Need for Speed: Most Wanted: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
 
(Nie pokazano 95 wersji utworzonych przez 66 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
'''Need for Speed: Most Wanted''' – dziewiąta część słynnej i niekończącej się gry z serii [[Need for Speed]], wydana w [[2005]] roku.
{{popr|formatowanie}}
{{linki}}
[[Plik:Aresztowanie_xD.jpg|thumb|'''Jak to? Przecież nic nie zrobiłem!''']]
{{cytat|Jak sie jeśdzsi [[auto|ałtem]]???|Standardowe pytanie [[noob]]a}}
{{cytat|SuUiIiTaśSsSs/\//-\ gJiE3rA!!!1111|Pokemon o grze}}
{{cytat|JAK TO KUR'A MNIE WYPRZEDZIŁ?|Dziecko neo na widok wyprzedzającego do Fiata Punto}}
{{cytat|JA PIER**LE ZNOWU WJE**ŁEM Z TYM ZŁOMEM.|Zdenerwowany gracz, kiedy po raz piaty przechodzi ten sam wyścig}}


== Kariera ==
'''{{PAGENAME}}''' – dziewiąta część, słynnej i niekończącej się gry z serii [[Need for Speed]] z [[2005]] roku.
Na rekreacyjnej wycieczce po opanowanym przez piratów drogowych mieście, główny bohater niefortunnie rzuca się w oczy samego szeryfa lokalnej policji. Świeżak nie mógł także ujść uwadze grupy przeciętnej inteligencji małp w kolorowych, oczojebnych samochodach. W tym momencie gracz wygrywa pierwszy wyścig, potem drugi z bossem całej paczki i – jak to zwykle nie ma miejsca w grach tego typu – samochód gracza ulega uszkodzeniu. Bezimienny bohater trafia do pierdla na odsiadkę i podnoszenie mydełka, po czym wychodzi. W tym momencie niejaki Razor dostał się na pierwsze miejsce na czarnej listy ulicznych [[Badass|złodupców]] używając właśnie twojego wozu, który ukradł. Chcąc odzyskać BMW trzeba pokonać <del>dwunastu apostołów</del> czternastu kierowców. Ostatnim jest Razor – cwaniaczek, który zakosił ci [[samochód|auto]] i wykonywał podejrzane telefony. Teraz musisz tylko zabrać swojego szrota, gdy uda ci się pokonać go w pięciu wyścigach. Łatwe nie będą – inteligencja przeciwnika co prawda przegrywa z pierwszym warzywem, niestety jednak w tym przypadku wygrywa prędkość, a jego [[BMW]] to nie jest zwykły [[dresowóz]].


Po przegranym wyścigu Razor dostaje szału, a Mia pokazuje, że jest z policji, przybywają gliny, a ty masz za zadanie zgubić najtrudniejszy pościg w grze, a nawet całej serii.
Tym razem, przyjeżdżasz do miasta Rackport, nowo tuningowanym [[BMW]]. Podczas szpanu zostajesz złapany przez policję.
==Kariera==
[[Plik:Przegrana_w_NFS.jpg|thumb|OMG! przecież jechałem pierwszy!]]
W poszukiwaniu [[wyścig]]u, zostajesz wyzwany przez Razora. Podczas wyścigu Twoje odpicowane BMW się psuje. Przeciwnik je zabiera.

Aresztuję Cię sam Cross, lecz, nie mają na Ciebie [[dowód|dowodów]]. Wychodzisz szczęśliwy. Z tego, co powiedziała Mia, wynika na to, że Razor Cię wrobił. Teraz jest nr 1 na Czarnej Liście. Dotarł tam, używając Twojego Wozu. Jeśli chcesz odzyskać BMW, musisz teraz pokonać następujących kierowców:
# '''Sonny''' – facet myśli, że jest fajny, bo ma skośne oczka. Jeździ starym, zajeżdżonym Volkswagenem. Można go pokonać fabrycznym Chevroletem.
# '''Taz''' – wozi się [[Lexus]]em IS300 i wyzywa [[lamer]]ów na wyścig. Wystarczy wcisnąć do swojego auta nitro, silniczek i go pokonasz.
# '''Vic''' – tu już jest ciężej. Ściga się [[Toyota|Toyotą]] Suprą. Chcę Cię [[ADHD|rozpiździć]] przy pierwszej okazji.
# '''Izzy ''' – pierwsza laska, z którą przyjdzie Ci się zmierzyć. Wozi się [[Mazda|Mazdą]] RX8, każdy, z kim się ściga to znajomy, lub krewny.
# '''Big Lou''' – kolejny skośnooki [[przyjaciel]]. Wlecze się po mieście Mitsubishi Eclipse z wymalowanym kotkiem i z obstawą.
# '''Baron''' – bogaty typek, szpanuje [[Porsche|Porschakiem]] Caymanem. Auto wygląda, jakby tuningowały je metale.
# '''Earl''' – fan importowanych wózków. Kupił sobie Mitsubishi Lancera, oblepił odjazdowymi naklejkami i wcisnął kilka drobiazgów do [[silnik]]a.
# '''Jewels ''' – podniecają ją auta typu Muscle (''np. Ford Mustang, Corvette C6''). Sama urządziła sobie Mustanga. Lubi bawić się skrzynią biegów.
# '''Kaze ''' – idiotka szalejąca Mercedesem CLK 500 w butach na obcasach.
# '''Ming''' – złodziej. Ukradł komuś Lamborghini Gallardo. Lubi zaliczać fotoradary.
# '''Webster''' – łysy szpaner. Wypierdzielił wszystko ze swojej Corvetty C6, oprócz kierownicy, aby auto było lżejsze.
# '''JV '''– ćpun. W dzień ściga się Dodgem Viperem, a nocami gapi się na dupy w burdelu.
# '''Ronnie''' – chłopak Razora, dostał Astona Martina od rodziców na gwiazdkę.
# '''Bull''' – Koreańczyk. Dostał kasę na Mercedesa Mc'Larena od Razora, a nie umie go prowadzić, dzięki czemu autkiem z najlepszym nitrem i dobrym silniczkiem rozniesiesz go na łopatki.
# ''(Nareszcie koniec, co?)'' '''Razor ''' – cwaniaczek, który ukradł Ci auto i drażnił przez telefon. Teraz musisz tylko zabrać swojego "szrota" i pokonać go w pięciu następujących wyścigach:
* Próba Prędkości;
* Drag;
* Sprint;
* Tor;
* Sprint.

Wyścigi łatwe nie będą, gdyż BMW to nie takie gówno jak Ci się wydaje. Wystarczy autko Bulla, jeżeli miałeś Purple Marks, najlepsze nitro i kółka, i trochę wyższej klasy gównem.

Po wygraniu, odzyskujesz auto. Razor dostaje szału, a Mia pokazuję, że Razor jest z policji, przybywają gliny, a Ty masz za zadanie zgubić krwawy i brutalny pościg (najtrudniejsze w całej grze).

== Policja ==
Policja w grze, dzieli się na kilka poziomów. A oto one:<br>
1. '''Pierwszy poziom''' – Czyli zwykły oznakowany, radiowóz, lub po prostu patrol. Psuje się już przy czołowym uderzeniu z prędkością 175km/h, lub gubi przy najbliższym zakręcie. Przy kontakcie bocznym z prędkością 150km/h auto robi spektakularne przewroty w powietrzu, okazjonalnie zabijając wszystkich w środku, po czym z nienaturalną gracją przypieprza maską w asfalt. 5 radiowozów
Notowania:
*Zniszczenie Radiowozu: 250 not.
*10 sekund pościgu: 100 not.

2. '''Drugi poziom''' – Pojawia się nieoznakowany radiowóz. Znacznie szybszy, zwinniejszy i wytrzymalszy od Pierwszego poziomu. Można się z nim bawić w ''rozpierdalacza samochodów'' i to bardzo łatwo. Stawia blokady na drodze, choć rzadko. Blokady owe są tak dupne, że choćby dotknięcie jednego z jej wozów skończy się cholernie wielką dziurą, przez którą bez problemu przejedzie nawet TIR. 10 radiowozów.
Notowania:
*Zniszczenie radiowozu: 500 not.
*10 sekund pościgu: 200 not.

3. '''Trzeci poziom''' – Oznakowany Pontiac GTO policji stanowej. Można się fajnie bawić z nimi. Blokady stawiają o wiele częściej niż nieoznakowane radiowozy z drugiego poziomu, ale i tak wystarczająco dupne, by bez problemu przedrzeć się przez nią z prędkością 175km/h i więcej. O wiele cięższe i szybsze niż radiowozy z poziomu drugiego, albowiem osiągają prędkość do 270 km/h. Czasami pojawia sie lekki oddział Rhino próbujący cię rozwalić bądź wykoleić wprost w blokadę drogową. 15 radiowozów
Notowania:
*Zniszczenie radiowozu – 5000 not.
*10 sekund pościgu – 1000 not.

4. '''Czwarty poziom''' – Czarne, nieoznakowane Pontiac'i GTO agentów federalnych. W blokadach drogowych pojawiają się, ni stąd, ni zowąd, kolczatki, które już przy kontakcie z jedną oponą potrafią spowodować szybki game over gracza. Za graczem latają też patrolowe helikoptery policyjne. Nieoznakowane Pontiac'i GTO próbują zamknąć ściganego w "trójkącie", czyli jak spychają czasami na ścianę i blokują. Trudno zgubić. Od czasu do czasu Ciężki oddział Rhino, częściej Lekki oddział Rhino. 20 radiowozów
Notowania:
*Zniszczenie radiowozu: 10 000 not.
*10 sekund pościgu: 5 000 not.

5. km/h). W każdej blokadzie i nie tylko są kolczatki, a zaraz po rozpoczęciu pościgu lub przysłaniu posiłków, siedzi Ci na twarzy 25 radiowozów. Po zdobyciu w 1-2 minuty min. 1 - 1,5 mln notowań, pojawia się sam Cross i jedzie za tobą aż do posiłków, lub go nie zniszczysz. [[Helikopter]]y, jakby mało było koszmaru, zapuszczają po jednym ciężkim Rhino co pół minuty, więc nie warto być centralnie pod helikopterem. 25 radiowozów
Notowania:
*CROSS
*Za pierwszym razem – 300 000 Notowań
*Za drugim – 200 000 notowań
*Za trzecim – 100 000 notowań
*Każdy następny raz – 50 000 notowań.
*Zniszczenie radiowozu – 25 000 not.
*10 sekund pościgu – 25 000 not.

6. '''Lekki Oddział Rhino''' – Lekkie SUV'y zwane też K9. Albo wyjeżdżają z naprzeciwka i powodują czołowe zderzenie i wtedy policja cie otacza przy ścianie i zostajesz aresztowany, albo tworzą blokady. W jednym oddziale zza ulicy wychodzi 3-5 lekkich K9.
Notowania:
*Zniszczenie radiowozu – 10 000 not

7. '''Ciężki Oddział Rhino''' – To co wyżej, tylko są to ciężkie SUV'y, notowane 15x wyżej niż Lekkie K9. W jednym oddziale zza ulicy wychodzi 5-6 ciężkich K9.
Notowania:
Zniszczenie radiowozu – 15 000 not

8. '''Szósty poziom''' – Pojawia się raz; kiedy pokonamy Razora i musimy uciekać odzyskanym BMW. Zgubić Szósty poziom jest wręcz niemożliwe, azaliż nieoznakowane czarne Corvetty C6 wywiadu Crossa są bardzo wytrzymałe i cholernie szybkie. Blokady są ogółem uzbrojony tylko w Ciężkie Rhino, kolczatki na każdej ulicy. Na tyłku siedzi ci aż 30 radiowozów w parze z kilkoma ciężkimi oddziałami Rhino, i co najmniej 2 ciężkie helikoptery federalne, zapuszczające ciężkiego K9 co 15 sekund.
Notowania:
*Zniszczenie radiowozu – 30 000 not.
*10 sekund pościgu – 30 000 not.

#'''Siódmy poziom''' – Ten poziom jest tylko na ostatniej z serii prób. Wtedy uciekasz starym Chevrolotem Camaro SS przed Ciężkim oddziałem Rhino, w dodatku wyposażone w Turbodoładowane Sprężarki. Co więcej, danych ciężkich K9 jest aż 35, które przybywają po każdych posiłkach.
Notowania:
*Zniszczenie radiowozu: 50 000 not.
*10 sekund pościgu: 50.000 not.


== Pościg ==
== Pościg ==
Pościgi w NFS Most Wanted są czasami krwawe i brutalne, lub nudne bo trzeba jechać 150 km/h aby ten świecący złom mógł za tobą jechać. Przy Pierwszym poziomie nie ma co się bawić, drugi jest ciekawszy, trzeci średni, czwarty (według mnie) najtrudniejszy, a piąty to po prostu dużo notowań.
Pościgi w NFS Most Wanted są albo [[krew|krwawe]] i brutalne, albo niesamowicie nudne, bo czasem trzeba pchać samochód, aby policyjny radiowóz mógł Cię dogonić. Podczas pościgu zaliczamy „kamienie milowe” polegające w dużym skrócie na obijaniu wszystkiego co się rusza (i rozwalaniu tego, co się nie rusza) i łamaniu wszystkich praw [[kodeks drogowy|kodeksu drogowego]] nie dając się przy tym złapać.
Podczas pościgu "zaliczamy" kamienie milowe (czyli sprawy z policją), a są to:
* Długość pościgu (uciec przed wyznaczonym czasem, lub po)
* Przepychanki (uszkodzić wyznaczoną liczbę radiowozów)
* Próba blokad drogowych (ominąć określoną ilość blokad)
* Próba kolczatek (ominąć określoną ilość kolczatek)
* Notowania (uzyskać odpowiednią ilość notowań)
* Próba wykroczeń (popełnić określoną ilość wykroczeń)
* Próba zniszczeń (uzyskać określoną wartość zniszczeń)
Jeśli już mowa o wykroczeniach, to można podczas jednego pościgu popełnić 8 różnych wykroczeń:
# '''Ściganie się''' (lub przekroczenie prędkości) - Rozwinięcie prędkości 180 km/h
# '''Taranowanie Radiowozu''' - Uszkodzenie radiowozu
# '''Opór przy aresztowaniu''' - Zgubiony pościg
# '''Przekroczenie prędkości''' - Rozwinięcie prędkości 250 km/h
# '''Uszkodzenie mienia''' - Rozwalenie np. znaku drogowego, słupa
# '''Ucieczka z miejsca wypadku''' - Rozwalenie jakiegoś niewinnego autka
# '''Jazda poboczem''' - jazda nie po ulicy
# '''Nieostrożna jazda''' - rozwinięcie prędkości 330 km/h


== Niedorzeczności w grze ==
== Niedorzeczności w grze ==
[[Plik:NFS_MW_nr.3.jpg|thumb|Aaah! gińcie spasione ponczkojady!]]
[[Plik:NFS MW nr.3.jpg|thumb|Aaach! gińcie spasione pączkojady!]]
# Wytuningowany [[Volkswagen]] lub Fiat Punto, może wyprzedzić odjazdowe Lamborghini Murcielago.
* Wytuningowany [[Volkswagen]] lub Fiat Punto może wyprzedzić odjazdowe Lamborghini Murciélago i Porsche 911.
* Nieostrożna jazda jest klasyfikowana przez policję dopiero przy osiągnięciu prędkości 330&nbsp;km/h.
# Fizyka – Po uderzeniu w stojący radiowóz z prędkością 300 km/h leci on kilkadziesiąt metrów w góre.
* Przekroczenie prędkości jest klasyfikowane przez policję dopiero przy osiągnięciu prędkości 180&nbsp;km/h (nawet wewnątrz miejskich terenów gęsto i niegęsto zabudowanych!).
# Oddział Rhino, wyposażony w ciężkie SUV'y, wyjeżdża z naprzeciwka i powodują czołowe zderzenie, po czym odjeżdżają.
* Fizyka – po uderzeniu w radiowóz stojący na blokadzie z prędkością 300&nbsp;km/h wyrzuca go jednocześnie kilkadziesiąt metrów w górę i paręset w przód<ref>O ile uderzymy w tył, bo gdy w przód, radiowóz nie trafi na złom. Zamiast tego wóz gracza stanie, a koła się zablokują</ref>.
# Helikopter zręcznie omija wszelkie przeszkody, a czasem zdarza się, że poleci za blisko Ciebie i przewróci auto na dach.
* Oddziały Rhino, wyposażony w ciężkie SUV-y, wyjeżdżają z naprzeciwka i powodują czołowe zderzenie, po czym odjeżdżają jak gdyby nigdy nic.
# Rozwalając sklep z pączkami, unieruchamiasz kilka(dziesiąt) radiowozów naraz.
* Helikopter zręcznie omija wszelkie przeszkody (nawet tunele), a czasem zdarza się, że poleci za blisko i przewróci [[samochód|wyrób samochodopodobny]] na dach.
# Przy odpowiednim poziomie zainteresowania policji, ścigają Cię same Corvetty C6
* Rozwalając sklep z pączkami, unieruchamiasz kilka(dziesiąt) radiowozów naraz w tym dostawę żywności do najbliższego posterunku. Rozwalając bramy stadionu baseballowego w Rosewood nawet helikopter się podda.
# Brak policji w trybach Szybkiego Wyścigu oraz Multiplayer
* Przy odpowiednim poziomie zainteresowania policji, ścigają cię same Corvetty C6<ref>I ewentualnie SUV-y</ref>.
# Niezniszczalny samochód gracza rozwalający dziesiątki radiowozów pod rząd
* Brak policji w trybach Szybkiego Wyścigu oraz Multiplayer.
* Niezniszczalny samochód gracza.
* Nitro uzupełnia się samoczynnie.
* Możliwa betoniarka, TIR ze ściętymi drzewami, śmigłowiec policyjny na blokadzie drogi, a nawet kolczatka bezpośrednio za radiowozem.
* Policja rozpoczyna pościg za tobą jak tylko cię zobaczy. Nawet jeżeli spokojnie sobie stoisz na poboczu i nikomu nie wadzisz.
* Policja potrafi rozwalić całe miasto, byleby tylko Cię dogonić i popełnia znacznie więcej „wykroczeń” podczas jednego pościgu niż Ty w trakcie wszystkich razem wziętych.
* Wóz przeciwnika uderzy czołowo w pojazd jadący z przeciwka, ale w 2 sekundy wróci do wyścigu i w kolejne dwie sekundy osiągnie 250&nbsp;km/h na liczniku.
* Jeżeli jedziesz na drodze dwupasmowej i blokujesz ruch uliczny, a na drugim paśmie jedzie policja, w ogóle Cię nie zauważy.
* Jeżeli jedziesz naprzeciwko policji niezgodnie z kodeksem ruchu drogowego, to (także) Cię nie zauważy.
* Sierżant Cross próbuje łapać 14 najbardziej poszukiwanych kierowców w mieście, ale zaraz potem zwalniają go z policji, bo nie złapał ani jednego.
* Samochody przeciwników i policji jadące 280&nbsp;km/h nie zwalniają na ostrych zakrętach o 90 stopni i perfekcyjnie się wyrabiają.
* W mieście odbywa się kilka tysięcy wyścigów ulicznych w jeden dzień.
* Policja Rockport jest bardzo ostra i zakazała obywatelom ruchu pieszego, co widać na ulicach.
* Przejeżdżając przez kolczatkę, koła wozu gracza flaczeją, a policyjnych – pozostają w stanie fabrycznym.
* W jednym z wyzwań w serii prób policja w Pontiakach bez problemu dopchnie śmieciarkę do ściany, mimo że sama waży kilkadziesiąt ton.
* Downtown Rockport to „śródmieście” umieszczone na południowym zachodnie planszy do jazdy.


