Need for Speed: Payback: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 10: Linia 10:
* '''Teren''' – tragedia w czystej postaci. Nieważne jak bardzo przerobisz swój bolid, w wyścigach terenowych będzie się on ślizgał niczym koń na lodzie. Niestety, jest ich prawie najwiecej w grze<ref>Dosłownie o kilka mniej niż Sprintów</ref>, więc będziesz musiał się trochę namęczyć. Całej sytuacji nie pomagają idiotyczne komentarze Maca.
* '''Teren''' – tragedia w czystej postaci. Nieważne jak bardzo przerobisz swój bolid, w wyścigach terenowych będzie się on ślizgał niczym koń na lodzie. Niestety, jest ich prawie najwiecej w grze<ref>Dosłownie o kilka mniej niż Sprintów</ref>, więc będziesz musiał się trochę namęczyć. Całej sytuacji nie pomagają idiotyczne komentarze Maca.
* '''Ucieczka''' – jedyna szansa na ucieczkę przed policją, bo twórcy postanowili usunąć "niebieskich" z trybu jazdy swobodnej całkowicie. Ucieczki są całkiem niezłe, ale szybko się robią powtarzalne.
* '''Ucieczka''' – jedyna szansa na ucieczkę przed policją, bo twórcy postanowili usunąć "niebieskich" z trybu jazdy swobodnej całkowicie. Ucieczki są całkiem niezłe, ale szybko się robią powtarzalne.

== Ligi uliczne ==
Czyli ekipy rządzące ulicami Fortune Valley. Jest ich aż 10, po 3 dla Sprintu i Terenu i po 2 dla Dragu i Driftu. Każdą rządzi Boss, z którym przyjdzie się nam ścigać, gdy już całkowicie upokorzymy pozostałych członków danej ligi.

* '''Graveyard Shift''' – zwana po polsku ''Cmentarną Załogą'', w tej lidze walczymy głównie przeciwko starym Muscle Carom. Na jej czele stoi La Catrina, której cienkie żarty wpędzą cię do grobu.
* '''Liga 73''' – założona przez Żołnierza 76 z [[Overwatch]]a, jest to pierwsza liga terenowa, z którą się mierzymy. Jej szef jeździ paskudnie różowym Subaru, które wyciąga może z 73 kilometry na godzinę.
* '''Klub Zamieszek''' – to z nią przełamujemy lody z wyścigami typu Drag. Rządzi nią tak zwana ''Starsza Siostra'', która jest konkretnie pi{{cenzura3}}ęta. Uważaj, żeby nie zamieszała ci w głowie.
* '''Shift Lock''' – w polskiej wersji przetłumaczona na – nie żartuję – Zablokowany Drążek. Jest to liga driftowa, rządzi nią Żołnierz Podziemia, który bardzo lubi bawić się drążkami.
* '''Srebrna Szóstka''' – druga z kolei liga specjalizująca się Sprintem. Mimo dosyć cienkich aut, jeżdżą całkiem szybko. Pamiętaj, aby wrzucić szósty bieg.
* '''Grupa Wolne Ember''' – liga specjalizująca się w najbardziej posranych wyścigach terenowych w całej grze. Każdy kierowca z tej ligi to kobieta – ciekawe, czy któraś jest wolna?
* '''Noise Bomb''' – liga powracająca aż z ProStreeta, przetłumaczona dosyć kreatywnie na ''Huk Bomba''. Znowu drifty, znowu dziecinnie proste. Przynajmniej mają bombowe trasy.
* '''Klub jednego procenta''' – trzecia i ostatnia liga Sprintu, wożą się w niej bogate dzieciaki z najdroższymi furami. Rządzi ją Supernova, która jeździ najdroższym autem w grze. Masz jakiś 1% szans na przegranie wyścigu z nią.
* '''Diamentowy Blok''' – wyścigi drag po autostradach z masą aut. Niefajnie, ale przynajmniej szybko się ich pokonuje. Najłatwiej jest po prostu przyblokować przeciwnika własnym autem.
* '''Kompania Ryzykantów''' – ostatnia liga terenowa, uf! Rządzi nią Holtzman, który charakteryzuje się tym, że jest konkretnym ch*jem, i jest dubbingowany przez O.S.T.R.ego. Nawet nie próbuj ścigać się z nim słabym autem – zbyt duże ryzyko.






{{przypisy}}
{{przypisy}}

Wersja z 22:14, 13 gru 2017

Okładka gry.

Need for Speed: Payback (pol. Potrzeba prędkości – Odpłata) – gra gatunku "Ściganka", stworzona przez Ghost i wydana przez €lectronic Art$ w Listopadzie 2017 roku. Jest to dwudziesta pierwsza[1] część tej starej jak świat serii, opowiadająca o losie ścigantów w fikcyjnym mieście Fortune Valley, wzorowanym na Las Vegas i jego okolicach. W grze kierujemy losami trzech postaci; Tylera "Ty" Morgana Freemana, wiecznie wkurzonego ściganta z kompleksem mniejszości, Seana "Mac" Macallistera, czarnego jegomościa wkCenzura1.svgego wszystko i wszystkich[2] i Jessici "Jess" Miller, typowej "twardej babki, która potrafi jeździć". Fabuła opowiada o Familii, organizacji zbijającej kokosy na ustawianiu wyścigów, a mianowicie o walce naszych głównych bohaterów przeciwko niej. Misje fabularne są podzielone na wyścigi, których jest pięć rodzajów: Sprint, Drag, Drift, Teren i Ucieczka; dwoma pierwszymi specjalizuje się Tyler, dwoma kolejnymi Mac, a Jess zajmuje się ostatnim. Twórcy chcieli w ten sposób wprowadzić w grze jakąś odmianę, w praktyce jednak gracze są zmuszani do wygrania absolutnie wszystkich wyścigów w grze, nie będąc w stanie pominąć wyścigów terenowych tych gorzej zrobionych. Ciekawostką jest polski dubbing, występujący po raz pierwszy w historii NFS. Niestety, jak to z dubbingami bywa, jest kompletnie Blad.png.

