Solaris Urbino: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(nie dodajemy takich oczywistości)
Linia 93: Linia 93:
* Bardzo łatwo dostać zamykającymi się drzwiami.
* Bardzo łatwo dostać zamykającymi się drzwiami.
* Niektóre egzemplarze są wyposażone w system samozapłonu
* Niektóre egzemplarze są wyposażone w system samozapłonu
* Kierowanie jest tak proste, że nawet blondynki dadzą radę. Brunetki, rude i szatynki też.


{{Ciężarówki}}
{{Ciężarówki}}

Wersja z 22:13, 13 wrz 2014

Plik:Urbino.png
Mały, słodki, ZIELONY jamnik – symbol serii Urbino

Do Budy Solaris!

Kierowcy Budapesztańskiego BKV z Pesztu o Solarisach przybyłych na testy

Mam nadzieję, że nie zgubi silnika w drodze z fabryki

Forumowicze komentujący informację o dostawie nowych autobusów

Szablon:T seria polskich, niskojakościowych podłogowych autobusów, trolejbusów i tramwajów. Produkowane w jakiejś wsi koło Poznania. Obiekt nienawiści uwielbienia niektórych MKM-ów.

Typy

W przysiadzie od strony okien, a przód chciał odlecieć
Plik:Solaris Urbino Kraków.jpeg
Piękne Krakowskie cudo
  • Szablon:T około 9-metrowy wypierdek.
  • Szablon:T krótki, 10-metrowy.
  • Szablon:T też krótki, 12-metrowy.
  • Szablon:T też krótki, z takim czymś na dachu.
  • Szablon:T też krótki, z takim większym czymś na dachu.
  • Szablon:T trochę dłuższy od 12-metrowego. Cechą rozpoznawczą są cztery koła przed ostatnimi drzwiami.
  • Szablon:T trochę dłuższy od 12-metrowego, ale z takim dużym czymś na dachu.
  • Szablon:T 18-metrowy, przegubowy Big Brother.
  • Szablon:T niby zwykła „osiemnastka”, ale z takim czymś na dachu.
  • Szablon:T niby zwykła „osiemnastka”, ale z takim dużym czymś na dachu.
  • Szablon:T też krótki, 12-metrowy, z takimi patykami sterczącymi na dachu; może mieć też takie coś na całym dachu. Cechą rozpoznawczą jest wydawanie odgłosu „cyk-włłłiiiiiii-cyk” przy ruszaniu, a gdy te patyki przechodzą przez skrzyżowanie drutów, które wiją się nad nim, to słychać „bu-buch”, a w kabinie kierowcy – „piiii”.
  • Szablon:T trochę dłuższy od 12-metrowego. Ma takie patykami i takie coś na dachu (jak wyżej).
  • Szablon:T 18-metrowy, przegubowy, z patykami za przegubem (jak wyżej, z tym, że te odgłosy mogą być mniej słyszalne z przodu).
  • Szablon:T koszmarek na torach.
  • Szablon:T lepszy od innych Solarisów, bo ma toaletę i telewizor.

Opanowane miasta

Plik:Solaris 18 lodz.jpg
Łódzki koszmarek – czyż nie szpetny?
Plik:Olsztyn solaris.jpg
Olsztyńska armia dwunastek

Solarisy opanowały już wiele miast, nie tylko w Polsce, należą do nich:

Zalety

Plik:Ciżba.jpg
System zapowiadania przystanków właśnie zapowiedział przystanek
  • klimatyzacja (nie zawsze, ale w niektórych);
  • system zapowiadania przystanków autobusowych (czasami bardziej wkurza pasażerów niż im pomaga);
  • monitoring (co by ktoś nie zniszczył tapicerki z logiem Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji…).

Wady

  • niskopodłogowy (wada, ponieważ ułatwia wsiadanie starszym pasażerom)
  • pisk przy zamykaniu drzwi, ale dotyczy on starszych autobusów z Krakowa, Kielc i Kołobrzegu (nie ma w nich drzwi)
  • niektóre autobusy mają za dobre ogrzewanie

Ciekawostki

  • Jamniki na Solarisach we Wsi Nadwiślańskiej mają te obciachowe, żenujące czerwone czapki.
  • Solaris Urbino jest dowodem, że autobus nie musi być stary aby być gratem.
  • Potrafi też zostawić silnik na jezdni.
  • Często można w nim oberwać obudową klimatyzacji.
  • Solaris jest jak zaawansowany technicznie śmietnik – ma kółka i się otwiera.
  • Bardzo łatwo dostać zamykającymi się drzwiami.
  • Niektóre egzemplarze są wyposażone w system samozapłonu
  • Kierowanie jest tak proste, że nawet blondynki dadzą radę. Brunetki, rude i szatynki też.

Szablon:Ciężarówki

Szablon:Komunikacja Rzeszów