== Prawa Murphy'ego w grze==
==Co najbardziej denerwuje graczy?==
[[Plik:Kolizja_w_nfs.jpg|thumb|KUR*A ZNOWU MI WYJECHAŁ Z NAPRZECIWKA!]]
[[Plik:Kolizja w nfs.jpg|thumb|ZNOWU MI WYJECHAŁ Z NAPRZECIWKA!]]
# Na koncu wyścigu, wyjeżdża z naprzeciwka samochodzik, powodując kolizję a przeciwnik w Fiacie wygrywa.
* Na końcu wyścigu wyjeżdża z naprzeciwka samochodzik (głównie mafii ubezpieczeniowej, rzadziej taryfa), powodując kolizję, a przeciwnik w Fiacie wygrywa.
# Błędy, wyłączające grę, podczas trudnego pościgu, zazwyczaj gdy trwa dłuzej niż 12 minut i zaliczyłeś naraz 4 kamienie milowe i ponad 2 miliony notowań.
* [[błąd|Błędy]] wyłączające grę pojawią się akurat podczas bardzo trudnego pościgu, zazwyczaj gdy trwa dłużej niż 12 minut, zaliczyłeś naraz 4 kamienie milowe i ponad 2 miliony notowań.
# Wjechanie w kolczatkę, kiedy wydaje Ci się, że zaraz zgubisz pościg.
* Wjedziesz w kolczatkę, tira lub ścianę przed starym mostem, kiedy wydaje Ci się, że zaraz zgubisz pościg.
# Kiedy na wyścigu myślisz, że jesteś PRO, wbijasz się po kolei w każde auto na drodze.
* Kiedy na wyścigu myślisz, że jesteś PRO, wbijasz się po kolei w każde auto na drodze lub wyłączasz nieużywane światło miejskie rozwalając wszystkie latarnie.
# Kiedy do zakończenia oczekiwania zostaje jedna setna sekundy i zauważa Ciebie.
* Kiedy do zakończenia oczekiwania zostaje jedna setna [[sekunda|sekundy]] i zauważa Cię policja.
# Kiedy chcesz jak najszybciej zgubić pościg, za cholerę nie uda Ci się, bo pojawi się śmigłowiec albo jakiś uparty radiowóz.
* Kiedy chcesz jak najszybciej zgubić pościg, w ogóle nie uda Ci się, bo pojawi się śmigłowiec albo jakiś uparty radiowóz.
== Multiplayer ==
Od [[2009]] roku nikt nie gra w to przez [[Internet|neta]]<ref>…chyba, że ma GameRanger</ref>. Serwery są puste, a znalezienie rozgrywki nie będzie możliwe nawet za ruski rok.


== Rodzaje wyścigów ==
== Zobacz też ==
* [[Need for Speed (seria)]]
# Sprint – Jeden z prostszych wyścigów. Polega na dojechaniu z punktu A do B jako pierwszy.
* [[Need for Speed: Carbon]]
# Tor – Jeżdżenie w kółko. Zazwyczaj są 2-3 okrążenia.
* [[Need for Speed: Payback]]
# Eliminacje – Prawie jak Tor, ale kto przejedzie ostatni na okrążeniu odpada i ma wała. Długość to 3 okrążenia.
* [[Need for Speed: Underground 2]]
# Drag – Najbardziej znienawidzony wyścig. Polega na samodzielnym zmienianiu biegów, oraz uważaniu aby w nic nie uderzyć.
# Próba Prędkości – Trzeba uzyskać jak największą prędkość przejeżdżając przez serię fotoradarów.
# Próba Czasowa – Najłatwiejszy, bo trzeba dojechać do mety przed czasem.

== Multiplayer ==
Muszę was rozczarować, ale nikt nie gra w to przez neta (a szkoda).


{{Przypisy}}
{{Gry komputerowe}}
[[Kategoria:Gry komputerowe]]
[[Kategoria:Gry komputerowe]]

Aktualna wersja na dzień 12:50, 13 lut 2022

Need for Speed: Most Wanted – dziewiąta część słynnej i niekończącej się gry z serii Need for Speed, wydana w 2005 roku.

Kariera[edytuj • edytuj kod]

Na rekreacyjnej wycieczce po opanowanym przez piratów drogowych mieście, główny bohater niefortunnie rzuca się w oczy samego szeryfa lokalnej policji. Świeżak nie mógł także ujść uwadze grupy przeciętnej inteligencji małp w kolorowych, oczojebnych samochodach. W tym momencie gracz wygrywa pierwszy wyścig, potem drugi z bossem całej paczki i – jak to zwykle nie ma miejsca w grach tego typu – samochód gracza ulega uszkodzeniu. Bezimienny bohater trafia do pierdla na odsiadkę i podnoszenie mydełka, po czym wychodzi. W tym momencie niejaki Razor dostał się na pierwsze miejsce na czarnej listy ulicznych złodupców używając właśnie twojego wozu, który ukradł. Chcąc odzyskać BMW trzeba pokonać dwunastu apostołów czternastu kierowców. Ostatnim jest Razor – cwaniaczek, który zakosił ci auto i wykonywał podejrzane telefony. Teraz musisz tylko zabrać swojego szrota, gdy uda ci się pokonać go w pięciu wyścigach. Łatwe nie będą – inteligencja przeciwnika co prawda przegrywa z pierwszym warzywem, niestety jednak w tym przypadku wygrywa prędkość, a jego BMW to nie jest zwykły dresowóz.

Po przegranym wyścigu Razor dostaje szału, a Mia pokazuje, że jest z policji, przybywają gliny, a ty masz za zadanie zgubić najtrudniejszy pościg w grze, a nawet całej serii.

Pościg[edytuj • edytuj kod]

Pościgi w NFS Most Wanted są albo krwawe i brutalne, albo niesamowicie nudne, bo czasem trzeba pchać samochód, aby policyjny radiowóz mógł Cię dogonić. Podczas pościgu zaliczamy „kamienie milowe” polegające w dużym skrócie na obijaniu wszystkiego co się rusza (i rozwalaniu tego, co się nie rusza) i łamaniu wszystkich praw kodeksu drogowego nie dając się przy tym złapać.

Niedorzeczności w grze[edytuj • edytuj kod]

