Familiada: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Robot wykonał kosmetyczne poprawki)
(usunięcie filmu który jest niedostępny)
Znacznik: edytor wizualny
 
(Nie pokazano 68 wersji utworzonych przez 43 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{Youtube|WjaGpNT-Qbw|width=300|Oryginalna melodia – czyli jak zniszczyć dzieciństwo}}
[[Plik:Familiada.jpg|right|thumb|250px|Bardzo znane logo programu]]
[[Plik:BeenhakkerStras.jpg|thumb|200px|Prowadzący ten teleturniej]]
{{cytat|Witamy państwa w teleturnieju Familiada.|Można domyśleć, o co tu chodzi}}
[[Plik:Strasburger & Pijanowski.jpg|thumb|200px|Nie ma to jak zaproszenie kolegi [[Koło Fortuny|po fachu]]]]
{{cytat|'''Prowadzący:''' Więcej niż jedno zwierzę to...?<br />'''Zawodniczka 1:''' Owca.<br />'''Zawodniczka 2:''' Lama.|Typowe pytanie w '''Familiadzie'''}}
[[Plik:Mazurzy.jpg|thumb|200px|Propsy dla związków zawodowych]]
{{t|Familiada|po [[Język angielski|ang]]. Family Feud, ur. [[17 września]] [[1994]] r.}}jeden z najstarszych polskich teleturniejów (ale później niż [[Jeden z dziesięciu]]), która jest emitowana do dnia dzisiejszego. Gospodarzem programu jest nieprzerwanie [[Karol Strasburger]].


{{cytat|'''Prowadzący:''' Więcej niż jedno zwierzę to…?<br />'''Zawodniczka 1:''' Owca.<br />'''Zawodniczka 2:''' Lama.|Typowe odpowiedzi w ''Familiadzie''}}
== Opis teleturnieju ==
[[Plik:BeenhakkerStras.jpg|right|thumb|250px|Prowadzący ten teleturniej]]


'''Familiada''' – jeden z najstarszych polskich (choć na licencji amerykańskiej) [[teleturniej]]ów, emitowany na antenie [[TVP2]] do dzisiaj i dłużej. Gospodarzem programu jest nieprzerwanie [[Karol Strasburger]]. W czołówce programu występuje rzepka, którą próbują wyciągnąć dwie rodziny, nawet pies próbuje się w to wciągnąć. Ciągną ją, aż ją rozerwą. Z rzepki wylatują monety i logo Familiady. Główną atrakcją programu jest prowadzący, oraz wielka, czarna tablica, na której wyświetlane są trafne odpowiedzi na zadawane pytania i trzy małe tablice: jedna wyświetla pulę punktową, a dwie pozostałe pokazują stan punktowy obydwu drużyn.
=== Żenujący żart ===
Na początku prowadzący mówi jakiś dowcip lub żart, chcąc udowodnić tym, że ''śmiech to zdrowie''. Oto przykład:


== Opis teleturnieju ==
{{cytat|Wchodzi facet do windy a tam schody|Typowy żart na początku programu}}
Problem zaczyna się od [[suchar]]a. Następnie [[Karol Strasburger]] prezentuje drużyny (zwane na ogół rodzinami). Każda liczy pięciu graczy, w każdej gracze są ustawieni w kolejności od najbardziej przebojowego do najnudniejszego. Podczas odpowiadania prowadzący czasami zagaduje zawodników i pyta się ich o zawód, hobby i ulubiony dowcip. W każdym etapie para zawodników, po jednym z każdej drużyny, paradnym krokiem podchodzi do pulpitu


Para zawodników, po jednym z każdej drużyny, paradnym krokiem podchodzi do pulpitu. Uśmiechnięty prowadzący czyta im pytanie. Który z nich pierwszy przyciśnie przycisk i nie da się sprowokować na faux pas Karola, ma prawo jako pierwszy udzielić odpowiedzi. Jeśli odpowie prawidłowo, tablica wyświetli tę odpowiedź. Następnie odpowiada ta druga osoba. Jeśli o dziwo także udzieli prawidłowej odpowiedzi, a odpowiedź ta będzie wyżej punktowana od poprzedniej, drużyna decyduje, czy grać i udzielać odpowiedzi, czy też oddać pytanie.
Później prowadzący mówi o konkursie SMS-owym. I to tyle.


Prowadzący podchodzi do tej drużyny i jak z [[Karabinek AK|kałacha]] „strzela” po kolei w każdego z zawodników tym samym pytaniem, póki dwukrotnie nie usłyszy złej odpowiedzi. Po utracie dwóch szans, przeciwnicy zaczynają ostro polemizować. Po stracie trzeciej szansy, sfrustrowany Strasburger dochodzi pospiesznym krokiem, spluwając. Pytanie kierowane jest do przeciwników. Jeżeli zabłysną niebywałym intelektem i odpowiedzą poprawnie, to punkty, jak [[Sebastian Vettel]] dochodzący pod [[Upojenie alkoholowe|wpływem]] do bolidu, przychodzą na ich konto. A jeśli nie, to do przeciwników. I tak dalej, i tak dalej, aż do samego końca. Drużyna, która przekroczy 300 lub więcej punktów, awansuje do finału, a przegrani dostają na pociechę jedynie zdjęcie, torebkę na kosmetyki i drobną kwotę pieniędzy – pomnożoną przez 3 ze stanu punktowego.
=== Zasady gry ===
W programie biorą udział dwie drużyny (lub rodziny). Każda liczy po 5 zawodników, więc zadawanie pytań im będzie proste. Następnie rodziny się przedstawiają, a po przedstawieniu mówią o jakieś pasji i o miejscu zamieszkania. Później tzw. ''głowy rodzin'' idą do pulpitu.

==== Etap pierwszy ====
Dwie osoby z każdej drużyny jak głupie dochodzą do pulpitu. Prowadzący czyta pytanie, a po przeczytaniu osoby naciskają, kto zna odpowiedź. Jeśli zna, to tablica pokaże odpowiedź i się ma punkty. Później do jakieś drużyny dochodzi prowadzący i zadaje po kolei innym ludziom, a po utracie 2 szans przeciwnicy dyskutują. Po stracie trzeciej dochodzi pytanie do przeciwników, i jeżeli będzie dobrze, to punkty, jak [[Sebastian Vettel]] dochodzący po pijaku do bolidu, dochodzą do nich. A jeśli nie, to do przeciwników. I tak dalej, i tak dalej do samego końca. Drużyna, która przekroczy 300 lub więcej punktów, awansuje do finału, a przegrani mają jakieś tam kuferki, zdjęcia, jakieś tam szmatki itp.


==== Finał ====
==== Finał ====
W finale bierze udział dwóch zawodników z zwycięskiej ekipy. Jeden idzie do tzw. ''kącika muzycznego'', a jeden stoi koło prezentera i czeka, aż zada mu pierwsze pytanie. Tam jest 5 pytań i 15 sekund. Po zakończeniu osoba idzie do swojej drużyny, później drugi przychodzi i znów jest 5 takich samych pytań, ale za to jest 20 sekund. Po odpowiedzeniu odpowiedzią samą, co w pierwszej, będzie taki dźwięk ''tyyyn'' i odpowiadamy na inną odpowiedź. Wygranie finału następuje wtedy, gdy drużyna zdobędzie 200 punktów lub więcej.
W finale bierze udział dwóch zawodników ze zwycięskiej ekipy. Jeden z nich idzie do tzw. ''kącika muzycznego'', a drugi stoi koło prezentera i czeka, aż ten zada mu pierwsze pytanie. W pierwszej partii jest 5 pytań i 15 sekund na odpowiedź. Po zakończeniu, osoba grająca idzie do swojej drużyny, a przychodzi druga i znów jest 5 takich samych pytań, ale za to na odpowiedź ma 20 sekund. Po udzieleniu identycznej odpowiedzi, co w pierwszej partii, padnie dźwięk ''tyyyn'' i wtedy trzeba podać inną odpowiedź. Wygranie finału następuje wtedy, gdy drużyna zdobędzie 200 punktów. Wtedy Karol zapowiada kolejną potyczkę, zachęca do przesyłania dowcipów i pytań na [[Facebook]]a. Jeśli drużyna zdobędzie 200 punktów przed ostatnim zadaniem, wtedy Karol czyta najwyżej punktowaną odpowiedź na to pytanie, które nie padło w drugiej partii.


=== Nagrody ===
== Galeria ==
<gallery>
W każdym odcinku Familiady są także przyznawane nagrody. Można dostać kuferki, zdjęcie, produkty mleczne, wędliny, pieniądze, a kiedyś nawet telewizory i medale.
Plik:Familiada.jpg|Bardzo znane logo programu
Plik:Kazik.gif|Ciągnięcie rzepy
</gallery>


== Zobacz też ==
== Zobacz też ==
{{Cytaty}}
* [[Nonźródła:Familiada|Opis typowego odcinka programu]]
* [[Nonźródła:Familiada|Opis typowego odcinka programu]]


{{stubmedia}}
{{TVP}}
{{Teleturnieje}}

[[Kategoria:Programy telewizyjne]]
[[Kategoria:Polskie teleturnieje]]
[[Kategoria:Programy TVP]]

Aktualna wersja na dzień 19:06, 3 maj 2022

Oryginalna melodia – czyli jak zniszczyć dzieciństwo
Prowadzący ten teleturniej
Nie ma to jak zaproszenie kolegi po fachu
Propsy dla związków zawodowych

Prowadzący: Więcej niż jedno zwierzę to…?
Zawodniczka 1: Owca.
Zawodniczka 2: Lama.

Typowe odpowiedzi w Familiadzie

Familiada – jeden z najstarszych polskich (choć na licencji amerykańskiej) teleturniejów, emitowany na antenie TVP2 do dzisiaj i dłużej. Gospodarzem programu jest nieprzerwanie Karol Strasburger. W czołówce programu występuje rzepka, którą próbują wyciągnąć dwie rodziny, nawet pies próbuje się w to wciągnąć. Ciągną ją, aż ją rozerwą. Z rzepki wylatują monety i logo Familiady. Główną atrakcją programu jest prowadzący, oraz wielka, czarna tablica, na której wyświetlane są trafne odpowiedzi na zadawane pytania i trzy małe tablice: jedna wyświetla pulę punktową, a dwie pozostałe pokazują stan punktowy obydwu drużyn.

Opis teleturnieju[edytuj • edytuj kod]

Problem zaczyna się od suchara. Następnie Karol Strasburger prezentuje drużyny (zwane na ogół rodzinami). Każda liczy pięciu graczy, w każdej gracze są ustawieni w kolejności od najbardziej przebojowego do najnudniejszego. Podczas odpowiadania prowadzący czasami zagaduje zawodników i pyta się ich o zawód, hobby i ulubiony dowcip. W każdym etapie para zawodników, po jednym z każdej drużyny, paradnym krokiem podchodzi do pulpitu

Para zawodników, po jednym z każdej drużyny, paradnym krokiem podchodzi do pulpitu. Uśmiechnięty prowadzący czyta im pytanie. Który z nich pierwszy przyciśnie przycisk i nie da się sprowokować na faux pas Karola, ma prawo jako pierwszy udzielić odpowiedzi. Jeśli odpowie prawidłowo, tablica wyświetli tę odpowiedź. Następnie odpowiada ta druga osoba. Jeśli o dziwo także udzieli prawidłowej odpowiedzi, a odpowiedź ta będzie wyżej punktowana od poprzedniej, drużyna decyduje, czy grać i udzielać odpowiedzi, czy też oddać pytanie.

Prowadzący podchodzi do tej drużyny i jak z kałacha „strzela” po kolei w każdego z zawodników tym samym pytaniem, póki dwukrotnie nie usłyszy złej odpowiedzi. Po utracie dwóch szans, przeciwnicy zaczynają ostro polemizować. Po stracie trzeciej szansy, sfrustrowany Strasburger dochodzi pospiesznym krokiem, spluwając. Pytanie kierowane jest do przeciwników. Jeżeli zabłysną niebywałym intelektem i odpowiedzą poprawnie, to punkty, jak Sebastian Vettel dochodzący pod wpływem do bolidu, przychodzą na ich konto. A jeśli nie, to do przeciwników. I tak dalej, i tak dalej, aż do samego końca. Drużyna, która przekroczy 300 lub więcej punktów, awansuje do finału, a przegrani dostają na pociechę jedynie zdjęcie, torebkę na kosmetyki i drobną kwotę pieniędzy – pomnożoną przez 3 ze stanu punktowego.

Finał[edytuj • edytuj kod]

W finale bierze udział dwóch zawodników ze zwycięskiej ekipy. Jeden z nich idzie do tzw. kącika muzycznego, a drugi stoi koło prezentera i czeka, aż ten zada mu pierwsze pytanie. W pierwszej partii jest 5 pytań i 15 sekund na odpowiedź. Po zakończeniu, osoba grająca idzie do swojej drużyny, a przychodzi druga i znów jest 5 takich samych pytań, ale za to na odpowiedź ma 20 sekund. Po udzieleniu identycznej odpowiedzi, co w pierwszej partii, padnie dźwięk tyyyn i wtedy trzeba podać inną odpowiedź. Wygranie finału następuje wtedy, gdy drużyna zdobędzie 200 punktów. Wtedy Karol zapowiada kolejną potyczkę, zachęca do przesyłania dowcipów i pytań na Facebooka. Jeśli drużyna zdobędzie 200 punktów przed ostatnim zadaniem, wtedy Karol czyta najwyżej punktowaną odpowiedź na to pytanie, które nie padło w drugiej partii.

Galeria[edytuj • edytuj kod]

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Noncytaty
Zobacz cytaty: