Need for Speed (seria): Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (-porzucona)
(→‎Objawy uzależnienia: Gwiazdki na aktywnościach)
Znacznik: edytor wizualny
 
(Nie pokazano 157 wersji utworzonych przez 86 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:C3.jpg|thumb|right|200px|Niemal czuć zapach palonej gumy]]
[[Plik:Przyc szyby.jpg|thumb|right|200px|Jeden z najlepszych "wuskuf"]]


[[Plik:C3.jpg|thumb|200px|Niemal czuć zapach palonej gumy]]
[[Plik:Zdjęcie001.jpg|thumb|200px|Jeden z najlepszych „wuskuf”]]
[[Plik:Nfsmem.png|thumb|300px|Logika w Need for Speed]]
{{Youtube|6_MX9Pa0Bc0|width=300|Czyli jednak można przejść Need for Speed bez auta}}


'''Need for Speed''' ([[język polski|pol.]]: Nid for Spid, niewłaściwie: [[Masturbacja|Potrzeba]] za prędkością) – jedna z wyścigowych serii gier polegających na ściganiu się w niebezpiecznych konkurencjach (takich jak [[Drifting|Drift]]), uciekaniu przed psami i ganianiu w lansiarskich „wuzkah” za suczkami (trochę to podchodzi pod zoofilię, ale się nie martwcie).
'''Need for Speed''' ([[język polski|pol.]]: Nid for Spid, niewłaściwie: [[Masturbacja|Potrzeba]] za prędkością) – jedna z wyścigowych serii gier polegających na ściganiu się w niebezpiecznych konkurencjach (takich jak [[Drifting|Drift]]), uciekaniu przed psami i ganianiu w lansiarskich, zbudowanych z amelinium „wuskah” za suczkami (trochę to podchodzi pod zoofilię, ale się nie martwcie). W roku 2012 inteligentni panowie z Criterion Games przejęli na własność markę Need for Speed. Żegnaj NFS'ie. Spoczywaj w pokoju… 8 lat później Criterion ponownie przejął NFS'a, i seria (najprawdopodobniej znowu) trafi na śmietnik po odzyskaniu od [[Ghost Games]].


== Serie Need for Speed'a ==
== Gry z serii Need for Speed ==
* '''Road & Track Presents: The Need for Speed''' – DOS-owska gra, powstała w 1995 r. Na początku to miał być [[Pac-Man]] w 3D, ale im postać nie wyszła (zbytnio przypominała samochodzik) więc zmienili nazwę. Podobno najlepsza wersja NFS'a jaka kiedykolwiek istniała. Auto jest zbudowane z perfidnie widocznych pikseli, a dźwięk to arcydzieło będące doskonałą reintrepetacją utworu „4:33”. Ma policję, ale gracz może tylko przed nią próbować uciec. Jednocześnie pierwszy Need For Speed z widokiem z kokpitu (na kierownicy nie ma rąk, ale wskazówki na prędkościomierzu i obrotomierzu działają). W kolejnym roku powstało wydanie specjalne, w którym gracz może grać za pośrednictwem łączności Internetowej (czego w zwykłej wersji nie było).
* '''Need for Speed 2''' – wersja z 1997 r., pierwsza dostępna na systemie Windows. Ponieważ patrol autostradowy Kalifornii tym razem nie chciał wydać licencji na swoje malowanie pojazdów, Electronic Arts zrezygnował z umieszczania policjantów w tej wersji. Powstała także wersja specjalna, w której jest dodany kręty tor w Meksyku i trzy dodatkowe wózki (zarówno na początek gry, jak i kolejne trzy do odblokowania).
* '''Need for Speed 3: „Hot Pursuit”''' – tytuł polski brzmi „Gorący pościg”, gdyż wprowadzono tam możliwość uciekania przed psami lub bycia nimi i gonienia piratów drogowych. Pierwsze zalążki grafiki <del>AD</del>HD. Pierwszy NFS, do którego można było kiedyś za darmo pobrać z Internetu dodatkowe wózki, ponieważ na „cedekach” zabrakło miejsca. Widok z kokpitu jest nieco bardziej realistyczny niż w dwóch poprzednich NFS-ach – całość kokpitu się ściemnia jadąc w nocy, ale liczniki nie są podświetlane, ponieważ żarówki do tarcz zegarów ledwo dojechały i nie zostały jeszcze zamontowane. Australijczycy dostali wersję z dodatkowymi dwoma szrotami, które można bez trudu przekopiować do innych wydań (tylko na komputerze).
* '''Need for Speed 4: „Road Challenge”''' (lub '''„High Stakes“''') – pierwsza gra na rynku z możliwością tuningowania swoich wozów i lanszenia się w nich. Możliwość odblokowania wózka z [[Tesco]]. Widok z kokpitu został poprawiony – już się trzęsie, a żarówki do kokpitu są sprawne we wszystkich samochodach poza Ferrari F50. Tak jak poprzednio, można było pobrać za darmo wózki prosto z Internetu, Australijczycy dostali cztery dodatkowe złomy, a Japończycy – jeden. Można je bez problemu skopiować (tylko komputer).
* '''Need for Speed 5: „Porsche 2000”''' (lub '''„Porsche Unleashed“''') – przemykamy z prędkością światła przez 50 lat istnienia i działalności [[Porsche]]. Boring jak skur… czybyk. Gratka dla tych co lubią arcadówki typu [[Tetris]]. Po raz pierwszy na kierownicy pojawiają się ręce, których nie było w poprzednich częściach.
* '''Need for Speed 6: „Hot Pursuit 2”''' – 2002r. Kontynuacja Hot Pursuita 98 z nieco większym wyborem samochodów i radiowozów.
* '''Need for Speed 7: „Underground”''' – teraz drodzy parafianie schodzimy do podziemia, gdzie Niggasy szaleją, a białasy wciąż chleją, gdzie kieliszki są pełne a kobiety – <del>niestety</del> – puste.
* '''[[Need for Speed: Underground 2|Need for Speed 8: „Underground 2”]]''' – kontynuacja „Undergrounda” z opcją ''free run'', gdzie możemy uderzać w samochody przejezdnych nie dostając żadnych obrażeń oraz kręcić bączki bez ścierania opon.
* '''[[Need for Speed: Most Wanted|Need for Speed 9: „Most Wanted”]]''' – cechuje go niebywały hiperrealizm: nierzadko goni cię setka radiowozów (które po paru stłuczkach trafiają na złom); pościg można zgubić rozwalając stacje benzynowe oraz reklamy pączków, a stuningowany Golf może wyprzedzić Porsche<ref>Które jest oczywiście gorsze</ref>. Co ciekawe – policja dysponuje niezliczoną ilością zwykłych radiowozów, Pontiaków GTO czy Corvette C6 (zakupionych z NASZYCH podatków!!!), których ścigać może Cię więcej niż 25 naraz.
* '''[[Need for Speed: Carbon|Need for Speed 10: „Carbon”]]''' – kontynuacja Most Wanteda 2005. Stawka jest wysoka, ponieważ rywalizujesz z gangami dzielnicowymi o worek tytułowego [[węgiel|węgla]]. Kto wygra – ten ma większe uznanie wśród górników. Nowością w grze jest Autosculpt, pozwalający przerobić dowolną furę na pług śnieżny (powiększając przedni zderzak), ewentualnie na monster trucka (robiąc to samo z kołami). Cechą Carbona jest podobny<ref>A nawet nieco większy</ref> hiperrealizm, niż w poprzedniej wersji – rozwalając stację benzynową unieruchomimy kilka(dziesiąt) radiowozów, oraz ciężarówki z drewnem<ref>Czego w Most Wantedzie 2005 nie było</ref>, śląc je tym samym na złom. Ponadto, powróciły drifty (tyle, że wyścigów typu drag – nudnego przejazdu po krótkiej prostej – już nie było<ref>Pierwotnie miał być, ale szefostwo EA narzekało na ten tryb i go nie pozwoliło wstawić. Pozostały jedynie wielojęzyczne napisy pojawiające się po zmianie biegów</ref>), a nowością w grze były wyścigi w kanionach.
* '''Need for Speed 11: „Pro Street”''' – jak sama nazwa wskazuje (z ang. ''Pro Street'' oznacza ''Profesjonalna Ulica'') wkraczamy w świat legalnych wyścigów ulicznych ([[WTF]]?!!) o tytuł Króla Ulicy. Gra w jakości HwDp. Ponadto posiada tryb robót drogowych, gdzie ścigamy się z konkurencją w budowie dróg.
* '''Need for Speed 12: „Undercover”''' – polega na tym że jest się wtyczką policyjną w grupie „młodych gniewnych”, ściga się wśród nich oraz dąży się do tego aby dowiedzieli się o tym ich „starzy wk{{cenzura3}}ieni”. Gra nie jest zbyt trudna, ponieważ trzeba trzymać strzałkę do przodu i tyle; auto samo będzie się kierowało poprzez uderzanie o barierki, murki itp. przy czym wcale nie zmieni prędkości, a czasami nawet ją zwiększy.
* '''Need for Speed 13: „Shift”''' – twórcy gry przy jej rejestracji przypadkowo wpisali literkę „f” do słowa ''Shift''. Tym razem zaprzeczasz prawom fizyki na torach wyścigowych i nie straszne Ci żadne bandy, nie trzeba będzie nawet trzymać strzałki do przodu – wystarczy sama zmiana biegów. W tym Need For Speedzie chwilowo powrócił kokpit, z tym że tutaj możemy uderzyć szyby tak, żeby popękały; nie da się ich wyrzucić z pojazdu. Można pourywać lusterka boczne. Przy większych prędkościach całość kokpitu się rozmywa tak, jakby kierowca wypił osiem butelkowanych piw o zawartości alkoholu po 5%.
* '''Need for Speed 14: „Nitro”''' – tylko na platformy [[Wii]] i [[Nintendo DS]]. Ciekawe dlaczego nazwa nie jest klawiszem klawiatury? EA Games <del>chce</del> chciałaby przyspieszać.
* '''Need for Speed 15: „World”''' – w centrali EA Games zabrakło płyt (zarówno CD jak i DVD), więc wsadzili tą grę do [[Internet|neta]]. Można było ją ściągnąć za półdarmo i rywalizować z innymi w internecie. W ten sposób NFS stało się krainą [[noob|n00bów]], które jeżdżą po miastach z Most Wanteda 2005 i Carbona. Są tu odpowiedniki expienia, itemów [[Metin2|itp]].
* '''Need for Speed 16: „Hot Pursuit”''' – zepsuła się klawiatura, więc zrobiono kolejny dubel Hot Pursuit. Rozczarowaniem dla wszystkich małolatów jest fakt, że w tej części nie można „otpicoffać swojego fuska”.
* '''Need for Speed 17: „Shift 2: Unleashed”''' – twórcy gry naprawili już swoją klawiaturę lub po prostu skorzystali z drugiego Shifta. Produkcja wykorzystuje system Autolog zajumany z Gorącego Pościgu 2010, dzięki któremu można pobić grubego Amerykanina przypominającego ciągle o swojej obecności przed każdym wyścigiem. Dodatkową atrakcją jest system detekcji kolizji, dzięki któremu auto gracza wylatuje z toru za każdym razem, gdy ten zbliży się do aut sterowanych przez komputer (których nie da się wypchnąć z toru). Inna szczególną cechą tego tworu jest wywalanie do Windowsa w losowych momentach, od tak dla zapewnienia graczowi „rozrywki” oglądania reklam producenta przy kolejnym uruchomieniu gry.
* '''Need for Speed 18: „The Run”''' – zgodnie z nazwą, pobiegać sobie przez całe [[Stany Zjednoczone Ameryki|USA]]. W planie maratonu m. in. bieg na 100m przez płotki, skoki przez granice stanów, szczupaki i inne zwierzęta wodne. To jedyna gra z serii, którą można przejść na piechotę.
* '''Need for Speed 19: „Most Wanted”''' – R.I.P. w serii Need for Speed. Mocno przerobiony [[Burnout Paradise|Burnout]] na Silniku z [[Battlefield 3|BF3]].
* '''Need for Speed 20: „Rivals”''' – tym razem <del>Niekryty</del> [[Criterion Games|Kryterion]] odpuściło sobie robienie kolejnego <del>Hot Pursuita</del> oryginalnego i wspaniałego NFS'a na rzecz [[Ghost Games|Duszków]]. Poza tym stara nuda: same supersamochody, ograniczony tuning (!)<ref>Ale ważne, że jest</ref>, [[dubstep|rytmy prac budowlanych]] w ścieżce dźwiękowej…
* '''Need for Speed 21: „No Limits”''' – to znaczy… są pewne limity, ale ważne, że gra jest <del>Pay4Win</del> Free2Play, więc nawet bezdomny po ukradnięciu komuś smartfona z Androidem będzie mógł sobie popykać.
* '''Need for Speed 22''' – ''Need for Speed''… tak po prostu, bo duszki nie wiedziały jak nazwać nowego NFS-a. W pewnym sensie miał to być powrót do czasów Undergroundów, ale jako, że robienie z auta choinki świątecznej przestało być ''dżezi'', ''cool'' i ''czoko'', w tej części postawiono na tzw. ''stance''.
* '''[[Need for Speed: Payback|Need for Speed 23: „Payback”]]''' – szybkie samochody, gorące pościgi (ale nie w trybie jazdy dowolnej) i gigantyczny przekręt na skalę krajową. Aha, i obowiązkowo mikropłatności. Najciekawszą nowinką ''Odwetu'' jest możliwość grania trzema postaciami o różnych umiejętnościach, podobnie jak w [[Rockstar Games|rockstarowskim]] [[Grand Theft Auto V|GTA V]].
* '''Need for Speed 24: „Heat”''' – dziwna mieszanka Pro Streeta i 2015-stki, tylko w pseudoklimacie lat 80. EA desperacko próbuje przyciągnąć nowych fanów poprzez podj{{cenzura3}}nie tytułu z [[Gorączka (film)|pewnego filmu sensacyjnego]].
* '''Need for Speed 24.5: „Hot Pursuit Remastered”''' – ponowne wydanie Hot Pursuita 2010, który od oryginału różni się tym, że zostały z niego wycięte trzy samochody. Mimo to, jakimś sposobem zajmuje więcej miejsca na dysku.
*'''Need for Speed 25: „Unbound”''' – [[EA]] stwierdziło, że znudziło im się dawanie Duszkom kolejnych szans na stworzenie jako-takiej gry, więc przekazali pałeczkę Criterionowi. Flashbacki z 2012? Otóż nie tym razem, gdyż ''Potrzeba Prędkości: Rozwiązana'' to pewnie najlepsza gra w serii od czasów Most Wanted i Carbona. A i po raz pierwszy w serii pojawili się ludzie na ulicach.