Wyścigi

Czyli to, robi z ściganek ściganki. Każdy rodzaj wyścigu potrzebuje specjalnego auta, które można wykorzystać tylko w nim.

  • Sprint – najbardziej klasyczny i najlepszy typ wyścigu. Jedziemy w punktu A do punktu B, starając się zostawić przeciwników w tyle. Ewentualnie dostaniemy raz na jakiś czas kilka nudnych okrążeń po torze lub walkę z czasem.
  • Drag – klasyczna bitwa 1 na 1 na krótkim i prostym torze... Gówno prawda! Twórcy postanowili w kategorii Drag dorzucić kilka wyścigów typu Sprint[3], a same Dragi często są kręte jak cholera.
  • Drift – drugi z aż dwóch porządnych trybów gry w Odpłacie, tutaj musimy zdobyć jak najwięcej punktów jeżdżąc bokiem niczym Seba swoim E36 pod Tesco. Zawody te dają dużo frajdy, ale są dziecinnie proste.
  • Teren – tragedia w czystej postaci. Nieważne jak bardzo przerobisz swój bolid, w wyścigach terenowych będzie się on ślizgał niczym koń na lodzie. Niestety, jest ich prawie najwiecej w grze[4], więc będziesz musiał się trochę namęczyć. Całej sytuacji nie pomagają idiotyczne komentarze Maca.
  • Ucieczka – jedyna szansa na ucieczkę przed policją, bo twórcy postanowili usunąć "niebieskich" z trybu jazdy swobodnej całkowicie. Ucieczki są całkiem niezłe, ale szybko się robią powtarzalne.

Ligi uliczne

Czyli ekipy rządzące ulicami Fortune Valley. Jest ich aż 10, po 3 dla Sprintu i Terenu i po 2 dla Dragu i Driftu. Każdą rządzi Boss, z którym przyjdzie się nam ścigać, gdy już całkowicie upokorzymy pozostałych członków danej ligi.

  • Graveyard Shift – zwana po polsku Cmentarną Załogą, w tej lidze walczymy głównie przeciwko starym Muscle Carom. Na jej czele stoi La Catrina, której cienkie żarty wpędzą cię do grobu.
  • Liga 73 – założona przez Żołnierza 76 z Overwatcha, jest to pierwsza liga terenowa, z którą się mierzymy. Jej szef jeździ paskudnie różowym Subaru, które wyciąga może z 73 kilometry na godzinę.
  • Klub Zamieszek – to z nią przełamujemy lody z wyścigami typu Drag. Rządzi nią tak zwana Starsza Siostra, która jest konkretnie piCenzura2.svgęta. Uważaj, żeby nie zamieszała ci w głowie.
  • Shift Lock – w polskiej wersji przetłumaczona na – nie żartuję – Zablokowany Drążek. Jest to liga driftowa, rządzi nią Żołnierz Podziemia, który bardzo lubi bawić się drążkami.
  • Srebrna Szóstka – druga z kolei liga specjalizująca się Sprintem. Mimo dosyć cienkich aut, jeżdżą całkiem szybko. Pamiętaj, aby wrzucić szósty bieg.
  • Grupa Wolne Ember – liga specjalizująca się w najbardziej posranych wyścigach terenowych w całej grze. Każdy kierowca z tej ligi to kobieta – ciekawe, czy któraś jest wolna?
  • Noise Bomb – liga powracająca aż z ProStreeta, przetłumaczona dosyć kreatywnie na Huk Bomba. Znowu drifty, znowu dziecinnie proste. Przynajmniej mają bombowe trasy.
  • Klub jednego procenta – trzecia i ostatnia liga Sprintu, wożą się w niej bogate dzieciaki z najdroższymi furami. Rządzi ją Supernova, która jeździ najdroższym autem w grze. Masz jakiś 1% szans na przegranie wyścigu z nią.
  • Diamentowy Blok – wyścigi drag po autostradach z masą aut. Niefajnie, ale przynajmniej szybko się ich pokonuje. Najłatwiej jest po prostu przyblokować przeciwnika własnym autem.
  • Kompania Ryzykantów – ostatnia liga terenowa, uf! Rządzi nią Holtzman, który charakteryzuje się tym, że jest konkretnym ch*jem, i jest dubbingowany przez O.S.T.R.ego. Nawet nie próbuj ścigać się z nim słabym autem – zbyt duże ryzyko.



Przypisy

  1. dwudziesta trzecia, jeżeli liczymy Nitro i No Limits
  2. Przede wszystkim gracza
  3. Spróbuj precyzyjnie sterować autem stworzonym do jazdy prosto
  4. Dosłownie o kilka mniej niż Sprintów