Ace Combat: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(tech.)
Linia 3: Linia 3:
'''Ace Combat''' – japoński shooter autorstwa studia Bandai Namco. Jak na Japończyków przystało, inny od rozpowszechnionego ideału shootera jaki znamy, bowiem siadamy w nim za sterami różnego rodzaju samolotów bojowych.
'''Ace Combat''' – japoński shooter autorstwa studia Bandai Namco. Jak na Japończyków przystało, inny od rozpowszechnionego ideału shootera jaki znamy, bowiem siadamy w nim za sterami różnego rodzaju samolotów bojowych.
== Ace Combat, a realizm ==
== Ace Combat, a realizm ==
Warto zaznaczyć od samego początku że Ace Combat '''nie jest''' symulatorem, jak zwykła twierdzić większość, która widzi gry z tej serii po raz pierwszy. Zresztą w realu ciężko by było o takie sytuacje jak:
Warto zaznaczyć od samego początku że Ace Combat '''nie jest''' symulatorem, jak zwykła twierdzić większość, która widzi gry z tej serii po raz pierwszy. Zresztą w realu ciężko by było o takie sytuacje jak na przykład:
* 120 pocisków w samolocie,
* 120 pocisków w samolocie;
* przetrwanie przez samolot uderzenia sześciu rakiet,
* przetrwanie przez samolot uderzenia przez sześć rakiet;
* naprawa samolotu w stanie krytycznym w ciągu jednego dnia
* naprawa samolotu w stanie krytycznym w ciągu jednego dnia;
* pilot samodzielnie wygrywający wojnę skali kontynentalnej,<ref>…znikający jednocześnie z kart historii.</ref>
* pilot samodzielnie wygrywający wojnę skali kontynentalnej<ref>znikający jednocześnie z kart historii</ref>;
* przelecenie w jednym kawałku 10–kilometrowego tunelu o szerokości niewiele większej od rozpiętości skrzydeł myśliwca, itd.
* przelecenie (w jednym kawałku) 10–kilometrowego tunelu o szerokości niewiele większej od rozpiętości skrzydeł myśliwca.
O ile w naszej rzeczywistości takie rzeczy są mniej więcej tak samo prawdopodobne, jak znalezienie rekina w Bałtyku, o tyle w świecie Ace Combat zdarzają się w każdej grze w serii. I to po kilka razy!
O ile w naszej rzeczywistości takie rzeczy są mniej więcej tak samo prawdopodobne, jak znalezienie rekina w Bałtyku, o tyle w świecie Ace Combat zdarzają się w każdej grze w serii. I to po kilka razy!
== Świat Ace Combat ==
== Świat Ace Combat ==
Nie ma drugiej takiej gry jak Ace Combat, w której taką rolę odgrywa sytuacja geopolityczna świata przedstawionego. Akcja serii (przynajmniej większości) rozgrywa się w świecie alternatywnym do naszego, w tak zwanym Strangereal (Dziwnoświat?). Charakteryzuje się on tym, że wojny, czy też katastrofy mają tam miejsce częściej niż Igrzyska Olimpijskie. Zagłębiając się w historię tegoż uniwersum, można dojść do wniosku, że zmory i utrapienia z legendarnej puszki Pandory zyskały zdolność przedostawania się między wymiarami, dzięki czemu większość z nich trafiła właśnie tam.
Nie ma drugiej takiej gry jak Ace Combat, w której taką rolę odgrywa sytuacja geopolityczna świata przedstawionego. Akcja serii (przynajmniej większości) rozgrywa się w świecie alternatywnym do naszego, w tak zwanym Strangereal (Dziwnoświat?). Charakteryzuje się on tym, że wojny, czy też katastrofy mają tam miejsce częściej niż Igrzyska Olimpijskie. Zagłębiając się w historię tegoż uniwersum, można dojść do wniosku, że zmory i utrapienia z legendarnej puszki Pandory zyskały zdolność przedostawania się między wymiarami, dzięki czemu większość z nich trafiła właśnie tam.
=== Państwa ===
=== Państwa ===
* '''Osea''' – największe i najpotężniejsze państwo świata, odpowiednik USA. Jak na odpowiednik Jankesów przystało, obrońcy wolności i demokracji, wtykający swój nos wszędzie, gdzie się tylko da. Mistrzowie budowania monstrualnych rzeczy tylko po to, żeby stracić je na rzecz wroga. Warty do odnotowania jest fakt, że we wszystkich grach z serii, w których występuje to państwo (Ace Combat 5, Zero i 7), Osea nigdy nie atakuje jako pierwsza<ref>W przeciwieństwie do ich ziemskich pobratymców</ref>
* '''Osea''' – największe i najpotężniejsze państwo świata, odpowiednik USA. Jak na odpowiednik Jankesów przystało, obrońcy wolności i demokracji, wtykający swój nos wszędzie, gdzie się tylko da. Mistrzowie budowania monstrualnych rzeczy tylko po to, żeby stracić je na rzecz wroga. Warty do odnotowania jest fakt, że we wszystkich grach z serii, w których występuje to państwo (Ace Combat 5, Zero i 7), Osea nigdy nie atakuje jako pierwsza<ref>W przeciwieństwie do ich ziemskich pobratymców</ref>.
* '''Erusea''' – misz–masz Włoch, Francji, Hiszpanii i częściowo Niemiec. Państwo z gatunku tych, które musi w ostatecznym rozrachunku dostać wpierdol, by fabuła ruszyła do przodu(i to dwa razy). Państwo zmieniające ustrój częściej niż nowoczesna angielka partnerów. Przed „4” republika, w „4” faszyści, a w „7” królestwo z sexy księżniczką i chmarą dronów.
* '''Erusea''' – misz–masz Włoch, Francji, Hiszpanii i częściowo Niemiec. Państwo z gatunku tych, które musi w ostatecznym rozrachunku dwa razy dostać wpi{{cenzura3}}ol, by fabuła ruszyła do przodu. Kraj ten zmienia ustrój częściej niż nowoczesna Angielka partnerów. Przed „4” republika, w „4” faszyści, a w „7” królestwo z sexy księżniczką i chmarą dronów.
* '''Belka''' – stereotypowi konspiratorzy, nacjonaliści, specjaliści od technologii, jak mantrę powtarzający frazesy o zemście. W „Zero” rząd oscylujący między Orbanem, a Trzecią Rzeszą. Ich ulubionym hobby jest pogrążanie kraju w ruinie finansowej poprzez wydawanie 50% PKB na wojsko w czasie pokoju i napuszczanie krajów na siebie.
* '''Belka''' – stereotypowi konspiratorzy, nacjonaliści oraz specjaliści od technologii, jak mantrę powtarzający frazesy o zemście. W „Zero” rząd oscylujący między Orbanem, a Trzecią Rzeszą. Ich ulubionym hobby jest pogrążanie kraju w ruinie finansowej poprzez wydawanie 50% PKB na wojsko w czasie pokoju i napuszczanie krajów na siebie.
* '''Emmeria''' – oficjalnie coś na kształt Wielkiej Brytanii; przy czym ani klimat, ani nazewnictwo nie ma jakiegokolwiek związku z Ojczyzną Herbaty. Gatunek kraju tracącego 95% terytorium w dwa tygodnie, który cudem wygrywa bitwę o wszystko i odwraca losy wojny. Słynie z powoływania do czynnej służby przestępców i strategii pt. „Stójmy, to może nie zrzucą broni chemicznej na naszą stolicę.”
* '''Emmeria''' – oficjalnie coś na kształt Wielkiej Brytanii; przy czym ani klimat, ani nazewnictwo nie ma jakiegokolwiek związku z Ojczyzną Herbaty. Gatunek kraju tracącego 95% terytorium w dwa tygodnie, który cudem wygrywa bitwę o wszystko i odwraca losy wojny. Słynie z powoływania do czynnej służby przestępców i strategii pt. „''Stójmy, to może nie zrzucą broni chemicznej na naszą stolicę.''
{{Przypisy}}

{{Gry komputerowe}}
[[Kategoria:Gry komputerowe]]

Wersja z 09:15, 16 lip 2019

Radio failure!

Pilot ISAF zgłaszający awarię radia, którego przed chwilą użył.

This is penal unit. I decide when you die.

Słowa Bandoga jak zwykle pokrzepiające…

Ace Combat – japoński shooter autorstwa studia Bandai Namco. Jak na Japończyków przystało, inny od rozpowszechnionego ideału shootera jaki znamy, bowiem siadamy w nim za sterami różnego rodzaju samolotów bojowych.

Ace Combat, a realizm

Warto zaznaczyć od samego początku że Ace Combat nie jest symulatorem, jak zwykła twierdzić większość, która widzi gry z tej serii po raz pierwszy. Zresztą w realu ciężko by było o takie sytuacje jak na przykład:

  • 120 pocisków w samolocie;
  • przetrwanie przez samolot uderzenia przez sześć rakiet;
  • naprawa samolotu w stanie krytycznym w ciągu jednego dnia;
  • pilot samodzielnie wygrywający wojnę skali kontynentalnej[1];
  • przelecenie (w jednym kawałku) 10–kilometrowego tunelu o szerokości niewiele większej od rozpiętości skrzydeł myśliwca.

O ile w naszej rzeczywistości takie rzeczy są mniej więcej tak samo prawdopodobne, jak znalezienie rekina w Bałtyku, o tyle w świecie Ace Combat zdarzają się w każdej grze w serii. I to po kilka razy!

Świat Ace Combat

Nie ma drugiej takiej gry jak Ace Combat, w której taką rolę odgrywa sytuacja geopolityczna świata przedstawionego. Akcja serii (przynajmniej większości) rozgrywa się w świecie alternatywnym do naszego, w tak zwanym Strangereal (Dziwnoświat?). Charakteryzuje się on tym, że wojny, czy też katastrofy mają tam miejsce częściej niż Igrzyska Olimpijskie. Zagłębiając się w historię tegoż uniwersum, można dojść do wniosku, że zmory i utrapienia z legendarnej puszki Pandory zyskały zdolność przedostawania się między wymiarami, dzięki czemu większość z nich trafiła właśnie tam.

Państwa

  • Osea – największe i najpotężniejsze państwo świata, odpowiednik USA. Jak na odpowiednik Jankesów przystało, obrońcy wolności i demokracji, wtykający swój nos wszędzie, gdzie się tylko da. Mistrzowie budowania monstrualnych rzeczy tylko po to, żeby stracić je na rzecz wroga. Warty do odnotowania jest fakt, że we wszystkich grach z serii, w których występuje to państwo (Ace Combat 5, Zero i 7), Osea nigdy nie atakuje jako pierwsza[2].
  • Erusea – misz–masz Włoch, Francji, Hiszpanii i częściowo Niemiec. Państwo z gatunku tych, które musi w ostatecznym rozrachunku dwa razy dostać wpiCenzura2.svgol, by fabuła ruszyła do przodu. Kraj ten zmienia ustrój częściej niż nowoczesna Angielka partnerów. Przed „4” republika, w „4” faszyści, a w „7” królestwo z sexy księżniczką i chmarą dronów.
  • Belka – stereotypowi konspiratorzy, nacjonaliści oraz specjaliści od technologii, jak mantrę powtarzający frazesy o zemście. W „Zero” rząd oscylujący między Orbanem, a Trzecią Rzeszą. Ich ulubionym hobby jest pogrążanie kraju w ruinie finansowej poprzez wydawanie 50% PKB na wojsko w czasie pokoju i napuszczanie krajów na siebie.
  • Emmeria – oficjalnie coś na kształt Wielkiej Brytanii; przy czym ani klimat, ani nazewnictwo nie ma jakiegokolwiek związku z Ojczyzną Herbaty. Gatunek kraju tracącego 95% terytorium w dwa tygodnie, który cudem wygrywa bitwę o wszystko i odwraca losy wojny. Słynie z powoływania do czynnej służby przestępców i strategii pt. „Stójmy, to może nie zrzucą broni chemicznej na naszą stolicę.

Przypisy

  1. znikający jednocześnie z kart historii
  2. W przeciwieństwie do ich ziemskich pobratymców