== Prawdziwy cel gry ==
* '''Need for Speed''' – powstała w 1995r. Na początku to miał być [[Pac-Man]] w 3D, ale im postać nie wyszła (zbytnio przypominała samochodzik) więc zmienili nazwę. Podobno najlepsza wersja NfS'a jaka kiedykolwiek istniała. Auto jest zbudowane z perfidnie widocznych pikseli, a dźwięk to arcydzieło. Muzyka pod względem bogactwa jest porównywana do utworu „4:33” z [[Tibia|Tibii]].
Uczenie młodocianych lub przyszłych kierowców prawidłowej jazdy po ulicach miast, tego, jak bardzo puści są [[policjant|policjanci]], jak im zwiać i co się stanie jak im nie zwiejesz (co się raczej nie zdarza).
* '''Need for Speed 2''' – wersja z 1997r. Kontynuacja ścigania się po wyimaginowanych trasach. Te same tryby rozgrywki co w wersji podstawowej.
* '''Need for Speed 3: „Hot Pursuit”''' – wersja z 1998r. Tytuł polski brzmi „Gorący pościg” gdyż wprowadzono tam możliwość uciekania przed psami lub bycia psami i gonienia ścigantów. Pierwsze zalążki grafiki ADHD.
* '''Need for Speed 4: „Road Challenge”''' – wersja z 1999r. Pierwsza gra na rynku z możliwością tuningowania swoich wozów i lanszenia się w nich. Możliwość bycia z wirtualną kierownicą takich „wuskuf” jak [[BMW Z3]], [[Mercedes CLK]], [[Mercedes AMG]]. Możliwość odblokowania wózka z [[Tesco]]. Dużo trybów gier takich jak „Prześcignij Ojca Dyrektora”, „Mistrzostwa”, „Kariera” lub normalna „Arcadówka”.
* '''Need for Speed 5: „Porsche 2000”''' – Domyślacie się chyba z którego roku. Przemykamy z prędkością światła przez 50 lat istnienia i działalności Porsche. Boring jak skur... czybyk. Gratka dla tych co lubią arcadówki typu [[Tetris]].
* '''Need for Speed 6: „Hot Pursuit 2”''' – 2002r. Kontynuacja Hot Pursuita z większym wyborem samochodów jak i su.... eee... radiowozów. Rozbudowany tryb „Hot Pursuit” w którym to możemy po wyjebce popełnić tzw. „Suicide restart” poprzez naciśniecie klawisza "R" (powrót na tor z automatycznym dogonieniem przez policje).
* '''Need for Speed 7: „Underground”''' – wersja z roku 2003r. Teraz drodzy parafianie schodzimy do podziemia gdzie Niggasy szaleją a białasy wciąż chleją, gdzie kieliszki pełne a kobiety puste. W tej wersji dostajemy na początku starego grata który lansiarsko tuningujemy, wkładamy tam car audio z głośnikami większymi od opony z traktora i ruszamy w bój. Trzeba podbić miasto.
* '''Need for Speed 8: „Underground 2”''' – wersja z 2004r. Kontynuacja „Undergrounda 1” z opcją free run gdzie możemy uderzać w samochody przejezdnych nie dostając żadnych obrażeń oraz kręcić bączki bez ścierania opon. Fabuła gry opiera się na tym że jest się królem miasta Bayview ....nagle....Jeb! i zamiast masakrycznie stjuningowanego Nissana 350z mamy szarego Nissana 240SX (którego możemy sobie wsadzić w dupę) i się wspinamy po szczebelkach na wyżyny.
* '''[[Need For Speed Most Wanted|Need for Speed 9: „Most Wanted”]]''' – wersja z 2005r. Tak jak w poprzednich wersjach mamy do czynienia z samochodami. Akcja się dzieje w mieścinie Rockport w której kiedyś coś znaczyłeś. Niestety wyjechałeś w interesach służbowych do Bayviev i mają cię tam już w dupie. Przegrałeś z najgorszym kanciarzem Razorem swoje auto w wyścigu i teraz chcesz je odzyskać. Musisz pokonać ludzi z „Black List” oraz stać się „Most Wanted” w mieście aby udowodnić że znowu rządzisz. Niestety są trudności bo policjant Cross nie odstępuje cię na krok. Cechą gry jest niebywały hiperrealizm: nierzadko goni cię setka radiowozów (które po paru stłuczkach trafiają na złom), pościg można zgubić rozwalając stacje benzynowe oraz reklamy pączków, a stuningowany Golf może wyprzedzić Porsche. Co ciekawe policja dysponuje niezliczoną ilością zwykłych radiowozów, oraz Pontiaków GTO czy Corvette C6 (zakupionych z NASZYCH podatków!!!), których ścigać może Cię i 15 naraz.
* '''Need for Speed 10: „Carbon”''' – 2006r. Stawka jest wysoka, ponieważ rywalizujesz z gangami dzielnicowymi o worek tytułowego [[węgiel|węgla]]. Kto wygra – ten ma większe uznanie wśród górników. Nowością w grze jest Autosculpt, pozwalający przerobić dowolną furę na pług śnieżny (powiększając przedni zderzak), ewentualnie na monster trucka (robiąc to samo z kołami).
* '''Need for Speed 11: „Pro Street”''' – 2007r. Jak sama nazwa wskazuje (z ang. Pro Street oznacza Profesjonalna Ulica) wkraczamy w świat legalnych wyścigów ulicznych ([[WTF]]?!!), w których rywalizuje się w oddzielnych konkurencjach (Grip, Drag, [[Drifting|Drift]], Top Speed) o tytuł Króla Ulicy. Gra w jakości HwDp. Ponadto Profesjonalna Ulica jak sama nazwa wskazuje, posiada tryb robót drogowych, gdzie ścigamy się z konkurencją w budowie dróg.
* '''Need for Speed 12: „Undercover”''' – 2008r. Polega na tym że jest się wtyczką policyjną w grupie „młodych gniewnych”, ściga się wśród nich oraz dąży się do tego aby dowiedzieli się o tym ich "starzy wkurwieni". Stąd nazwa „Need for Speed: Pod Przykrywką”. Gra nie jest zbyt trudna, ponieważ trzeba trzymać strzałkę do przodu i tyle, auto samo będzie się kierowało poprzez uderzanie o barierki, murki itp. przy czym wcale nie zmieni prędkości, a czasami nawet ją zwiększy.
* '''Need for Speed 13: „Shift"''' – 2009r. Twórcy gry przy jej rejestracji przypadkowo wpisali literkę "f" w nazwie. Tym razem zaprzeczasz prawom fizyki na torach wyścigowych i nie straszne Ci żadne bandy. Jak sama nazwa wskazuje w tej części nie trzeba będzie nawet trzymać strzałki do przodu - wystarczy sama zmiana biegów. Trwają już prace nad kolejnymi częściami tej kultowej zręcznościówki: "Need for Speed: Enter" oraz "Need for Speed: Spacja", "Need for Speed: Caps Lock" (wyścigi kapsli). Ciekawe tylko co będzie jak dojdziemy już do końca klawiatury??
* '''Need for Speed 14: ,,Nitro"''' – 2009r. Gra na wyłączność Nintengo, na platformy [[Wii]] i [[Nintendo DS]]. Ciekawe dlaczego nazwa nie jest klawiszem klawiatury? EA Games chce przyspieszać.
* '''Need for Speed 15: ,,World"''' – 2010r. W centrali EA Games zabrakło płyt, więc wsadzili tą grę do neta. Można ją ściągnąć za półdarmo i rywalizować z innymi w internecie. W ten sposób NFS stało się krainą [[n00b]]ów, które jeżdżą po miastach z Most Wanted i Carbon. Są tu odpowiedniki expienia, itemów [[Metin2|itp]].
* '''Need for Speed 16: „Hot Pursuit”''' – 2010r. Twórcom zepsuła się klawiatura, więc nie mogli jako tytułu dać następnego klawisza. Musieli coś wymyślić, ale im nie wychodziło, więc zajebali tytuł ze starego Need For Speeda. Rozbudowany tryb kariery. Możesz ją przejść jako uciekający w maluchu lub jako policjant w polonezie. Rozczarowaniem dla wszystkich małolatów jest fakt, że w tej części nie można otpicoffać swojego fuska. Gra na grafice ADHD.
* '''Need for Speed 17: „Shift 2: Unleashed”''' – 2011r. Twórcy gry naprawili już swoją klawiaturę lub po prostu skorzystali z drugiego Shifta. Produkcja wykorzystuje system Autolog zajumany z ostatniego Gorącego Pościgu, dzięki któremu można pobić grubego Amerykanina, mistrza w ślizganiu się po maśle. Tzn. pobić jego wynik. Amerykanin będzie przypominał o swojej obecności w grze przed każdym wyścigiem, gdyż morda mu się nie zamyka. Dodatkową atrakcją jest system detekcji kolizji dzięki któremu auto gracza wylatuje z toru za każdym razem, gdy ten zbliży się do aut sterowanych przez komputer (których praktycznie nie da się wypchnąć z toru). Inna szczególną cechą tego tworu jest wywalanie do Windowsa w losowych momentach, od tak dla zapewnienia graczowi rozrywki oglądania reklam producenta przy kolejnym uruchomieniu gry. Twórcy nie przewidują kolejnej części gry, gdyż jak wiadomo, klawiatury pecetów posiadają tylko dwa przyciski Shift.
* '''Need for Speed 18: „The Run”''' – 2011r.


