Zadanie z matematyki: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor źródłowy
(Not user friendly)
Znacznik: anulowanie
 
(Nie pokazano 8 wersji utworzonych przez 6 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{cytat|WTF?|Typowy [[uczeń]] po przeczytaniu treści '''zadania z matematyki'''}}
{{cytat|WTF?|Typowy [[uczeń]] po przeczytaniu treści '''zadania z matematyki'''}}
[[Plik:Zadaniezmatmy.jpg|right|thumb|300px|Prawie poprawnie rozwiązane zadanie]]

'''Zadanie z matematyki''' zmora większości uczniów podstawówek, gimnazjów i liceów. Zaczyna się dobrze, a wychodzi jak zawsze.
'''Zadanie z matematyki''' zmora większości uczniów [[Szkoła podstawowa|podstawówek]], [[gimnazjum|gimnazjów]] i [[liceum|liceów]]. Zaczyna się dobrze, a wychodzi jak zawsze.


== Występowanie ==
== Występowanie ==
Zadania z matematyki chodzą zawsze parami:
Zadania z matematyki chodzą zawsze parami:
* w pracach domowych
* w pracach domowych;
* na egzaminach
* na egzaminach;
* po kartkówkach
* po kartkówkach;
* przy tablicy
* przy tablicy;
* w codziennym życiu (wersja nauczycieli; nikt jeszcze nie spotkał się z zadaniem z matematyki w codziennym życiu oprócz szkoły)
* w życiu codziennym (wersja [[nauczyciel]]i, nikt jeszcze nie spotkał się z zadaniem z matematyki w codziennym życiu oprócz [[szkoła|szkoły]]).


== Rodzaje zadań ==
== Rodzaje zadań ==
[[Plik:Scan.png|200px|thumb|Trochę trudniejsze zadanie geometryczne]]
1. '''tekstowe''' – zadanie opisujące sytuację wziętą prosto z życia. Przykład:<br>
=== Tekstowe ===
{{Cytat|Marysia poszła do sklepu. Kupiła dwie bułki i masło. Razem zapłaciła 3,20 zł. Ile będzie wynosić pole powierzchni nośnej noża? Oblicz cenę tłuszczu zawartego w maśle. Zastanów się czy margaryna byłaby wydajniejsza. Zastosuj działanie implikacji stożka wielotrzpieniowego uwzględniając zasadę spójności trilinearnej wiedząc, że:<br> a) nóż był wyprodukowany w ZSRR i był zakupiony w 1987 r. (uwzględnij dewaluację)<br> b) masło ma datę ważności 24/04/1996, a ekspedientka nie boi się kontroli|}}
Zadanie opisujące sytuację wziętą prosto z życia. Przykład:<br />

{{Cytat|Marysia poszła do [[sklep]]u. Kupiła dwie bułki i [[masło]]. Razem zapłaciła 3,20 zł. Ile będzie wynosić pole powierzchni nośnej noża? Oblicz cenę tłuszczu zawartego w maśle. Zastanów się czy margaryna byłaby wydajniejsza. Zastosuj działanie implikacji stożka wielotrzpieniowego uwzględniając zasadę spójności trilinearnej wiedząc, że:<br> a) nóż był wyprodukowany w [[ZSRR]] i był zakupiony w [[1987]] r. (uwzględnij dewaluację)<br> b) masło ma datę ważności 24/04/1996, a ekspedientka nie boi się kontroli|}}
2. '''algbraiczne''' – zupełnie abstrakcyjny ciąg liter i liczb poprzeplatanych różnymi krzaczkami. Przykład:<br>
=== Algebraiczne ===
Mało przyjazny ciąg liter i liczb poprzeplatanych różnymi krzaczkami. Przykład:<br />
<math> \frac{\sum_{n=1}^N x^{\sqrt{Vbaltyku + 32^6 - ab(x^2+y^3)}}-x^{x^{2n}}}{(\ln(x)+2x^{4x+1289})^{\frac{1}{2}}} </math>
<math> \frac{\sum_{n=1}^N x^{\sqrt{Vbaltyku + 32^6 - ab(x^2+y^3)}}-x^{x^{2n}}}{(\ln(x)+2x^{4x+1289})^{\frac{1}{2}}} </math>


=== Geometryczne ===
3. '''geometryczne''' – treść zadania nakazuje <del>wątpliwą</del> zabawę z cyrklem i linijką.
Treść zadania nakazuje <del>wątpliwą</del> zabawę z cyrklem i linijką. Zazwyczaj kończy się zamazaną [[Kartka|kartką]], z której jedyne co da się wywnioskować, to poziom frustracji rozwiązującego zadanie.


