Five Nights at Freddy's: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Kuki5050 przeniósł stronę Nonsensopedia:Inkubator/Five Nights at Freddy's do Five Nights at Freddy's) |
M (dr.) Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Nnn.jpg|200px|right|thumb|Bardzo straszna gra]] |
[[Plik:Nnn.jpg|200px|right|thumb|Bardzo straszna gra]] |
||
'''Five Nights at Freddy's''' (pol. ''Freddy i spółka'') – jedna z pięciu gier stworzonych przez Amerykanina Scotta Cawhtona. Akcja dzieje się w zamkniętej na cztery spusty pizzerii z czterema morderczymi miśkami<ref>Wróżka powiedziała, że jest więcej |
'''Five Nights at Freddy's''' (pol. ''Freddy i spółka'') – jedna z pięciu gier stworzonych przez Amerykanina Scotta Cawhtona. Akcja dzieje się w zamkniętej na cztery spusty pizzerii z czterema morderczymi miśkami<ref>Wróżka powiedziała, że jest więcej</ref>. |
||
== Fabuła == |
== Fabuła == |
||
Jest rok 1993. Pracujemy jako stróż nocny, pilnujący restauracji „Freddy Fazbears Pizza”. Nie wiemy, że w tym miejscu dzieją się dziwne rzeczy. Roboty, które pracują w dzień, włączają się w nocy i idą skopać nasze dupsko. Musimy dotrwać do |
Jest rok 1993. Pracujemy jako stróż nocny, pilnujący restauracji „Freddy Fazbears Pizza”. Nie wiemy, że w tym miejscu dzieją się dziwne rzeczy. Roboty, które pracują w dzień, włączają się w nocy i idą skopać nasze dupsko. Musimy dotrwać do szóstej rano. Po pięciu nocach wypierdzielają nas z pracy, a restauracja zostaje zamknięta. |
||
== Postaci == |
== Postaci == |
||
Linia 9: | Linia 9: | ||
* '''Freddy''' – robot o wyglądzie miśka. Podchodzi do nas, gdy wy{{cenzura1}}ią nam korki. Wtedy włącza muzyczkę i po jakimś czasie wszystko gaśnie, i nas zjada. Mamy po tym game over. Drugim sposobem jego ataku jest wejście przez prawe drzwi. Gdy ich nie zdążymy zamknąć, będzie po nas. |
* '''Freddy''' – robot o wyglądzie miśka. Podchodzi do nas, gdy wy{{cenzura1}}ią nam korki. Wtedy włącza muzyczkę i po jakimś czasie wszystko gaśnie, i nas zjada. Mamy po tym game over. Drugim sposobem jego ataku jest wejście przez prawe drzwi. Gdy ich nie zdążymy zamknąć, będzie po nas. |
||
* '''Bonnie''' – kolejny robot-królik, przyjaciel Freddy'ego i spółki. Atakuje nas tylko z lewej strony. Gdy podejdzie do drzwi i zrobi |
* '''Bonnie''' – kolejny robot-królik, przyjaciel Freddy'ego i spółki. Atakuje nas tylko z lewej strony. Gdy podejdzie do drzwi i zrobi tak zwany ''lenny face'', musimy zamknąć drzwi. Jeśli to zignorujemy, będziemy mieli jumpscare. |
||
* '''Chica''' – robot-kurczak. Atakuje tylko z prawej strony, przy drzwiach będzie miała zdziwioną twarz<ref>Ciekawe dlaczego?</ref>. Gdy ją zignorujemy,wejdzie do nas i game over. |
* '''Chica''' – robot-kurczak. Atakuje tylko z prawej strony, przy drzwiach będzie miała zdziwioną twarz<ref>Ciekawe dlaczego?</ref>. Gdy ją zignorujemy,wejdzie do nas i game over. |
||
* '''Foxy''' – zdezelowany robot-lis. Znajduje się w swoim kąciku pirackim. Nie wiadomo co tam robi, ale wiemy, że jest zepsuty. Gdy nie będziemy długo na niego patrzeć, przybiegnie do nas i krzyknie, powodując u naszego bohatera zgon. |
* '''Foxy''' – zdezelowany robot-lis. Znajduje się w swoim kąciku pirackim. Nie wiadomo co tam robi, ale wiemy, że jest zepsuty. Gdy nie będziemy długo na niego patrzeć, przybiegnie do nas i krzyknie, powodując u naszego bohatera zgon. |
||
Linia 16: | Linia 16: | ||
== Prawidłowości FNAFa == |
== Prawidłowości FNAFa == |
||
* Energia – krótko mówiąc, tego musimy pilnować, żeby nie doszło do zera, bo wtedy Freddy do nas przyjdzie i taki będzie nasz koniec. |
* Energia – krótko mówiąc, tego musimy pilnować, żeby nie doszło do zera, bo wtedy Freddy do nas przyjdzie i taki będzie nasz koniec. |