== Prawdziwy Cel gry ==
== Policja ==
Jak już wspomniano, głównym elementem gry jest uczenie graczy jak puści i głupi są policjanci. Tak więc, mimo że kierowcy – rywale reprezentują naprawdę wysoki poziom inteligencji, to policja wcale nie zostaje w tyle. Oto autentyczny przykład; pani w bazie policji [P] wywołuje jednostki [J]:
Uczenie młodocianych lub przyszłych kierowców prawidłowej jazdy po ulicach miast tego, jak bardzo puści są [[policjant|policjanci]], jak im zwiać i co się stanie jak im nie zwiejesz (co się raczej nie zdarza).


P: Attention all units: We've just received a 911 report about a speeding vehicle, '''description matches one of wanted drivers.''' Vehicle was last seen heading north on West Boulevard. I need units to clear up and head that way for him.<br />
== Prawdopodobne nowe części NFSa ==
J: Dispatch, any '''description available?'''<br />
Jak już było napisane do shifta będą nowe części do tej arcypięknej gry NFS.
P: Eee… mhmm… we '''don't have the description''' at this time, standby for update.
* '''2012:Need for Speed: Polskie fury
* '''2013:Need For Speed Space
* '''2014:Need For Speed Caps Lock
* '''2015:Need For Speed Enter
* '''2015-16:Need For Speed Tab
* '''2017:Nid for Spid Szit
* '''2018:Need For Speed Alt
* '''2019:Need For Spid Control
* '''2020:Need For Speed Delete
* '''2021-23:Need For Speed: Control, Alt and Delete
* '''2022:Need for Speed: F13
* '''2024:Need For Speed: Maluch Racer
* '''2026:Need for Speed: Karton
* '''2030:Need for Speed: Control + F4


Dalsze postępy i nazwy w następnych grach są niewiadome.