== Przebieg ==
== Przebieg ==
* '''Stadium 1''' – uważne przeczytanie treści zadania. Nauczyciele mówią często, że przez nieuważne czytanie uczniowie dostają złe oceny. Prawda jest taka, że zadania są specjalnie zawiłe żeby ciężko się je rozszyfrowywało.
* '''Stadium 2''' – przepisanie zadania. Faza kluczowa, zdarza się, że za samo wypisanie danych dostaje się marnego punkta.
* '''Stadium 3''' – rozpoczęcie zadania, to już wyższa szkoła jazdy. Wymaga chociaż minimalnej wiedzy o tym, czego dotyczy zadanie.
* '''Stadium 4''' – otrzymanie rezultatu. Poprawny wynik zdarza się bardzo rzadko. Zazwyczaj poprawne rozwiązanie jest efektem spisania od [[kujon|mądrego kolegi]] lub z końca książki od matmy. Wynikiem zadania z matematyki jest często [[ocena niedostateczna]].


{{Matematyka}}
[[Plik:Zadaniezmatmy.jpg|right|thumb|300px|Stadium 4]]

'''Stadium 1 - zapoznanie się z zadaniem'''<br>
Zapoznanie zadaniem polega na uważnym przeczytaniu jego treści. Nauczyciele mówią często, że przez nieuważne czytanie uczniowie dostają złe oceny.

'''Stadium 2 - przepisanie zadania'''<br>

'''Stadium 3 - rozpoczęcie zadania'''<br>


[[Kategoria:Matematyka]]
'''Stadium 4 - wynik '''<br>
Poprawny wynik zdarza się bardzo rzadko. Zazwyczaj poprawne rozwiązanie jest efektem spisania od [[kujon|mądrego kolegi]] lub z końca książki od matmy. Wynikiem zadania z matematyki jest często [[ocena niedostateczna]].

Aktualna wersja na dzień 19:00, 17 gru 2020

WTF?

Typowy uczeń po przeczytaniu treści zadania z matematyki
Prawie poprawnie rozwiązane zadanie

Zadanie z matematyki – zmora większości uczniów podstawówek, gimnazjów i liceów. Zaczyna się dobrze, a wychodzi jak zawsze.

Występowanie[edytuj • edytuj kod]

Zadania z matematyki chodzą zawsze parami:

  • w pracach domowych;
  • na egzaminach;
  • po kartkówkach;
  • przy tablicy;
  • w życiu codziennym (wersja nauczycieli, nikt jeszcze nie spotkał się z zadaniem z matematyki w codziennym życiu oprócz szkoły).

Rodzaje zadań[edytuj • edytuj kod]

Trochę trudniejsze zadanie geometryczne

Tekstowe[edytuj • edytuj kod]

Zadanie opisujące sytuację wziętą prosto z życia. Przykład:
Marysia poszła do sklepu. Kupiła dwie bułki i masło. Razem zapłaciła 3,20 zł. Ile będzie wynosić pole powierzchni nośnej noża? Oblicz cenę tłuszczu zawartego w maśle. Zastanów się czy margaryna byłaby wydajniejsza. Zastosuj działanie implikacji stożka wielotrzpieniowego uwzględniając zasadę spójności trilinearnej wiedząc, że:
a) nóż był wyprodukowany w ZSRR i był zakupiony w 1987 r. (uwzględnij dewaluację)
b) masło ma datę ważności 24/04/1996, a ekspedientka nie boi się kontroli

Algebraiczne[edytuj • edytuj kod]

Mało przyjazny ciąg liter i liczb poprzeplatanych różnymi krzaczkami. Przykład:

Geometryczne[edytuj • edytuj kod]

Treść zadania nakazuje wątpliwą zabawę z cyrklem i linijką. Zazwyczaj kończy się zamazaną kartką, z której jedyne co da się wywnioskować, to poziom frustracji rozwiązującego zadanie.

Przebieg[edytuj • edytuj kod]

  • Stadium 1 – uważne przeczytanie treści zadania. Nauczyciele mówią często, że przez nieuważne czytanie uczniowie dostają złe oceny. Prawda jest taka, że zadania są specjalnie zawiłe żeby ciężko się je rozszyfrowywało.
  • Stadium 2 – przepisanie zadania. Faza kluczowa, zdarza się, że za samo wypisanie danych dostaje się marnego punkta.
  • Stadium 3 – rozpoczęcie zadania, to już wyższa szkoła jazdy. Wymaga chociaż minimalnej wiedzy o tym, czego dotyczy zadanie.
  • Stadium 4 – otrzymanie rezultatu. Poprawny wynik zdarza się bardzo rzadko. Zazwyczaj poprawne rozwiązanie jest efektem spisania od mądrego kolegi lub z końca książki od matmy. Wynikiem zadania z matematyki jest często ocena niedostateczna.