Aaach! gińcie spasione pączkojady!
  • Wytuningowany Volkswagen lub Fiat Punto może wyprzedzić odjazdowe Lamborghini Murciélago i Porsche 911.
  • Nieostrożna jazda jest klasyfikowana przez policję dopiero przy osiągnięciu prędkości 330 km/h.
  • Przekroczenie prędkości jest klasyfikowane przez policję dopiero przy osiągnięciu prędkości 180 km/h (nawet wewnątrz miejskich terenów gęsto i niegęsto zabudowanych!).
  • Fizyka – po uderzeniu w radiowóz stojący na blokadzie z prędkością 300 km/h wyrzuca go jednocześnie kilkadziesiąt metrów w górę i paręset w przód[1].
  • Oddziały Rhino, wyposażony w ciężkie SUV-y, wyjeżdżają z naprzeciwka i powodują czołowe zderzenie, po czym odjeżdżają jak gdyby nigdy nic.
  • Helikopter zręcznie omija wszelkie przeszkody (nawet tunele), a czasem zdarza się, że poleci za blisko i przewróci wyrób samochodopodobny na dach.
  • Rozwalając sklep z pączkami, unieruchamiasz kilka(dziesiąt) radiowozów naraz w tym dostawę żywności do najbliższego posterunku. Rozwalając bramy stadionu baseballowego w Rosewood nawet helikopter się podda.
  • Przy odpowiednim poziomie zainteresowania policji, ścigają cię same Corvetty C6[2].
  • Brak policji w trybach Szybkiego Wyścigu oraz Multiplayer.
  • Niezniszczalny samochód gracza.
  • Nitro uzupełnia się samoczynnie.
  • Możliwa betoniarka, TIR ze ściętymi drzewami, śmigłowiec policyjny na blokadzie drogi, a nawet kolczatka bezpośrednio za radiowozem.
  • Policja rozpoczyna pościg za tobą jak tylko cię zobaczy. Nawet jeżeli spokojnie sobie stoisz na poboczu i nikomu nie wadzisz.
  • Policja potrafi rozwalić całe miasto, byleby tylko Cię dogonić i popełnia znacznie więcej „wykroczeń” podczas jednego pościgu niż Ty w trakcie wszystkich razem wziętych.
  • Wóz przeciwnika uderzy czołowo w pojazd jadący z przeciwka, ale w 2 sekundy wróci do wyścigu i w kolejne dwie sekundy osiągnie 250 km/h na liczniku.
  • Jeżeli jedziesz na drodze dwupasmowej i blokujesz ruch uliczny, a na drugim paśmie jedzie policja, w ogóle Cię nie zauważy.
  • Jeżeli jedziesz naprzeciwko policji niezgodnie z kodeksem ruchu drogowego, to (także) Cię nie zauważy.
  • Sierżant Cross próbuje łapać 14 najbardziej poszukiwanych kierowców w mieście, ale zaraz potem zwalniają go z policji, bo nie złapał ani jednego.
  • Samochody przeciwników i policji jadące 280 km/h nie zwalniają na ostrych zakrętach o 90 stopni i perfekcyjnie się wyrabiają.
  • W mieście odbywa się kilka tysięcy wyścigów ulicznych w jeden dzień.
  • Policja Rockport jest bardzo ostra i zakazała obywatelom ruchu pieszego, co widać na ulicach.
  • Przejeżdżając przez kolczatkę, koła wozu gracza flaczeją, a policyjnych – pozostają w stanie fabrycznym.
  • W jednym z wyzwań w serii prób policja w Pontiakach bez problemu dopchnie śmieciarkę do ściany, mimo że sama waży kilkadziesiąt ton.
  • Downtown Rockport to „śródmieście” umieszczone na południowym zachodnie planszy do jazdy.

Prawa Murphy'ego w grze[edytuj • edytuj kod]

ZNOWU MI WYJECHAŁ Z NAPRZECIWKA!
  • Na końcu wyścigu wyjeżdża z naprzeciwka samochodzik (głównie mafii ubezpieczeniowej, rzadziej taryfa), powodując kolizję, a przeciwnik w Fiacie wygrywa.
  • Błędy wyłączające grę pojawią się akurat podczas bardzo trudnego pościgu, zazwyczaj gdy trwa dłużej niż 12 minut, zaliczyłeś naraz 4 kamienie milowe i ponad 2 miliony notowań.
  • Wjedziesz w kolczatkę, tira lub ścianę przed starym mostem, kiedy wydaje Ci się, że zaraz zgubisz pościg.
  • Kiedy na wyścigu myślisz, że jesteś PRO, wbijasz się po kolei w każde auto na drodze lub wyłączasz nieużywane światło miejskie rozwalając wszystkie latarnie.
  • Kiedy do zakończenia oczekiwania zostaje jedna setna sekundy i zauważa Cię policja.
  • Kiedy chcesz jak najszybciej zgubić pościg, w ogóle nie uda Ci się, bo pojawi się śmigłowiec albo jakiś uparty radiowóz.

Multiplayer[edytuj • edytuj kod]

Od 2009 roku nikt nie gra w to przez neta[3]. Serwery są puste, a znalezienie rozgrywki nie będzie możliwe nawet za ruski rok.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Przypisy

  1. O ile uderzymy w tył, bo gdy w przód, radiowóz nie trafi na złom. Zamiast tego wóz gracza stanie, a koła się zablokują
  2. I ewentualnie SUV-y
  3. …chyba, że ma GameRanger