Geometry Dash: Różnice pomiędzy wersjami
(→Skutki grania: nowy punkt) Znacznik: edytor wizualny |
Dronerczyk (dyskusja • edycje) M (dr) |
||
Linia 30: | Linia 30: | ||
* Udoskonalenie zdolności rysowania figur; |
* Udoskonalenie zdolności rysowania figur; |
||
* Wyćwiczone mięśnie palców. |
* Wyćwiczone mięśnie palców. |
||
*Możliwość popisywania się przed znajomymi swoim skillem i ilością podejść do danego poziomu. |
* Możliwość popisywania się przed znajomymi swoim skillem i ilością podejść do danego poziomu. |
||
=== Negatywne === |
=== Negatywne === |
||
* Dostawanie palpitacji serca na widok kuli; |
* Dostawanie palpitacji serca na widok kuli; |
||
* Kanciate wizje; |
* Kanciate wizje; |
||
* Zgłaszano przypadki, gdzie dzieci grające w GD we własnościach kwadratu na [[klasówka]]ch pisały „''Umie skakać a jak nie umie to bum bum'' |
* Zgłaszano przypadki, gdzie dzieci grające w GD we własnościach kwadratu na [[klasówka]]ch pisały „''Umie skakać a jak nie umie to bum bum''“… |
||
* |
* …lub na widok trójkąta zaczynały skakać po ławce/suficie. |
||
== Zobacz też == |
== Zobacz też == |
Aktualna wersja na dzień 00:38, 6 lis 2024
Geometry Dash (pol. Wyścigi Geometrii, Geometryczny Bieg) – gra zręcznościowa w której kwadrat (jak na złość nazywany cube, czyli „kostka“) przeskakuje przez preszkody. Dzisiejszy odpowiednik aktywności fizycznej.
Historia[edytuj • edytuj kod]
Gra powstała jako efekt zazdrości twórcy gry, Roberta Topoli Topali, popularności jaką zgarnęła gra The Impossible Game. W związku z tym utworzył własną podróbkę gry i wypuścił do sklepów. Kopia RobTopa zyskała większą popularność, gdyż była możliwa do przejścia. Wniosła też ona edytor poziomów, dzięki któremu mogły powstać poziomy zbiory klocków jakich świat jeszcze nie widział! Gra była stopniowo i regularnie aktualizowana, przez co coraz bardziej zostawiała swojego ojca w głębokim dole, tylko dla największych z największych weteranów klocy. Obecnie gra jest pełna zawodowych graczy, którzy opanowali stawianie kloca do perfekcji!
2.2[edytuj • edytuj kod]
Zaginiony update GD, wyczekiwany przez 7 lat. Gdzieś do połowy 2023 uważany za miejską legendę. Jego wydanie było historycznym wydarzeniem, które wniosło do gry wiele efektów, bloków i kostek oraz tryb platformowy, w którym np. można zatrzymać się, pójść w inną stronę, czy też wziąć jedną ze wspomnianych kostek i nią rzucić. Mówi się, że polska policja jest fanem Geometry Dash i wyczekiwała update'u, dlatego przetestowała jedną z nowych mechanik w grze na protestujących rolnikach.
Rozgrywka[edytuj • edytuj kod]
Gra polega w głównej mierze na omijaniu przeszkód i stawaniu na blokach. W użyciu są też różne kulki, których zastosowanie jest tak interesujące jak zbieranie grzybów, więc sobie odpuścimy.
Dwie najważniejsze przeszkody w GD to kolce i piły. Ich największą cechą szczególną jest to, że nie działają i można wejść w ich pół bez żadnego problemu. Z odpowiednio małym graczem (np. mini falą) można wręcz przejść przez ich dolną część, co w prawdziwym świecie skończyłoby się… no, skończyłoby się.
Teoria Dashowej Rzeczywistości[edytuj • edytuj kod]
Prawa fizyki Geometrii Wyścigowej prawie w ogóle nie pokrywają się z tymi w prawdziwym życiu. Niektóre z dziwniejszych zasad tego świata to:
- Statki (ship) mogą latać;
- Możesz walić głową w ścianę bez konsekwencji, pod warunkiem, że wcześniej położyłeś na niej osłonkę;
- Podobnie, jeśli położysz na takiej ścianie trochę inną osłonkę, zmieni ona Twoją grawitację, lecz Cię nie obróci, więc będziesz dosłownie skakać na główkę.
- Fala (wave) nie faluje;
- Przejście przez kółko zmienia Cię jakbyś był Transformersem;
- Każdy skok powoduje obrót o 90° lub 180°;
- Możesz spaść z dwudziestu kilometrów i nie złamać żadnej kości;
- Pieniądze mają wielkość ciała…
- …a wspomniane ciało jest złożone tylko i wyłącznie z głowy.
Skutki grania[edytuj • edytuj kod]
Pozytywne[edytuj • edytuj kod]
- Udoskonalenie zdolności rysowania figur;
- Wyćwiczone mięśnie palców.
- Możliwość popisywania się przed znajomymi swoim skillem i ilością podejść do danego poziomu.
Negatywne[edytuj • edytuj kod]
- Dostawanie palpitacji serca na widok kuli;
- Kanciate wizje;
- Zgłaszano przypadki, gdzie dzieci grające w GD we własnościach kwadratu na klasówkach pisały „Umie skakać a jak nie umie to bum bum“…
- …lub na widok trójkąta zaczynały skakać po ławce/suficie.