Tłumaczenie:
== Policja ==
Jak już wspomniano, głównym elementem gry jest uczenie graczy jak puści i głupi są policjanci. Tak więc, mimo że kierowcy - rywale reprezentują naprawdę wysoki poziom inteligencji, to policja wcale nie zostaje w tyle. Oto autentyczny przykład; pani w bazie policji [P] wywołuje jednostki [J]:


P: Uwaga wszystkie jednostki: otrzymaliśmy właśnie zgłoszenie o poruszającym się z dużą prędkością pojeździe, '''opis pasuje do jednego z podejrzanych.''' Pojazd porusza się w kierunku północnym po West Boulevard. Proszę jednostki o skierowanie się w tamtą stronę.<br />
P: Attention all units: We've just received a 911 report about a speeding vehicle, '''description matches one of wanted drivers.''' Vehicle was last seen heading north on West Boulevard. I need units to clear up and head that way for him. <br>
J: Dispatch, any '''description available?'''<br>
J: Jakiś '''opis?'''<br />
P: Eee… mmhm… Na razie '''nie mamy opisu''', proszę poczekać na dane.
P: Eee... mhmm... we '''don't have the description''' at this time, standby for update.


== Objawy uzależnienia ==
* Wszędzie szukasz guzika nitro.
* Co chwilę zmieniasz spoiler…
* …i lakier…
*...i efekty jazdy...
* …i naklejasz płomienie.
* Jesteś w stanie spowolnić czas.
* Fiatem wyprzedzasz Ferrari, Porsche i Lamborghini.
* Po uderzeniu w inny samochód, tamten jest do niczego, a twój nietknięty.
* Ścigasz się ze wszystkimi…
* …a podczas wyścigu szukasz przycisku nitro…
* …i orientujesz się, że go nie ma, więc pospiesznie montujesz je w garażu…
* …tak samo jak mocniejsze silniki i twardsze zawieszenie…
* …ale nie masz pojęcia jak działają.
* Policja wie więcej o wszystkich twoich samochodach niż ty sam o jednym…
* …ale zmiana koloru lakieru wystarczy, żeby ich zgubić.
* Masz automatyczną skrzynię biegów – nawet w [[Volkswagen]]ie.
* Ciągle szukasz nitro.
* Nie wychodzisz w ogóle z samochodu…
* …a w kryjówce nagle znikasz i patrzysz cały czas na swoje auto bardzo szybko się przemieszczając wokół niego.
* Nie możesz kupić każdego auta. Masz tylko określone modele.
* Możesz mieć i [[Bugatti Veyron|Veyrona]], [[Koenigsegg Reggera|Reggerę]], lub [[Bugatti Chiron|Chirona]], a i tak policja Cię dogoni, choć będą jeździć [[Ford Crown Victoria|Crown Victoriami]] albo [[Dodge Charger|Chargerami]].
* Nie widzisz z wnętrza. Choć jesteś w aucie to jednak twoje oczy widzą zza auta, przed autem lub sprzed maski. No chyba, że jeździsz tylko po torach.
* Auta Twoje i rywali są większe od osobówek w ruchu ulicznym.
* Pojazdy z ruchu ulicznego nie mają uszkodzeń.
* Jeżeli nagle twój samochód zmienia się w inny model (np. [[Acura NSX]] zamiast [[Toyota Supra|Supry]]) to myślisz, że zainstalowałeś moda…
* …do tego karoseria czasem znika.
* Wszystkie samochody („rejserzy” i radiowozy) mają tę samą tablicę rejestracyjną (np. „ND4SPD” czy „NFSMW”).
* Po wejściu do samochodu radio nie nadaje reklam, wiadomości, itp. Masz tylko ok. 15-30 utworów odtwarzanych w losowej kolejności…
* …a część z nich słyszysz tylko w garażu.
* Nie widzisz przechodniów, ba – oni według ciebie nie istnieją.
* …pomimo że wjechanie w nich kończy się tak samo jak w skałę...
* nawet, jeżeli będziesz jechał 400 km/h, to i tak ich nie potrącisz
* Ach, ciągle szukasz paska nitro…
* Policja wali w ciebie i sama się wywraca.
* Do Fiata 126p montujesz 800-konny silnik.
* …i jedziesz nim 500 km/h
* Wjeżdżasz autami z dużą prędkością we wszystkie pochyłe powierzchnie przypominające skocznię.
* Masz legalnie samochody, które wygrałeś w nielegalnych wyścigach.
* Drogówka jeździ sportowymi Mitsubishi i Subaru.
* …a mimo to uciekasz im swoim Fiatem.
* Po czołowym wjechaniu w drzewo jedziesz na najbliższą stację benzynową, bo myślisz, że auto samo naprawi "zniszczenia kosmetyczne"
* Utrzymujesz się z wyścigów ulicznych.
* Pracując jako tajniak, za pieniądze zdobyte w nielegalnych wyścigach, kupujesz sobie Lamborghini. Twój przełożony nie ma ci tego za złe.
* Zamontowanie 20-calowych felg i ogromnego spoilera w Fiacie Punto nie ma wpływu na komfort jazdy i prędkość maksymalną.
* Widząc fotoradar, zamiast zwolnić do tych 50 km/h, dajesz gazu…
* …a kiedy złapie Cię drogówka, zaczynasz tłumaczyć, że musiałeś pojechać więcej niż 140 km/h, żeby zaliczyć fotoradar...
*...lub że od 140 km/h zaczynają się gwiazdki.


== Ciekawostki ==
* Pierwotnie miał powstać Need For Speed Shift 3. Ale prace nad nim nie zostały nawet rozpoczęte, ponieważ nikt nie ma na swojej klawiaturze trzech shiftów, tylko dwa.
* Podczas grania w Need For Speeda II lub Need For Speeda II SE, Windows na pasku zadań i menedżerze zadań pokazuje nazwę ''The Need For Speed II'', chociaż w odróżnieniu od pierwszego Need For Speeda, nie ma tutaj przyimka ''the'' na pudełku ani planszy tytułowej.
* Pierwsze cztery Need For Speedy w Japonii<ref>Nic dziwnego, że Japonia jest dziwna</ref> nosiły pierwszy człon tytułu ''OverDrivin''', wówczas gdy reszta świata normalnie dostała gry z serii Need For Speed.
* Japończycy dostali osobną grę ''OverDrivin' Skyline Memorial'', w której były podmienione samochody – z normalnych na kilka Nissanów. Japońscy naukowcy ustalili, że reszta świata miała nie dostać tej gry, bo gracze z pozostałych części globu zmieniliby sterowanie na takie, które powoduje zerwanie osi napędowej i niemożność jazdy.


== Zobacz też ==
Tłumaczenie:
* [[Need for Speed: Carbon]]
* [[Need for Speed: Most Wanted]]
* [[Need for Speed: Payback]]
* [[Need for Speed: Underground 2]]


{{przypisy}}
P: Uwaga wszystkie jednostki: otrzymaliśmy właśnie zgłoszenie o poruszającym się z dużą prędkością pojeździe, '''opis pasuje do jednego z podejrzanych.''' Pojazd porusza się w kierunku północnym po West Boulevard. Proszę jednostki o skierowanie się w tamtą stronę.<br>
{{Gry komputerowe}}
J: Jakiś '''opis?'''<br>
P: Eee... mmhm... Na razie '''nie mamy opisu''', proszę poczekać na dane.

== Zobacz też ==


* [[Asphalt 4: Elite Racing]]


[[he:Need For Speed]]
[[Kategoria:Gry komputerowe]]
[[Kategoria:Serie gier]]

Aktualna wersja na dzień 21:19, 4 sie 2023

Niemal czuć zapach palonej gumy
Jeden z najlepszych „wuskuf”
Logika w Need for Speed
Czyli jednak można przejść Need for Speed bez auta

Need for Speed (pol.: Nid for Spid, niewłaściwie: Potrzeba za prędkością) – jedna z wyścigowych serii gier polegających na ściganiu się w niebezpiecznych konkurencjach (takich jak Drift), uciekaniu przed psami i ganianiu w lansiarskich, zbudowanych z amelinium „wuskah” za suczkami (trochę to podchodzi pod zoofilię, ale się nie martwcie). W roku 2012 inteligentni panowie z Criterion Games przejęli na własność markę Need for Speed. Żegnaj NFS'ie. Spoczywaj w pokoju… 8 lat później Criterion ponownie przejął NFS'a, i seria (najprawdopodobniej znowu) trafi na śmietnik po odzyskaniu od Ghost Games.

Gry z serii Need for Speed[edytuj • edytuj kod]

  • Road & Track Presents: The Need for Speed – DOS-owska gra, powstała w 1995 r. Na początku to miał być Pac-Man w 3D, ale im postać nie wyszła (zbytnio przypominała samochodzik) więc zmienili nazwę. Podobno najlepsza wersja NFS'a jaka kiedykolwiek istniała. Auto jest zbudowane z perfidnie widocznych pikseli, a dźwięk to arcydzieło będące doskonałą reintrepetacją utworu „4:33”. Ma policję, ale gracz może tylko przed nią próbować uciec. Jednocześnie pierwszy Need For Speed z widokiem z kokpitu (na kierownicy nie ma rąk, ale wskazówki na prędkościomierzu i obrotomierzu działają). W kolejnym roku powstało wydanie specjalne, w którym gracz może grać za pośrednictwem łączności Internetowej (czego w zwykłej wersji nie było).
  • Need for Speed 2 – wersja z 1997 r., pierwsza dostępna na systemie Windows. Ponieważ patrol autostradowy Kalifornii tym razem nie chciał wydać licencji na swoje malowanie pojazdów, Electronic Arts zrezygnował z umieszczania policjantów w tej wersji. Powstała także wersja specjalna, w której jest dodany kręty tor w Meksyku i trzy dodatkowe wózki (zarówno na początek gry, jak i kolejne trzy do odblokowania).
  • Need for Speed 3: „Hot Pursuit” – tytuł polski brzmi „Gorący pościg”, gdyż wprowadzono tam możliwość uciekania przed psami lub bycia nimi i gonienia piratów drogowych. Pierwsze zalążki grafiki ADHD. Pierwszy NFS, do którego można było kiedyś za darmo pobrać z Internetu dodatkowe wózki, ponieważ na „cedekach” zabrakło miejsca. Widok z kokpitu jest nieco bardziej realistyczny niż w dwóch poprzednich NFS-ach – całość kokpitu się ściemnia jadąc w nocy, ale liczniki nie są podświetlane, ponieważ żarówki do tarcz zegarów ledwo dojechały i nie zostały jeszcze zamontowane. Australijczycy dostali wersję z dodatkowymi dwoma szrotami, które można bez trudu przekopiować do innych wydań (tylko na komputerze).
  • Need for Speed 4: „Road Challenge” (lub „High Stakes“) – pierwsza gra na rynku z możliwością tuningowania swoich wozów i lanszenia się w nich. Możliwość odblokowania wózka z Tesco. Widok z kokpitu został poprawiony – już się trzęsie, a żarówki do kokpitu są sprawne we wszystkich samochodach poza Ferrari F50. Tak jak poprzednio, można było pobrać za darmo wózki prosto z Internetu, Australijczycy dostali cztery dodatkowe złomy, a Japończycy – jeden. Można je bez problemu skopiować (tylko komputer).
  • Need for Speed 5: „Porsche 2000” (lub „Porsche Unleashed“) – przemykamy z prędkością światła przez 50 lat istnienia i działalności Porsche. Boring jak skur… czybyk. Gratka dla tych co lubią arcadówki typu Tetris. Po raz pierwszy na kierownicy pojawiają się ręce, których nie było w poprzednich częściach.
  • Need for Speed 6: „Hot Pursuit 2” – 2002r. Kontynuacja Hot Pursuita 98 z nieco większym wyborem samochodów i radiowozów.
  • Need for Speed 7: „Underground” – teraz drodzy parafianie schodzimy do podziemia, gdzie Niggasy szaleją, a białasy wciąż chleją, gdzie kieliszki są pełne a kobiety – niestety – puste.
  • Need for Speed 8: „Underground 2” – kontynuacja „Undergrounda” z opcją free run, gdzie możemy uderzać w samochody przejezdnych nie dostając żadnych obrażeń oraz kręcić bączki bez ścierania opon.
  • Need for Speed 9: „Most Wanted” – cechuje go niebywały hiperrealizm: nierzadko goni cię setka radiowozów (które po paru stłuczkach trafiają na złom); pościg można zgubić rozwalając stacje benzynowe oraz reklamy pączków, a stuningowany Golf może wyprzedzić Porsche[1]. Co ciekawe – policja dysponuje niezliczoną ilością zwykłych radiowozów, Pontiaków GTO czy Corvette C6 (zakupionych z NASZYCH podatków!!!), których ścigać może Cię więcej niż 25 naraz.
  • Need for Speed 10: „Carbon” – kontynuacja Most Wanteda 2005. Stawka jest wysoka, ponieważ rywalizujesz z gangami dzielnicowymi o worek tytułowego węgla. Kto wygra – ten ma większe uznanie wśród górników. Nowością w grze jest Autosculpt, pozwalający przerobić dowolną furę na pług śnieżny (powiększając przedni zderzak), ewentualnie na monster trucka (robiąc to samo z kołami). Cechą Carbona jest podobny[2] hiperrealizm, niż w poprzedniej wersji – rozwalając stację benzynową unieruchomimy kilka(dziesiąt) radiowozów, oraz ciężarówki z drewnem[3], śląc je tym samym na złom. Ponadto, powróciły drifty (tyle, że wyścigów typu drag – nudnego przejazdu po krótkiej prostej – już nie było[4]), a nowością w grze były wyścigi w kanionach.
  • Need for Speed 11: „Pro Street” – jak sama nazwa wskazuje (z ang. Pro Street oznacza Profesjonalna Ulica) wkraczamy w świat legalnych wyścigów ulicznych (WTF?!!) o tytuł Króla Ulicy. Gra w jakości HwDp. Ponadto posiada tryb robót drogowych, gdzie ścigamy się z konkurencją w budowie dróg.
  • Need for Speed 12: „Undercover” – polega na tym że jest się wtyczką policyjną w grupie „młodych gniewnych”, ściga się wśród nich oraz dąży się do tego aby dowiedzieli się o tym ich „starzy wkCenzura2.svgieni”. Gra nie jest zbyt trudna, ponieważ trzeba trzymać strzałkę do przodu i tyle; auto samo będzie się kierowało poprzez uderzanie o barierki, murki itp. przy czym wcale nie zmieni prędkości, a czasami nawet ją zwiększy.
  • Need for Speed 13: „Shift” – twórcy gry przy jej rejestracji przypadkowo wpisali literkę „f” do słowa Shift. Tym razem zaprzeczasz prawom fizyki na torach wyścigowych i nie straszne Ci żadne bandy, nie trzeba będzie nawet trzymać strzałki do przodu – wystarczy sama zmiana biegów. W tym Need For Speedzie chwilowo powrócił kokpit, z tym że tutaj możemy uderzyć szyby tak, żeby popękały; nie da się ich wyrzucić z pojazdu. Można pourywać lusterka boczne. Przy większych prędkościach całość kokpitu się rozmywa tak, jakby kierowca wypił osiem butelkowanych piw o zawartości alkoholu po 5%.
  • Need for Speed 14: „Nitro” – tylko na platformy Wii i Nintendo DS. Ciekawe dlaczego nazwa nie jest klawiszem klawiatury? EA Games chce chciałaby przyspieszać.
  • Need for Speed 15: „World” – w centrali EA Games zabrakło płyt (zarówno CD jak i DVD), więc wsadzili tą grę do neta. Można było ją ściągnąć za półdarmo i rywalizować z innymi w internecie. W ten sposób NFS stało się krainą n00bów, które jeżdżą po miastach z Most Wanteda 2005 i Carbona. Są tu odpowiedniki expienia, itemów itp.
  • Need for Speed 16: „Hot Pursuit” – zepsuła się klawiatura, więc zrobiono kolejny dubel Hot Pursuit. Rozczarowaniem dla wszystkich małolatów jest fakt, że w tej części nie można „otpicoffać swojego fuska”.
  • Need for Speed 17: „Shift 2: Unleashed” – twórcy gry naprawili już swoją klawiaturę lub po prostu skorzystali z drugiego Shifta. Produkcja wykorzystuje system Autolog zajumany z Gorącego Pościgu 2010, dzięki któremu można pobić grubego Amerykanina przypominającego ciągle o swojej obecności przed każdym wyścigiem. Dodatkową atrakcją jest system detekcji kolizji, dzięki któremu auto gracza wylatuje z toru za każdym razem, gdy ten zbliży się do aut sterowanych przez komputer (których nie da się wypchnąć z toru). Inna szczególną cechą tego tworu jest wywalanie do Windowsa w losowych momentach, od tak dla zapewnienia graczowi „rozrywki” oglądania reklam producenta przy kolejnym uruchomieniu gry.
  • Need for Speed 18: „The Run” – zgodnie z nazwą, pobiegać sobie przez całe USA. W planie maratonu m. in. bieg na 100m przez płotki, skoki przez granice stanów, szczupaki i inne zwierzęta wodne. To jedyna gra z serii, którą można przejść na piechotę.
  • Need for Speed 19: „Most Wanted” – R.I.P. w serii Need for Speed. Mocno przerobiony Burnout na Silniku z BF3.
  • Need for Speed 20: „Rivals” – tym razem Niekryty Kryterion odpuściło sobie robienie kolejnego Hot Pursuita oryginalnego i wspaniałego NFS'a na rzecz Duszków. Poza tym stara nuda: same supersamochody, ograniczony tuning (!)[5], rytmy prac budowlanych w ścieżce dźwiękowej…
  • Need for Speed 21: „No Limits” – to znaczy… są pewne limity, ale ważne, że gra jest Pay4Win Free2Play, więc nawet bezdomny po ukradnięciu komuś smartfona z Androidem będzie mógł sobie popykać.
  • Need for Speed 22Need for Speed… tak po prostu, bo duszki nie wiedziały jak nazwać nowego NFS-a. W pewnym sensie miał to być powrót do czasów Undergroundów, ale jako, że robienie z auta choinki świątecznej przestało być dżezi, cool i czoko, w tej części postawiono na tzw. stance.
  • Need for Speed 23: „Payback” – szybkie samochody, gorące pościgi (ale nie w trybie jazdy dowolnej) i gigantyczny przekręt na skalę krajową. Aha, i obowiązkowo mikropłatności. Najciekawszą nowinką Odwetu jest możliwość grania trzema postaciami o różnych umiejętnościach, podobnie jak w rockstarowskim GTA V.
  • Need for Speed 24: „Heat” – dziwna mieszanka Pro Streeta i 2015-stki, tylko w pseudoklimacie lat 80. EA desperacko próbuje przyciągnąć nowych fanów poprzez podjCenzura2.svgnie tytułu z pewnego filmu sensacyjnego.
  • Need for Speed 24.5: „Hot Pursuit Remastered” – ponowne wydanie Hot Pursuita 2010, który od oryginału różni się tym, że zostały z niego wycięte trzy samochody. Mimo to, jakimś sposobem zajmuje więcej miejsca na dysku.
  • Need for Speed 25: „Unbound”EA stwierdziło, że znudziło im się dawanie Duszkom kolejnych szans na stworzenie jako-takiej gry, więc przekazali pałeczkę Criterionowi. Flashbacki z 2012? Otóż nie tym razem, gdyż Potrzeba Prędkości: Rozwiązana to pewnie najlepsza gra w serii od czasów Most Wanted i Carbona. A i po raz pierwszy w serii pojawili się ludzie na ulicach.

Prawdziwy cel gry[edytuj • edytuj kod]

Uczenie młodocianych lub przyszłych kierowców prawidłowej jazdy po ulicach miast, tego, jak bardzo puści są policjanci, jak im zwiać i co się stanie jak im nie zwiejesz (co się raczej nie zdarza).

Policja[edytuj • edytuj kod]

Jak już wspomniano, głównym elementem gry jest uczenie graczy jak puści i głupi są policjanci. Tak więc, mimo że kierowcy – rywale reprezentują naprawdę wysoki poziom inteligencji, to policja wcale nie zostaje w tyle. Oto autentyczny przykład; pani w bazie policji [P] wywołuje jednostki [J]:

P: Attention all units: We've just received a 911 report about a speeding vehicle, description matches one of wanted drivers. Vehicle was last seen heading north on West Boulevard. I need units to clear up and head that way for him.
J: Dispatch, any description available?
P: Eee… mhmm… we don't have the description at this time, standby for update.


Tłumaczenie:

P: Uwaga wszystkie jednostki: otrzymaliśmy właśnie zgłoszenie o poruszającym się z dużą prędkością pojeździe, opis pasuje do jednego z podejrzanych. Pojazd porusza się w kierunku północnym po West Boulevard. Proszę jednostki o skierowanie się w tamtą stronę.
J: Jakiś opis?
P: Eee… mmhm… Na razie nie mamy opisu, proszę poczekać na dane.

Objawy uzależnienia[edytuj • edytuj kod]

  • Wszędzie szukasz guzika nitro.
  • Co chwilę zmieniasz spoiler…
  • …i lakier…
  • ...i efekty jazdy...
  • …i naklejasz płomienie.
  • Jesteś w stanie spowolnić czas.
  • Fiatem wyprzedzasz Ferrari, Porsche i Lamborghini.
  • Po uderzeniu w inny samochód, tamten jest do niczego, a twój nietknięty.
  • Ścigasz się ze wszystkimi…
  • …a podczas wyścigu szukasz przycisku nitro…
  • …i orientujesz się, że go nie ma, więc pospiesznie montujesz je w garażu…
  • …tak samo jak mocniejsze silniki i twardsze zawieszenie…
  • …ale nie masz pojęcia jak działają.
  • Policja wie więcej o wszystkich twoich samochodach niż ty sam o jednym…
  • …ale zmiana koloru lakieru wystarczy, żeby ich zgubić.
  • Masz automatyczną skrzynię biegów – nawet w Volkswagenie.
  • Ciągle szukasz nitro.
  • Nie wychodzisz w ogóle z samochodu…
  • …a w kryjówce nagle znikasz i patrzysz cały czas na swoje auto bardzo szybko się przemieszczając wokół niego.
  • Nie możesz kupić każdego auta. Masz tylko określone modele.
  • Możesz mieć i Veyrona, Reggerę, lub Chirona, a i tak policja Cię dogoni, choć będą jeździć Crown Victoriami albo Chargerami.
  • Nie widzisz z wnętrza. Choć jesteś w aucie to jednak twoje oczy widzą zza auta, przed autem lub sprzed maski. No chyba, że jeździsz tylko po torach.
  • Auta Twoje i rywali są większe od osobówek w ruchu ulicznym.
  • Pojazdy z ruchu ulicznego nie mają uszkodzeń.
  • Jeżeli nagle twój samochód zmienia się w inny model (np. Acura NSX zamiast Supry) to myślisz, że zainstalowałeś moda…
  • …do tego karoseria czasem znika.
  • Wszystkie samochody („rejserzy” i radiowozy) mają tę samą tablicę rejestracyjną (np. „ND4SPD” czy „NFSMW”).
  • Po wejściu do samochodu radio nie nadaje reklam, wiadomości, itp. Masz tylko ok. 15-30 utworów odtwarzanych w losowej kolejności…
  • …a część z nich słyszysz tylko w garażu.
  • Nie widzisz przechodniów, ba – oni według ciebie nie istnieją.
  • …pomimo że wjechanie w nich kończy się tak samo jak w skałę...
  • nawet, jeżeli będziesz jechał 400 km/h, to i tak ich nie potrącisz
  • Ach, ciągle szukasz paska nitro…
  • Policja wali w ciebie i sama się wywraca.
  • Do Fiata 126p montujesz 800-konny silnik.
  • …i jedziesz nim 500 km/h
  • Wjeżdżasz autami z dużą prędkością we wszystkie pochyłe powierzchnie przypominające skocznię.
  • Masz legalnie samochody, które wygrałeś w nielegalnych wyścigach.
  • Drogówka jeździ sportowymi Mitsubishi i Subaru.
  • …a mimo to uciekasz im swoim Fiatem.
  • Po czołowym wjechaniu w drzewo jedziesz na najbliższą stację benzynową, bo myślisz, że auto samo naprawi "zniszczenia kosmetyczne"
  • Utrzymujesz się z wyścigów ulicznych.
  • Pracując jako tajniak, za pieniądze zdobyte w nielegalnych wyścigach, kupujesz sobie Lamborghini. Twój przełożony nie ma ci tego za złe.
  • Zamontowanie 20-calowych felg i ogromnego spoilera w Fiacie Punto nie ma wpływu na komfort jazdy i prędkość maksymalną.
  • Widząc fotoradar, zamiast zwolnić do tych 50 km/h, dajesz gazu…
  • …a kiedy złapie Cię drogówka, zaczynasz tłumaczyć, że musiałeś pojechać więcej niż 140 km/h, żeby zaliczyć fotoradar...
  • ...lub że od 140 km/h zaczynają się gwiazdki.

Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]

  • Pierwotnie miał powstać Need For Speed Shift 3. Ale prace nad nim nie zostały nawet rozpoczęte, ponieważ nikt nie ma na swojej klawiaturze trzech shiftów, tylko dwa.
  • Podczas grania w Need For Speeda II lub Need For Speeda II SE, Windows na pasku zadań i menedżerze zadań pokazuje nazwę The Need For Speed II, chociaż w odróżnieniu od pierwszego Need For Speeda, nie ma tutaj przyimka the na pudełku ani planszy tytułowej.
  • Pierwsze cztery Need For Speedy w Japonii[6] nosiły pierwszy człon tytułu OverDrivin', wówczas gdy reszta świata normalnie dostała gry z serii Need For Speed.
  • Japończycy dostali osobną grę OverDrivin' Skyline Memorial, w której były podmienione samochody – z normalnych na kilka Nissanów. Japońscy naukowcy ustalili, że reszta świata miała nie dostać tej gry, bo gracze z pozostałych części globu zmieniliby sterowanie na takie, które powoduje zerwanie osi napędowej i niemożność jazdy.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Przypisy

  1. Które jest oczywiście gorsze
  2. A nawet nieco większy
  3. Czego w Most Wantedzie 2005 nie było
  4. Pierwotnie miał być, ale szefostwo EA narzekało na ten tryb i go nie pozwoliło wstawić. Pozostały jedynie wielojęzyczne napisy pojawiające się po zmianie biegów
  5. Ale ważne, że jest
  6. Nic dziwnego, że Japonia jest dziwna