||
* Kamery – jako stróż musimy wgapiać się w te głupie kamery i patrzeć, czy któryś z animatroników się nie < |
* Kamery – jako stróż musimy wgapiać się w te głupie kamery i patrzeć, czy któryś z animatroników się nie <del>masturbuje</del> porusza. |
||
* Czas – w grze jedna godzina to |
* Czas – w grze jedna godzina to jedna, dwie ileś tam minuty, czyli do szóstej rano jest osiem i ileś dziesiątych minuty. |
||
* Easter eggi i halucynacje – UWAGA!!! Nawet nie ważcie się ich wywoływać, same się wywołają i się wystraszycie. Są to |
* Easter eggi i halucynacje – '''UWAGA!!!''' Nawet nie ważcie się ich wywoływać, same się wywołają i się wystraszycie. Są to między innymi: mroczny Bonnie, Golden Freddy, płaczące dziecko i napis ''IT'S ME''. |
||
== Kontynuacje == |
== Kontynuacje == |
||
Oczywiście rzesze < |
Oczywiście rzesze <del>psychofanów</del> fanów tej gry domagało się kontynuacji, więc powstały 4 kolejne gry: |
||
*''[[Five Nights at Freddy's 2|Freddy i spółka 2]]'' |
*''[[Five Nights at Freddy's 2|Freddy i spółka 2]]'' |
||
*''[[Five Nights at Freddy's 3|Springtrap i spółka]]'' |
*''[[Five Nights at Freddy's 3|Springtrap i spółka]]'' |
Wersja z 20:13, 16 lip 2017
Five Nights at Freddy's (pol. Freddy i spółka) – jedna z pięciu gier stworzonych przez Amerykanina Scotta Cawhtona. Akcja dzieje się w zamkniętej na cztery spusty pizzerii z czterema morderczymi miśkami[1].
Fabuła
Jest rok 1993. Pracujemy jako stróż nocny, pilnujący restauracji „Freddy Fazbears Pizza”. Nie wiemy, że w tym miejscu dzieją się dziwne rzeczy. Roboty, które pracują w dzień, włączają się w nocy i idą skopać nasze dupsko. Musimy dotrwać do szóstej rano. Po pięciu nocach wypierdzielają nas z pracy, a restauracja zostaje zamknięta.
Postaci
Jest 5 głównych postaci. Tutaj znajdziesz o nich rozszerzone informacje:
- Freddy – robot o wyglądzie miśka. Podchodzi do nas, gdy wyią nam korki. Wtedy włącza muzyczkę i po jakimś czasie wszystko gaśnie, i nas zjada. Mamy po tym game over. Drugim sposobem jego ataku jest wejście przez prawe drzwi. Gdy ich nie zdążymy zamknąć, będzie po nas.
- Bonnie – kolejny robot-królik, przyjaciel Freddy'ego i spółki. Atakuje nas tylko z lewej strony. Gdy podejdzie do drzwi i zrobi tak zwany lenny face, musimy zamknąć drzwi. Jeśli to zignorujemy, będziemy mieli jumpscare.
- Chica – robot-kurczak. Atakuje tylko z prawej strony, przy drzwiach będzie miała zdziwioną twarz[2]. Gdy ją zignorujemy,wejdzie do nas i game over.
- Foxy – zdezelowany robot-lis. Znajduje się w swoim kąciku pirackim. Nie wiadomo co tam robi, ale wiemy, że jest zepsuty. Gdy nie będziemy długo na niego patrzeć, przybiegnie do nas i krzyknie, powodując u naszego bohatera zgon.
- Golden Freddy – złoty misiek, halucynacja. Sposób na spotkanie tej postaci jest bardzo prosty, ale bardzo rzadki. Na kamerze 2B, gdy zobaczymy wklejoną buźkę wpierli się do nas nawet przy zamkniętych drzwiach i po kilku sekundach nam scrashuje grę.
Prawidłowości FNAFa
- Energia – krótko mówiąc, tego musimy pilnować, żeby nie doszło do zera, bo wtedy Freddy do nas przyjdzie i taki będzie nasz koniec.
- Kamery – jako stróż musimy wgapiać się w te głupie kamery i patrzeć, czy któryś z animatroników się nie
masturbujeporusza. - Czas – w grze jedna godzina to jedna, dwie ileś tam minuty, czyli do szóstej rano jest osiem i ileś dziesiątych minuty.
- Easter eggi i halucynacje – UWAGA!!! Nawet nie ważcie się ich wywoływać, same się wywołają i się wystraszycie. Są to między innymi: mroczny Bonnie, Golden Freddy, płaczące dziecko i napis IT'S ME.
Kontynuacje
Oczywiście rzesze psychofanów fanów tej gry domagało się kontynuacji, więc powstały 4 kolejne gry: