Potęgowanie: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 51.75.35.138; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Ostrzyciel.)
Znacznik: rewert
(Anulowano wersjAnalnie ę użytkownika Eksekk)
Znacznik: anulowanie
Linia 1: Linia 1:
'''Potęgowanie''' – jest to jedna z najtrudniejszych umiejętności, jakie człowiek potrafi posiąść w podstawówce na [[Matematyka|matematyce]]. Nazwa brzmi naprawdę poważnie i wzbudza słuszny respekt. Motywacją do działania na pewno będzie to, że to dzięki naszym wysiłkom umysłowym coś stanie się potężne (konkretnie jakaś cyferka). Ogólny wzór przedstawia się następująco: <math>x^y</math> Czyli cyferka x staje się potężniejsza przez cyferkę y. Polega to na tym, że mamy y cyferek x, które musimy ze sobą złączyć, a konkretnie [[Mnożenie|pomnożyć]]. Odwołajmy się jednak do prostej sytuacji życiowej, która może spotkać każdego z nas. Zostały nam z wczorajszego dnia 3 [[Ciastko|ciastka]], a zaraz przychodzą goście do naszego [[Dziecko|bąbelka]] i chcemy mieć ich więcej, dlatego możemy je spotęgować: Dane: mamy 3 ciastka, a wiemy, że będzie 3 gości, dlatego zrobimy o tak: <math>3ciastka^{3gosci}</math> Gdy to nam się uda wyjdzie tak, [[Magia|że każdy z 3 gości będzie miał po 9 ciastek]]. Nie jest to kolejne objawienie [[Jezus Chrystus|Jezusa]], ani reforma rządu, tylko zwyczajna matematyka, jakiej nas [[Rada Ministrów|rząd]] i [[Jezus Chrystus|Jezus]] uczą. Więc po co się bawić w [[mnożenie]], albo inne [[Dodawanie|dodawania]], jak można je po prostu spotęgować. ==<math>0^0</math>== Wiele pokoleń [[matematyka|matematyków]] zastanawiało się, ile wynosi <math>0^0</math>. Oto przykłady: * Wielkie Pytanie o [[życie]], [[Wszechświat]] i całą resztę – ile wynosi <math>0^0</math>. Odpowiedź brzmiała 42. * [[Szkoła|Szkoły]] – sądzą, że czegoś takiego nie da się policzyć. * Współcześni matematycy – na podstawie reguły de'l Szpitala (czy jakoś tak) uważają, że może przyjmować dowolną wartość. * Przeciętny [[nauczyciel]] – jeden! {{Matematyka}} [[kategoria:Analiza matematyczna]]
'''Potęgowanie''' – jest to jedna z najtrudniejszych umiejętności, jakie człowiek potrafi posiąść w podstawówce na [[Matematyka|matematyce]].

Nazwa brzmi naprawdę poważnie i wzbudza słuszny respekt. Motywacją do działania na pewno będzie to, że to dzięki naszym wysiłkom umysłowym coś stanie się potężne (konkretnie jakaś cyferka). Ogólny wzór przedstawia się następująco:

<math>x^y</math>

Czyli cyferka x staje się potężniejsza przez cyferkę y. Polega to na tym, że mamy y cyferek x, które musimy ze sobą złączyć, a konkretnie [[Mnożenie|pomnożyć]]. Odwołajmy się jednak do prostej sytuacji życiowej, która może spotkać każdego z nas. Zostały nam z wczorajszego dnia 3 [[Ciastko|ciastka]], a zaraz przychodzą goście do naszego [[Dziecko|bąbelka]] i chcemy mieć ich więcej, dlatego możemy je spotęgować:

Dane:
mamy 3 ciastka, a wiemy, że będzie 3 gości, dlatego zrobimy o tak:

<math>3ciastka^{3gosci}</math>

Gdy to nam się uda wyjdzie tak, [[Magia|że każdy z 3 gości będzie miał po 9 ciastek]]. Nie jest to kolejny cud [[Jezus Chrystus|Jezusa]], ani reforma rządu, tylko zwyczajna matematyka, jakiej nas [[Rada Ministrów|rząd]] i [[Jezus Chrystus|Jezus]] uczą. Więc po co się bawić w [[mnożenie]], albo inne [[Dodawanie|dodawania]], jak można je po prostu spotęgować.
==<math>0^0</math>==
Wiele pokoleń [[matematyka|matematyków]] zastanawiało się, ile wynosi <math>0^0</math>. Oto przykłady:
* Wielkie Pytanie o [[życie]], [[Wszechświat]] i całą resztę – ile wynosi <math>0^0</math>. Odpowiedź brzmiała 42.
* [[Szkoła|Szkoły]] – sądzą, że czegoś takiego nie da się policzyć.
* Współcześni matematycy – na podstawie reguły de'l Szpitala (czy jakoś tak) uważają, że może przyjmować dowolną wartość.
* Przeciętny [[nauczyciel]] – jeden!

{{Matematyka}}

[[kategoria:Analiza matematyczna]]

Wersja z 22:04, 13 lip 2020

Potęgowanie – jest to jedna z najtrudniejszych umiejętności, jakie człowiek potrafi posiąść w podstawówce na matematyce. Nazwa brzmi naprawdę poważnie i wzbudza słuszny respekt. Motywacją do działania na pewno będzie to, że to dzięki naszym wysiłkom umysłowym coś stanie się potężne (konkretnie jakaś cyferka). Ogólny wzór przedstawia się następująco: Czyli cyferka x staje się potężniejsza przez cyferkę y. Polega to na tym, że mamy y cyferek x, które musimy ze sobą złączyć, a konkretnie pomnożyć. Odwołajmy się jednak do prostej sytuacji życiowej, która może spotkać każdego z nas. Zostały nam z wczorajszego dnia 3 ciastka, a zaraz przychodzą goście do naszego bąbelka i chcemy mieć ich więcej, dlatego możemy je spotęgować: Dane: mamy 3 ciastka, a wiemy, że będzie 3 gości, dlatego zrobimy o tak: Gdy to nam się uda wyjdzie tak, że każdy z 3 gości będzie miał po 9 ciastek. Nie jest to kolejne objawienie Jezusa, ani reforma rządu, tylko zwyczajna matematyka, jakiej nas rząd i Jezus uczą. Więc po co się bawić w mnożenie, albo inne dodawania, jak można je po prostu spotęgować. ==== Wiele pokoleń matematyków zastanawiało się, ile wynosi . Oto przykłady: * Wielkie Pytanie o życie, Wszechświat i całą resztę – ile wynosi . Odpowiedź brzmiała 42. * Szkoły – sądzą, że czegoś takiego nie da się policzyć. * Współcześni matematycy – na podstawie reguły de'l Szpitala (czy jakoś tak) uważają, że może przyjmować dowolną wartość. * Przeciętny nauczyciel – jeden!