 takich samych pytań, ale za to na odpowiedź ma 20 sekund. Po udzieleniu identycznej odpowiedzi, co w pierwszej partii, padnie dźwięk tyyyn i wtedy trzeba podać inną odpowiedź. Wygranie finału następuje wtedy, gdy drużyna zdobędzie 200 punktów. Wtedy Karol zapowiada kolejną potyczkę, zachęca do przesyłania dowcipów i pytań na Facebooka. Jeśli drużyna zdobędzie 200 punktów przed ostatnim zadaniem, wtedy Karol czyta najwyżej punktowaną odpowiedź na to pytanie, które nie padło w drugiej partii.

Galeria

Zobacz też

Noncytaty
Zobacz cytaty: