Margonem

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 22:33, 22 sty 2015 autorstwa Pangia (dyskusja • edycje) (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Margaery. Autor wycofanej wersji to 46.20.58.1.)
Czerwony pająk, postrach wszystkich noobów

Jesteś trójkątem, bijesz równoległoboki – witamy w Tibii Margonem!

Napis widniejący nad bramą Margonem

Margonempolska gra komputerowa typu MMORPG, w której trzeba kupować rzeczy do ekwipunku żeby przetrwać. W stylistyce podobna do Tibii. Chodzi w niej o expienie, expienie i jeszcze raz robienie questów. Jedyną alternatywą od nudnego chodzenia po świecie i robienia questów, jest możliwość expienia.

Profesje

  • Woj – bawi się swoim dwuręcznym toporkiem. Podobno najsłabsza profesja. Administracja ciągle go osłabiała, aż z balansu profesji zostało tyle. Czasem uda mu się ogłuszyć przeciwnika, wtedy się cieszy i przez nieuwagę pada. Chociaż ma najwięcej pancerza i życia, biorą go tylko na tytanów (takich dużych przydupasów).
  • Paladyn – postać i silna i rzekomo mądra. Administracja chyba nie wiedziała co robi, bo takie połączenie jest niemożliwe. W wyniku tegoż irracjonalnego połączenia tym napkiem tylko się expi. Ostatnio otrzymali nowe outfity, co wywołało wręcz białą gorączkę wśród noobów, reprezentujących inne profesje. Nie obyło się bez żalu i bólu.
  • Łowca – stoi z łukiem lub kuszą i wali z zatrutych strzał. Używa też kuszy/łuku z płytką, czyli głęboką raną, która objawia się jako kropelka krwi między nogami wroga. Najgorsza profesja ze wszystkich, ponieważ nie wali mocnych ciosów i same N00bki grają nim.
  • Tropiciel – stoi z zagiętym kijem i strzela magicznymi patykami 30 razy pod rząd, aż wrogowi spłonie dupa.
  • Mag – wali starym kijem przeciwnika i pada na hita od wojownika. Jest najlepszą profesją do robienia questów dziennych.
  • Tancerz ostrzy – ma dwa miecze i napieCenzura2.svgla tak szybko, że jest 2 najlepszy ze wszystkich, poza tym w walce z nim wchodzi średnio pół ciosu przez jego uniki. Kozak, a ma ogromne problemy z paladynami. Niedawno(zaraz po paladynach) otrzymali nowe outfity. Powinni się cieszyć. Ale tancki uważają, że te nowe stroje są gorsze od tych nowych kostiumów palków i wojów.

Przedmioty

W Margonem przedmioty dzielimy ze względu na częstotliwość spotykania:

  • Zwykły – noszą go zazwyczaj noobki. Lepsi gracze patrzą tylko na jego wartość w sklepie. Bardzo rzadko znajdzie się w tej kategorii coś dobrego, zazwyczaj tylko się zawiedziesz, po czym wywalisz go/sprzedasz botowi.
  • Unikat – lepszy od zwykłego. Noszą go zazwyczaj zwykli gracze. Posiada parę przeciętnych atrybutów, główny obiekt wymiany w margonemskim domu aukcyjnym w którym zazwyczaj wystawiany jest po horrendalnych cenach. Czasami jest wyrzucany na ziemię żeby nooby się o niego pozabijały. Zabawa lepsza niż w cyrku.
  • Heroiczny – przedmiot noszony przez koksów, noobki zazwyczaj robią w gacie na jego widok. Po jego wyrzuceniu zabawa jest lepsza niż podczas posiedzenia sejmu.
  • Legendarny|tzw. lega – jak w nazwie. Najrzadziej spotykany przedmiot w grze, posiadający niesamowite atrybuty, schodzi po kilka milionów lub 120 złotych na allegro. Wyrzucenie go na ziemie oznacza automatyczną migracje wszystkich noobów na serwerze do tego jednego miejsca gdzie znajduje się item.
  • Artefakt – przedmioty, które posiada sam big boss, czyli twórca gry (Thinker*). Mają zazwyczaj epickie atrybuty, o których każdy zwykły śmiertelnik może pomarzyć. Nigdy nie zostały rzucone na ziemię, gdyż spowodowałoby to zbyt wcześnie czwartą wojnę światową na krzesła. Oczywiście, Bezduszny mógłby je kupić. Legenda głosi, że Thinker zapowiedział, że zostaną dodane do gry. Od tamtej chwili szykuje się już prawdziwa rewolucja.

Przeciwnicy

  • Zwykłe Mobki – potwory dla przeciętniaków i debili, ludzie się dziwią, że z nich nic fajnego nie dropi.
  • Elity – coś dla graczy, którzy stają się koksami.
  • Elita II – mega OvErPoWeR potworki, które zwykle są w grupie, cholernie trudno je zabić i zwykle siedzą na nich gracze 24/7…
  • Herosi – to już jest pro przeciwnik, wszyscy gracze pytają się przez godzinę kiedy przewo, był przewo, jaki loot, itp., itd. Zwykle wali się je w grupkach po 2-3 graczy, są to takie śmieszne potworki że znikają po zabiciu i przez kolejne kilka godzin gracze zwiedzają całe Margonem.
    • Herosi eventowi – spotkać je można tylko podczas jakichś grubszych eventów jak np. Boże Narodzenie, Wielkanoc, Rocznice Światowych Wojen na Krzesła itp. Legi wylootane z tych ziomków schodzą nierzadko po parę g. Niestety nasi niekochani admini coraz częściej tworzą herosów z których lootają tylko mixy, pupile, stroje i inne śmieci. Posiadanie legi z herosa eventowego wzbudza zazdrość wśród dziewięciolatków mówiących, że są pr0.
  • Tytani – to już taki koks, że ludzie zbierają się na niego w grupkach 8-10 max. osób a i tak przeżywa około 1-2 osoby, lecą z nich super looty i respią się kilka dni. Swoimi superdupermegawyCenzura2.svganymi w kosmos skillami potrafi wykosić często cały team graczy.

Herosi

  • Mietek Żul – cały czas siedzi w karczmach chlejąc, jest to świetny wzór gimbusa alkoholika. Nie lootają z niego żadne heroiki i legendy, więc pr0 go omijają. n00by czczą zdjęcie jego skarpet. Jest jednym z dwóch herosów które można bić bez względu na level.
  • Mroczny Patryk – pierwszy poważny heros. N00by schodzą na zawał gdy go zobaczą, ale i tak go nie ubiją, bo no-life odnajdą go w przeciągu dwóch sekund.
  • Karmazynowy mściciel – pochodzący z gumisiów mag. Ciągle paraduje w czerwonej kurtce, co chwila podpalając ją sobie. Choć to mag, więcej z niego mieczy niż różdżek.
  • Złodziej – facet chodzący po domach w Tuzmer. Mimo, że potrafi stać w miejscu, na środku pokoju w kompletnym bezruchu właściciel nigdy go nie przegania. Potrafi stać w miejscu godzinami, dopóki jakiś no-life go nie znajdzie i zabije. Najrzadziej szukany heros, ponieważ ma dużo map respów i nieważne jakbyś się starał i tak da ten pieCenzura2.svgony zwykłak, którego masz od cholery.
  • Zły Przewodnik – prawdopodobnie drugi najczęściej szukany heros, bo respi się blisko Ithan. N00by nieustannie próbują go ubić, ale i tak kończy się to przyjściem no-life. Nic ciekawego. Stoi wymachując 24/7 swoim kijem, dopóki nie dostanie zespołu cieśni nadgarstka. Ostatnio otrzymał nową legendę co spotęgowało szybkość jego szukania.
  • Piekielny Kościej – dowódca wojsk Ithan, którego przeklnęła zjawa. Truposz który jakimś cudem się porusza i nosi ciężką zbroję. Zwykle daje unikaty, które wywołują białą gorączkę wśród noobów.
  • Opętany Paladyn – paladyn który w rzeczywistości jest wojownikiem. Jest bity 24/7 i daje dużo warte looty. pr0 expiąc 4 postać mają pełne eQ z niego. Dostał nową grafikę, która podkreśla, że jest opętany, ale oczywiście fala n00bów shejtowała to posunięcie, ponieważ „jest za duży”.
  • Kochanka nocy – nadal nie wiadomo kogo zdradzała. Jej kochanek zginął na wojnie przez co zaczęła zabijać wszystko co się rusza. Jednymi słowy dostała okresu wpadła w szał. Jest to bez wątpienia najczęściej szukany heros. Hera z niej osiągają wartość 50m. n00by się do niej ślinią.
  • Perski Książe – z niczym nie przypomina księcia. Po prostu stoi. Zwykły łysy dres, który nic nie robi poza trzymaniem dwóch mieczy. Rzadko da coś dobrego, więc mało kto go szuka.
  • Baca Bez Łowiec – jak nazwa wskazuje. Do tej pory nie ustalono po co mu kusza. Zwykły grubas, który zrobi wszystko, żeby dostać owce. n00b oddał by wszystkie 9 żyć żeby dostać jego filcoki ślebody.
  • Obłąkany Łowca Orków – nikt nadzwyczajny. OCenzura2.svgał Eder z haj$u nie zabijając żadnego orka, jak było w umowie. Ma duży miecz, którym powinien spuścić wpiCenzura2.svgol każdemu bez wyjątku, a mimo to jest jednym z słabszych herosów. Dostał nową grafikę chwilę po Opętanym Paladynie. Reakcja była podobna, a wręcz taka sama.
  • Czarująca Atalia – prawdopodobnie była studentka Hogwartu. Wiadomo o niej tyle, że jest ruda. Włosy powiewają jej mimo to, że bez sensu lata na miotle w górę i w dół, i tak aż do tego, aż jakiś pr0 lub no-life jej nie ubiją.
  • Święty Braciszek – najnowszy heros. Najlepszy przyjaciel Mietka Żula. Razem z nim chleje na okrągło, przy okazji tańcząc z durnym uśmieszkiem. Do tej pory nie stwierdzono dlaczego jest święty. Legenda z niego osiąga ceny 2g. Umie przeżyć stojąc tuż za urwigłówką lub innym krwiożerczym stworem. Ważka często wbije mu ogon w dupę.
  • Viviana Nandin – duch. Nic dodać nic ująć. Dorabia sobie jako prostytutka, gdyż pod jej płaszczem, który jest kompletnie odsłonięty na bok widać jedynie bieliznę.
  • Demonis Pan Nicości – jak sama nazwa mówi demon, który jest panem nicości. Jest tego samego wzrostu co Obłąkany Łowca Orków, ale na jego wysokość nikt nie narzekał. Ogon ma przewleknięty przez nogę, więc wystarczy, żeby zrobił krok i sam wyCenzura2.svgoli się ginąc. Ma chCenzura2.svgwą grzywkę, a w ręce trzyma czerwoną kulę. Jeden z dwóch herosów którego biją częściej pr0 niż no-life.
  • Tepeyollotl – ciągle kozaczący kot na sterydach, w niebieskich majtkach. Od czasu do czasu otwiera mordę, po czym słyszy zwrot „Oni to wiedzą kocie”. Tylko pr0 go ubijają. Jest jednym z dwóch herosów którego można bić bez względu na level.

Tytani

  • Dziewicza Orlica – wielki, rudy ptak. Fapuje do niej większość graczy. Padają na niej tylko n00by.
  • Zabójczy Królik – królik, znany również jako kicaj. Nienawidzi graczy za zabijanie jego krewnych w wioskach startowych. Każdy bije go solo.
  • Renegat Baulus – duży przydupas z przepaską na oko, grający na swojej wekierze czy co on tam ma muzykę country. Znany lepiej pod nazwą renio.
  • Piekielny Arcymag – najpopularniejszy tytan w grze. Gracze kochają na nim padać, chociaż ostatnio n00by zaczynają mieć w walce hit. Poza unoszeniem się i rozpCenzura2.svgniem wszystkiego nie robi nic ciekawego.
  • Versus Zoons – wielki goblin gładzący swój miecz. Jak tąpnie to już nie będzie tak wesoło.
  • Łowczyni wspomnień – ruda, co chwilę robi przysiad. Ma duży łuk i jako jedyny łowca w grze potrafi ogłuszyć.
  • Przyzywacz demonów – prawdziwy magik. Ciągle podpala sobie pochodnią strój, a on nie ma ani zadrapania! To właśnie on ma więcej SA niż niejeden łowca. To właśnie on potrafi zabić 10 osób na raz mając 1 hp. Tylko pr0 go ubijaja. Na n00boów nie musi wykorzystywać hita, sami się zabiją.
  • Maddok Magua – wielki pół człowiek pół ryba pół krokodyl. Bez przerwy fapuje. W drugiej ręce trzyma kij. Nie miał babci, bardzo wychudzony. Do zabicia tak samo ciężki jak przyzywacz demonów.
  • Tezcatlipoca – najnowszy tytan w grze o niewymawialnej nazwie. Przypomina hybrydę człowieka wilka i tęczowego misia. Bawi się S\/\/33TaŚnY|\/| S3rDuSzK13m :*****. Obszar kampienia: pr0.

Elity II

W Margonem jest od chCenzura1.svga elit i elit drugich. Wymienimy tu kilka najpopularniejszych z tych drugich:

  • Władca rzek – drugi najpopularniejszy, bo najniższy poziomem. W sumie to poza niedawno dodaną hipsterską legą nie ma w swoim składzie złomu (znanym jako szablon lootów) nic ciekawego, jednak okupacja go trwa tak długo jak okupowanie rozebranej (bez skojarzeń) Polski, a jest na skalę Lidla z przeceną karpia. Nooby zjeżdżają tu niczym na spotkanie rodzinne, a gęstość ich występowania wynosi dwadzieścia na piksel kwadratowy.
  • Razuglag Oklashork o dziwnej nazwie. Nosi sukienkę (choć niektórzy myślą, że to szaty), co wskazuje na jego zamiłowania do pewnej ideologii. Nooby tu są dość mądrzejsze niż te wyżej i często grupują się, po czym po zgodzie na PvP niechcianego lokatora dedają go zamaszyście. Razuglag ma dość przyzwoity szablon lootów.
  • Szczęt alias Gładki - Jedna z najnowszych elit II z pojCenzura2.svgym imieniem. Jedna z nielicznych elit, z których heroik spada częściej niż unikat. Lega z niego jest droższa od cukru najnowszego fiata multipla.
  • Tarmus Wuden - Podobno wilk, chociaż wygląda jak dzieciak bawiący się w wilkołaki. Okupowany przez niewyobrażalną liczbę osób. Dowodzi całym klanem Spencerów wilków. Unikat z niego spada z taką samą prędkością ile wynosi czas jego respu. Nooby są tu tak samo mądre ja te wyżej.
  • Vari Kruger – zwany Wali Grucherem. Dodany niedawno. Występuje na mapce żółtej z blokadą (PvP za zgodą z blokadą przeciw dedaniu), więc kompletny bezsens. Przy jego dodawaniu hybryda pr0 i no-life ryczała, że chcą ustawek na mapkach PvP, więc utworzono z niebitej elity nieopodal elitę drugą na takiej właśnie mapce. Częstotliwość spadania jakichkolwiek lootów jest jednak tak mała, że nawet pr0 siedzą na Varim. Jest tym samym jedyną EII okupowaną zarówno przez plebs, jak i przez królewskich pr0.
  • Tolloki – Atamatu i Utumutu. Kolejni z niemoralną nazwą. Różni ich to, że ten pierwszy jest na mapce żółtej, a drugi na czerwonej (PvP) z blokadą. Utumutu był do niedawna pierwszą elitą drugą na czerwonej mapce. Po otrzymaniu tego zaszczytu przez wspomnianego wcześniej Furruka Kozuga (na którym nikt nie stoi) już tak nie jest. Oba tolloki mają dwie legendy, więc cieszą się zainteresowaniem.
  • Goplana – najpopularniejsza elita II w całej grze. Ma w swoim szablonie lootów trzy legendy, stringi o randze artefakt, pierdyliard heroików oraz pierdyliard do kwadratu unikatów. Jest bita 24/7, a jeszcze częściej zdarzają się ustawki o nią między dziesięcioosobowymi grupami graczy z racji, że mapka jest zamknięta i nikt nie może tu wpaść wyższym levelem i zdedać nieprzyjemną konkurencję.
  • Mazurnik Przybrzeżny – znany z tego, że jest znany. Jedna z pierwszych elit drugich, na których można się napBlad.pngać z przewagą dwustu leveli. Ma mało lootów, jednak legendarny pierścień z niego osiąga niebotyczne sumy i jeszcze więcej. Droga na niego zajmuje ogromnie wiele czasu, a dodatkowo jest nieźle okupowany, więc tylko totalni samobójcy się na niego wybierają.
  • Łowca Czaszek – właściwie jest ich dwóch. Jeden na żółtej, a drugi na czerwonej mapce. Często okupowany, bo ma niemal tyle lootów co Gopcia. Przypomina jakiegoś osobnika. Prawdopodobnie, ze względu na dziwne looty z niego, jest hieną cmentarną (Tomb Raider). Nooby, gdy widzą jego pikselkowy wypływający mózg i nabite na pal czaszki są przerażone. Sikają później po nocach.
  • Miłośnicy – pseudonim artystyczny: miłki. Jest ich trzech. Nie mają powalających lootów, ale...jest ich trzech. Nazywają się miłośnikami łowców, wojowników i magów, jednak wokół nich leżą trupy tych adorowanych. Mamy pewne podejrzenia.
  • Szkielet władcy żywiołów - bardziej popularny od swojego przyjaciela Nieumarłego Krzyżowca. Lootają z niego 2 legendy i w chCenzura2.svgj dużo heroików. Z dwóch butów śmierdzących bardziej niż skarpetki po w-fie można złożyć buty na 89 poziom, które podobno są najlepszym przedmiotem heroicznym na ten poziom, więc kosztują tyle samo co legenda.
  • Morthen - Zapijaczony krasnolud, od którego capi na kilometr. Odbywa się tu więcej pvp niż w domu Roana.
  • Górole – mają śmieszne nazwy (Teściowa Rumcajsa, Wójt Fistuła). Do niedawna byli mało znani, ale po dodaniu do wójta dwóch kozackich leg stały się, biedne, jednymi z głównych ofiar topki. Teściowa ma pałkę (wałek), którym potrafi rozgromić w proch największych magów, a Fistuła, jak na zwykłego górala, wali tyle krytyków pod rząd, że głowa mała. Takie rozszczepienie Czaka Norisa.
  • Burkog Lorulk - Kolejny osobnik z poCenzura2.svgną nazwą, więc wszyscy nazywają go burkiem. Wbrew pozorom jest orkiem, a nie psem. Od czasu do czasu odbędzie się na nim małe pvp, w którym i tak zwycięży osoba, która stoi na nim od roku. Rzadko daje coś ciekawego.
  • Jertek Moxos – moloch (cokolwiek to jest). Ma tylko trzy hera i jedną legę, ale spadają dość często. Czai się w jaskini nieopodal Nithal i tak naprawdę tylko czeka, aż nadarzy się okazja i będzie mógł gwałcić wielkocycne tancerki ostrzy i paladynki.
  • Goons Asterus – czwarta i tym samym ostatnia z jak na razie zamkniętych EII. Jest jedną z najpopularniejszych elit i, tak jak Tollok i Goplanka, jest bity 24/7. Zostały spisane specjalne, goonsowe prawa fizyki. Oto one:
  1. W przyrodzie nie występuje pusty loot z Goonsa,
  2. Szansa na przedmiot legendarny z Goonsa wynosi dokładnie 99.320193131030419189310%.
  3. Looty z Goonsa nigdy nie poruszają się względem żadnego ciała, tj. są zawsze w okienku lootów i torbie.
  4. Looty z Goonsa wpadają do toreb zawsze z prędkością 1000000000 m/s.
  5. Czas bicia Goonsa wynosi średnio 5s, a ilość hitów 40. Średnia prędkość bicia wynosi więc 8 hitów/s. Czasem zdarza się przyśpieszenie, które wynosi ok. 2 hity/s2.
  6. Aby obliczyć częstotliwość bicia Goonsa w ciągu dnia, należy podzielić czas trwania dnia przez czas jego respu, a następnie uzyskany wynik pomnożyć przez ilość osób przebywających w pobliżu z dodatkiem noobów czyhających nieco dalej, po czym odjąć uzyskany wynik od ilości godzin w stu dobach.
  • Elity z Sali Królewskiej – zjawisko znane jako SK. Na mapce tej występuje największa ilość EII w całej grze, a topka przesiaduje tam całą dobę. Najwyższą EII tam jest małpiasta Królowa Pramatka wyglądająca jak utworzona z nowopowstałych radioaktywnych atomów po wybuchu w Czarnobylu z niegdyś odsłoniętymi cycami (przy których fapano), teraz ostro nacenzurowanymi przedmiotem zwanym stanikiem. Jest tam też zmutowany, wywodzący się z Hiroszimy Fursharag pożeracz umysłów , jego kolega Bragarth myśliwy dusz z Nagasaki oraz Ziuggrael strażnik królowej z pasem cnoty obejmującym całe ciało.
  • Borgoros Garamir III - jego ksywa to byk. Ma mnóstwo her i trzy legi, jest najbardziej prawdopodobnym kandydatem do zamknięcia mapki. Jest owłosiony, co wynika z tego, że na jego zaminotaurzonej wyspie cała stal poszła na robienie stalowych pęcherzy broni, więc zabrakło na golarki.
  • Torunia Ankelwald – siedzi w głębokich kryptach pod Thuzal. Ma niezłą legę i wielką obstawę. Jej znakiem charakterystycznym jest to, że można ją wyczuć na kilometr. I to bynajmniej nie są perfumy.
  • Sekta – to nie jest ta sekta z M jak miłość. Ta może pieprznąć ci krytykiem i, nie daj Boże, brakiem lootu. Składa się z wyrzuconego z Konohy Sataniela Skrytobójcy, dziecka w przebraniu na Halloween (Zufulus Smakosz Serc), bawiącego się plastikowymi zabawkami Anala Annaniela Wysysacza marzeń, okutego w stal i prześcieradła Gothardusa kolekcjonera głów, a także z odzianej w poplamioną po miesiączce szatę Bergermony Krwawej Hrabiny, znanej też jako Elżbieta Batory i Sadolii Nadzorczyni hurys, która po godzinach dorabia w klubie go-go. Wszystko to, razem z Demonisem i Przyzywaczem demonów tworzy wielkie siedlisko topki. Dedanie tam następuje średnio sześćdziesiąt trzy razy na sekundę.
  • Rycerz z za małym mieczem – jak nazwa wskazuje, ma za mały miecz. Jest jedną z nielicznych elit, z których heroiki spadają częściej niż unikaty. W sumie to jest elitą III, ale z racji tego, że po dodaniu idiotycznego przemieszczania się EII do pobliskich toi-toiów postanowiono zmienić mu rangę, by sobie wisiał na ścianie wciąż w jednej pozycji. Regularnie gwałcony przez znajdującą się obok wielką pajęczycę, z której zdobyć można kolec potrzebny do wybulenia od rycerza jakiegoś dobrego lootu.
  • Mocny Maddoks – przez jakiś czas najpotężniejsza EII, jednak po przemianach ustrojowych przed nim pojawiło się wielu silniejszych koksów. Pierwsza EII, którą można bić bez ograniczenia 13 lvl'i (normalnie występuje po takiej przewadze boska interwencja, która zabija niehonorowego obywatela). Jak każdy Maddok, ma doświadczenie w tych sprawach.
  • Nymphomenia – segzy driada, jedyna z najpotężniejszych EII, do której nie ma aż tak kretyńskiej drogi. Regularnie molestowana przez napalone no-life. Posiada w swoim składzie lateksowe rękawiczki, maski i olejki eteryczne. Z powodu przedawkowania brokuł całkiem zielona. Na tę chwilę silniejsze od niej są tylko trzy EII o poziomach wynoszących równo 300, ale są zbyt nieruchawe i gnuśne, by cokolwiek ciekawego o nich napisać.

Atrakcje turystyczne

  • Expienie – exp jak exp. Polega na expieniu lub expieniu, ewentualnie expieniu. Nie pozostawiając niedomówień: expienie w Margonem to jak expienie w innych grach mianowanych przenajświętszymi. Lata się więc monotonnie za potworkami, po walce obdzierając je z wszystkiego, zaliczane także ubrania z przykładowo bandytów. Nikt jednakże do dziś nie odnalazł stringów przy nich (są transwestytami, na co wskazuje fakt, że mają przy sobie damskie perfumy i rękawiczki). Jeżeli przydupas okaże się wystarczająco silny, należy zachlać się miksturami posiadającymi w składzie glutaminian sodu i sorbinian potasu – czyli samo zdrowie. Skutkiem ubocznym nadużywania owych mikstur jest brak oddawania moczu i kału. Dzięki temu właściciele Toi-Toi w grze zbankrutowali.
  • Uganianie się za pro koksami – w skrócie: Stanie na EII, szukanie herosów i bicie tytanów (patrz: przeciwnicy). Stanie na EII jest niezwykłą przygodą – na początku czeka się kilka minut na zrespienie potworka, w międzyczasie obrzucając się salwą wyzwisk z noobami-konkurentami, a na końcu niezłapanie tegoż potwora. Gdy po kilku seriach takich irytujących przygód wreszcie losuje właściwą (jak dla ciebie) osobę, bijesz i…brak lootu! To się nazywa przygoda życia! Bicie tytanów zaś jest nieco inne: kilka dni ślęczy się pod respem, by wreszcie dojrzeć tytana. Najczęściej jednak nooby z dobrych klanów biorą je dla siebie, a my lecimy z płonącą od bólu dupą do miasta. Ponoć po ubiciu tytana jest 100% szans na co najmniej unikat. Z powodu błędu pomiaru czasem nie wylatuje nic, wtedy należy polecieć do administracji z płaczem lub wyzwiskami. Ewentualnie z jednym i drugim jednocześnie.
  • Stanie w Ithan – atrakcja zarezerwowana dla MC i noobów. Ci pierwsi użerają się z tymi drugimi i nawet im się to udaje, jednakże w oczach każdego Ithan na zawsze pozostanie miastem rozpusty i ortodoksyjnego spamu.
  • Eventy – coś, na co gracze czekają po kilka miesięcy. Większość atrakcji jest jednak zarezerwowana dla dzieci sł: sklepy z rozmaitymi chowańcami, strojami, pamiątkami i loteria, na której można wylosować pro bonusy są oczywiście za walutę, która spoczywa w portfelu Twojej mamy i czeka na zmienienie w smocze łzy (to znaczy: smocze łzy, na które mamy wybulić prawdziwą kasę). Zawsze przy większych eventach są urokliwe mapki i kilka questów, podczas których jednak nikt nie czyta dialogów. Fabuła każdego eventu musi być zerżnięta ze słynnych powieści/filmów, żeby nooby cieszyły się z kapitalistycznej popkultury wkraczającej do bram Margonem. Nie wiedzą jednakże, że wiąże się z tym również komercja, a więc atrakcje dla dzieci sł. Ostatnio jednak administracja postanowiła powtarzać eventy, co u starych wyjadaczy wywołało wyżywanie się na matce za pomocą kabla. Osoba, która tworzy fabułę eventów postanowiła podczas tego samego być zabawną i dała dwie małpy o nazwach: Konczita i Wurst. Humor całkowicie nieśmieszny, niesmaczny, niestrawny, niemiły i wszystko, co gówniane. Tylko nam wychodzą takie żarty!

Opis graczy

  • Bezduch – przykład osoby,który stał się typem gracza.99% życia gracza polega na lootaniu przedmiotów.Je przez rurkę.
  • No-life – ludzie, którzy siedzą od rana do nocy by zdobyć jakieś zjeCenzura2.svge rzeczy, niekiedy w kilka osób stoją na e2 bądź szukają herosów.
  • Kozaki – nappy, którzy zaczynają do innych bo mają w przyjaciołach, bądź w klanie większe levele. Z reguły te osoby rozmawiają z nimi z litości.
  • Dzieci SŁ – wydają sporo kasy na tę grę, by kupić sobie prywatny outfit lub przedmiot „ulepszony”, często również kupują SŁ by odwiązać legi (przedmioty legendarne). Często również kupują przedmioty lub złoto na Allegro bo myślą, że będą legendą Margonem.
  • Miastowi Mądrale – gracze, którzy poprawiają jakieś dzieciaki i przechwalają się, że znają słowo „zaiste”.
  • Wyższa Półka – do tej grupy zaliczają się Moderatorzy Czatu/Członkowie Karmazynowego Bractwa. Moderatorzy czatu to no-life miastowe które siedzą w Ithan, by karać jakieś bachory, które spamują i oferują sex lub SŁ/konta. Członkowie KB to osoby szlachetne, które robią łaskę jak dadzą ci błogosławieństwo. W większości zadufani w sobie, ignorujący początkujących graczy.
  • Społeczniaki – gracze, którzy próbują oszukać samych siebie. Często zadają pytania w stylu: kto mi podekspi?, czy mugłby mi ktoś podexpić? Mało lubiani, często jednak wykorzystywani przez oszustów (patrz poniżej), którzy oferują im pomoc w „expieniu”. Niestety w 99,9% przypadków kończy się to kradzieżą konta. Siedzi potem takie i rozpacza: konto mi shakowali.
  • Oszuści – do tej grupy należą gracze, którzy kradną konta lub oszukują przy odwiązywaniu leg z dopłatą. Często też nazywa się tak osoby, które kradną przedmioty legendarne w grupie. Najwięcej złodziei jest na świecie Tarhuna. Gracze z tego świata wiedzą o co chodzi.
  • Pro – gracze z poziomem 1000+ używający jakichkolwiek przedmiotów, expiących gdziekolwiek, mający przynajmniej 5 atrybutów na każdym itemku. Potrafią złoić nawet Tytana w pojedynkę używając do tego tylko kija. Potrafią używać różdżek będąc wojami i toporów będąc magami. Otrzymują 20 zaproszeń do Karmazynowego Bractwa dziennie, które lądują w ich koszu. Jeśli należy do jakiegoś klanu, w tydzień wybija go na pierwsze miejsce w rankingu.
  • Handlarze – gracze tej grupy na ogół piszą w Ithan z ofertami handlu, np: „sell hero topur towara!!11!!!111!!11!!!”, bardzo często mają hacka, który sprawia, że bierze tylko Twoją kasę, a swój „topur” zostawia. Boją się Moderatorów czatu, bo mogą dostać muta na: 6h,(takiego przypadku nie zanotowano) 12h (podobnie jak z 6h), 24h (częściej), 48h (bardzo często) lub 72h (w 75% przypadków).
  • Kolekcjonerzy strojów – osoby które dochodzą do klanu ze względu na strój, przeważnie to są gimbusy i dzieci z podstawówki, pytając ich czemu nie chcieli dojść wcześniej, próbują się wykręcić od odpowiedzi. Po dłuższej kłótni, kiedy noobek zrozumie że nie ma szans na dołączenie do klanu zaczyna hejcić klan i wszystkich klanowiczów, dla przykładu „kuCenzura2.svgo jeCenzura2.svgna!!!1!!1 zjCenzura2.svgny out macie!!!11!! nie chce być w tym klanie bo są tam szmatyy!” Po otrzymaniu tej wiadomości 99% takich noobków dodaje Ciebie do wrogów żebyś nie mógł mu odpisać.
  • Wielcy fani – do tej grupy są zaliczane osoby które chcą komuś podlizać, są to najczęściej multikonta które posiadają około 10lvl, dla przykładu 2lvl woj, pani moja jestem twoim największym fanem zrobię dla ciebie wszystko!~!!!!111! jak widać te osoby chcą zabłysnąć w świecie Margonem, niestety bezskutecznie.
  • Pospolite nooby – ich cechy charakterystyczne to: bardzo wysokie ego i bardzo niskie IQ. Bardzo irytujący typ gracza, którego na szczęście łatwo wytępić. Pisze nieortograficznie, obraża innych i szuka kodów. Jeśli zostanie przez kogoś zabity, zwyzywa dedacza od noobów. Gdy ktoś go zdemaskuje i nazwie noobem, noob odpowie mu, że nie jest noobem tylko newbie. Jeśli jest również wtajemniczony w język angielski dołoży również: fuck you!, po czym zdziwi go mute na 12h.
  • Pronooby – z Pro mają tylko tyle wspólnego, że uważają się za takowego(O rymnęło mi się!). Jest minimalnie potężniejszym graczem od zwykłego nooba. Stanowią około 20% całej reszty noobstwa.
  • Rusherzy – jeden z najbardziej upierdliwych rodzajów n00bków w Margonem. Jeśli tylko wejdziesz na jakąś red-mapkę rusher od razu rzuci się na Ciebie jak na mięso. Większość z nich nie ma pojęcia o pvp, więc do dedania innych wykorzystuje znaczną przewagę lvlową. W wojnach większych klanów najczęściej wykorzystywani na mięso armatnie. Potocznie nazywani dedaczami.
  • Lamerzy – najczęściej są to newbie, którzy nie mają pojęcia o grze. Ich eq najczęściej jest złożone głównie ze zwyklaków, ale prawie każdy ma przynajmniej jedno uni, którym się strasznie lansują. Tym jednym, nędznym unikacikiem przechwalają się wśród swoich kolegów, którzy najczęściej również są lamerami. Często mając AŻ dwa unikaty wyzywają na pvp innych graczy, po czym giną z ręki kolesia ze znacznie niższym lvl. Potocznie nazywani lamami lub leszczami.
  • Kamperzy – nie czają się na graczy tylko na biedne elity! Całymi dniami siedzi na elitach bądź eII. Trudno się z nim dogadać gdy siedzi właśnie na elitce. Na pewno ci nie odpisze, bo „w karzdej hwili morze siem zrespic elitka!”
  • Żebracy statyczni – stoi w Ithan najczęściej obok Roana i ciągle krzyczy coś w rodzaju „daj mi cosi”. Niezbyt groźny.
  • Żebracy dynamiczni – zwykle wyewoluował z żebraka statycznego. Po ewolucji właściwej zauważył, że jego dotychczasowe metody nie działają. Teraz upatruje sobie ofiarę i… zaczyna za nią bezczelnie łazić i spamić na privie. W tym przypadku dodanie go do wrogów może nie rozwiązać problemu. Średnio groźny.
  • Żebracy hiperdynamiczni – ostatnia forma ewolucji żebraka. Żebracy margonemscy ewoluują jak pokemony. Zachowuje się podobnie jak żebrak dynamiczny, jednak potrafi znacznie szybciej żebrać. W dodatku zbiera wszystkie znalezione śmieci. Czasem występuje w 2-3 osobowych grupkach, dzięki czemu może spowodować atak furii u innych graczy. W dodatku w grupie mogą wyżebrać więcej itemków. Cholernie groźny gatunek.
  • Nonsensopedyści – Nonsensopedysta jak Nonsensopedysta. Gra w tę grę tylko po to, żeby napisać o niej artykuł.
  • Zboczeńcy – mają najczęściej zboczony nick tak jak np. Wibrująca armatka. Zwykle są to dzieciaczki w wieku 8-10 lat. Uwielbiają chodzić do Domu Schadzek w Eder. Jeśli akurat siedzą w Ithan piszą na czacie coś w rodzaju „seks?” lub „chcecie na seks”. Bardzo irytujący gatunek gracza.

Miasta

  • Ithan – w większości przypadków to tam siedzą miastowi mądrale, a także inne grupy społeczne. Największą popularność mają tam handlarze, pro, którym nie chce się expić, a także Moderatorzy czatu oraz członkowie KB, znanego jako Stowarzyszenia-Którego-Nazwy-Nie-Wolno-Wymawiać (w skrócie SKWNNW).
  • Torneg – tutaj najczęściej jest pusto, chyba, że jakiś koleś razem ze swoją grupą padną na Kotołaku(elita). Nieliczne przypadki handlarzy, którzy nie muszą się bać MC, bo ich zwyczajnie nie ma, pół-pro, którzy idą bawić się z misiami w pobliskim lesie, a także No-life, gdyż w Starych Ruinach może pojawić się Patryk.
  • Karka-han – stolica Margonem, ale i tak nikt tam nie siedzi. Poza tym większość graczy tej gry myśli, że stolica to Ithan. Ostatnio tu był event, który przesądził szalę popularności na Karka-han (na paręnaście dni).
  • Werbin – osada górnicza, obok niej jest las goblinów, który jest expowiskiem obleganym 24/7. Gracze tutaj mają lvle od 7(quest z Wioski Wojaków) do około 50. Zdarzają się wyjątki, czasem pojawi się ktoś z wyższym/niższym lvlem.
  • Eder – miasto zuoczyńców, dziwek, morderców i kultystów, a także dzieci z imieniem „Kim”. Dzieci z wiekiem od 6 do 12 lat lubią tu siedzieć ze względu na Dom Schadzek, w którym siedzą wyżej wymienione dziwki. Sam napis, że zaczynają uprawiać seks, sprawia, że dostają niekontrolowanego ataku publicznej erekcji.
  • Mythar – wioska ta jest bardzo dziwna. Język tej osady to nie jest język Margonem, a przyjemne dla ucha syczenie pewnej rodziny wężowatych. Mimo że rodowici Mytharczycy go prawie nie używają (poza Polassem i słowami/zwrotami: Benassa argo, kenasa, co oznacza „Dzień dobry, obcy.”, chełpią się nim jak nowymi glanami z przeceny w Biedronce. Podobnie jak Eder i Thuzal jest położone w środku krainy Margonem.
  • Thuzal – miasto powstałe na południe od ruin miasta elfów – Tass-zhil. Ludzie rządzą tam, jak wszędzie, ostatnio podzielili się na kibiców Widzewa i ŁKS-u.
  • Nithal – najbardziej rozbudowane miasto. Wokół niego i w nim jest dużo kozackich expowisk, np. Koboldy w grupach po 5,6 mobków. Lekarz kosztuje tam drożej niż prostytutka w Eder. Jeden z generałów planuje atak na Eder, ale mu się nie chce boi się zbirów.
  • Tuzmer – miasto portowe położone na południu Margonem (jak Nithal). Mają tam nawet hobbita, który służy za oficjalną maskotkę. Można kupić tam: czekolady, wina, wódki, czekolady, wódki, wina, wina, czekolady i wódki. Wspominałem o spirytusie sprowadzanym prosto z Rosji? Nie? To jeszcze spirytus.

Znane miejscówki

W Margonem jest prawie tyle expiarek co w Tibii. Najpopularniejsze pożeracze czasu no-liferów to:

  • Koboldy – mieszkają w jaskini w pobliżu Nithal. Mimo iż potwory występują tam w 5-6 osobowych grupkach i tak liczba graczy przewyższa liczbę mobów.
  • Miśki|furbole – zwykłe pluszowe misie występujące w lesie za Torneg, jedzące miodek i wąchające kwiatki. Jako mistrzowie kuchni chętnie spełnią prośbę zmielenia nielubianego kolegi na bułkę tartą. Pozostaje tylko wyciągnąć mięso, patelnię i pobawić się w przeprowadzanie Kuchennych Rewolucji.
  • Grota Morskich Diabłów – nie spotkasz tam morskiego diabła czyli Krakena lub innego morskiego monstrum. Ta nazwa nie ma nic wspólnego z występującymi tam potworami. Spotkasz Henry'ego Kaprawe Oko popijającego rum ze swoimi ziomkami.
  • Las Goblinów – w tym przypadku nazwa mówi prawdę, całą prawdę i tylko prawdę. Jest to las w którym mieszkają gobliny. Z goblinów lootają unikaty wywołujące białą gorączkę u noobków expiących tutaj.
  • Wioska Zulusów – miejsce gdzie mieszkają ludki o tak schizowych nazwach jak np. Zulu Mulu czy Dida Gula. Największe siedlisko „krwawych pekaczy”.
  • Wioska Mulusów – w zasadzie niczym nie różni się od tej wyżej, poza tym, że na mapie nie ma pvp,a tym samym „krwawych pekaczy”. Długo się tu idzie, więc nooby i tak chodzą do wioski zulusów, a potem narzekają, że ktoś ich dednął. Mulusy są mądrzejsze od zulusów, więc w swojej wiosce mają więzienie, którego strzeże wielka armia Fula Mula i innych. Gracze chcąc z niego uciec, grupują się, ale najczęściej nie mają miks więc i tak padają. Po północy uwalnia ich anonim z Torneg i chwalą się w Ithan, że uciekli z więzienia.
  • Wioska Ghuli – mieszkają tu ghule, z którymi związany jest ciekawy quest. Tak naprawdę trudno to nazwać wioską, bo nikt nigdy nie widział tu domków ani nawet namiotów. Pośrodku tego miejsca jest wielki starożytny grobowiec, który również jest popularną siedzibą rzeźników czających się na noobów. Dużo tu no-lifeów, bo często respi tu się Patryk.
  • Wioska Gnolli – mieszkają tu gnolle – istoty z gatunku psowatych. Tutaj również możesz spotkać wielu zabujcuff. Respi się tu pewna elita o imieniu Tarrol Agze, która z ogromną chęcią swą halabardą zmieni twój mózg w wyciekającą miazgę. Ostatni dodano tu dwie nowe elity II, które spowodowały zjazd pr0 no-lifeów i noobów, którzy w Wiosce pszczelarzy pytają „jak wejść na tom nowom e2?.
  • Maddoki – dziwne stworzenia przypominające hybrydę ryby, człowieka, krokodyla i gówna. Obszar polowań pr0.
  • Zapomniana Twierdza – dobrze myślisz! To jest twierdza, ale wcale nie jest zapomniana. Zna ją większość no-liferów i pr0. Spotkasz tu osiedlowe dresy chcące się na tobie wyżyć.
  • Zburzona Twierdza – nie przypomina to zbytnio twierdzy, nawet niezburzonej. Bardziej przypomina parę domków zdewastowanych po Marszu Niepodległości. Chodzą tu kolesie expiący na orkach i tropiciele herosów, gdyż w okolicy kręci się przewodnik.
  • Mahoptekowie – jak to w tej grze bywa, kompletna podróba. Tym razem Azteków. Najtrudniejsze (bo stworzone jako ostatnie poziomowo) expowisko i wszystko inne. Występują tu elity II, tytan, heros, zwykłe moby i takie tajemnicze nazwy jak Niecka Xiux Atl, Altepetl Mahoptekan, Quetzalcoatl i wiele innych. El Dorado dla nołlajferów. Niestety, w większości okupowane przez tzw. topkę.
  • Sekta – coś jak to wyżej. Z tą różnicą, że tu EII są niemal obok siebie, a ponadto zauważyć można heretyków i jakieś tajemnicze symbole. Nooby uciekają z krzykiem, gdy tylko się tu znajdą.

Oszustwa

Niby kult Thinkera i strach przed moderatorami taki wielki, ale o dziwo świat Margonem roi się od krętaczy. Najpopularniejsze z oszustw spotykanych w pikselowej krainie margonemskiej to:

Dzielenie konta

Konta większości margonemczyków są aktywne 24/7. Są tacy którym się chce tyle siedzieć, ale jak łatwo się domyślić na dłuższą metę nikt tak nie pociągnie. Gdy jeden gracz odsiedzi swoje 8 godzin(albo więcej, zależnie od ilości współgraczy konta) przychodzi kolej na drugiego kumpla. 90% margonemczyków dzieli swoje konto, najczęściej z kolegą z podwórka. Dzielenie konta to częsta przyczyna utraty hasła do konta. Oto najpopularniejsze sposoby dzielenia:

  • Dzielenie koleżeńskie – dzielisz konto ze swoim kolegą z sąsiedztwa. Małe ryzyko oszustwa. Ryzyko, że kolega okaże się debilem do kwadratu, straci PH, nabije list gończy, bezsensownie wyda SŁ. Plus jest taki, że gdy naważy piwa, możesz mu spuścić Wpierdol. Najczęściej stosowana metoda dzielenia.
  • Dzielenie rodzinne – w przeciwieństwie do tibijskiego dzielenia rodzinnego, w tym dzieleniu udział biorą tylko synowie. Najczęściej jest to starszy i młodszy brat. Młodszy brat ma prawo tylko do expienia, rzadziej do stania na elitach i pisania na czacie. Natomiast starszy brat ma pełnię praw: expi, stoi na elitach, eII, herosach i tytanach, uczestniczy w wojnach klanowych. Praktycznie zerowa szansa na oszukanie, ale młodszy brat może zrobić coś podobnego jak w przypadku dzielenia koleżeńskiego.
  • Dzielenie szkolne – w dzieleniu bierze udział większość klasy. Czasem nawet wychowawca. Na godzinie wychowawczej lub informatyce koledzy chwalą się kto zdobył(znalazł lub też wyżebrał) lepszy item. Jeśli któryś z kolegów stracił wartościowy item prawdopodobnie dostanie wpierdol od kolegów i naganę od wychowawcy
  • Dzielenie internetowe – polega na podaniu passów przypadkowemu graczowi napotkanemu np. w Ithan. Ryzyko oszustwa wynosi prawie 100%. Często wykorzystywany sposób prze H4XORÓW do zajumania konta.

Kradzieże kont

Kolejne często spotykane oszustwo. Nie każdemu graczowi chce się uganiać całymi dniami za expem i eq. Niektórzy wolą konta po prostu ukraść innym. Tacy gracze stosują rozmaite sposoby, oto one:

  • Kradzież banalna – zwykłe poproszenie o login i hasło. Bardzo skuteczne na n00bów. W środowiskach zaawansowanych hakerów ten sposób jest uważany za lamerski.
  • Kradzież banalna II – często używane gdy jesteś u kolegi lub na informatyce. Po prostu patrzysz na klawiaturę gdy kolega wpisuje hasło. Niestety podczas „krzywienia” oczu możesz dostać zeza, oczopląsu czy innego dziadostwa.
  • Kradzież pospolita – Nieco bardziej zaawansowana od poprzedniej. Wysyłasz do jakiegoś lamera wiadomość, że został wylosowany na moderatora, ale aby aktywować funkcje moderatora musi podać ci swoje passy. Każdy inteligentny gracz(rzadkość) powyżej 12 roku życia(niezwykła rzadkość) wie, że za taką wiadomością kryje się zwykły oszust.
  • Kradzież profesjonalna – polega na stworzeniu strony internetowej łudząco podobnej do strony głównej margonem. Ta strona ma napisane w nowościach, że wystarczy się zalogować i dostaniesz darmowe SŁ. Wpisujesz hasło, login, nic nie działa. Postaniawiasz się zalogować na „normalną” stronę margonem. Logujesz się i BĘC! Konto nie chce się zalogować, jesteś goły i wesoły!

Multikonta

Niektórzy nie chcą grać na jednym koncie, więc tworzą ich sporo. W Margonem nie można mieć kilku kont. Ten sposób jest wykorzystywany przez handlarzy kontami do skuteczniejszego zarabiania.

Handel kontami

„Gra nie ma być źródłem zarobku” – tak twierdzą admini. Ale przecież gracze potrzebują trochę kasy. Ten sposób jest często łączony z kradzieżami kont. Polega to na tym, że najpierw kradniesz komuś konto a potem opychasz na alledrogo. Niestety konta z margo nie są aż tak drogie jak te w Tibii, więc lepiej jest kraść i następnie sprzedawać te ze świata tibijskiego.

Klany

Jedną z trzech rzeczy najbardziej rozpoznawalnych(obok dużej ilości noobów i podobieństwa do Tibii) w Margonem są klany. Jak stworzyć klan? Wbrew pozorom nie jest to takie proste: potrzebujesz aż 1m złota! Dzięki systemowi klanów możesz stworzyć własne stado/armię/grupę/bandę/sektę(niepotrzebne skreślić). Rozróżniamy kilka rodzajów klanów:

  • Dominatorzy – rządzące klany. Nie rozmawiają z członkami klanów poniżej TOP20. Członkowie tych gildii są najczęściej obsypani legami, herami i hajsem. To oni najczęściej poskramiają najpotężniejszych graczy. Nikt ich nie lubi.
  • Opozycjoniści – nie podoba im się tyrania dominujących, więc chcą przegonić ich od koryta przez co ciągle są między nimi wojny. Niestety zwykle przegrywają. Również nie lubią gadać z byle lamami.
  • Rzeźnicy – klany stworzone tylko po to by zabijać, zabijać i jeszcze raz mordować.
  • Neutralni – większość klanów. Nie walczą z nikim, żeby nie robić większego burdelu. Starają się żyć w spokoju i harmonii z kolorowym otoczeniem pikseli. Niestety ciągle obrywają od Dominatorów i Opozycji
  • Masówki – klany stworzone po to żeby były. Zapraszają graczy tyle ile się tylko da. Dla nich najważniejsza jest ilość a nie jakość. Tak jak dla przeciętnego użytkownika Nk. Oni też stanowią większość klanów
  • Neonaziści Neoklany – ich członkami są Dzieci Neostrady. Neokidy też przecież chcą rządzić! Z wielką przyjemnością tępieni, mordowani, rozgniatani i przybijani do ściany przez Dominujących.
  • Milionerzy – w tym klanie znajdują się tylko i wyłącznie dzieci SŁ. Mają 3 zakładki w depozycie klanowym, klan ulepszony na maksa, strój klanowy i inne pierdoły. Co tydzień zmieniają strój klanowy. Jeżeli ktoś nie wpłaci jednego dnia 100SŁ automatycznie zostaje wyrzucony bez możliwości powrotu. Jeżeli mają wykupione wszystkie usługi i ponad milion SŁ w skarbcu, a admini nie godzą się wprowadzić im czegoś na wyłączność usuwają klan i zakładają nowy, przywracając to samo co mieli wcześniej. Najczęściej mają po 3 klany na każdym świecie.

Światy (serwery)

W Margonem jest bardzo wiele światów (serwerów), na których grają ludzie. Najpopural… Najpopluar… Najpolpuar… Jakieś tam typy serwerów:

  • Classic – pierwszy świat w Margonem, na którym niegdyś grał wielki T. Mimo to nie jest najpolpu… najpopural… najploprl… Najbardziej zaludniony świat, chociaż w razie eventów właśnie tam pojawiają się jako pierwsze.
  • Gefion – aktualnie najwięcej ludzi tam gra, z powodu nie wiadomo czego. Nie wiadomo, dlaczego tak naprawdę tyle noobów graczy tam marnuje swój cenny czas (przecież w tym czasie można by wbić kolejny lvl w Tibii!)
  • Hutena – nazwa trochę kojarzy się z hutą lub hunceniem, co mi się kojarzy z Grą Półsłówek. Gra tam ok. 50 tysięcy ludzi, co i tak nie jest nawet średnim wynikiem. Spotkać tu można pewnego bożka Margonem – Zahhaka. Ale o nim kiedy indziej.
  • Jaruna – prawie jak Jarosław Kaczyński, najwyraźniej w tym tą grę gra sporo lewicowców (52 tysiące). Nie jest to jednak dobry wynik.
  • Katahha – nie wiem, jak Wam ale mi się kojarzy z kataną. Aktualnie gra tam 44 tysiące postaci (pewnie reszta popełniła origami harakiri), choć jest tutaj największe obciążenie serwera.
  • Lelwani – nazwa kojarzy się z… niczym… Gra tam ok. 47 tysięcy botów.
  • Majuna – pierwszy nienormalny świat! Serwer ten jest baaaaardzo zapełniony noobami, którzy nie umieją grać, gdyż nie ma tutaj pvp i można się zabijać tylko za zgodą drugiego gracza.
  • Perkun – drugi nienormalny świat, proporcjonalnie odwrotny do Majuny. Prawie wszędzie można się tutaj lać, a mapki oznaczone kolorem czerwonym mogą być zdobywane przez klany, dzięki czemu nikt nie może tam wtedy expić, za groźbą wysłania do najbliższego miasta.
  • Tarhuna – znowu nuda, powrót do normalnego świata itp…
  • Telawel – dokładnie to samo, co wyżej z przeogromną różnicą liczby postaci wynoszącą 100.
  • Zemyna – ponownie cytat z poprzednich dwóch światów.
  • Zorza – to samo, co wcześniej z tą różnicą, że grają tutaj pewnie Norwegowie z uwagi na nazwę świata.
  • Berufs – nie! Tym razem nie jest to kolejny zwykły świat! Grają tutaj w większości SuperH4x0rXtr3M3, gdyż ded kończy się powrotem postaci na 1lvl i usunięciem całego ekwipunku a także pieniędzy postaci.
  • Brutal – nieco podobny do Perkuna, ale nie można zdobywać mapek, lecz od 20 lvla każdy z każdym się napiernicza ile wlezie i jeszcze dostają za to Expa i hajs. Moglibyśmy iść poekspić przypuszczać, że jest to światek wolny od noobków(o nich wyżej).
  • Nerthus – jedyny świat role-play, do założenia tam postaci trzeba parę pierdół w tym oczywiście SŁ i fejmowe 25 repa, które ze względu na pierdolamento związane z dziwnymi zasadami na forum trudno zdobyć. Nerthus to taka polska Gra o Tron, gra się tam kręci głównie wokół intryg, zdrad, seksu, spisków, ostatnio też wybuchają tam jakieś rebelie przeciwko miejscowej władzy.
  • Pandora – świat mający parę ciekawych bonusów jak np. zwiększony exp. Tak naprawdę ten świat to istna puszka Pandory(stąd nazwa)! Kolejny nie-do-końca darmowy świat. Aby się tam dostać musisz posiadać 20 SŁ. Niby nie tak dużo, ale wyczerpanie też nie jest darmowe. Przez ten fakt gra tutaj garstka osób: głownie Dzieci SŁ. Dzięki temu światowi ilość zrabowanej gotówki rodzicom wzrosła trzykrotnie.

Ponadto znajdują się tutaj 32 światy prywatne, ale piszący tą część artykułu się nie chce nigdy na nich nie grał i nie wie, jak wygląda tam gra.

Uzależnienie

Margonem ma prawie tak bardzo uzależniający wpływ jak Tibia. Możesz czuć się uzależniony, jeśli:

  • Panicznie boisz się białych króliczków.
  • Próbujesz sprzedać pajęczynę, patyka lub inne śmieci w spożywczaku i dziwisz się, że ekspedientka nie chce tego od ciebie odkupić.
  • Boisz się myszy i szczurów – przecież myszwióry mają ponad 200 levele!
  • Gdy jesteś w centrum miasta, pytasz się przechodniów, czy jest moderator.
  • Podczas Świąt Bożego Narodzenia wyruszasz za miasto szukać zielonych, eventowych potworków.
  • Jeśli zauważysz kogoś z pytajnikiem na bluzie, pytasz się go jakie ma dla ciebie zadanie.
  • Myślisz, że heretycy ZAWSZE noszą białe szaty.
  • Jeśli jesteś na wycieczce na pustyni, grzebiesz w każdym napotkanym koszu.
  • Zabijasz wszystkie napotkane pająki, zbierasz ich sierść i udajesz się na rynek, chcąc wcisnąć ją każdemu napotkanemu sprzedawcy.
  • Włazisz na drzewa, bo myślisz, że znajdziesz gwiazdę Supra.
  • Jeśli widzisz kogoś skaczącego, myślisz, że to pewnie błąd gry.
  • Zawsze poruszasz się z takim samym tempem. Nawet, gdy próbujesz biegnąć sprintem.
  • Z kolei wszyscy inni chodzą trochę szybciej, ale zatrzymują się co sekundę.
  • Jeśli się zranisz, zaczynasz szybko spożywać środki halucynogenne.
  • Gdy zobaczysz całującą się parę w parku, dziwisz się, że nie latają nad nimi serduszka.
  • Na koncercie, w momencie gdy zobaczysz piosenkarza podświetlonego czerwonym reflektorem, zaczynasz czym prędzej spylać gdzie pieprz rośnie. On jest poszukiwany listem gończym!